Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.977
    Antall liker
    19.834
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Får håpe at Hoftun er ferdig nå. Det er faktisk enda viktigere enn at Perry med gå. I 2009 uttalte Hoftun, da Eggen tilbød seg å overta fast etter Erik Hamren, at det "er stort av en som snart er 68 år og som ikke har jobbet med fotball på sju år å tilby sine tjenester". Drittsekk! Senere var visa at Eggen ikke kunne brukes fordi "fotballen har utviklet seg, og vi tenker langsiktig". Jaha.... My ass! Tenk hva de siste 4 1/2 år med Eggen som trener hadde gjort med klubben. De hadde neppe ligget med brukket rygg da.
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^Er enig i det lars_erik, men jeg har sluttet å la meg provosere..

    I de årene jeg hadde sesongkort, var den ene på A laget mitt postbud, og en annen min kollega. Det var noen av ens egne som hadde tatt den helt ut - og lyktes..

    SOm jeg skrev: I dag er den klubben som seirer - den som har brukt mest penger klokest...Lite sport.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.977
    Antall liker
    19.834
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Ranheim bruker formelen til Eggen; bygge et lag av lokale spillere, der samhandling gjør laget bedre enn hva den enkelte spiller er hver for seg. Akkurat slik Deila har bygget opp Strømsgodset. Det er eneste måte i Norge å skape et LAG som kan utrette store ting, som RBK på 90-tallet. Intet norsk lag kan kjøpe seg til suksess. Til det er økonomien for dårlig. RBK er en skam, intet mindre. Og det har de vært siden 2004.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.179
    Antall liker
    6.885
    Torget vurderinger
    4
    Det går opp og ned i fotballens verden...gjerne samtidig...

    Deila.JPG
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    16
    ^Ranheim bruker formelen til Eggen; bygge et lag av lokale spillere, der samhandling gjør laget bedre enn hva den enkelte spiller er hver for seg. Akkurat slik Deila har bygget opp Strømsgodset. Det er eneste måte i Norge å skape et LAG som kan utrette store ting, som RBK på 90-tallet. Intet norsk lag kan kjøpe seg til suksess. Til det er økonomien for dårlig. RBK er en skam, intet mindre. Og det har de vært siden 2004.
    Eggen gjorde en kjempejobb med RBK på 90-tallet men å hevde at han kun dyrket frem lokale spillere og ikke brukte penger på spillerkjøp er ikke akkurat korrekt. RBK sopte opp mange av talentene i norsk fotball på 90-tallet. Forskjellen fra da til nå var at disse spillerne ble bedre på RBK og deretter videresolgt til utlandet for meget gode penger.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    166
    Sted
    Trondheim
    ^Ranheim bruker formelen til Eggen; bygge et lag av lokale spillere, der samhandling gjør laget bedre enn hva den enkelte spiller er hver for seg. Akkurat slik Deila har bygget opp Strømsgodset.
    Det der høres ut som Brann, de toppet laget i går, 6 bergensere fra start, 2 bergensere kom inn på i løpet av kampen ;)
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Fra chatten i adressa under kampen igår: "Ranheimsgutta ladet vel opp på skolen i dag" - Siv
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.845
    En vesensforskjell på RBK i dag og da;
    Eggen "eide" RBK. Gjorde nøyaktig som han ville. Styre og stell der danset fullstendig etter hans pipe.
    Nå er treneren prisgitt styret og resultater. (Det var vel for så vidt Eggen også, men han skapte jo et grunnlag for resultater.
    Til slutt var det ingen som turte å si ham imot.)
    For å få til noe i brakka må han skape resultater fort, og samtidig være en type som ikke er redd for å stå imot styret.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.572
    Antall liker
    9.757
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Man kan ikke ha et styre som vedtar at man skal spille slik og slik, en middelmådig trener som har sin styrke i en annen spillestil, og en tufs av en sportsdirektør som kjøper inn spillere på navn og som ikke passer i noen av spillestilene.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kunne tenkt meg å få vite mer om hva Eggen la i begrepet "gutteklubben grei" om ledelsen/styret i RBK? Noen som har noe insideinfo?

    Tror for så vidt man dessverre må stikke fingeren i jorda å innse at det kan bli vanskelig å finne en ny "av verdens beste" trenere til å trene et norsk eliteserielag over tid.For meg så er Eggen en av de aller beste offensive trenere i verden.

    Hadde jeg vert styreleder i RBK nå så hadde jeg sagt noe sånt som,ok nå stopper vi opp litt her,vi må ha mer kompetanse inn i styre og ledelse,og en rød tråd der alle trekker i samme retning,offensivt og med entusiasme.
    Det første jeg hadde gjort var å ringe Eggen å hørt om han kunne tenkt seg å tatt seg en ny periode,så kort eller så lang han ønsket,og at han ville fått frie tøyler til å forme det sportslige på kort og lengre sikt,selvsagt med litt fornuftige restriksjoner på hvor mye han kunne bruke på spillerkjøp.Og allerede nå starte å se etter en ny ambisiøs ung norsk fremtidig trener som kunne begynne som assistent under Eggen.

    Sukk.Savner så inderlig å se et norsk eliteserielag spille med slik lagfølelse,entusiasme og tørreangripe-stil som RBK under Eggen.Dessuten savner jeg personligheten hans .En fyr med mye selvironi og gullkorn over en lav sko.
    Det var en fryd å se gløden til Orkla spillerene i perioder i cupkampen mot RBK nå nylig.

    Molde på sitt beste er for tiden morsomme å se på,og i mine øyne er det kanskje Stabæk som har det aller høyeste toppnivået i norsk fotball pr dags dato.De og Molde.Stabæk har veldig mye unge spillere og svinger forståelig nok mer i prestasjoner,men der ser man hvor mye en glimrende trener har å bety.Hvordan de klarte å huke en fantastisk trener som Bob Bradley er mer enn jeg forstår.Men det har nok mye med en sportlig ledelse som vet hva de vil,tenker offensivt,og tar sjanser.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.977
    Antall liker
    19.834
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Dette er muligheten de ga fra seg i 2009, på en skammelig arrogant måte. Med Hoftun i spissen. Hoftun har på mange måter ødelagt RBK med sin middelmådighet. Skal de komme tilbake igjen, er det kun to navn som er aktuelle; Eggen og Sollied. Med all sportslig makt. Det betyr en managerrolle, der de har eneveldig makt i forhold til spillerkjøp. En viktig grunn til at Eggen ikke fikk tilbudet, om man skreller bort all svadaen om langsiktighet og at fotballen hadde utviklet seg, var at de ikke var rede til å gi fra seg makta til Eggen igjen. Han bestemte alt, med sensasjonelle resultat som følge. Hele klubben har blitt en parodi; en latterlig karikatur av seg selv.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.845
    Så lite offensiv fotball de der viser for tiden ville det kanskje vært like greit om de gikk over til volleyball...
    Som andre nevner her; de trenger et godt fotballhode til å lede. Og vedkommende må få helt frie tøyler.
    Er vel noen på kontorene i brakka som føler at deres posisjon blir for utfordret om det dukker opp en
    enehersker ala Eggen.
     

    druntblunt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Innlegg
    156
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Premier League 2014-15

    Butthead tar over der Gollum slapp. Bedre start på sesongen kan man ikke be om ;)
     

    druntblunt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Innlegg
    156
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Alt i gjenge på balløya. Kanonkamp av Burnley i morgen nå så ser åpningen meget god ut.

    CTID!
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Nei, når en vender bort motstander, får godt med rom, og smekker ballen opp i krysset , så er det ikke flaks. Slikt er godt trent fotballinstinkt, god beslutningsevne og ypperlig gjennomføringskraft. I tillegg er det vakkert å se på.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Vi får se om han gjentar det hele. Jeg syntes han fikk utilgivelig lang tid til å fyre av. Men det er jo mulig jeg har blitt bortskjemt av å se på Champions League og finalekampene i fotball-VM. Nivået i norsk "eliteserie" er ikke all verden.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    PS
    Må innrømme at jeg elsker å mobbe Brann-supportere. Likevel ikke verre enn at jeg kjøpte Brann caps til sønnen da jeg var i Bergen for noen år siden. :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Da har det kommet ut litt mer håndfast om hvorfor Rosenborg gjekk fra å vere et av Europas mest offensive og underholdende fotballag med over 100mill på bok,til å bli et middels usikkert tippeligalag med flere millioner i gjeld,alt i løpet av ca 10 år med inkompetent ledelse. - Rosenborg er livredd for min kunnskap - Rosenborg - VG
    Det var i grunnen som jeg trodde.

    Nå skal det sies at jeg synst det til tider har vert mer underholdende å se Rosenborg i deler av kampene nå siden Kåre Ingebrigtsen tok over enn omtrent hele perioden siden 2002 da Eggen ga seg.Med unntak av det halvåret Eggen så vidt fekk tillatelse til å vere der i 2010.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.054
    Antall liker
    6.340
    - Svakheten med Nils Arne Eggen var at han ikke greide å skape en trygghet rundt seg, slik at folk fikk bygget opp sin kompetanse og selvtillit. Han visste jo best bestandig, sier Koteng i boken.

    Lurer på hvor mye kompetanse og selvtillit Koteng mener er bygget opp etter Eggen, sånn som han sparker trenere og ledere.

    Men de får i det minste trygghet til å pusse gammelt sølvtøy.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,ja han møter seg selv litt i døra med den der.

    Tviler ikke et sekund på at Eggen er vanskelig å diskutere med.Han var og er nok en utfordring sånn sett,men det virker også som at smilet og armen rundt skuldren aldri er langt unna heller.Men jeg vet da strengt tatt lite om dette,har aldri møtt Eggen.
    Men det er ivertfall sikkert at han og RBK ga meg stor underholdning i storhetstiden.
    Gjort er gjort.Nå er det ivertfall nær 100% sikkert at vi ikke får se han som RBK trener en gang til.Desverre.

    Jeg er også litt nervøs for at den prosessen de skal inn i nå med å stake ut kursen videre blir litt i samme halvprofesjonelle gate som de har holdt på siste 12 årene. Der de kanskje skal tilbake til røttene,men ingen av de som bestemmer vet hva røttene er.
    Men jeg håper forsåvidt de finner en ny Eggen.Syns igrunnen Kåre har fått de litt tilbake på sporet,men det vil ta tid å snu en minst 2-års kultur der de skulle forsvare seg til seier.Ikke vet jeg om Kåre har nok pondus og oversikt til å pushe et lag i den retning over tid heller,men jeg liker det jeg har sett så langt selv om de har sluppet inn mye mål og tapt de fleste kampene....

    Kanskje en Trond Sollid inn hadde gjort seg?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.977
    Antall liker
    19.834
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dessverre er det intet overraskende i dette, da dette skinte så til de grader igjennom vinteren 2010. Eggen var for sterk for middelmådighetene som da styrte RBK. I stedet kom de med fult av vikarierende argumenter om at han var utdatert. Det gjør meg bare trist å få bekreftet det mange av oss trodde.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.054
    Antall liker
    6.340
    Det er godt å se at RBK-spillerne løper litt under kamp igjen.

    Men Bruttern varer nok ikke lenge om de fortsetter å slippe inn tre mål per kamp.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ja,gode kommentarer fra Hamren.Den fantastiske perioden under Eggen er på en måte RBKs vanskeligste motstander.Og jeg merker en ting på meg selv,og det er at vi mennesker har en tendens til å overromanitisere historien.Man husker best det som var bra og glemmer at det ikke bare var festfotball 24/7-365. Nils Arne brukte vel også mange år på å virkelig få sving på sakene,og hadde vel sannsynligvis fått sparken i RBK anno 2014 viss han trente de når han var i 40-50års alderen.... ?
    De spillte vel rimelig naivt og tapte så det braket første tiden i Europa?
    Selv i storhetstiden på 90tallet -2002 så gjekk de vel ofte på en god del brølere i den norske cupen mot x-divisjons lag ?

    RBK kom også i en unik situasjon økonomisk pga suksess i Europa og kunne vel strengt tatt kjøpe de beste spillerene fra andre lag i tippeligaen når de følte for det.

    En annen ting jeg tror vi må innse er at man nok aldri igjen kommer til å oppleve en trener av Nils Arnes kaliber la vere å slå til på trenerjobber fra utlandet viss man får slik suksess i tippeligaen.Samme er det med spillere.Tror neppe vi får se en ny Strand type.

    Jeg har sansen for Bruttern.Liker typen,humøret,optimismen,og snakket om å hele tiden tørre å prøve.Og jeg syns det allerede har smittet godt over på spillerene.De spiller med en helt annen glød og entusiasme nå enn det meste av 2000-tallet.Flere av de ser ut til å utvikle seg nesten fra kamp til kamp til det bedre.Under Perry gjekk det dessverre motsatt vei.
    Men jeg tror ikke Bruttern får mye tålmodighet fra kravstore supportere.På RBKweb forum så ser det ut som de fleste tar til orde for at Bruttern ikke har nok å vise til så langt i trenerkarrieren,men det hadde vel strengt tatt heller ikke Eggen,Klopp,Ferguson eller Brendan Rogers før det begynnte å løsne for de....
    Syns forresten han Roger Naustan som nå trener RBK2 virker som en friskus.Der tror jeg man har en veldig bra fremtidig trener.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.179
    Antall liker
    6.885
    Torget vurderinger
    4
    Har de klikka helt på Anfield?

    Innlegg redigert i henhold til regel 1. Mvh Høvdingen
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.179
    Antall liker
    6.885
    Torget vurderinger
    4
    Vel, selvom noen leser alt i verste mening må det være lov å forvente noen skøyerstreker (ikke apestreker!) i Liverpool denne sesongen
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Virker som han finner på mye rart han Balotelli skruen ja.Tror det er et ganske stort sjansespill av Liverpool.Suarez virker da nesten som en koselig stor lagspiller sammenlignet med hvordan Balotelli ofte oppfører seg.
    Men klarer Rodgers å få inn litt folkeskikk i fyren så har han iverfall et enormt potensiale som fotballspiller.På sitt beste syns jeg ikke han er langt unna de aller største som Ronaldo,Zlatan,o.l. ,og han er vel fortsatt kun 24år.
     

    druntblunt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Innlegg
    156
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    article-2088278-0E7F580B00000578-646_468x323.jpg

    Kommer alltid til å elske Mario, selv om han nå har gjort scouser av seg.

    CTID!
     

    druntblunt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Innlegg
    156
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Stevan-Jovetic.jpg

    Grei sesongåpning på Ethiad. Det er fortsatt litt preseason-treghet i maskineriet, men utover i kampen fikk vi glimtvis se hva som gjør gutta i blått til øyas herrer. Herlig sesongåpning for Jovetic som hadde det tungt med skader i fjor. Kompany er konge som alltid, Clichy, Fernando og Hart har alle en god kamp. Og Aguero trenger bare 20 sekunder og to touch :cool:.

    CTID!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn