Parelius skrev:
Da er det rett før RBK senker flatbøndene. Sarpsborg gikk ned i går. Fredrikstadnissene vet nok ikke hva som treffer dem. De reiser seg og klapper i nissekostymene sine. Viva RBK!
Parelius gikk høyt ut på banen, det skal sies. En kan jo spørre hvorfor siden mannen ikke akkurat er entusiast i noe som har med fotball å gjøre lengre.
Nah, det var ypperlig vær i går, og fansen i nissefargene var benket langs elven med øl på tungen. Stemningen var uovertruffen og åpningen på stadion med sang og håndholdte bål var vel så nært elektrisk en kan komme der nede i flatlandet. Selv Parelius ble revet med, men så det nødvendig å gå mot flertallet samtidig som han masserte sine trøndergener.
Jeg vet vel ikke hvor «tro» disse FFKfolka er, men det skal vel noe til å heie på dem etter en del disposisjoner de har gjort opp gjennom de siste år. Men det var stemning gitt.
Hva jeg ikke får helt til å stemme er forskjellen på TV og live; jeg fikk inntrykk av at de sprang raskere etc når jeg så det på tv senere på kvelden. På banen må jeg si at innsatsen var under pari på begge lag; FFK spilte ikke godt, men RBK var a disgrace. Fanden må vite hvis jeg hadde gjort en liknende innsats på jobb.
En dårlig dag kan vi jo alle ha, men når en hverken ser noen strategi, lagspill eller personlig innsats, så vet jeg nesten ikke.
Nei, inn med Thingstad sier jeg. Hopp Birger, hopp! (som vi kauket ved cornere før i tiden).