Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    KML skrev:
    Ole V:

    Har du vurdert Creative sine Aurvana Live? (https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=51EF0060AA001)

    Den er bortimot identisk (med unntak av enkelte kosmetiske ting) med Denons tidligere AH-D1001 som da kostet 1200,-. En modell jeg personlig fant langt bedre enn dagens AH-D1100. Til 390,- er den et kupp, og er absolutt noe du bør vrudere.

    Link til litt info og review av hodetelefonen i tekst- og videoformat:

    http://www.youtube.com/watch?v=hGKj_tAnjwo

    http://www.innerfidelity.com/content/creative-aurvana-live-classic-reincarnate
    Det der virker som et meget godt tips. Jeg husker godt den Denonmodellen du nevner. Ut fra hva jeg husker var den svært vellydende.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Absolutt meget bra. Til 400kr tør jeg påstå det er et særdeles godt kjøp.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Sennheiser HDVD 800 hodetelefon forsterker/dac til €1500.
    Den kommer på markedet i September.

    Alle digitale innganger - AES, coax, toslink og Usb støtter 24/192.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg opplever dette på noen innspillinger som jeg har nevnt bak i tråden. Er ikkeno stort problem da den spiller meget bra på 99% av musikken jeg har.

    ardilla skrev:
    Anfield skrev:
    Hva mener du med diskanttunge?
    Tung = Mye

    Altså litt mye diskant, sånn som HD800, HE-6 osv. Jeg har sett det rapportert fra flere, men det er jo mengder av folk som aldri ville si seg enige idet. Som alltid. Det jeg oftest har lagt merke til er at D7000 beskrives som litt tilbaketrukne i mellomtonen og har bra med bass. Men jeg antar dette var ytringer som dominerte mer før LCD-2 kom...

    Fant ikke tilbake til de posten jeg tenkte på, men google gav meg dette på noen sekunder (Denon D7000 bright, Denon D7000 sibliance):

    The sharper treble of the D7000 can be a tad too bright on listening material that's mixed/mastered on the bright side, and on such materials, I would prefer if the D7000's treble is slightly more subdued..... Whether it sounds a tad bright and sibilant in treble depends on personal taste.....
    http://www.head-fi.org/products/denon-ah-d7000-headphones/reviews/3791

    http://www.techradar.com/reviews/au...hones/denon-ah-d7000-headphones-478417/review
    AGAINST
    Slight sibilance


    http://www.headphone.com/product_review.php?icn=0020527000
    Cons: Recessed mids, somewhat bright at times
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    wizard skrev:
    Sennheiser HDVD 800 hodetelefon forsterker/dac til €1500.
    Den kommer på markedet i September.

    Alle digitale innganger - AES, coax, toslink og Usb støtter 24/192.
    Nice!! :eek:
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    hansen48 skrev:
    i morgen starter LCD-3 den lange veien til ballbyen.
    det er ett skår i gleden,om 1-2år så er LCD-4 på veien.
    ha ei fortreffelig uke :p
    Det er godt verden går framover, grattis med LCD-3.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Har den DVD?

    wizard skrev:
    Sennheiser HDVD 800 hodetelefon forsterker/dac til €1500.
    Den kommer på markedet i September.

    Alle digitale innganger - AES, coax, toslink og Usb støtter 24/192.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:
    Jeg opplever dette på noen innspillinger som jeg har nevnt bak i tråden. Er ikkeno stort problem da den spiller meget bra på 99% av musikken jeg har.

    ardilla skrev:
    Anfield skrev:
    Hva mener du med diskanttunge?
    Tung = Mye

    Altså litt mye diskant, sånn som HD800, HE-6 osv. Jeg har sett det rapportert fra flere, men det er jo mengder av folk som aldri ville si seg enige idet. Som alltid. Det jeg oftest har lagt merke til er at D7000 beskrives som litt tilbaketrukne i mellomtonen og har bra med bass. Men jeg antar dette var ytringer som dominerte mer før LCD-2 kom...

    Fant ikke tilbake til de posten jeg tenkte på, men google gav meg dette på noen sekunder (Denon D7000 bright, Denon D7000 sibliance):

    The sharper treble of the D7000 can be a tad too bright on listening material that's mixed/mastered on the bright side, and on such materials, I would prefer if the D7000's treble is slightly more subdued..... Whether it sounds a tad bright and sibilant in treble depends on personal taste.....
    http://www.head-fi.org/products/denon-ah-d7000-headphones/reviews/3791

    http://www.techradar.com/reviews/au...hones/denon-ah-d7000-headphones-478417/review
    AGAINST
    Slight sibilance


    http://www.headphone.com/product_review.php?icn=0020527000
    Cons: Recessed mids, somewhat bright at times
    Hmmm, om en kan si at D7000 har mye nivå i diskanten, da må jo K701, Shure SRH-940 (og også den nye SRH-1440), T70 med flere direkte utålelig for de samme lytterne. Mulig jeg ikke har lyttet nok til D7000 enda, men at den er tilbaketrukken i mellomtonen finner jeg også litt rart, da det er nettopp mellomtonefokuset jeg la merke til med en gang jeg lånte øret til dem.

