Den siste musikkbutikk snart borte?

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Zomby_Woof skrev:
Voff skrev:
torem skrev:
Det er sikkert 80-talls pop/rock som selger her til lands, .
Neppe. Selges ikke noen steder i særlig omfang!
Ikke mitt inntrykk heller. '80-tallet står igjen i hyllene ved stengetid på de fleste loppemarkeder. Å selge noe sånt til butikkpris er en historie om den berømte sanda i Sahara.
Tja, har lagt merke til at det har kommet nyutgivelser på vinyl av The Cure, The Smiths, Joy Division, Pixies.. Platekomp. i Trondheim har typisk slike plater, sammen med en masse AC/DC og annen "rock". Men nå er Trondheim en rocke-by da. Kanskje ikke helt likt i hele landet.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er en selvfølge at åttitallet er det som gjelder nå. Det er jo den generasjonen som sitter med makten i media. Er det ingen som har hørt P4 eller Radio Norge? Jeg må si at min egen generasjon maktmennesker i media irriterer meg. Kanskje nettopp fordi det er min generasjon, og fordi jeg føler at de er av den typen som stagnerte i tyveårene.

Eller kanskje det er snobberi fra meg som gjør at jeg forsøker å gjøre min generasjons musikk underrepresentert i mitt utvalg?

Z

Zomby_Woof

Gjest
torem skrev:
Zomby_Woof skrev:
Voff skrev:
torem skrev:
Det er sikkert 80-talls pop/rock som selger her til lands, .
Neppe. Selges ikke noen steder i særlig omfang!
Ikke mitt inntrykk heller. '80-tallet står igjen i hyllene ved stengetid på de fleste loppemarkeder. Å selge noe sånt til butikkpris er en historie om den berømte sanda i Sahara.
Tja, har lagt merke til at det har kommet nyutgivelser på vinyl av The Cure, The Smiths, Joy Division, Pixies.. Platekomp. i Trondheim har typisk slike plater, sammen med en masse AC/DC og annen "rock". Men nå er Trondheim en rocke-by da. Kanskje ikke helt likt i hele landet.
Joda, naturligvis. Dette selger. Men dette er tross alt et temmelig snevert utvalg av '80-tallets utgivelser. Det er etter mitt inntrykk en langt større andel av '60 og '70-tallets utgivelser faktisk har kjøpere.

Edit: Språkrøkt.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
torem skrev:
Men nå er Trondheim en rocke-by da. Kanskje ikke helt likt i hele landet.
Til og med Orkanger har bedre utvalg på bruktvinyl enn Trondheim

trist trist trist. :p

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.328
Torget vurderinger
1
torem skrev:
...omsider ja. Har fulgt med på reutgivelse og bruktmarkedet de siste 15 åra og 80-tallet er desidert minst populært. Det er vel igrunnen ikke så rart; det er tiåret hvor substans var ut - jappetid og alt det der. Men bevares det finnes da unntak, men er ikke The Cure det bandet hvor det synges skingrende falskt? Eller blander jeg dem med noen andre?

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
ErosLoveking skrev:
torem skrev:

Å, det var jeg ikke klar over. Kjøper lite brukt, så er ikke helt oppdatert der.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
ErosLoveking skrev:
torem skrev:

Er det derfor jeg får vondt i ryggen hver gang jeg har vært på Orkanger?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
BT skrev:
ErosLoveking skrev:
torem skrev:

Hangaround på OTI-senteret med andre ord. ;) Bodde bare 500 meter unna i sin tid, men det var jo lenge før det var snakk om platesjappe i de traktene. Foreldrene mine bor der fortsatt, så det blir jo en tur innom i ny og ne, f.eks om et par uker. :D
Den gangen derimot var Trondheim et eldorado for platekjøpende ungdommer som meg. Bakklandet Bokkafe, Utopia, Playtime bare for å nevne noen få, men ekstremt gode sjapper. sukk..........

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
Voff skrev:
...omsider ja. Har fulgt med på reutgivelse og bruktmarkedet de siste 15 åra og 80-tallet er desidert minst populært. Det er vel igrunnen ikke så rart; det er tiåret hvor substans var ut - jappetid og alt det der. Men bevares det finnes da unntak, men er ikke The Cure det bandet hvor det synges skingrende falskt? Eller blander jeg dem med noen andre?
Ok, du har sikkert rett. Jeg har kommet tilbake til vinyl nå etter en pause på ca. 10 år, men har generelt lagt merke til at det er mye nyutgivelser i salg. Jeg kjøper ganske mye nye "indie"-plater også, og her kommer typisk lokale butikker litt til kort.

Har bare nyutgivelsen av "Disintegration" av The Cure. Jeg klarer ikke å vurdere om det er falskt, men jeg synes vokalen kommer tydeligere frem på denne enn på min gamle cd.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
ErosLoveking skrev:
BT skrev:
ErosLoveking skrev:
torem skrev:

Hangaround på OTI-senteret med andre ord. ;)
Så det er altså en masse brukt vinyl på OTI-senteret?? Det bør jeg kanskje sjekke ut. Bakklandet Bokkafe osv. kommer nok aldri tilbake nei.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
torem skrev:
ErosLoveking skrev:
BT skrev:
ErosLoveking skrev:
torem skrev:

Hangaround på OTI-senteret med andre ord. ;)
Så det er altså en masse brukt vinyl på OTI-senteret?? Det bør jeg kanskje sjekke ut. Bakklandet Bokkafe osv. kommer nok aldri tilbake nei.
Jepp, plassert i kasser under cd-ene. Ta med en lav stol...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Voff skrev:
Men bevares det finnes da unntak, men er ikke The Cure det bandet hvor det synges skingrende falskt?
Kanskje noen blant målemafiaen kan måle at Robert Smith har dårlig gehør, men det betviles. For bandet du beskriver her er ikke The Cure. Husk at Manchester-dialekt kan høres ut som kronisk falsk vokal. ;) Kanskje du skal søke i denne Nord-Engelske byen for å finne fram til riktig band?

Så svaret er: Nei!

Topp Bunn