Den store drivverktesten, metodikk og oppsett

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Foreløpig har jeg mer enn nok med å få tilbake forsterkeren min fra service, som jeg vel har nevnt lenger oppe i tråden.Den har vært borte siden tidlig i Juli og forsinket hele prosjektet kraftig. Jeg kommer til å ta kontakt med de påmeldte og jobbe frem et forslag til gjennomføring.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
knutinh skrev:
Et retorisk spørsmål fra min side:
I løpet av de siste 50 år, hvor mye reell kunnskap har oppstått i hifi-miljøet, blitt verifisert og så propagert ut til allmenn vitenskap?
Du synes å være i den villfarelse at det drives vitenskap i Hi-fi industruien. Dette er feil. Det drives produktutvikling. Jeg vil anta at ingen driver vitenskapelig arbeid på hørbare forskjeller på kabler eller elektroniske komponenter. Det er ingen som bevilger forskninsmidler til slikt. Oppgaven er formidabel da det trengs tverrfaglig kompetanse både på elektronikk, materialer, og persepsjon.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Voff skrev:
knutinh skrev:
Et retorisk spørsmål fra min side:
I løpet av de siste 50 år, hvor mye reell kunnskap har oppstått i hifi-miljøet, blitt verifisert og så propagert ut til allmenn vitenskap?
Du synes å være i den villfarelse at det drives vitenskap i Hi-fi industruien. Dette er feil. Det drives produktutvikling. Jeg vil anta at ingen driver vitenskapelig arbeid på hørbare forskjeller på kabler eller elektroniske komponenter. Det er ingen som bevilger forskninsmidler til slikt. Oppgaven er formidabel da det trengs tverrfaglig kompetanse både på elektronikk, materialer, og persepsjon.
Hei Knut!

Lenge siden jeg har sett deg her.

Dette er ett av de mest korrekte og edruelige innlegg jeg har sett fra vitenskapsfronten på HFS. Jeg håper du tar det som et kompliment :)
 

Mindstream

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2007
Innlegg
266
Antall liker
1
Det er nok lite vitenskapelig utvikling i hifi industrien, bare markedsføring desverre.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Det er kanskje mest der man venter å finne minst: B&O har tette relasjoner til forskningsmiljøer f.eks. Men det betyr sannsynligvis at de har et visst innslag av vitenskapsbasert teknologi- og produktutvikling. Ikke nødvendigvis at det de selv driver med er vitenskap.
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
er testen utført ????
ble det feil resultat ??
om detn ikke er gjort, vil den bli det ??
om ikke, hvorfor ikke ??
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
ups. :-[ bare en liten provokasjon.
det kunne jo hende du)dere ikke likte resultatet.
jeg kjenner dere jo ikke.
men hele innlegget var kun ment for å høre om eventuell progress
å det har jeg jo fått ;)
ikke ta ordene jeg skrev høytydelig. plz.....ok...
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Disse "debattene" rundt evt. lydforskjeller på alt fra kabler til whatever er bare tragisk fordummende. En udugelig audiopresse får ta mye av skylden. Når en blind leder en blind..



Mvh. RS
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
R.Solhaug skrev:
Disse "debattene" rundt evt. lydforskjeller på alt fra kabler til whatever er bare tragisk fordummende. En udugelig audiopresse får ta mye av skylden. Når en blind leder en blind..



Mvh. RS

...og dermed er det vel sagt at de døve ikka kan høre heller.... 8)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Ok, på tide med en liten oppdatering. Den store drivverkstesten er ikke gjennomført. Ikke enda. Det betyr at den vil bli gjennomført. Grunnene til at det ikke er gjort enda er både praktiske og ganske enerverende. Jeg beklager at jeg kastet blår i øynene på de som var og er interessert ved å proklamere at dette skulle skje i etterkant av sommeren. Forsterkeren min fikk akutt behov for smøring og oljeskift, og var ute av heimen i et halvår. Det satte en effektiv stopper for det meste. Joda, jeg hadde en forsterker til låns, men hadde bestemt meg for å bruke de komponentene jeg kjente best. Da den endelig kom tilbake, var dagene så hektiske at jeg ikke hadde tid til mye annet enn jobb ogg studier. Og for å toppe dette kaoset av fullstendig ble året avrundet med flytting til ny adresse, nytt lytterom...og et nytt komponent som må spilles inn. Det er ikke alltid det er så lurt å uttale seg om ting man ikke har kontroll på, som fremtiden, for eksempel.
Så enkelt og så frustrerende er det. Jeg kommer tilbake med invitasjoner til de påmeldte og mer praktisk info når jeg har mer kontroll på omgivelsene.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hvordan er det mulig å få en tråd 12 sider lang uten at forutsetningen for tråden ble noe av?
eg berre spyr? ???
mvh
 
Topp Bunn