    Men igjen, det er jo som det pleier å være. Like mange meninger som det er fargenyanser i naturen... :)

    Denne grafen illustrer forøvrig meget godt hvordan jeg opplever lyden av dem i diskantområdet:

     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Denon AH-D7000 (og AH-D[25]000)
    Loevhagen skrev:
    Takk for alle svar vedrørende Denonklokkene. :) Har fått noe mer å tenke på.
    Med en god, egnet hodetelefonforsterker blir man bare mer glad i Denon AH-D7000 over tid. Jeg har et inntrykk av at dette aspektet ligner på ditt forhold til Audez'e LCD-2 (Rev. 1).

    Også en del annet du har skrevet om (din opplevelse av) Audez'e LCD-2 passer bra for Denon AH-D7000, f.eks. at den har detaljer, men at ikke nødvendigvis alle kappes om å vise seg frem på scenekanten samtidig. Det er mer slik at de bare er der, slik at du får øye på dem etterhvert, og kanskje først ved tredje gjennomhøring.

    _________________________________________________

    ardilla skrev:
    Loevhagen skrev:
    Takk for alle svar vedrørende Denonklokkene. :) Har fått noe mer å tenke på.
    Jeg hadde en D7000-kløe en periode i fjor, men kom over endel poster om at de var diskanttunge og droppet det.

    PS: Dette er ikke subjektivt fra meg, kun videreformidling av annenhåds rykter.
    ardilla skrev:
    Anfield skrev:
    Hva mener du med diskanttunge?
    Tung = Mye

    Altså litt mye diskant, sånn som HD800, HE-6 osv. Jeg har sett det rapportert fra flere, men det er jo mengder av folk som aldri ville si seg enige idet. Som alltid. Det jeg oftest har lagt merke til er at D7000 beskrives som litt tilbaketrukne i mellomtonen og har bra med bass. Men jeg antar dette var ytringer som dominerte mer før LCD-2 kom...

    Fant ikke tilbake til de posten jeg tenkte på, men google gav meg dette på noen sekunder (Denon D7000 bright, Denon D7000 sibliance):

    The sharper treble of the D7000 can be a tad too bright on listening material that's mixed/mastered on the bright side, and on such materials, I would prefer if the D7000's treble is slightly more subdued..... Whether it sounds a tad bright and sibilant in treble depends on personal taste.....
    http://www.head-fi.org/products/denon-ah-d7000-headphones/reviews/3791

    http://www.techradar.com/reviews/au...hones/denon-ah-d7000-headphones-478417/review
    AGAINST
    Slight sibilance


    http://www.headphone.com/product_review.php?icn=0020527000
    Cons: Recessed mids, somewhat bright at times
    Jeg liker Denon AH-D7000 meget godt, og den gir ikke meg lyttetretthet, snarere tvert i mot.

    Jeg har også lest om dempet mellomtone, tidvis/til dels noe ekstra/hissig diskant og for noen (for) mye bass. Dette har forundret meg fordi jeg ikke synes jeg opplever det samme.

    De frekvensresponsmålingene jeg har sett i det siste fra InnerFidelity og HeadRoom, indikerer vel en ganske nøytral(/flat) gjengivelse, spesielt når man tar høyde for feilmarginene. Tyll Hertsens skriver da også at Denon AH-D7000 har en tonal balanse som er meget nær nøytral:
    http://www.innerfidelity.com/content/luscious-denon-ah-d2000-ah-d50000-and-ah-d7000-page-3
    [Min uthevning]

    Moving up to the AH-D7000 [...] The tonal balance is slightly less warm than the D5000 and now very close to what I would consider neutral, though still a tad warm.
    Mellomtone
    Jeg har spesielt vært opptatt av dette med mellomtonen, og derfor lyttet ganske oppmerksomt etter dette, men jeg kjenner meg ikke igjen. Det er godt mulig at det finnes hodetelefoner som bringer alt (mye) nærmere, gjerne helt opp i fanget (som noen liker), men jeg er langtfra sikker på at det er korrekt i forhold til opptaket.

    Diskant
    Jeg er, som tidligere skrevet, antagelig ikke spesielt diskantvar. Jeg kjenner meg ikke igjen i at Denon AH-D7000 skal ha for mye eller for hvass diskant.

    Bass
    De som mener at AKG K 701 har passe mye bass, vil sikkert mene at Denon AH-D7000 og AH-D5000 har (alt for) mye bass. Andre har derimot sammenlignet Denon AH-D7000 med gode fulltone/-skalahøyttalere og gode subwooferoppsett. De har gjerne fremhevet dens gode gjengivelse av orgelverker og store symfoniorkestre.

    Sibilans
    Av og til lurer jeg på om en del glemmer/overser at sibilans er helt naturlig. Vi skrev om dette for en stund siden (i fjor høst?) i oktober 2011. I samme periode stod jeg på et tidspunkt og snakket med en kvinnelig kollega inne på et kontor med gamle (fra 1800-tallet) panelvegger. Hennes s-er var ganske så ssss-ete. Dette skyldtes altså ikke gjenklang fra harde veggflater el.l. Noen mennesker har altså mer sibilans i sin uttale enn andre. Lytte- og mikrofonavstand kan antagelig også ha betydning.

    I ovennevnte periode lette jeg også etter musikk med mange s-er i teksten og sibilante artister. På en vevside om temaet foreslo man bl.a. den overbitte Freddie Mercury og ABBA som artister hvis fonogrammer har tydelig sibilans. Selv lagde jeg en liste med både artister og musikk som ligger et eller annet sted. Dolly Parton har noen litt spesielle s-er som jeg kaller Dolly-s-er. Disse er ofte spesielt fremtredende når de gjengis av rimeligere stereoanlegg. Povl Dissing har også noen litt spesielle s-er. Det kan man f.eks. høre på Iver Kleives og Knut Reiersruds "Himmelskip".

    White Christmas er en fin testsang av flere grunner. Den har mange s-er, den er spilt inn mange ganger, i ulike perioder, med forskjellig opptaksteknologi og -teknikk, i forskjellige musikksjangre og av høyst forskjellige sangere med høyst forskjellige stemmer, ferdigheter og tekstuttale. Mange av disse innspillingene er lett tilgjengelige, inkl. i tjenester som WiMP, Spotify og Qobuz.

    Jeg søkte den gang etter White Christmas i WiMP og spilte dem deretter av med Denon AH-D7000 og Grace Design m903. Jeg fant ingen/stusset ikke over overdreven eller unaturlig sibilans med denne kombinasjonen. Derimot sovnet jeg etter en stund. Det kan dermed neppe ha vært ubehagelig.

    Det er godt mulig at lydstyrke (se nedenfor) har betydning for hvordan og i hvor stor grad vi opplever overdreven/unaturlig sibilans.

    Lydstyrke



    Vi har tidligere vært inne på at den menneskelige hørsels sensitivitet er frekvensavhengig som vist i figuren ovenfor. Jeg lytter med høyst moderate lydstyrker, mens andre lytter med langt høyere lydstyrker. Vi vil derfor oppleve en hodetelefons frekvensrespons forskjellig.

    Tidligere hadde mange stereoforsterkere og -receivere loudnesskompensasjon for å avhjelpe dette. Grace Design har inkludert noe á la dette i Grace Design m903s crossfeedfunksjon:
    http://www.gracedesign.com/products/m903/m903.htm

    New crossfeed circuitry is even more useful and includes a gentle compensation to eliminate the perceived loss of low frequency content.
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots & Loevhagen
    johnnygrandis skrev:
    Ha ha, kjempebra....... Fra nå av er det slik jeg ser dere. ;D :)
    :D

    johnnygrandis skrev:
    Forresten hvem er hvem....LOL.
    Det følger av rekkefølgen i den originale teksten:

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    [Bilde]

    Jeg venter tålmodig og forventningsfullt sammen med Loevhagen.
    Morpheus skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Ha ha, kjempebra....... Fra nå av er det slik jeg ser dere. ;D :)
    [...]
    Blir vel mer slik ;)
    :D

    Første bilde åpner for langt større jevnbyrdighet enn siste.
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Godt poeng, det der med lydstyrke og frekvensgang. Jeg lytter på ganske lavt volum, men det er da også primært for å unngå for mye diskant ;)

    Naturlig siblians er jo et faktum, og innspilingen (mik-avstand osv) har masser å si - men man trenger ikke like det likevel.

    Dessuten har forsterker, kilde og kabler ganske mye å si på den hårfine balansen det handler om her. Jeg hadde T1 på Headline en periode. Det gikk fint med en liten NOS dac, men da den gikk i stykker og jeg koblet hodetelefonene på Naimdacen, fikk jeg vondt i ørene, selv ved enda lavere volum....

    Jeg tror ulike frevenser irriterer folks ører ulikt. Det er bra det er så mange parametre i dette, ellers hadde vi ikke hatt noe å diskutere.

    CDWMcInSpots skrev:
    Det er godt mulig at lydstyrke (se nedenfor) har betydning for hvordan og i hvor stor grad vi opplever overdreven/unaturlig sibilans.

    Av og til lurer jeg på om en del glemmer/overser at sibilans er helt naturlig.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Denon AH-D7000: Sibilanskontroll
    Jeg gjennomførte en sibilanskontroll av Denon AH-D7000 i oktober 2011. I tillegg til ovennevnte, ikke tidligere beskrevne White Christmas-forsøk, gjennomførte jeg et annet forsøk som jeg beskrev. Innlegget har også en lenke til ovennevnte sibilanstråd:

    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Jeg fant tråden "Popular songs with lots of sibilance?" på ProSoundWeb.
    [...]
    Tillegg:
    ProSoundWeb har omkalfatrert forumet, og tråden har derfor fått ny URL: "Popular songs with lots of sibilance?".
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Hva med PC/Mac -> Grace Design m903?

    Du glemte visst å kommentere følgende:
    Jeg har en m903. Relativt nylig K701, så T1 og nylig Stax. I 2012 HE-500 & HE-6. I tidligere tider hadde jeg bl a Stax Sigma - en av ganske få komponenter jeg ALDRI skulle ha solgt.

    CDWMcInSpots skrev:
    Sibilans
    Av og til lurer jeg på om en del glemmer/overser at sibilans er helt naturlig. Vi skrev om dette for en stund siden (i fjor høst?). I samme periode stod jeg på et tidspunkt og snakket med en kvinnelig kollega inne på et kontor med gamle (fra 1800-tallet) panelvegger. Hennes s-er var ganske så ssss-ete. Dette skyldtes altså ikke gjenklang fra harde veggflater el.l. Noen mennesker har altså mer sibilans i sin uttale enn andre. Lytte- og mikrofonavstand kan antagelig også ha betydning.

    I ovennevnte periode lette jeg også etter musikk med mange s-er i teksten og sibilante artister. På en vevside om temaet foreslo man bl.a. den overbitte Freddie Mercury og ABBA som artister hvis fonogrammer har tydelig sibilans. Selv lagde jeg en liste med både artister og musikk som ligger et eller annet sted. Dolly Parton har noen litt spesielle s-er som jeg kaller Dolly-s-er. Disse er ofte spesielt fremtredende når de gjengis av rimeligere stereoanlegg. Povl Dissing har også noen litt spesielle s-er. Det kan man f.eks. høre på Iver Kleives og Knut Reiersruds "Himmelskip".

    White Christmas er en fin testsang av flere grunner. Den har mange s-er, den er spilt inn mange ganger, i ulike perioder, med forskjellig opptaksteknologi og -teknikk, i forskjellige musikksjangre og av høyst forskjellige sangere med høyst forskjellige stemmer, ferdigheter og tekstuttale. Mange av disse innspillingene er lett tilgjengelige, inkl. i tjenester som WiMP, Spotify og Qobuz.

    Jeg søkte den gang etter White Christmas i WiMP og spilte dem deretter av med Denon AH-D7000 og Grace Design m903. Jeg fant ingen/stusset ikke over overdreven eller unaturlig sibilans med denne kombinasjonen. Derimot sovnet jeg etter en stund. Det kan dermed neppe ha vært ubehagelig.

    Det er godt mulig at lydstyrke (se nedenfor) har betydning for hvordan og i hvor stor grad vi opplever overdreven/unaturlig sibilans.
    Vislelyder er helt naturlig. Går man f eks i en kirke og hører et kor er det vanskelig ikke å høre dem tydelig. Jeg hørte en gang Dvoraks rekviem i Nidarosdomen og vislelydene var veldig fremtredende. Mange tror nok at glatt, snill lyd er mer naturlig og oppløst enn motsatsen. En CD som virkelig får frem hvor kraftig vislelydene kan være er "Orff: Carmina Burana - André Previn, Thomas Allen, Sheila Armstrong, etc. London Symphony Orchestra & Chorus. EMI Classical 7243 5 66899 2 3. 1 CD". I mine sammenligninger bruker jeg ofte "White Night-Impressions of Norwegian Folk Music - Berit Opheim Versto (folk singer), Gjermund Larsen (fiddle/hardanger fiddle), Grete Pedersen (conductor), Det Norske Solistkor. BIS-SACD-1852. 1 CD/SACD. 2010." som også er ganske avslørende. Mvh.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Lydstyrke
    ardilla skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Det er godt mulig at lydstyrke (se nedenfor) har betydning for hvordan og i hvor stor grad vi opplever overdreven/unaturlig sibilans.
    Godt poeng, det der med lydstyrke og frekvensgang. Jeg lytter på ganske lavt volum, men det er da også primært for å unngå for mye diskant ;)
    Jeg benytter høyst moderate lydstyrker, som jeg tror mange vil kalle lave. Høyere lydstyrke gir ubehag, akkurat som konsert uten ørepropper.

    Naturlig sibilans
    ardilla skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Av og til lurer jeg på om en del glemmer/overser at sibilans er helt naturlig.
    Naturlig siblians er jo et faktum, og innspilingen (mik-avstand osv) har masser å si - men man trenger ikke like det likevel.
    [...]
    Jeg tror ulike frevenser irriterer folks ører ulikt.
    Jeg er antagelig ikke så lettirritert, bare lydstyrken passer meg.

    Det blir galt å klage på sibilans hos avspillingsutstyret inkl. hodetelefonen hvis fonogrammet faktisk inneholder sibilans. Da skal avspillingsutstyret faktisk gjengi sibilans hvis det skal være transparent/tro mot opptaket osv.

    Hvis sibilans er naturlig til stede hos artisten, ref. min ovennevnte kollega, eller på fonogrammet, f.eks. p.g.a. (for) nær mikrofonplassering, skal avspillingsutstyret gjengi sibilansen.

    Det er i og for seg OK å ønske å redigere bort også denne sibilansen (hvis man absolutt vil). Dette kalles de-essing, og studioverdenen har programvare for slikt. Hvis den brukes galt/for mye/hardt, høres det visstnok ille ut jfr. ovennevnte sibilanstråd. S-ene slutter å være s-er. En bidragsyter nevnte noen eksempler med Michael Bublé som ifølge ham høres omtrent slik ut: "Call Me Irrethponthible" og "I Got The World On A Sthring". Man kan formodentlig også oppnå en sibilansdemping med f.eks. EQ. Det er helt OK å ønske å gjøre eller gjøre dette, men da bør man være tydelig overfor andre om hva man ønsker og gjør.

    Åpenhet om spesielle behov
    Det er ikke OK, men tvert i mot villedende, å kritisere utstyr for å gjengi virkeligheten eller opptakets virkelighet. Det er faktisk normalt hovedpoenget med hifiutstyr. Hvis man ønsker utstyr som gjengir en redigert virkelighet fordi man liker den bedre, skylder man de øvrige forumdeltagerne å være meget tydelig ang. hva man ønsker, hva man misliker og hvorfor. Man bør være meget tydelig ang. forskjellen mellom det man ønsker og den objektive virkelighet (hva nå den enn er), og relatere sin kritikk/observasjoner til denne forskjellen.

    Hvis man f.eks. er meget vár for sibilans, men samtidig ønsker å høre på artister og fonogrammer med (mye) sibilans, og derfor ønsker utstyr som demper eller fjerner sibilans, er dette OK. Man bør imidlertid være meget tydelig på hva man ønsker å oppnå. Man bør ikke fremstille sine betraktninger som generelle når man vet at man har spesialbehov og ser verden utfra dem.



    En vindeltrapp kan være en god vindeltrapp selv om den selvsagt er dårlig egnet for mennesker i rullestol.

    Det blir videre galt hvis en dame med benprotese hevder at en sko med stiletthæl er umulig å gå i bare fordi hun selv ikke kan benytte den fordi den ikke passer hennes protese. (Aimee Mullins ser dog ut til å ha proteser for enhver anledning).
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    achri-d skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Hva med PC/Mac -> Grace Design m903?
    [...]
    Jeg har en m903.
    Pleier du ikke å mate Grace Design m903 fra PC/Mac?

    achri-d skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Du glemte visst å kommentere følgende:
    [...]Relativt nylig K701, så T1 og nylig Stax. I 2012 HE-500 & HE-6. I tidligere tider hadde jeg bl a Stax Sigma - en av ganske få komponenter jeg ALDRI skulle ha solgt.
    Er det slik at du i 2011 eller 2010 (på en måte) restartet/tok opp igjen din hodetelefonlytting, og at det så raskt har ballet på seg?

    achri-d skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Sibilans
    [...]
    Vislelyder er helt naturlig. Går man f eks i en kirke og hører et kor er det vanskelig ikke å høre dem tydelig. Jeg hørte en gang Dvoraks rekviem i Nidarosdomen og vislelydene var veldig fremtredende. Mange tror nok at glatt, snill lyd er mer naturlig og oppløst enn motsatsen. En CD som virkelig får frem hvor kraftig vislelydene kan være er "Orff: Carmina Burana - André Previn, Thomas Allen, Sheila Armstrong, etc. London Symphony Orchestra & Chorus. EMI Classical 7243 5 66899 2 3. 1 CD". I mine sammenligninger bruker jeg ofte "White Night-Impressions of Norwegian Folk Music - Berit Opheim Versto (folk singer), Gjermund Larsen (fiddle/hardanger fiddle), Grete Pedersen (conductor), Det Norske Solistkor. BIS-SACD-1852. 1 CD/SACD. 2010." som også er ganske avslørende. Mvh.
    Takk.

    achri-d skrev:
    Mange tror nok at glatt, snill lyd er mer naturlig og oppløst enn motsatsen.
    Naturlig, akustisk lyd kan være meget hvass, gjerne også ubehagelig, i det virkelige liv.

    Jeg synes ofte at applaus kan bli både høylytt og hvasst i det virkelige liv. Selv en triangel kan under de rette omstendigheter bli i meste laget.

    For noen få år siden (2009?) overvar jeg deler av en minikonsert hos Platekompaniet på Torgallmenningen i Bergen. Den svenske gruppen hadde kun med seg akustiske instrumenter, bl.a. enklere/mindre perkusjonsinstrumenter som shakere og slagblokk(?) Jeg husker godt at dette ble ubehagelig skarpt, bl.a. p.g.a. en shaker. Jeg tenkte etterpå at så realistisk (ubehagelig/skarpt) tror jeg ikke jeg vil ha det i min egen stue.

    Det hjelper dog mye med lavere enn realistisk lydstyrke.
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Pleier du ikke å mate Grace Design m903 fra PC/Mac?
    Ja.

    CDWMcInSpots skrev:
    Er det slik at du i 2011 eller 2010 (på en måte) restartet/tok opp igjen din hodetelefonlytting, og at det så raskt har ballet på seg?
    Ja, men jeg har også fått et mer bevisst forhold til hodetelefoner og tilhørende enheter. Mvh.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hva betyr dette:

    Like all Ultrasone headphones, the Signature Pro features S-Logic Plus technology that bounces the drivers' sound off your outer ears instead of firing directly towards your eardrums.

    Sikter de bare utafor ørekanalen liksom?

    CDWMcInSpots skrev:
    CNET har publisert en (test)omtale av Ultrasone Signature Pro skrevet av Steve Guttenberg som også er kjent fra Stereophile og InnerFidelity.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Schiit Mjolnir: 5-8 W rett i huet. Det er ironisk at jo mer sensitive orthoene blir, dess kraftigere blir forsterkerene. Litt sånn som at jo bedre bilene blir, jo bedre blir også veiene. Men jeg tror rett og slett ikke man trenger 8 W inn i noe annet en ev. HE-6 eller vintage saker.

    Den ser kul ut, da.

    http://schiit.com/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=10
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    achri-d skrev:
    [...]
    jeg har også fått et mer bevisst forhold til hodetelefoner og tilhørende enheter.
    Ja, det er ofte slik at man blir klokere over tid (hvis man vil og har evnen). Dette skjer i denne sammenheng bl.a. gjennom lytting til og sammenligning av forskjellig musikk, forskjellige hodetelefoner og gjerne også supplert med høyttalere og musiserende musikere, lesing av og evt. lytting til andres erfaringer og observasjoner, og bevisst og mer ubevisst reflektering over de forannevnte momenter.

    Jeg tror denne reflekteringen er viktig i denne sammenheng. Det blir nærmest en slags dannelsesreise, riktignok innen et ganske snevert felt.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Haha, snevrere dannelsesreise skal man lete lenge etter :D

    Hvis man stumper til å utvide musikksmaken sin parallellt hjelper det kanskje litt på da...

    CDWMcInSpots skrev:
    Det blir nærmest en slags dannelsesreise, riktignok innen et ganske snevert felt.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ultrasone S-Logic (Plus)
    ardilla skrev:
    Hva betyr dette:

    Like all Ultrasone headphones, the Signature Pro features S-Logic Plus technology that bounces the drivers' sound off your outer ears instead of firing directly towards your eardrums.

    Sikter de bare utafor ørekanalen liksom?

    Looking into left earpiece of the Edition 8. The four upper holes are tuned ports to porperly EQ sealed cans. The headphone driver diaphragm is behind the holes on the bottom right which position the sound low and in front of the left ear. [Tyll Hertsens, HeadRoom]

    http://www.ultrasone.com/index.php/en/company/technology/s-logic.html
    http://www.ultrasone.com/index.php/en/company/press/s-logic.html (video)
    http://www.ultrasone.com/index.php/en/company/technology/s-logic-plus.html
    http://www.ultrasone.com/index.php/en/company/technology/technical-reports.html

    I "World’s Best Headphone Review: The Ultrasone Edition 8" gir Tyll Hertsens en ganske grundig forklaring (skrevet for HeadRoom 12.01.2010).

    Head-Fi.org: "ULTRASONE S-LOGIC: LOGICAL or NOT?"

    Jeg sitter foreløbig med et inntrykk av at (opplevelsen av) S-Logic-effekten varierer mellom personer, opptak, musikk(sjangre) osv. Dette gjelder både hvor sterkt den oppleves, og om man liker den eller ei.

    Tillegg:
    Florian M. Königs artikkel om S-Logic
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Det blir nærmest en slags dannelsesreise, riktignok innen et ganske snevert felt.
    Haha, snevrere dannelsesreise skal man lete lenge etter :D

    Hvis man stumper til å utvide musikksmaken sin parallellt hjelper det kanskje litt på da...
    Har man først startet, vet man knapt hvor det kan ende....

    Man kan f.eks. bli interessert i en komponist, artist eller et verks (f.eks. opera eller symfoni) tema eller bakgrunn. Da kan vi raskt være over i historie, historiske personer, geografi, andre land, (stil)epoker, litteratur, krig, krigsteknologi, instrumenter, musikkens historie, osv. osv.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Stax- 009 på brukten, nammis !
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Schiit Mjolnir: 5-8 W rett i huet. Det er ironisk at jo mer sensitive orthoene blir, dess kraftigere blir forsterkerene. Litt sånn som at jo bedre bilene blir, jo bedre blir også veiene. Men jeg tror rett og slett ikke man trenger 8 W inn i noe annet en ev. HE-6 eller vintage saker.

    Den ser kul ut, da.

    http://schiit.com/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=10
    Produktene fra Schiit vil være tilgjengelig hos Audio Norge i løpet av kort tid.

    Mvh
    Sture
    Audio Norge
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Må skryte litt av Ultrasone. Mine edition 8 døde plutselig i ene kanalen, sikkert et brudd inne i klokkene. Sendte de til Ultrasone i Tyskland, men kunne ikke gjøre rede for verken hvor eller når de opprinnelig ble kjøpt. Oppga at jeg er tredje eier og kjøpte de i Japan. De ble reparert gratis på goodwill policy.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Apropos jakten på ny head-amp: Noen som har erfaring med Antelope Zodiac som head-amp og ikke bare DAC?



    Norsk importør: http://www.x3mhc.no/e-handel/merker/merker.html

    Antelope er jo en anerkjent produsent av DAC og deres Gold brukes jo av Morten Lindberg i 2L. Men jeg finner stort sett info om den som DAC og ikke head-amp.

    Edit: Har lest denne tråden: http://www.head-fi.org/t/450235/the-antelope-zodiac-zodiac-zodiac-gold-dac-thread/345 , tenker mer på andre erfaringer, gjerne her på HFS.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Antelope Zodiac
    Jeg har selv hverken sett eller hørt Antelope Zodiac-produktene.

    Fidelity nr. 56 side 78-79 har en (test)omtale av Antelope Zodiac+ Mastering DAC. Hvis jeg husker rett, er hovedfokuset i (test)omtalen DAK-delen, men forfatteren skriver også noe om hodetelefonforsterkerdelen.

    Jeg tror 6moons skrev en del om hodetelefonforsterkerdelen i:

    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Jeg har fått inntrykk av at Antelope Audio Zodiac er en (meget) god DAK, mens de andre modulene ikke holder et like høyt nivå.
    [...]
    Basert på rask skumlesning:
    Denne testomtalen av "Antelope Zodiac Gold DAC/Preamp" fra Playback gir et annet og bedre inntrykk av hodetelefonforsterkerdelen.

    http://www.avguide.com/review/antelope-audio-zodiac-gold-dacpreampheadphone-amp-playback-53?page=3

    Zodiac Gold Headphone Amp

    Similarly, I thought the headphone amp was quite good. It sounds balanced and open, with very low grain. It has enough oomph to drive moderately difficult headphones like the Sennheiser HD800s, but some people might feel that the gain and overall drive capabilities of the Zodiac Gold are not quite sufficient for really tough headphones like the HiFiMAN HE-6. If you are super picky about your headphone listening, you might also find that the Zodiac doesn’t quite provide enough high frequency “air” to make you happy.

    One can argue about whether this perceived lack of the Nth degree of “air” is simply a matter of the Zodiac Gold being more accurate than some other headphone amps, but either way let’s note that some (perhaps many) headphone enthusiasts would argue that satisfying listening necessarily involves matching the colorations of their amps to the characteristics of their preferred ‘phones. Again, the Antelope’s “just the facts, Ma’am” sonic presentation may frustrate those who prefer to look at the world through the audio equivalent of “rose-tinted glasses.” In our eyes, though, the Zodiac Gold’s honesty and neutrality are both big plusses.

    [...]

    VALUE
    The value of “combination” products always depends significantly on which elements of the combination you plan to use. That said, if you think of the Zodiac Gold with Voltikus power supply as a three-piece ensemble (DAC + preamp + separate headphone amp), you could view its $4495 price as quite fair. After all, you might easily pay $1000 for a headphone amp, and $2000 for a preamp and $2000 for a high-end DAC. In fact, you could pay much more for each in order to achieve the level of quality on offer here. But if you are shopping in this price (and quality) range, the point is that the Zodiac Gold combines circuits that are competitive in each area, and it puts them in a compact package.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vi hører åpenbart forskjellig.

    post #465 of 467 4/23/12 at 10:05pm
    Magick Man 919 Posts. Joined 1/2012
    Location: Tennessee

    Quote:
    Originally Posted by MuppetFace

    Urbanears Plattan. Comes in just about any color one would desire.
    Those are kinda neat. The wife would like them in raspberry, I'll bet.
    post #467 of 467 4/24/12 at 10:30am
    Magick Man

    Quote:
    Originally Posted by maverickronin

    They're supposed to sound awful. Put some ortho drivers in there for her. L3000.gif
    God love her, she really can't tell much of a difference between what sounds good and what doesn't. She doesn't like most of my headphones because she feels there are too many "high notes". I had to setup the EQ on her system to remove just about all sound above 10kHz so that her HD598s don't annoy her. rolleyes.gif
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Nyhet:

    It is with a bit of a heavy heart that HeadRoom shares news from our insider folks at DENON-USA that the lauded and beloved AH-D2000, AH-D5000, and AH-D7000 headphones have been officially discontinued by the manufacturer effective immediately. As DENON's top headphone retailer, HeadRoom has tons of all three models on back-order with DENON right now and regrettably we have been informed not to expect any of the quantities we ordered. In fact, we may not be able to get any of those three headphones back in stock before the "new" versions are released sometime during summer/fall 2012... BUT there does still exist a remote chance we'll be able to land a few of the last of these headphone mohicans before they're completely gone -- but we're just not sure since DENON is not releasing any further information at this time. Unfortunately, HeadRoom is presently already sold-out on most of these models. Also to be discontinued is the noise-cancelling DENON AH-NC800.

    The announced DENON 'replacement' for the AH-D7000 will be the AH-D7100EM ($1,199 msrp); the replacement for both the D2000 and D5000 models will be the AH-D600EM ($699 msrp). Also slated are brand-new models AH-D400EM @ $399, AH-C400EM @ $349, and AH-C300EM @ $249. No delivery ETA or pre-release data is available yet regarding the new headphones, but please stay tuned to our HeadRoom Head-Fi forum for the latest updates direct from the DENON mothership in Japan as soon as we get 'em!

    Cheers,

    jorge
    HeadRoom VP
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Nyhet:

    It is with a bit of a heavy heart that HeadRoom shares news from our insider folks at DENON-USA that the lauded and beloved AH-D2000, AH-D5000, and AH-D7000 headphones have been officially discontinued by the manufacturer effective immediately. As DENON's top headphone retailer, HeadRoom has tons of all three models on back-order with DENON right now and regrettably we have been informed not to expect any of the quantities we ordered. In fact, we may not be able to get any of those three headphones back in stock before the "new" versions are released sometime during summer/fall 2012... BUT there does still exist a remote chance we'll be able to land a few of the last of these headphone mohicans before they're completely gone -- but we're just not sure since DENON is not releasing any further information at this time. Unfortunately, HeadRoom is presently already sold-out on most of these models. Also to be discontinued is the noise-cancelling DENON AH-NC800.

    The announced DENON 'replacement' for the AH-D7000 will be the AH-D7100EM ($1,199 msrp); the replacement for both the D2000 and D5000 models will be the AH-D600EM ($699 msrp). Also slated are brand-new models AH-D400EM @ $399, AH-C400EM @ $349, and AH-C300EM @ $249. No delivery ETA or pre-release data is available yet regarding the new headphones, but please stay tuned to our HeadRoom Head-Fi forum for the latest updates direct from the DENON mothership in Japan as soon as we get 'em!

    Cheers,

    jorge
    HeadRoom VP
    Merkelig å avslutte noe som åpenbart fungerer, og spesielt å behandle sin største retailer på den måten... De kunne fikset problemet med skruen som holder ørekoppene og fortsatt modellene, men blir jo artig å se hva som venter fra den kanten.

    PS: Aldri lurt å legge ut en uformatert e-postadresse på den måten. Nettet er fullt av spamroboter som sanker inn adresser.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Og de nye Denon ser ikke særlig pene ut. WTF. ::) Trevirket borte.

     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hmm, merkelig måte å avslutte det på. Dog, spennende å høre hva disse nye modellene vil by på av godlyd. :)

    Loevhagen: Har du sett bilder av de? Har du eventuelt en link eller to?

    Edit: Merkelig utseende på disse ja.... De kunne da videreført de "gamle" modellene.....
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Au..

    De har vel latt seg inspirere av Sennheiser og prøvd å tenke "helt nytt"

    Loevhagen skrev:
    Og de nye Denon ser ikke særlig pene ut. WTF. ::) Trevirket borte.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Må være noe galt med meg, jeg syntes de var litt tøffe ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Nyhet:

    It is with a bit of a heavy heart that HeadRoom shares news from our insider folks at DENON-USA that the lauded and beloved AH-D2000, AH-D5000, and AH-D7000 headphones have been officially discontinued by the manufacturer effective immediately.


    Aha, det var nok derfor de solgte ut så billig fra nettbutikken i UK når jeg kjøpte mine.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Denon AH-D[257]000-produksjonsstopp
    Det er (litt) rart og synd at man stopper produksjon og salg av gode, vel mottatte og godtselgende produkter. Ekstra rart er det (kanskje) at det skjer relativt raskt etter revisjonene InnerFidelitys Tyll Hertsens fant/avdekket.

    Vi får håpe at de nye produktene er minst like gode selv om de ser ut til (kanskje) å peke i en annen retning, og dermed kanskje lyder annerledes.

    De som ønsker en videreutvikling av Denon AH-D[57]000 kan se til Fostex TH900.

    Noen produsenter produserer og selger sine gamle produkter frem til de nye er klare for salg, noen, f.eks. Apple, uten å fortelle om nye produktplaner. Andre stopper produksjonen av en modell(serie) lenge før neste er klar. Musical Fidelity er et kjent eksempel, men det finnes en god del innen hifi.

    Det ville være fint om de som finner og siterer (klipper og limer) slik informasjon, kunne være flinkere med også å oppgi kilde i form av en lenke. Det koster meget lite når man allikevel har klipt og limt teksten fra vevsiden.

    Relevante lenker:
    • http://www.head-fi.org/t/607132/denon-ah-d2000-ah-d5000-ah-d7000-headphones-officially-discontinued
    • http://www.head-fi.org/t/607128/denon-d2000-d5000-d7000-headphones-officially-discontinued
    • http://www.overclock.net/t/1248119/denon-dk2-dk5-dk7-discontinued
    • http://www.head-fi.org/t/603426/denon-d7100
    • http://www.head-fi.org/t/603426/denon-d7100/90#post_8304485
    • http://bbs.headphoneclub.com/thread-182305-1-1.html
    • http://www.andaudio.com/phpbb3/viewtopic.php?f=25&t=101128

    johnnygrandis skrev:
    Aha, det var nok derfor de solgte ut så billig fra nettbutikken i UK når jeg kjøpte mine.
    Den britiske forhandleren har også tidligere hatt ganske gode tilbud.

    Det er antagelig årsaken til det nylig nevnte salget av Denon AH-D2000 hos Hi-Fi klubben.

    Tillegg:
    Lenke til innlegg med to bilder av (det som formodentlig er) Denon AH-D7100EM utendørs på hodet til en ung dame.

    Tillegg 2:
    Head-Fi.org-tråden "DENON AH-D2000 / AH-D5000 / AH-D7000 Headphones Officially Discontinued!" har blitt stengt for vanlige brukere og gjester.

    post #264 of 281 4/25/12 at 9:04pm
    KG Jag 967 Posts. Joined 2/2012
    Location: Austin, TX & Reno, NV

    post #261 of 281 4/25/12 at 8:53pm
    Bee inthe Attic
    202 Posts. Joined 9/2011

    what happened to the Denon Dx000 discontinued thread?

    http://www.head-fi.org/t/607132/denon-ah-d2000-ah-d5000-ah-d7000-headphones-officially-discontinued
    It's been wiped for admin eyes only. If you look at your own posts, none that you made to that thread will appear.

    I suspect that someone let the cat out of the bag before he was supposed to--if he was supposed to at all.
    Tråden "Denon Dk2, Dk5 & Dk7 discontinued" på Overclock.net har bevart teksten i HeadRooms originale annonsering, og nå har vi gjort det samme:
    It's with a bit of a heavy heart that HeadRoom shares news from our insider folks at DENON-USA that the lauded and beloved AH-D2000, AH-D5000, and AH-D7000 headphones have been officially discontinued by the manufacturer effective immediately. As DENON's top headphone retailer, HeadRoom has tons of all three models on back-order with DENON right now and regrettably we have been informed not to expect any of the quantities we ordered. In fact, we may not be able to get any of those three headphones back in stock before the "new" versions are released sometime during summer 2012. There does still exist a remote chance we'll be able to land a few of the last of these headphone mohicans before they're completely gone -- but we're just not sure since DENON is not releasing any further information at this time. Unfortunately, HeadRoom is presently already sold-out on most of these models. Also to be discontinued is the noise-cancelling DENON AH-NC800.

    The announced DENON 'replacement' for the AH-D7000 (one of all-time faves at the HeadRoom fort!) will be the AH-D7100EM [$1,199 msrp]; the replacement for both the D2000 and D5000 models will be the AH-D600EM [$499 msrp]. Also slated are brand-new models AH-D400EM @ $399, AH-C400EM @ $349, and AH-C300EM @ $249. No delivery ETA or pre-release data is available yet regarding the new headphones, but please stay tuned to our HeadRoom FB forum for the latest updates direct from the DENON mothership in Japan as soon as we get 'em!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det kan godt hende jeg synes det etterhvert også, men jeg synes D5000/D70000 har vært så fine, komfortable osv, designmessig perfekte.

    johnnygrandis skrev:
    Må være noe galt med meg, jeg syntes de var litt tøffe ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn