Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.374
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Liker forøvrig HD600 veldig godt. Det er jo en klassiker av dimensjoner og jeg tenkte jeg måtte høre den før eller siden. Fra før har jeg bare hatt en i 500-serien (560? 540? Husker ikke), men den var direkte ullen og helt uten "innsikt" i mine ører.

HD600 er et helt annet beist, med akkurat det fokuset på mellomtonen som testene nevner og som jeg håpte på og helt uten ull. Litt slank, men en moderat low shelf fra ~85Hz fikser det greit. Oppover savner jeg ingenting, men jeg har ikke brukt den mer enn noen få timer og heller ikke sammenlignet med noe annet.

Ellers er de svært komfortable, uten for høy clamp force. Vel, kanskje aldri så lite tight, men jeg tipper det går seg til etter noen timer i litt strekk. Som det er kan jeg lett ha dem på i flere timer. De er imidlertid ikke på høyde med Meze 105 AER, som bare er sinnssykt deilige å ikle seg.

Nåvel, dette er selvsagt old, old news for mange her så det er lite poeng i å plapre mer enn jeg allerede har gjort. Jeg kommer til å hanke inn disse til sessions med vokaljazz, viser og andre ting der vokalen er i sentrum.

• Liker
    Reaksjoner: JK

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.460
    Torget vurderinger
    11
    Er HD 600 vanskelig å drive? Mener å ha lest at Sennheiser trenger mye power?

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.755
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Er HD 600 vanskelig å drive? Mener å ha lest at Sennheiser trenger mye power?
    Har ikke hatt noe problem med å drive hd600 når jeg hadde den, eller hd650 som jeg har nå.
    Topping L30 drev hd600 uten problemer.

• Liker

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.364
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ligger ikke de på rundt 300ohm?
    Når jeg hadde HD650 så var det dag/natt om jeg koblet de til en "liten" htlf-forsterker, eller mot Leben amp'n. Da våknet de til liv.
    Dette i motsetning til lav-ohms htlf, som elegant lar seg drive av en mob.tel.

Mao - strøm vs spenning

Sist redigert:
    • Liker

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.374
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har foreløpig bare testet den med Cyber 20 som er oppgitt til å levere 1W peak/kanal (uten å oppgi ved hvilken frekvens) , noe som virker å være plenty. Får se etterhvert om A30 Pro leverer enda bedre med sine 730mW i 300Ohm. Jeg vil tro at den i realiteten har langt mer krefter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn