Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    501
    Da er det vel allerede klart at Rosenborg ikke blir seriemester i år. De må nok heller satse alt på kvalifiseringskampene til høsten for å unngå nedrykk. Men når jeg tenker meg om så er det vel ikke kvalifiseringskamper i år? Så da blir det straka vegen...:)

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    Jeg vil bli meget overasket hvis RBK ikke blir blandt de tre beste og ganske så overrasket hvis de ikke vinner. Budsjettet i RBK er over 200 mill. I Tromsø har vi 70 mill. Gjennomsnittet på Lerkendal har falt like mye som det Tromsø har i gjennomsnitt per kamp.

Det er kun et tidsspørsmål før vi må slite med RBK igjen. Skulle bare ønske at vi hadde dem nå når de er formsvake.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.145
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    RBK 1917 - 2011

R.I.P

Dette er like mye bullshit her som når du poster det på RBKweb. Og ikke minst illojalt. Hvor mange år skal du trekke frem Eggen som løsningen på alt? Til han må graves opp fra torva? Tromsø supporteren Geir Kristiansen virker å ha større hjerte for klubben enn deg.

sims

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    133
    Sted
    Trondheim
    Ledelsen og styret i rbk må nok ta sin del av ansvaret for at rbk er på felgen. Når man selger unna hele sentrallinja og ikke erstatter spillerne med annet enn middelmådighet,ja så burde det vel ikke forundre noen at man taper fotballkamper. Nivået i tippeligaen ser ut til å være ganske jevnt mellom topp og bunn,og da trenger man det lille ekstra for å vinne kampene,og for øyeblikket har ikke rbk det.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.145
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    sims skrev:
    Ledelsen og styret i rbk må nok ta sin del av ansvaret for at rbk er på felgen. Når man selger unna hele sentrallinja og ikke erstatter spillerne med annet enn middelmådighet,ja så burde det vel ikke forundre noen at man taper fotballkamper. Nivået i tippeligaen ser ut til å være ganske jevnt mellom topp og bunn,og da trenger man det lille ekstra for å vinne kampene,og for øyeblikket har ikke rbk det.
    Godt observert. En RBK supporter bruker vettet (som du gjør), og begraver ikke klubben under torva straks man får litt motgang, eller straks noen innser at Eggen ikke kan vare evig. Klubben har hatt ups and downs før, og har reist seg før. Feks da den kom fra daværende 2. divisjon i 1978. På det tidspunkt hadde jeg vært supporter i 15 år. Noe dommedagsprofeten og medgangssupporteren lars_erik gjør godt av å merke seg.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.189
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lojalitet, som noen her nevner, går på lokal forankring og underholdningsverdi. De fleste av oss er ikke blodsuportere, som følger klubben uansett hva den måtte finne på. Vi har heller ikke noe lojalitetsforhold til klubben, og kan da per definisjon ikke være illojale.
    Slik er det bare; er produktet dårlig, blir interessen deretter. Det som er ille med RBK, er at alle forutsetninger burde være til stede for å gjøre det like bra som på 90-tallet. Da er det personene rundt laget som har feilet. Da støtter man laget best ved å markere avstandstaken til de som har tatt disse feile beslutningene. Ikke ved blindt følge lederne.

Ellers tar jeg sterk avstand fra forsøk på å angripe person og ikke ballen hos enkelte i denne tråden!
    Noe som ikke er uvanlig i suporterkretser.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Alle dynastier står en eller annen gang for fall.
    For fotballinteressen i Norge som helhet, er dette et klart pluss.

Det er heller ingen naturlov som tilsier at RBK skal være bedre enn alle andre. De fleste storklubbene har mulighet til å satse like mye som RBK. Det dreier seg kun om vilje.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.145
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Ellers tar jeg sterk avstand fra forsøk på å angripe person og ikke ballen hos enkelte i denne tråden!
    Noe som ikke er uvanlig i suporterkretser.
    Så du har aldri ment noe om Jønsson eller Hoftun? Greit å vite. Går ut fra at du går inn på RBKweb og sletter en del poster da. Jeg er også kritisk til mye som er gjort i klubben. Og det skal kritiseres, det skulle bare mangle. Men jeg konstaterer at noen ser seg best tjent med å være supportere når man vinner. Og når man ikke vinner begraver man klubben.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.189
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    erato, hva du mener om hva du tror jeg mener, er meg da totalt og revnende likegyldig ;D

Ranheim blir vel det nye laget vi trøndere kanskje kan glede oss over.

F

fjellvåk

Gjest
    Karma skrev:
    Det er jeg ikke så sikker på, jeg tror vi trenger et "lokomotiv" for å trekke de andre opp og frem, norsk fotball har ikke det lenger og derfor går publikumsfremmøte og kvaliteten på det som vises på banen ned. Det som RBK gjorde en gang ute i Europa er pr. dato kun en drøm for andre lag. Vi trenger et lag som kan markere seg og Norge der ute og pr. dato er det kun RBK som har det potensiale.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.145
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    erato, hva du mener om hva du tror jeg mener, er meg da totalt og revnende likegyldig ;D
    Jeg tror ikke noe som helst. Jeg VET at du har publisert en gravstein over klubben, usmakelig, usaklig, illojalt og så forkastelig som det bare kan bli. La gjerne være å gå på kampene, men oppfør deg!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    fjellvåk skrev:
    Karma skrev:
    Det er jeg ikke så sikker på, jeg tror vi trenger et "lokomotiv" for å trekke de andre opp og frem, norsk fotball har ikke det lenger og derfor går publikumsfremmøte og kvaliteten på det som vises på banen ned. Det som RBK gjorde en gang ute i Europa er pr. dato kun en drøm for andre lag. Vi trenger et lag som kan markere seg og Norge der ute og pr. dato er det kun RBK som har det potensiale.
    Vi trenger et lokomotiv, ja. Men det er ikke så inspirerende om man aldri skifter lokomotiv.

Hvorfor skulle ikke f.eks. Bergen, Stavanger og Oslo klart å hostet opp de samme ressurser som Trondheim??

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.189
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    erato skrev:
    lars_erik skrev:
    Jeg tror ikke noe som helst. Jeg VET at du har publisert en gravstein over klubben, usmakelig, usaklig, illojalt og så forkastelig som det bare kan bli. La gjerne være å gå på kampene, men oppfør deg!
    Det var da voldsomt ::)
    Det var nok ikke personlig ment mot deg, ser du ;)
    Ditt navn var vel heller ikke nevnt.

R.I.P er slik det oppleves.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.145
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    erato skrev:
    lars_erik skrev:
    Det var da voldsomt ::)
    Det var nok ikke personlig ment mot deg, ser du ;)
    Ditt navn var vel heller ikke nevnt.

R.I.P er slik det oppleves.
    Har du hørt om klubben i ditt hjerte? Med bosted i Bergen en rekke år har jeg omgåttes Brannsupportere som aldri har oppgitt troen på klubben sin, tross år etter år med ydmykelser. Du har litt å lære gitt om ryggrad og ære.

Og at du tror dette har med meg å gjøre viser bare hvor lite du har forstått om hva dette dreier seg om.

F

fjellvåk

Gjest
    Karma skrev:
    fjellvåk skrev:
    Karma skrev:
    Vi trenger et lokomotiv, ja. Men det er ikke så inspirerende om man aldri skifter lokomotiv.

Hvorfor skulle ikke f.eks. Bergen, Stavanger og Oslo klart å hostet opp de samme ressurser som Trondheim??
    Det er godt spørsmål, men de har aldri pr. dato fått det til så svaret er nok ikke enkelt. Det skal være nok ressurser i de områdene til å få det til.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.346
    Torget vurderinger
    18
    Karma skrev:
    fjellvåk skrev:
    Karma skrev:

For at norsk klubbfotball skal hevde seg noenlunde i Europa så trenger vi 3-4 stabile klubber som bekler topplassene i tippeligaen hvert eneste år. Det har Norge aldri hatt, vi har stort sett kun hatt RBK som har holdt et stabilt godt nivå og i prosessen gjort tippeligaen like spennende som å se maling tørke. Nå når RBK er nede for telling så er serien bingo og det er jo underholdende men vi kan glemme CL og/eller gruppespill i Europaligaen.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Medgangssupportere er iallefall generelt sett noe jeg ikke kan fordra.

Se på Liverpool, de har slitt gjennom hele sesongen, og ligget på kvalikplass en stund, skulle jeg gitt opp laget mitt av den grunn? Næ`æ

Sandefjord rykket ned i fjor, og er like glad i klubben likevel.

Det handler vel i bunn og grunn om kjærlighet til klubben(e) sine?

Mvh. Ole

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.189
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Olbor skrev:
    Medgangssupportere er iallefall generelt sett noe jeg ikke kan fordra.

Se på Liverpool, de har slitt gjennom hele sesongen, og ligget på kvalikplass en stund, skulle jeg gitt opp laget mitt av den grunn? Næ`æ

Sandefjord rykket ned i fjord, og er like glad i klubben likevel.

Det handler vel i bunn og grunn om kjærlighet til klubben(e) sine?

Mvh. Ole
    For de som har et slikt forhold til en klubb, så.
    Andre har kanskje mer et forhold til stemningen, det gode spill og resultater. Når det mangler, mister det hele sin sjarm.

P

Parelius

Gjest
    Parelius skrev:
    Da er det rett før RBK senker flatbøndene. Sarpsborg gikk ned i går. Fredrikstadnissene vet nok ikke hva som treffer dem. De reiser seg og klapper i nissekostymene sine. Viva RBK!
    Parelius gikk høyt ut på banen, det skal sies. En kan jo spørre hvorfor siden mannen ikke akkurat er entusiast i noe som har med fotball å gjøre lengre.

Nah, det var ypperlig vær i går, og fansen i nissefargene var benket langs elven med øl på tungen. Stemningen var uovertruffen og åpningen på stadion med sang og håndholdte bål var vel så nært elektrisk en kan komme der nede i flatlandet. Selv Parelius ble revet med, men så det nødvendig å gå mot flertallet samtidig som han masserte sine trøndergener.

Jeg vet vel ikke hvor «tro» disse FFKfolka er, men det skal vel noe til å heie på dem etter en del disposisjoner de har gjort opp gjennom de siste år. Men det var stemning gitt.

Hva jeg ikke får helt til å stemme er forskjellen på TV og live; jeg fikk inntrykk av at de sprang raskere etc når jeg så det på tv senere på kvelden. På banen må jeg si at innsatsen var under pari på begge lag; FFK spilte ikke godt, men RBK var a disgrace. Fanden må vite hvis jeg hadde gjort en liknende innsats på jobb.

En dårlig dag kan vi jo alle ha, men når en hverken ser noen strategi, lagspill eller personlig innsats, så vet jeg nesten ikke.

Nei, inn med Thingstad sier jeg. Hopp Birger, hopp! (som vi kauket ved cornere før i tiden).

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.145
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Andre har kanskje mer et forhold til stemningen, det gode spill og resultater. Når det mangler, mister det hele sin sjarm.
    Som alltid er overflaten av fenomenet godt nok for deg og mekanismene bak av mindre interesse. Deg om det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.189
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    erato skrev:
    lars_erik skrev:
    Som alltid er overflaten av fenomenet godt nok for deg og mekanismene bak av mindre interesse. Deg om det.
    Som alltid beveger du deg ned i den samme gjørma av troen på egen overopphøydhet. På en måte litt facinerende. 8)

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    RBK 1917 - 2011

R.I.P

Latterlig. Skulle man konkludert slik i Bergen hver gang Brann slet i bunnen, ville vi jo aldri fått oppleve seriegullet i 2007. Hva med Liverpool, skulle man kuttet de ut i høst?

Krisemaksimering og hylekor. Fotballen er rund, det er mange med gode filosofier, og alle kan ikke lykkes. Dessuten er det ørsmå marginer, hadde RBK fått stang inn i går, og tatt ledelsen, hadde de meget mulig stukket av med 3p.

Slik oppførsel har ikke noe med å være SUPPORTER å gjøre.. To support- å støtte. I gode og onde tider, evig og alltid.

YNWA!!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.189
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nei, det å være suporter er å si klart i fra når klubben går i feil retning det.

Forøvrig mener jeg akkurat hva jeg vil, og definerer selv min rolle som fottballfan, og trenger ingen hjelp i så måte.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Nei, det å være suporter er å si klart i fra når klubben går i feil retning det.

Forøvrig mener jeg akkurat hva jeg vil, og definerer selv min rolle som fottballfan, og trenger ingen hjelp i så måte.
    Vel, du befinner deg på et diskusjonsforum. Hvis du ikke ønsker meninger, får du henge opp en plakat i stua di.

Det er forskjell på å si fra på saklig grunnlag, og å erklære klubben for død. Slikt barnslig hysteri gagner ikke klubben i det hele tatt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.189
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    JD skrev:
    lars_erik skrev:

Vel, du befinner deg på et diskusjonsforum. Hvis du ikke ønsker meninger, får du henge opp en plakat i stua di.

Det er forskjell på å si fra på saklig grunnlag, og å erklære klubben for død. Slikt barnslig hysteri gagner ikke klubben i det hele tatt.
    Den klubben jeg ble glad i, med angrepsfotball, samhandling og store øyeblikk i europa, er i aller høyeste grad død. Inter hysteri over det, bare dyp sorg.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    lars_erik skrev:
    JD skrev:
    lars_erik skrev:

Den klubben jeg ble glad i, med angrepsfotball, samhandling og store øyeblikk i europa, er i aller høyeste grad død. Inter hysteri over det, bare dyp sorg.
    ...Og du er helt sikker på at ikke slike problem kan løses? ::)

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    JD skrev:
    lars_erik skrev:

Igjen, krisemaksimering. Brann var nesten konkurs tidlig på 2000-tallet, og vant ligaen i 2007. Uten sammenligning forøvrig, se hva som skjedde i Liverpool etter at Kenny Dalgliesh kom inn igjen.

RBK kommer dessverre tilbake, dere er bare for godt vant. Oppvokst med at seriegullet automatisk ramler inn på brakka, blir det sutring når det butter litt i mot.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Tidlig å avskrive RBK ennå ja. Ingen tar opp potetene på Frosta i april, meg bekjent.
    Mye positivt å se mot VIF. Lago tilbake på laget (hvor han alltid burde vært), Dorsin og Lustig tok mer defensivt ansvar, dermed skapte VIF knapt en sjanse på 90 minutter. Jeg lurer forøvrig på om det ikke var en god gammel 433-formasjon vi skimtet, selv om man påsto noe annet? Prica var da vitterlig enslig spiss, med Fredheim Holm og Jamtfall på flankene.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.417
    Sted
    Trondheim
    Hadde VIF en sjanse i det hele tatt? Mens RBK vel hadde 3 i stanga (kanskje bare 2 - Pricas samt Larsens heading - eller var det ikke en til?), og flere sjanser til, bl.a. Åsens i sluttminuttene. 9-0 i sjanser har jeg lest et eller annet sted.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    BT skrev:
    Tidlig å avskrive RBK ennå ja. Ingen tar opp potetene på Frosta i april, meg bekjent.
    Mye positivt å se mot VIF. Lago tilbake på laget (hvor han alltid burde vært), Dorsin og Lustig tok mer defensivt ansvar, dermed skapte VIF knapt en sjanse på 90 minutter. Jeg lurer forøvrig på om det ikke var en god gammel 433-formasjon vi skimtet, selv om man påsto noe annet? Prica var da vitterlig enslig spiss, med Fredheim Holm og Jamtfall på flankene.
    Litt vanskelig å forstå hvorfor Lago ikke har blitt mer brukt ja.Alle kampene jeg har sett han spille så har han virkelig spillt med hjertet utenpå drakta,kompromissløs i dueller,tar styringen, og tror han inspirerer resten av forsvarerne med å vise skikkelig vinnervilje og innsats.
    Biffen og Lago mangler kanskje litt fart,men jeg tror likevel de 2 kan vere stopperparet til RBK.Men har også veldig sansen for Wangberg,tror han blir en klassestopper.
    Høiland ut på høgreback,så kan Lustig fortsette med å utvikle sine teateregenskaper i Italia ;D

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.145
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Hadde VIF en sjanse i det hele tatt? Mens RBK vel hadde 3 i stanga (kanskje bare 2 - Pricas samt Larsens heading - eller var det ikke en til?), og flere sjanser til, bl.a. Åsens i sluttminuttene. 9-0 i sjanser har jeg lest et eller annet sted.
    9-1 iflg NRK.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.519
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    lars_erik skrev:
    JD skrev:
    lars_erik skrev:

Men livet ser lysere ut nå vel lars_erik ::)
    Dette ordner seg serru ;)

;D gismo

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lars_erik skrev:
    JD skrev:
    lars_erik skrev:

rbk har jo begynt å vinne igjen nå.
    medgangstidene er i anmarsj.
    på tide å komme seg tilbake til lerkendal og være supporter, lars_erik.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Håper vi slipper å se Bakenga igjen før det har fått grodd noen gode holdninger under rastaen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn