Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    HC skrev:
    otare skrev:
    Det deles ikke ut stilpoeng i fotball. Den som scorer flest mål vinner kampen. Herlig enkelt.
    Norge er dørgende kjedelig å se på, hadde jeg ikke vært nordmann så hadde jeg ikke kastet bort et sekund av min tid med norsk landslagsfotball.

otare skrev:
    Skal vi skjele litt til forutsetningene og kanskje? hvor mange dansker er gode på ski? Hva med folk fra Elfenbenkysten og Nigeria tro? Har man litt bedre geografiske og klimatiske forhold til å "spille" fotball heller enn å sparke fotball kanskje?
    Vi har mange nok spillere og gode nok fasiliteter til å være like gode som Uruguay, Danmark, Nederland etc. Etter min mening er problemet med norsk fotball en manglende fokus på individualitet fra barnefotballen og oppover.
    Men det er ikke Drllos feil. Han må forholde seg til det materialet han har. Hans jobb er å vinne mest mulig poeng. Punktum.
    Utviklingsarbeid må foregå i klubbene.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    18
    lars_erik skrev:
    HC skrev:
    otare skrev:
    Det deles ikke ut stilpoeng i fotball. Den som scorer flest mål vinner kampen. Herlig enkelt.
    Norge er dørgende kjedelig å se på, hadde jeg ikke vært nordmann så hadde jeg ikke kastet bort et sekund av min tid med norsk landslagsfotball.

otare skrev:
    Skal vi skjele litt til forutsetningene og kanskje? hvor mange dansker er gode på ski? Hva med folk fra Elfenbenkysten og Nigeria tro? Har man litt bedre geografiske og klimatiske forhold til å "spille" fotball heller enn å sparke fotball kanskje?
    Vi har mange nok spillere og gode nok fasiliteter til å være like gode som Uruguay, Danmark, Nederland etc. Etter min mening er problemet med norsk fotball en manglende fokus på individualitet fra barnefotballen og oppover.
    Men det er ikke Drllos feil. Han må forholde seg til det materialet han har. Hans jobb er å vinne mest mulig poeng. Punktum.
    Utviklingsarbeid må foregå i klubbene.
    Helt enig, Drillo er ansatt for å vinne kamper og det gjør han på den mest effektive måten han kan med de spillerne han har. Problemet med utviklingsarbeidet i klubbene er at de ser på landslaget og emulerer spillet de ser der, jeg mener sirkelen må brytes. Forbundet burde ha ansatt en helt annen landslagstrener så fikk vi heller at endel tap i en periode. Rom ble ikke bygget på en dag.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hm...
    Vi har ikke gjort annet enn å tape under alle andre landslagstrenere. Det er en øvelse vi ikke trenger repetere.
    Drillo er den beste vi kan ha.

Det er ingen motsetning mellom utvikling i klubbene og det å vinne landslagskamper med Drillo.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.438
    Sted
    Trondheim
    For meg er fotball en konkurranse. Der gjelder det å vinne på redelig vis. Jeg vil heller se et lag som bruker langpasninger og får ballen opp i motstanderens målsone enn et lag med primadonnaer som dytter ballen seg imellom, som drar i skjorter, holder motstanderne og detter for den minste ting.
    Fotball er ikke noe jeg ser på for å bli underholdt - vil jeg se kroppsbeherskelse og fine bevegelser ser jeg heller en ballett. Det finnes ikke noe kjedeligere enn å se en fotballkamp mellom 2 lag der jeg ikke har et forhold til et av lagene.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Drillo er eneste årsak til at vi kvalifiserte oss til VM to ganger på rad. Ingen andre har klart det. Ingen andre vil klare det heller, om man ikke gjør ting anderledes enn de andre. Nils Arne Eggen er eneste grunn til RBKs suksess hjemme og i Europa. Det er det unike med Drillo og Nils Arne Eggen; de kopierer ikke andre, men finner sin egen vei. Derfor har jeg ingen som helst tro på Rosenborg under Jønsson i forhold til å få RBK ut i Europa igjen. Jønsson er en kopist, med intet nytt. Norge er et lite land med få å ta av. Da kan man ikke kopiere andre, men derimot utvikle egne, unike måter å gjøre ting på.

F

fjellvåk

Gjest
    For meg er fotball underholdning, jeg ønsker å se god fotball derfor siler jeg ut hva jeg gidder å se på. Så jeg vil selvfølgelig heller se Portugal med juvelen Ronaldo i EM enn hengsla Huseklepp og Norge, Norge senker nivået i ett sluttspill og har ingenting der å gjøre, så jeg håper Portugal vinner gruppa og ingen toere til sluttspillet.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    18
    lars_erik skrev:
    Drillo er eneste årsak til at vi kvalifiserte oss til VM to ganger på rad. Ingen andre har klart det. Ingen andre vil klare det heller, om man ikke gjør ting anderledes enn de andre. Nils Arne Eggen er eneste grunn til RBKs suksess hjemme og i Europa. Det er det unike med Drillo og Nils Arne Eggen; de kopierer ikke andre, men finner sin egen vei.
    Det er vel ikke noe unikt med måten landslaget spiller, ei heller med RBK under Eggen. Mange lag har spilt og spiller på samme måte som Norge, også før Drillo. Jeg tror den suksess Eggen og Drillo har hatt bunner mer i personlige egenskaper når det gjelder motivasjon av spillere samt en klar og definert spillestil som man følger hver gang uansett. I Eggens tilfelle så fikk han noe så uvanlig som tid til å prege klubben. Normal praksis i norsk klubbfotball er å sparke treneren hvis det minste går galt noe som hverken gir kontinuitet eller definert spillestil.

Jeg applauderer VIF for å ha beholdt Andresen selv om det tidvis ikke gikk på skinner. Nå begynner Enga å få spillere som er trygge på hva de driver med fordi de nå har en definert spillestil alle kjenner og er trygge på.

Barcelona spiller vel omtrent så ulikt Norge som det går an men jeg skal vedde på at Guardiola håndterer spillerne omtrent på samme måte som Drillo.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    18
    fjellvåk skrev:
    For meg er fotball underholdning, jeg ønsker å se god fotball derfor siler jeg ut hva jeg gidder å se på. Så jeg vil selvfølgelig heller se Portugal med juvelen Ronaldo i EM enn hengsla Huseklepp og Norge, Norge senker nivået i ett sluttspill og har ingenting der å gjøre, så jeg håper Portugal vinner gruppa og ingen toere til sluttspillet.
    Selv om jeg finner Portugal uendelig mye mer underholdende enn Norge så håper jeg fremdeles at Norge banker Portugal sønder og sammen på banen.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.438
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes forøvrig også at kritikken blir så tåpelig. For å sitere meg selv:

"Ifølge statistikken hadde Danmark 28 langpasninger og Norge 32. Danmark scoret på en dødballsituasjon og Norge scoret spillemål."

Likevel blir Norge kritisert for å bare slå langpasninger og basere seg på å score mål på dødballsituasjoner. I denne kampen var det jo omtrent uavgjort i antall langpasninger, og det var Danmark som scoret på dødball. Hvorfor er det da Norge som kritiseres for dette, mens Danmark "spiller så mye bedre fotball"?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.347
    Torget vurderinger
    18
    Det er vel ingen som sier at Danmark spilte en strålende kamp på Ullevål heller. De spilt imidlertid som et bortelag, Norge spiller som et bortelag uansett hvor vi spiller. Mye av kritikken fra f.eks Morten Olsen virker også helt bak mål, han så tydeligvis for første gang en spiller kaste ballen 30 meter.

Mine eneste påstander når det gjelder landslaget er at de ikke underholder meg og at en annen spillestil over tid ville påvirke norsk fotball i en annen mer ønskelig (for min del) retning.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Pr definisjon er det beste laget det som skårer mest og vinner flest poeng. Norge leder gruppa, så da så.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det mest underholdende med Portugal er å se hvor vondt spillerne får ved ethvert snev av kroppskontakt...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    takk gud for at det er PL i helgen igjen

F

fjellvåk

Gjest
    BT skrev:
    Det mest underholdende med Portugal er å se hvor vondt spillerne får ved ethvert snev av kroppskontakt...
    Jo jo, underholdning kan være så mangt og vi er forskjellige og det skal vi selvfølgelig respektere. Jeg derimot liker de bedre når de er oppe på bena, da kan de vise frem fotball vi her på gubbeberget bare kan sitte tårevåte og drømme om, vi vil nok ikke i vår levetid oppleve norske fotballspillere med noe stort mer enn grunnteknikk. Og hvis vi av en eller annen grunn skulle se en som gjør noe uventet i eliteserien så har han ikke norsk pass.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    HC skrev:
    fjellvåk skrev:
    Selv om jeg finner Portugal uendelig mye mer underholdende enn Norge så håper jeg fremdeles at Norge banker Portugal sønder og sammen på banen.
    Enig. Det får være grenser for hvor objektive, nøytrale og anti-patriotiske man kan skal være. ;)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.376
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Og snart kommer dokumenteren om IFK Götebors storhetstid på -80t med bla den store kampen mot Barcelona på Nou camp.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette passer på idiotene i RBK-ledelsen, som har rasert laget OG ansatt Jønsson!

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    796
    Torget vurderinger
    5
    lars_erik skrev:
    Derfor har jeg ingen som helst tro på Rosenborg under Jønsson i forhold til å få RBK ut i Europa igjen.
    ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Holmium skrev:
    lars_erik skrev:
    Derfor har jeg ingen som helst tro på Rosenborg under Jønsson i forhold til å få RBK ut i Europa igjen.
    ::)
    Nettopp! Det betinger som første punkt at man vinner den hjemlige serien. DET klarer man jo med å først tape mot en nedrykkskandidat, så for et lag som tapte 0-7 i første serierunde. Jeg får begynne som sjakk-suporter ???

roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    510
    Er ikke Jønsson det er noe feil med, (selv om han nok har mer hjerte i Stabæk enn Rosenborg). Den trønderske stolthet er slik laget fremstår nå ikke noe topplag. Slurvete i forsvar, ikke noe skikkelig anker på midtbanen og for tynt helt fremme. Men det kan fort snu, det viste jo Stabæk i denne kampen. Og Molde er foran Rosenborg på tabellen, måtte det bare vare ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    roesok skrev:
    Er ikke Jønsson det er noe feil med, (selv om han nok har mer hjerte i Stabæk enn Rosenborg). Den trønderske stolthet er slik laget fremstår nå ikke noe topplag. Slurvete i forsvar, ikke noe skikkelig anker på midtbanen og for tynt helt fremme. Men det kan fort snu, det viste jo Stabæk i denne kampen. Og Molde er foran Rosenborg på tabellen, måtte det bare vare ;D
    Det er Jønsson som har ansvaret for hvordan laget spiller.
    Så du får nok oppleve et Molde langt foran RBK i år :'(

Bare vi ikke rykker ned

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jönsson er sikkert en ok trener, han skulle bare ikke vært i RBK nå.
    De andre lagene får bare glede seg over at Eggen er borte, og måtte det minst udugelige av dem vinne.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.866
    Har da vært en lovende start på Tippeligaen så langt, må jeg si

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.921
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fotball er ikke viktig, og ofte litt kjedelig, men av og til er det jo litt gøy.

De fleste er så opptatt av poeng og vinnere, jeg koser meg mest med nedre delen av tabellen

Rosenborg hakk i hæl på Molde og Stabæk, det må da være bra.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Blod e' tjukkere enn vann, heia .....! ;D Denne kampen var viktig, for det er faktisk Lillestrøm som tradisjonelt har vært den store bøygen, ikke Rosenborg. De har gutta vunnet mot flere ganger enn Lillestrøm.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.921
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Edit: var visst litt vel rask der :-[
    Fredrikstad blir vel neste for Rosenborg. Spennende?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Trønderne på årets RBK-lag;

Marcus Henriksen, 18 år
    Per Ciljan Skjelbred, 23 år
    Gjermund Aasen, 19 år
    Mushagalusa Bakenga Joar Namugunga, 18 år.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.807
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    RBK klarer seg nok..

Hilsen en Særping som bor i Stavanger, men heier på LSK.... ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Han har jo Prica på banen da...

F

fjellvåk

Gjest
    Tenkte vel ikke på akkurat i dag selv om det ikke er ofte RBK slipper inn 3 mål hjemme. Nei tenkte vel mer på at de har ikke levert noe klassespill enda, de har tapt allerede, ligger de midt på tabellen til sommeren så skal det bli spennende å se hva de gjør der oppe. De er godt vant på brakka der og det er bare en ting som er godt nok.

F

fjellvåk

Gjest
    BT skrev:
    Han har jo Prica på banen da...
    Ja han har fortjent lønna i dag han. Men hvor er trønderene hen? Ihvertfall ikke på Lerkendal. Er dere blitt skikkelig stornøyde? 7000 er ikke rare greiene der oppe. Kanskje de fortsatt går på ski?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn