Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janerlen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    273
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    @VidarP

    Pga mitt lille tyskerideal trodde jeg lenge at k701 var hodetelefonene for meg. Jeg har som deg, et ønske om at head-fien skal være opp mot likeverdig i klangbalanse og kvalitetsparametre med stereoen. Jeg hadde egentlig sett for meg at klarer jeg 90% av kvaliteten i stua, skal jeg være fornøyd. Med Grado, var jeg ikke en gang nær mine preferanser. Med ca 15 ganger høyere budsjett i stua har jeg tvil om hvor mye jeg kan forvente, men dine erfaringer sier altså at det er mulig å komme langt, bare man strekker budsjettet litt, og matcher fornuftig.

    Selv om jeg ønsker å gå i samme gate, vil jeg ikke kopiere lyden 100%. Blir ingen utvikling av det, og litt mangfold har aldri skadet noen. SF-anlegget er allerede ganske enspora (bevisst valg), og gjør klassisk, jazz, dynamiske utordringer, ja egentlig alle gode innspillinger med bravur. Til tross for SFs tilabkelente natur låter komprimerte og svake innspillinger totalt uinspirerende. Rock skinner ofte gjennom pga komprimering, det mangler rytme og driv pga flat tyskerbass. Ønsker samme grunntone, varme mellomtoneklang, men ønsker å sprite opp litt med hurtighet, driv, punch og ørlite ekstra nivå på frekvensfløyer - dog uten festkul.

    Har bestemttmeg for å prøve HD650 med passende elektronikk. Blir ikke det innertier, er det ikke værre enn at det er bare å vri ett knepp til siden, og prøve K701, for litt mer knusk og soberhet.

    Btw, har sett rommålingene av dine 207 med dd subber. Hvis HD800 klarer bass som ligner på dette, ser jeg fram til jeg får 650 i hus. Har elst flere anmeldelser som sier disse er relativt like i bassen, men at 800 har mer energi i toppen, og er ellers litt bedre på de fleste parametre.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Nå er ikke AKG tyske...

    Både K701 og HD800 går forsåvidt dypt i bass men med noe redusert nivå. De er "slanke" i bassområdet og jeg synes ikke disse gir rock nok trykk i bass/mellombass. HD650 synes jeg er mye bedre "allrounder" som både takler klassisk, vokal, akustisk musikk og rock (og all musikk med elektrisk/elektronisk forsterkning).
     

    janerlen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    273
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ikke tysk, men "tysk".
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Klemmereduserende instruksjoner for HD650 HD600 etc:

    Strekk ut metallbåndene i hodebåndet til maksimum (ca 6 cm) Bøy metallet passe forsiktig. La plasten være. Se bildet nedenfor.

    Hvis den fremdeles klemmer, gjør det samme, bare bøy mer. Har du bøyd for mye, bøy tilbake. Hvis du bøyer frem ofg tilbake 10 000 ganger vil metallet etterhvert bli mykt. Ellers er det ingen fare.

    Lykke til med dine nye klemmefrie HD650/HD600/HDXXX



    bgran skrev:
    Det er godt at smaken er forskjellig. Omsetningen på Sentralen opprettholdes på den måten. Jeg foretrekker SR325i fremfor både HD 650 (som klemmer fryktelig) og K701. Jeg har satt på de store øreputene til GS1000 (som jeg også har). Den som kan hevde at de er brutalt ukomfortable må ha en meget spesiell hodeform.
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Godt valg!!! Hva blir elektronikken?

    janerlen skrev:
    Har bestemttmeg for å prøve HD650 med passende elektronikk. Blir ikke det innertier, er det ikke værre enn at det er bare å vri ett knepp til siden, og prøve K701, for litt mer knusk og soberhet.
     

    janerlen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    273
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ligger an til Nuforce HDP.

    Har tidligere levd med Nuforce monoblokker i stereon med stort hell. Minus ved disse fra var i overkant stram, nesten litt syntetisk bass (pirk, som like godt kan skyldes ørlite mindre nivå enn i de jeg har nå). Ellers var de helt nøytrale, superoppløst, uten noen artifakter, og med sortere bakgrunn enn jeg har hørt i noen annen amp.

    Pluss med HDP er at den har innebygd DAC, som gjør at jeg kanskje kommer i mål med den ene billige boksen? Noen som kan verifisere om DACen er like god som forsterkeren i denne boksen?

    Har siklet litt på den Trafomaticen, men da må DAC handles i tillegg, og totalprisen øker med rundt 5000,-. Mye penger det :)

    Hvordan er feks DAC i SB Touch? Er dette noe man kan leve med over lengre tid. Ser at Logitech omtaler den som audiofil. Eller er det bare digitalutgqangen som er av "audiofil" kvalitet?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Gratulerer med et godt valg innen hodetelefoner. Nå er jeg usikker på hvilken Trafomatic du tenker på å matche med HD650.

    Dette med head-fi omhandler ofte om smak og behag. En sjelden gang så er det (heldigvis / dessverre - avhengig av ståsted) slik at enkelte kombinasjoner av hodetelefoner og -forsterkere aldeles ikke passer sammen. Dvs. synergien mellom disse komponentene er særdeles svak.

    Av de erfaringer andre og jeg har gjort så er det slik at HD650 på Trafomatic Experience Head One er en IKKE match. Aldeles mismatch. Hver for seg er disse gode, men sammen? Nope. Definitivt ikke. Denne erfaringen kan skyldes rørene som ble benyttet, men jeg er usikker. DAC benyttet var Burson HA-160D
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.156
    Antall liker
    784
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg hadde også ikke valgt Head One som førstekandidat til HD650, den passer best med Audio technica,Denon og
    ultrasone 750 f.eks
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    janerlen skrev:
    Btw, har sett rommålingene av dine 207 med dd subber. Hvis HD800 klarer bass som ligner på dette, ser jeg fram til jeg får 650 i hus.
    Hei, det blir nok sikkert å prøve seg frem, men det er moro å eie flere sett htlf uansett. Alle de omtalte er svært gode .

    HD800 klarer fint dypbass som likner på 207/2 i mitt rom, men vil bare si at HD650 og HD800 oppleves veldig forskjellig! Du bør kanskje ikke konkludere med at HD650 vil fungere bra for deg, på bakgrunn av målinger du har sett i (et annet) rom av KEF 207/2, og at jeg synes HD800 likner mye på KEF 207/2. Det blir litt for mange variabler her. Det beste er nok å prøve.

    Jeg har forresten hatt gleden av å prøve hjemme de dyreste Grado en tid, siden du nevner Grado. Er det GS1000 de heter tro? Noen-og-tyve-tusen kostet de iallefall. Morsomme. Men så var det dette med smak etc da. Jeg likte de en plateside, de var veldig imponerende. Men de endte med å ligge tilsidelagt, og jeg likte faktisk bedre AKG og Sennheisere til en brøkdel av prisen. Men det har ingenting med absolutter å gjøre, kun med preferanser. Selv om jeg har antakelig nokså normalt hodemål også, jmf "bgrans" spekulasjoner omkring dette (siste innlegg på forrige side). Til nevnte; det er vel en grunn til at du satte på andre puter enn de originale.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    NEVATON skrev:
    Jeg hadde også ikke valgt Head One som førstekandidat til HD650, den passer best med Audio technica,Denon og ultrasone 750 f.eks
    AT-W1000 var en veldig god match til Head One. :) Legg merke til hvilke hodetelefoner og forsterker som er på dette bildet...

     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Her er den 4 siders komplette og nyanserte norske omtalen av Audeze LCD-2r2 og HiFiMAN HE-500, samt mine kommentarer til samme omtale som langtidseier av begge disse hodetelefonene: Omtale

    Enjoy - God Jul :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    janerlen skrev:
    Hvordan er feks DAC i SB Touch? Er dette noe man kan leve med over lengre tid. Ser at Logitech omtaler den som audiofil. Eller er det bare digitalutgqangen som er av "audiofil" kvalitet?
    Analog ut på SB touch er fin fin!

    Jeg a/b-et den mot NaimDacen min (med ekstra PSU kostet det vel 30K). Forskjellen var jo hørbar, SBTouch var "flatere"/snillere - men hallo - den spiller som en god CD-spiller i 5-10000 kr's klassen, spør du meg. Faktisk synes jeg forskjellen på NaimDac vs SBTouch var omtrent som NaimDac vs Marantz SA7001 KI (8000 kr kritikerrost CD spiller), kanskje i SB Touch sin favør - men det blir etter hukommelsen. Vil du ha en litt annen klang, kan du jo slenge på en dac etterhvert. Jeg er selv svært glad i lyden av NOS-dacer (varm og klangfull).

    En logisk grunn til at SB Touch spiller så bra for pengene i forhold til en CD-spiller er at hele drivverk-problematikken er eliminert iom at musikken streames rett fra disk. De klassiske USB-konersjonsproblemene slipper man også unna. Linn's DS-er fungerer på samme måte etter de samme prinsipper.

    For å tro på dette må du selvfølgelig lese flere anmeldelser skrevet av audiofile
    http://www.stereophile.com/content/logitech-squeezebox-touch-network-music-player
    http://www.techradar.com/reviews/pc...vices/logitech-squeezebox-touch-714785/review (skrevet av hifiidiot Malcomlm Stewart)

    Dac-ene i amp/dac komboene er sjeldent spesielt bra, bortsett fra de dacene som har en hodetelefonutgang slengt på (Lavry osv) men da er amp-delen ikke noe

    Bruk pengene på forsterker isteden.

    Ang. HeadOne - trodde den var svært god allround - den har jo justerbar impedanse, har den ikke??

    @ NEVATON - Hva var det som ikke funka med HeadOne og HD650? Jeg vet noen foretrekker skarpe transistorforsterkere med HD650 fordi de synes de blir litt for myke med rør (jeg er ikke en av dem)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takker :) - god jul selv!

    Loevhagen skrev:
    Her er den 4 siders komplette og nyanserte norske omtalen av Audeze LCD-2r2 og HiFiMAN HE-500, samt mine kommentarer til samme omtale som langtidseier av begge disse hodetelefonene: Omtale

    Enjoy - God Jul :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Bare hyggelig, ardilla. :)

    Nå er ikke jeg Nevaton, men jeg svarer allikevel siden jeg har hørt HD650 på Head One. Kort svar: Det høres ut som musikk via risengrynsgrøt. HD650 på annen rørforsterker; mye bedre.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.156
    Antall liker
    784
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    @ NEVATON - Hva var det som ikke funka med HeadOne og HD650? Jeg vet noen foretrekker skarpe transistorforsterkere med HD650 fordi de synes de blir litt for myke med rør (jeg er ikke en av dem)
    Rør i seg selv betyr ikke "myk" alltid kretsen rundt rørene som avgjør og OPT.
    Head One..Dårlig match rett og slett ;D foretrekker selv hq1 på sennheiserne..ingen overraskelse siden ampen er konstruert rundt hd650

    ;D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Enig med Nevaton. I stereo har jeg initielt aldri hatt en rørforsterker som i starten har spilt som en solid state; CTA-405. Mange fordommer der ute om hvordan rør låter, og hvordan transistor låter. Også innen head-fi.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Mange fordommer der ute om hvordan rør låter, og hvordan transistor låter. Også innen head-fi.
    Jepp - helt enig!! Rør betyr ikke slør!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ^ og transistorer låter ikke nødvendigvis hardt og unaturlig ;D
     

    janerlen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    273
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det var Headone HQ1 det var snakk om fra Trafomatic. Moiz selger inbyttemodelll nå til halv pris. Godt at jeg ble oppmerksom på erfaringene om at denne er dårlig match. Målet er selvsagt at elektronikken skal gjøre så lite av seg som overhodet mulig.

    Noen som kan anbefale SS amp, eller tilsvarende røramp med lav nok utg.impedans til å slave HD650? Denne må da utfordre Nuforce HDP (pris inntil inntil 6000,- nytt, og den bør finnes på bruktmarkedet av og til). Kan være at SB Touch og noe sånt kan være lurt. Sikrer da støyfri overføring fra PC i samme slengen. Toslink fra lydkort kan vel funke det og, men nervene hviler litt bedre når signalene forplantes over WLAN.

    Hvordan er feks hodetelefonforsterkeren i Benchmark DAC1 Pre? Blir det kun jævlig god DAC med påslengt hodetelefonutgang?

    Til adiministratorer: Passende julegave for 2011 hadde vært eget Head-fi avsnitt på forumet. Størrelsen p ådenne tråden må da bety noe? ;)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Var det ikke sånn at en egen avdeling for Head-fi vil komme i V2? Mente jeg hadde lest det et sted....
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det var vel Trafomatic HeadOne som er en dårlig match mens KingRex Head Quarters er en god, ifølge Moiz/Neveaton som importerer begge.

    Personlig har jeg brukt følgende med HD650 nok til at jeg kan anbefale dem alle.
    ProJect HeadBoxmkII
    Naim Headline med TeddyPardo TeddyReg-PSU (må spesialbestilles)
    Lehman BCL - PS: Matrix M-Stage er en klone av denne og har fått mye bra omtale, sjekk http://www.headfonia.com/matrix-m-stage/
    Grace m902 (med DAC) - hvis noen synes HD650 er litt slapp i kanten bør de prlve denne komboen!
    Creek 5350SE integrert forsterker. Fantastisk match. Hodetelefonutgangen tappes rett fra effektforsterker. Knall
    Woo WA2 (rør) superduper deilig klar rørlyd
    Cary SLI-80 Sig. (rør) Dette er den beste hodetelefonforsterkeren jeg har hørt.

    De tre siste har jeg nå.
    ProJect er et supert budsjettvalg, trolig Matrix-M-Stage også. Naim og Lehamn gir en ganske fin og varm match. Gracen er mer fart og spenning.

    Usikker på hva du mener med rør amp med LAV nok utgangsimpedanse? HD650 er en høy impedansehodetelefon med sine 300 ohm. Generelt er OTL-røramper som WA2, WA3 og Decaware CSP2 godt egnet til høyimpedanse, men alt handler jo om matching...

    janerlen skrev:
    Det var Headone HQ1 det var snakk om fra Trafomatic. Moiz selger inbyttemodelll nå til halv pris. Godt at jeg ble oppmerksom på erfaringene om at denne er dårlig match. Målet er selvsagt at elektronikken skal gjøre så lite av seg som overhodet mulig.

    Noen som kan anbefale SS amp, eller tilsvarende røramp med lav nok utg.impedans til å slave HD650? Denne må da utfordre Nuforce HDP (pris inntil inntil 6000,- nytt, og den bør finnes på bruktmarkedet av og til). Kan være at SB Touch og noe sånt kan være lurt. Sikrer da støyfri overføring fra PC i samme slengen. Toslink fra lydkort kan vel funke det og, men nervene hviler litt bedre når signalene forplantes over WLAN.

    Hvordan er feks hodetelefonforsterkeren i Benchmark DAC1 Pre? Blir det kun jævlig god DAC med påslengt hodetelefonutgang?

    Til adiministratorer: Passende julegave for 2011 hadde vært eget Head-fi avsnitt på forumet. Størrelsen p ådenne tråden må da bety noe? ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.581
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Da er et par Fostex t50rp bestilt, til den nette sum a 118 dolares inkl frakt.
    Blir spanande å få de i hus. ;D
    Nå må jeg bare få orden på headampen.
    Vetta søren hvorfor den tuller seg sånn.
    I kveld kan det nesten virke som om coax-kabelen er synderen, alternativt jacket hvor jeg plugger i hodetlfkabelen. To be investigated... Noe er jaffal ikke 100%, desverre.... :(
    Er forøvrig ny alternativ headamp&dac på vei inn, ;) så vil tiden vise hvilken av dem som funker best... DET vil nå først avsløre seg ut på nyåret en gang...

    Fortsatt god jul til alle der ute!

    mvh
    Proffen
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ^julegave til deg selv? - det lå ingen hodetelefoner under treet til meg heller. God jul, da!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ny modell fra HiFiMAN. HE-400, som er en orthodynamisk hodetelefon til $349. Slippes om 3 uker.

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.941
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    ^julegave til deg selv? - det lå ingen hodetelefoner under treet til meg heller. God jul, da!
    Her gjorde det faktisk det. Minstemann på 2 og 1/2 fikk et trådløst AKG K 912. Ikke High End, men absolutt hørbart og det swinger på musikk med rytme og trøkk. ;D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.581
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    ^julegave til deg selv? - det lå ingen hodetelefoner under treet til meg heller. God jul, da!
    Ja, det blir jo det, om enn litt småforsinket... ;D
    Har gått og tygget litt på det en stund, og vaklet litt frem og tilbake mellom AKG K272, Sennheiser HD380 og disse Fostexene....
    Blir nok et sett med Sennheiser senere, sak samme med Hifiman... K272 ble litt for "spisse" i klangen for min del, men samtidig ikke så mye mindre luftig som jeg hadde fryktet, sammenliknet med andre AKG-modeller jeg kjenner til...

    mvh
    Proffen
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Dæven! Dette blir jo reine julekvelden :)

    Jeg fyller ut med litt copy paste info herfra http://www.head-fi.org/t/586827/he-400-planar-driver-headphones-pre-order

    Purchase Link:
    http://www.head-direct.com/Products/?act=detail&id=115

    At the upcoming CES in Las Vegas in January, HiFiMAN will be introducing an exciting new planar magnetic model, HE-400.
    Until CES close on January 13, we are offering HE-400 at special pre-order pricing of $349. Save $50 by ordering by Monday January 13. We will do shipping on Jan 15th, 2012.


    What makes HE-400 special is:

    1) it is 92.5DB efficient so it can be driven by virtually anything including an iPod.
    2) It has the familiar HiFiMAN sonic signature which means it is very detailed yet warm
    3) It is only $399 MSRP. We price it at such a price because we finally figure out a way to mass produce hi-end sound quality planar driver headphones in a much easier way than before.

    Spec

    Sensitivity: 92.5 DB
    Impedance: 35 Ohm
    Weight: about 440 gram or 14.5 Oz
    Frequency response: 20Hz to 35 KHz


    Accessories
    OFC copper headphone cable (3 meter or 10 Feet)

    Loevhagen skrev:
    Ny modell fra HiFiMAN. HE-400, som er en orthodynamisk hodetelefon til $349. Slippes om 3 uker.

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    ^julegave til deg selv? - det lå ingen hodetelefoner under treet til meg heller. God jul, da!
    HD600 var julegave til meg selv i år, overraskende gode hodetelefoner.
    Jeg vi si at de er bedre enn K701 som jeg også eier.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ^Gratulerer ;) hva mater du dem med?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anfield skrev:
    Var det ikke sånn at en egen avdeling for Head-fi vil komme i V2? Mente jeg hadde lest det et sted....
    Den blir sikkert like lite besøkt som den avdelingen på det andre forumet.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    ^Gratulerer ;) hva mater du dem med?
    Takk. Er ikke hjemme så jeg har kun brukt NAD3020 som neppe er optimalt men inntrykket mitt er iallfall positivt hittil.

    Hjemme har jeg 2 forsterkere, Stello DP200 og QED MB45 som jeg har tenkt å bruke den sammen med men jeg er avgårde i julen og NAD 3020 er eneste tilgjengelig forsterker.
     

    Dr.No

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Innlegg
    884
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    15
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anonym skrev:
    ardilla skrev:
    ^Gratulerer ;) hva mater du dem med?
    Takk. Er ikke hjemme så jeg har kun brukt NAD3020 som neppe er optimalt men inntrykket mitt er iallfall positivt hittil.

    .....
    Nad3020 hører til den generasjonen som har store motstander i serie med hodetelfonutgangen, nærmere bestemt 220 Ohm (jeg slo det opp). Det kan godt påvirke lyden endel (litt mer fyldig bass?). No
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Og, da lanserer HiFiMAN sin nyeste hodetelefonforsterker (EF-6) samtidig som sine HE-400. (uten at disse to produktene har noe som helst med hverandre å gjøre).

    Volume: Hand-made Step Attenuator
    Power Supply Design: CLC filter
    Weight: about 50 lb (22.5 Kg) :eek:
    Size: 310 mm *330mm *105mm
    THD: 0.03% (1w and 1KHz)
    S/N: 95 DB
    Max Output: Class A 5W at 50 Ohm

    We will do shipping on later January. EF6 is a hi-end headphone amp with very powerful output. EF6 can also work as a world-class pre-ampfilier. During previous two month, We made significant improvement on both sound quality and looking in the final EF6 headphone amplifier product.

    Det siste kan bety at det muligens er litt for tidlig å kaste seg over kjøp-nå-knappen, og at det å vente litt kan være fornuftig. De $300 i rabatt man får nå, kan være fonuftig å "sløse" bort ved å vente litt...

     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ^for et monster!! Og ingen rør??
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Heldigvis ikke rør. Enklere med SS. Kjedeligere enn rør, men mer praktisk synes jeg.

    Liker at den har både balansert og ubalansert ut. Ulempen er at den ikke har balansert inn...

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn