Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Hvor lang innspillingstid må jeg regne med på AKG K551 og hvordan vil den forandre seg etter innspilling?
    Synes egentlig ikke det var store forandringer som jeg husker. Jeg vet soundgarden selger fiio produkter sammen med den for å piffe opp bassen litt. Jeg synes det er knallbra hodetelefoner til prisen.
    Jeg har vurdert å kjøpe en FiiO forsterker. Tror du det holder med den nye E11K Kilimanjaro 2 eller bør jeg opp til E12?
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kun prøvd E17 Alpen sammen med dem. Så jeg aner ikke. Men med E17 kan du stille opp bassen og herje i vei.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ardilla. Det viste seg at taurusen min nok var heelt på felgen. Nå har jeg fått en flunka ny og her er det mer power ja! Nå kan jeg så vidt skru opp før HD800 spiller for høyt og jeg forstår hvor mye kraft som bor i denne forsterkeren.
     
    Sist redigert:

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Hvor lang innspillingstid må jeg regne med på AKG K551 og hvordan vil den forandre seg etter innspilling?
    Ingen hodetelefoner endrer seg drastisk med innspilling. Mange mener innspilling bare er tull, og de fleste målinger som er utført bekrefter dette til en viss grad. Over tid vil øreputene endre form og det kan medføre at lyd endres.
    ("merkelig" at innspilling alltid gjør; bass jevnere, bass kraftigere, diskant bedre/mindre, etc. etc. alt etter hva som er hodetelefonens problem i utgangspunktet).


    Den største innspillingen skjer sannsynligvis mellom ørene, dvs. det er vi som tilpasser oss hodetelefonens lyd.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    En debatt som aldri slutter. Ligner veldig på kabelprat.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ardilla. Det viste seg at taurusen min nok var heelt på felgen. Nå har jeg fått en flunka ny og her er det mer power ja! Nå kan jeg så vidt skru opp før HD800 spiller for høyt og jeg forstår hvor mye kraft som bor i denne forsterkeren.
    Kult! Grattis - det er en skikelig kraftkar, det der ja =)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Har solgt LCD-2ene mine, og er desperat etter noe nytt.
    Planen var LCD-X, men tenkte å prøve ut hva som finnes til lavere budsjett da jeg ikke vet hvor god lyd man faktisk kan få i lavere klasser.
    Tips?
    På toppen av lista står egentlig Philips Fidelio X2, men HD650 frister og litt.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    HD700 bør være med på lista, der snakker vi mye hifi for pengene. Ellers er jeg blodfan av HD650 og dens smoothe spillestil.

    Hvilken forsterker skal brukes?
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Skal selge Mjolniren, så tenkte litt på Taurus MK2en som er på brukten. Den bør være allsidig nok til å matche det meste?
    Hva tenker du?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Skal selge Mjolniren, så tenkte litt på Taurus MK2en som er på brukten. Den bør være allsidig nok til å matche det meste?
    Hva tenker du?
    Det er ikke noe dårlig valg, nei. Men ikke akkurat en budsjettmessig nedskalering, da ;)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hah nei det er det ikke...
    Men sånn er livet når man kjøper forsterker som kun har balansert inngang...
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Det frister å kjøpe Bose QuietComfort 25 nå til 1795,- på Kompletts timetilbud.
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Hadde det kommet for en uke siden hadde jeg kjøpt, men jeg kjøpte ikke fordi jeg har nok headsett.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Gikk for LCD-X!
    Gleder meg :D\

    Blir interessant å se om Mjolniren blir for lys, Loevhagen har vel nevnt at det blir litt lyst, men akseptabelt anyway
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Gikk for LCD-X!
    Gleder meg :D\

    Blir interessant å se om Mjolniren blir for lys, Loevhagen har vel nevnt at det blir litt lyst, men akseptabelt anyway
    Gratulerer! Jeg synes ikke LCDX er lys, og ser på ingen måte noen opplagt dismatch - men har ikke hørt dem sammen selv. Hvis du bytter amp, må du forsikre deg om at den er tyst, den lave impedansen og høye sensitiviteten er krevende i så måte.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Trodde ikke LCD X var så krevende å finne forsterker til?
    Jeg kan lite teori om forsterker osv.
    Men regner med Auralic & Violectric V281 er ganske stille, eller?
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Jeg var innom Duet audio for stund siden og skulle høre LCD-2 på Violectric V200. Men så lå bare LCD-X å "slang" rett foran meg så prøvde de også!!!!
    Da glemte jeg fort LCD-2. Så grattis med noen fantastiske hodefoner.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Trodde ikke LCD X var så krevende å finne forsterker til?
    Jeg kan lite teori om forsterker osv.
    Men regner med Auralic & Violectric V281 er ganske stille, eller?
    De har høy følsomhet, ja (bra med ipad osv) - men de fleste seriøse forsterkere har litt egenstøy, og de er laget for hodetelefoner med høyere impedanse og lavere følsomhet. V200 er helt tyst hele veien, Taurus er stille nok, men man hører suset hvis man skrur opp høyt (men da er det over det øra tåler) Mjolnir går vel for å være ganske stille, om jeg ikke tar feil.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Kjøpte en FiiO 11K Kilimanjaro 2 bærbar hodetelefonforsterker til bruk på mine AKG K551 i går. Merkbar endring i lyden. Mye bedre dynamikk og klang. Klarere detaljer og noe mer åpne. Tydelig at hodetelefonene responderer bra på mer strøm. Bruker iPod touch med ca. 75% volum inn til FiiO'en. Høy Gain.
    Litt overrasket når jeg så størrelsen på forsterkeren, men de gir ihvertfall nok strøm til hodetelefonene!
    image.jpg
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    image.jpg

    Kjøpte disse på Ebay. Fikk dem hjem i går. Koss HV/1A. Disse er fra 1980 og har aldri vært brukt. Kom i originaleske fra Italia. De er "nye". Liker lyden av disse åpne telefonene. Har hatt et sett med slike før, og savnet lyden. Lyden i disse er faktisk bedre enn i mine nye AKG til kr 2990,-
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Kjekt for en nerd. Audeze har benyttet ett foto tatt av meg i deres produktkatalog - og samtidig et annet foto på deres egen hjemmeside vedrørende produkter.

    Det varmer et head-fi hjerte. :)



    11018549_1082823835076563_1971894664_n.jpg
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk Loevhagen! Jeg tok meg selv i å ha ditt verk som wallpaper også! Det betyr at du er flink :) Jeg hadde dog maila dem om noen dollar for bruksretten. Bildene dine er flotte!
    Ang. vintage grados! Jeg kjenner jeg vil haaa. Det er noe eget med grado som er ett familieforetak. Det er mr Joseph Grado som nettop forsvant...
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Fantastisk Loevhagen! Jeg tok meg selv i å ha ditt verk som wallpaper også! Det betyr at du er flink :) Jeg hadde dog maila dem om noen dollar for bruksretten. Bildene dine er flotte!
    Takker - høres ut som dama. Jeg mener derimot at å holde ting gratis gir større glede for alle parter. Har aldri mottatt monetær betaling for bilder publisert i norske Fidelity eller Watt - eller Hjemmekino. Gratis "is the answer". :)

    Samme med Audeze i deres produktkatalog (trykt utgave) og hjemmeside.

    Og, faktisk også Violectric sin egen produktside. De benytter noen bilder tatt av meg.

    Gratis rules.
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har så langt:

    - Audeze LCD-2
    - Audeze LCD-XC
    - Audeze LCD-X

    og noe HiFiMAN-greier.

    LCD-X er overraskende (ungdomssnakk; sykt - sinnsykt - utrolig gode ass) gode.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Vell..Du er dyktig og vet det! Trenger ikke penger eller cred- Du ligner meg! Men jeg får litt penger også.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Vell. Så ble det endgamee på meg. En bedre dac oblue hawaiiog så er jeg ferdig.. Jeg har aldri hørt og jeg kommer mest sannsynlig aldri til å høre bedre enn hva jeg sitter med...Sennheiser HD800 er helt fullstendig råe!
    De er så utrolig kjappe. Shit in/shit out prinsippet gjelder. Sennheiser HD800 har en bass av en annen verden! Jeg mangler trøkket under 800hz. Altså den dyyype greia. Rock er helt rått riggen min. Avenged sevenfold - So far away trøkker noe så inni ville helvete! HD800 er så fantastisk åpne og alt er der med mer... Stax-Sr-009 greier jo alt dette og har mer trøkk i bunn. Men det er hodetelefoner som koster mer enn hele HD800 riggen min tilsammen. Driter du i pris og skal ha det aller beste i verden..de siste 2% så kjøp SR-009..Det er hodetelefoner av en annen verden!...sammen med rørforsterkeren til Stax låter det heelt utrolig. Som å få musikken direkte innsprøytet i hjernen!. Så med en rigg som er ¨costum¨må være heelt sykt. Stax SR009 er verdens beste hodetelefoner, ingen tvil!
    Det er ikke fordi de er så analytiske..Fordi det er utrolig hvor ¨gøy¨de oppfører seg uten å bli gravende eller kjedelige. SR-009 har en bass av en annen verden og det er først og fremst her jeg kjenner forskjellen. Alle hodetelefonene jeg har prøvd til nå blekner i sammenligning. LCD2..den første som kom har en bastant bass som ligner.
    Jeg prøvde Sänger som jeg vet har knirking og knaking med pianoet..Vissling, pusting og flytting av mic-stativ. Sennheiser HD800 tar alt med glans! og jeg synes hd800 er utrolig gøy med rask musikk, SR-009 gjør det bare hakket bedre. 009 har også det fantastiske at du ¨kjenner¨trøkket, Vell.
    Konklusjonen er vell at skal du ha ¨verdens beste¨ lyd, så kjøp Sennheiser HD800. Det er hodetelefoner som grisebanker ALT jeg har hørt med rette fiorsterker.
    Om pris ikke betyr så mye...så får du plukke opp en Stax-009 rigg. Det er de siste hodetlefonene du noengang kommer til å kjøpe. Jeg kommer ikke på en feil med 009..kanskje at..nei. Konklusjonen her er; Kjøp Sennheiser HD800 med rett forssterker, Du ligger på 20k pluss inkl dac, Det finnes nesten ingen som kan måle seg-
    Er du gal, som meg ..Så bruk 70,000 på ett fantastisk anlegg. Det finnes ikke en kjeft som slår meg lydmessig. De kan troppe opp med anlegg i 500k klassen! Jeg vil fortsatt ¨le¨hele veien til banken.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Kom hjem fra whisky-kveld med gutta. Ikke akkurat gunstig å skrive reviews. Men jeg står for det som er skrevet! 'Poenget mitt er: Kjøp HD800 med mindre du er gal. Det jeg også glemte er at HD700 er fantastiske hodetelefoner, De er så ¨luftige¨at man glemmer at de er på. Lyden er ekte HIGH-END ... Det er min mest brukte hodetelefon. Selv om det er plastikk over det hele,(syk kbvalitets-følelse) så er det god plastikk. HD700 er hodetelefoner som tåler det meste! Jeg har dem på nattbordet sammen med en Schiit rigg og det funker fjell!. HD800 gjør alt littegrann bedre, men det er ikke mye. HD800 har de siste6%, HD700 er utrolig gode hodetelefoner,
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    HD800 har vel ikke bassen til å tilfredsstille oss som liker elektronisk musikk?
    Har kun hørt HD800 fra en Mcintosh forforsterker, så ikke noe bra greier.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jo.. Men du må finne rette forsterker. Bassen kommer aldri til å ¨drønne¨Men det tar det igjenn i hurtighet og nøyaktighet. Med en god forsterler låter HD800 kult med alt du kaster etter den. Men en advarsel ! Hører du mye electro så bør du finne noe annet som flytter mer luft i bunn. HD800 er ett instrument som ikke gir noe som helst. Tyll kalte dem ¨its the best headphone in the world, but they got no soul) HD80o0 er best på alt etter min mening..Men det betyr ikke af DU vil like dem.
    Mange liker mørkere lyd. Mrn klart, får du HD800 så vil musikksmaken endre seg. Det gjelder omtrent alle som får seg ett duganes system for lyd.
    Men dette med lyd er utolig spennende. Jeg er på jakt etter så ¨rett¨lyd som mulig. Jrg bruker en DAC og thats it. Auralic taurus er en fantastisk forsterker til 7-800. Men ardilla er ikke enig i det.,Det er ett utrolig vanskelig tema, med Sennheiser. Jeg takler ikke HD600! Men det er de mest legendariske hodetelefonene i verden. Ja, verden ! Når Sennheiser kom med HD600 så ble det en standard. Når HD800 kom på markedet gav det ett eskremt PUSH for andre å tilby HIGH-END) hodetelefoner på markedet. Før dette var det en liten fast gjeng som Norge aldri har sett.
    Sennheiser gav i sin tid (1994?) Ut ett par hodetelefoner som fremdeles er regnet som ¨verdens best¨. Dette var elektrostatiske hodetelefner. Fordelen med elektrostater kontra omtrent alt! Er at forvrengningen er nesten lik 0. Vell, HIFIman og AUdeze giir ut hodetelefoner med plansr teknologi. Nå er jeg egentlig heeelt grønn på det området. ardilla
    Har lang erfaring og jeg er glad for å ha han her.Vell..Hvor skal jeg begynne på noe aldri har en slutt...Sennheiser bruker en (ny) teknologi med ringradiatoren ..Å fjerne støy sammmen med god lyd er en tøff oppgave.. Jeg synes Sennheiser HD800 og kanskje verdens beste. Jeg sitter dog på Stax SR- 5005008som er fantastiske.Mer enn fantastidkr! MENN det har gjortt at jeg ofte hører HD800 FOR EN LYD., det er verdens ....
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn