Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke Fostex TH-600 & TH-900 tilnærmet lik driver som AH-D serien hadde?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har (som vanlig:rolleyes:) ikke helt fulgt med i timen. Hva er dette E-MU Massdrop-konseptet egentlig?
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke Fostex TH-600 & TH-900 tilnærmet lik driver som AH-D serien hadde?
    Vel, de er ganske så orskjellige i lyden, hvertfall.
    Foster er vel selskapet som lager elementene til begge? Kanskje Fostex versjonene er videre utvikling! Eller noe!
    Ser ut som det er Creative som har det E-MU greiene, er det også Foster kanskje. De som heter E-MU Walnut ligner veldig på Creative Aurvana Live

    http://www.emu.com/images/headers/topbanner/Woodseries.pdf
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke Fostex TH-600 & TH-900 tilnærmet lik driver som AH-D serien hadde?
    Vel, de er ganske så orskjellige i lyden, hvertfall.
    Foster er vel selskapet som lager elementene til begge? Kanskje Fostex versjonene er videre utvikling! Eller noe!
    Ser ut som det er Creative som har det E-MU greiene, er det også Foster kanskje. De som heter E-MU Walnut ligner veldig på Creative Aurvana Live

    http://www.emu.com/images/headers/topbanner/Woodseries.pdf
    Ja, Foster produserte AHD-serien, faktisk ser det ut som de lager AHD-aktig hodetelefoner enda, men det er nok ikke i små kvanta (http://www.foster-electric.com/products/pdf/headphones.pdf) Fostex er et datterselskap av Foster. Men det betyr jo ikke at alt de tar i låter likt ,)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Så forresten nå at Fostex har oppdatert TH-900 med avtagbar kabel og kalt den TH-900 mk2. Det er bekreftet at kabelen er den eneste forskjellen på den originale og mkII (ref Fostex TH900 MkII - Page 2).
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke Fostex TH-600 & TH-900 tilnærmet lik driver som AH-D serien hadde?
    Vel, de er ganske så orskjellige i lyden, hvertfall.
    Foster er vel selskapet som lager elementene til begge? Kanskje Fostex versjonene er videre utvikling! Eller noe!
    Ser ut som det er Creative som har det E-MU greiene, er det også Foster kanskje. De som heter E-MU Walnut ligner veldig på Creative Aurvana Live

    http://www.emu.com/images/headers/topbanner/Woodseries.pdf
    Ja, Foster produserte AHD-serien, faktisk ser det ut som de lager AHD-aktig hodetelefoner enda, men det er nok ikke i små kvanta (http://www.foster-electric.com/products/pdf/headphones.pdf) Fostex er et datterselskap av Foster. Men det betyr jo ikke at alt de tar i låter likt ,)
    Nei det låter vel ikke likt av den grunn. TH-900 er spesiell på mange måter da den har et speielt japansk tre. Å med Urushi lakkeringen så ser det jo helt fantastisk ut.

    Avtagbar kabel er vel gjengs over hele linja for tia. Å det er jo forsåvidt greit da det blir letter å bytte til XLR elelr oppgradert kabel. Men jeg syntes ikke kabelen på 900 var så dårlig eller uhåndterbar som HD700/HD800 kabelene.
     

    rockelye

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Stavanger
    Jeg bestilte et AKG K712 Pro til 2950,- inkl. frakt og moms fra Gear4Music.
    Er på utkikk etter en DAC/hodetelefonforsterker til maks 5000 kr.
    Tenker at det kanskje kan vœre lurt å satse på noe brukt.
    Har noen erfaring med Benchmark DAC1? Er forsterkerdelen bra på denne?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bestilte et AKG K712 Pro til 2950,- inkl. frakt og moms fra Gear4Music.
    Er på utkikk etter en DAC/hodetelefonforsterker til maks 5000 kr.
    Tenker at det kanskje kan vœre lurt å satse på noe brukt.
    Har noen erfaring med Benchmark DAC1? Er forsterkerdelen bra på denne?
    Jeg ville gått for en Lake People 103 og en separat dac. Det er få dac/amper som holder separat-standard.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Sitter og lytter til Centrance m8-mini. herregud som den spiller med LCD3..
    Spesielt med Sennheiser Momentum 2 med kabel, den spiller som rakkern og.

    Denne lille DAC/HF forsterkern spiller nesten like bra som Oppo HA1.

    Har koblet Centrance M8 mini til pc'en inne på kontoret så jeg bare trenger å flytte selve høretelefonen. mens inne i stua står Oppo'en.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Da var Teddy Pardo hodetelefonforsterker på vei i sammen med dacen hans og. Blir spennende.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    En liten lytterunde på analogsiden av Audio GD NFB 28 med min TPA B3se (belleson regulert PSU + custom transformatorer) som kilde. Liker hva jeg hører, men kommer tilbake med mer når jeg har fått fikset digitalsiden (leder fra 1.2V PSU har knekt av). Jeg ville bare kjapt bekrefte at analogsiden er ok (og det er den :) ).

    AGD VS TPA.jpg
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    På utkikk etter ny forsterker nå.
    Må være SS, ikke noe klang mot det varme eller veldig laidback og gjerne god bass så langt det lar seg gjøre!
    Sett litt på Questyle CMA800R, V200 & G109. Etter alt jeg har lest er vel V200 mørk i klangen?
    Noen som har hørt Meier Audio Corda Classic FF?

    Bruker HD650, enn så lenge
     
    Sist redigert:

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Jaja, da har loddebolten vært varm og jeg har digital lyd såvel som analog. Kan ikke si at den imponerer sterkt vs min DIY B3se, men nå er den rettet mot de som har HP`s med balansert wiring. Dessuten koster min DIY mer bare i deler, så det skulle bare mangle at det er en forskjell.



    Jeg kan se rom for store forbedringer dersom en er stødig med loddebolten though. Den delen av DAC som er "billig" med NFB 28 (og 29) er power seksjonen, som kan forbedres mye med Belleson regulatorer eller lignende. Jeg som har hørt både B2 (med tilsvarende rimelig PSU seksjon) og B2 med oppgradert (og senere B3 og B3se) vet at dette forbedrer lyden kraftig i alle ledd (med DAC basert på ESS9018).


    Jeg må si at jeg er litt forundret over svaret om at det "bare er å lodde kabelen på PCB igjen" som jeg fikk til svar fra AGD. Se bilde, loddebolt, Norske hender og dårlig sikt, oh well. Nå skal jeg nyte målestokken.



    enkelt.jpg
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Kom over denne hodetelfon/lyd test sak. Litt artig. Sjekk Binaural test litt ned på sia.

    Audiocheck
     
    Sist redigert:

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Teddy Pardo er jo hovedsaklig kjent for sine strømforsyninger som de selger til naim produkter blant annet så er ikke overasket.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.069
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Spennende, Roberth! Jeg har en TT-PSU til Squeezebox fra Teddy Pardo. Godt fornøyd med den. Slet litt med fortolling siden den gikk innom posten og fikk det %#^}^<>%€# gebyret som var like dyrt som selve tollen.
    Hvordan fikk du sendt dine ting inn i landet?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Dette er ikke mine første teddy pardo produkter, jeg kjøpte først usb strømforsyningen hans, som jeg fikk et normalt tollgebyr på.
    Disse jeg nettopp har fått skjedde det en feil med, de ble aldri fortollet rett og slett ser det ut til. Hentet de for 11 dager siden og ennå ikke fått noen faktura. Og jeg stusset over at de kom så fort fra israel og til mitt postkontor i forhold til strømforsyningen som tyder på at de faktisk ikke ble fortollet.
    Jeg sa i fra til damen på postkontoret ærlig som jeg er, men hun sa bare at det hadde hun ikke noe med.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Regner med at kurer leverte TP PS til nærmeste postkontor hvis du ikke var hjemme (de bruker kanskje Bring)?
    11 dager er ikke lenge, så regningen for MVA kommer nok, så bare slapp av ;)
    Er det toll på PSU import, forresten?
    Jeg har også 5V TP, men husker ikke detaljene her (tror jeg betalte MVA ved mottak).
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    De ble ikke levert på døren, de ble sendt som brev og posten tok seg av de og sendte de til postkontoret.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Ikke toll på noe hifirelatert som jeg vet. Kanskje bortsett fra nordost som sikkert må regnes som hemmelig romfartsutstyr :)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Er vel MVA jeg refererer til, surrer de to ofte sammen når jeg tenker på kjøp fra utlandet.

    Det som er og er at det var ikke med noen form kvittering eller indikasjon på hva verdien på pakkene verken inne i eskene eller utenpå.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ikke toll på noe hifirelatert som jeg vet. Kanskje bortsett fra nordost som sikkert må regnes som hemmelig romfartsutstyr :)
    Lurer på om det er noe på radioutstyr, eller om det bare er kringkastingsavgift?
    Nordost må ha spesialsertifikat, da det er høyteknologi som kan brukes til å fremstille atomvåpen ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Mulig det kan være noe på radiorelatert utstyr.

    Mangler faktura vil du bli bedt om enten fakturakopi, bankutskrift eller annen dokumentasjon ellers blir den vurdert etter skjønn.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Mangler faktura vil du bli bedt om enten fakturakopi, bankutskrift eller annen dokumentasjon ellers blir den vurdert etter skjønn.
    Det ble jeg da jeg kjøpte strømforsyningen, men fikk aldri noe krav om dette denne gangen.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Ser dette med moms. skal bli interessant hva jeg får på min 1590€ V281. :(

    I det minste sendte de den moms fritt fra tyskland.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Eksport skal gå avgiftsfritt. Normalt får du da mva basert på tollvesenets dagskurs pluss et lite gebyr. Noen ganger glipper det for små pakker med dårlig verdidokumentasjon, men det er sjelden.
     

    manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Jeg kjøpte den Tascam enheten på ebay for en veldig god pris, og der la de bare på moms når jeg betalte med paypal. veldig greit.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Så snart naboklagene kommer og akustikkproblemer driver deg til vanvidd så er hodetelefoner bedre enn høyttalere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn