Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dephnot

Rubinmedlem
    Ble medlem
    07.09.2004
    Antall liker
    9.516
    Sted
    MQ-9
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke han snart 80 da?

Men en artig tanke, tror det kunne blitt interessant.
    Måtte Google.Ser ut som han ble 72 i år Nils Arne Eggen - Wikipedia
    I mine øyne er han blant verdens beste trenere,enkelt og greit. Hadde vert fint å se han som trener i en annen eliteserieklubb der han fekk gruse RBK noen ganger!
    Han var konge en gang, men det er lenge siden. Men det hadde for all del vært interessant å se.

De kommer vel snart drassende med Sollid i stedet? Eller en eller annen hjelpetrener fra B-laget.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    310
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Trist med Skarsfjord, dolken i ryggen av deler av spillergruppen..
    Spillerne, pressen, resultatene, publikum, tabellen... alt og alle talte i mot ham.

Han har ikke gjort jobben sin godt nok, og han har hatt lang nok tid på å forsøke og feile. Godt han innser dette selv, for de kunne jo ikke gi ham sparken så lange Mohn hadde fredet ham.

Slik er fotballen. Brann skal ikke være et bunnlag, og Skarsfjord har gjort dem til det.
    Støttast.
    Eit lag med Brann sine ressursar skal ha meir enn 3 poeng meir enn mitt Sogndal.
    Vi konkurrerer på heilt ulike arenaer når det gjeld ressursar.

Med eingong Skarsfjord gav seg i Haugesund fekk dei opptur til dei grader. Kan det samme skje i Brann?
    Haugesund satsa lokalt på Grindhaug, viste seg å vere lurt.
    Grindhaug er då ikkje den store "trenaren", men ein stor "motivator". "Trenarane" med taktikk etc har han i støtteapparatet!
    du kan gå til toppen av tabellen for så å sjekke ressursene til det laget.
    En fotballfilosofi, talentutvikling og en ledelse som er villig til å bygge fra bunnen, men har nok Brann dårligere tid når det kommer til resultater.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    60
    Sted
    Trondheim
    Trist med Skarsfjord, dolken i ryggen av deler av spillergruppen..
    Spillerne, pressen, resultatene, publikum, tabellen... alt og alle talte i mot ham.

Han har ikke gjort jobben sin godt nok, og han har hatt lang nok tid på å forsøke og feile. Godt han innser dette selv, for de kunne jo ikke gi ham sparken så lange Mohn hadde fredet ham.

Slik er fotballen. Brann skal ikke være et bunnlag, og Skarsfjord har gjort dem til det.
    Støttast.
    Eit lag med Brann sine ressursar skal ha meir enn 3 poeng meir enn mitt Sogndal.
    Vi konkurrerer på heilt ulike arenaer når det gjeld ressursar.

Med eingong Skarsfjord gav seg i Haugesund fekk dei opptur til dei grader. Kan det samme skje i Brann?
    Haugesund satsa lokalt på Grindhaug, viste seg å vere lurt.
    Grindhaug er då ikkje den store "trenaren", men ein stor "motivator". "Trenarane" med taktikk etc har han i støtteapparatet!
    du kan gå til toppen av tabellen for så å sjekke ressursene til det laget.
    En fotballfilosofi, talentutvikling og en ledelse som er villig til å bygge fra bunnen, men har nok Brann dårligere tid når det kommer til resultater.
    Enig med deg room, ellers er det greit det dere skriver om Brann, men at media BT/BA skal få herje slik som de har gjort så lenge jeg kan huske er
    bare trist, også denne Doddo.... jeg blir dårlig.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    7
    Er ikke han snart 80 da?

Men en artig tanke, tror det kunne blitt interessant.
    Måtte Google.Ser ut som han ble 72 i år Nils Arne Eggen - Wikipedia
    I mine øyne er han blant verdens beste trenere,enkelt og greit. Hadde vert fint å se han som trener i en annen eliteserieklubb der han fekk gruse RBK noen ganger!
    Han var konge en gang, men det er lenge siden. Men det hadde for all del vært interessant å se.

De kommer vel snart drassende med Sollid i stedet? Eller en eller annen hjelpetrener fra B-laget.
    Jeg er i grunnen helt enig med Eggen at en trener som beholder gløden bare vil bli bedre og bedre med alderen.Selvsagt et lite tilbakeslag den dag han må ha oksygenflaske og rullator på sidelinja.

Jeg håper såpass sterkt at jeg likegodt sendte en email både til bataljonen og Brann.Jeg er rimelig sikker på Eggen hadde fått de inn i medaljekampen allerede første sesong.

RBK har snart skuslet vekk alle millionene Eggen brakte inn klubben,de er på stumpene nå.Å ikke få mer ut av et budsjett som er 2 eller 3 ganger så stort som Strømsgodset burde fått noen bjeller til å ringe.
    Sollid tok over et RBK på offensive lyntogskinner etter Eggen hadde brent det inni skallene til spillerene.Sollid drillet litt mer defensive fibre inn i de,og de tok et suverent seriemesterskap.Sollid fekk legendestatus,og hoppet på første tilgjengelige fly ut av Norge når muligheten bød seg.Siden da har han vel fått sparken i snitt en 3-4 ganger i året.
    Omtrent samme historien med Åge Hareide.

Okke som.Tror vel neppe Brann prøver seg på Eggen.
    Heia Orkla og Strømsgodset,og ser veldig frem til Dortmund-Arsenal ikveld!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    7
    Farsken.
    Las dette nettopp :
    EGGEN TIL BA: – NEI Noen drømmer også om Nils Arne Eggen. Trenerlegenden antydet i en større sak i Dagbladet i høst at det kunne vært spennende om noen norske storklubber ringte. Men da BA derimot ringte ham, forklarte han at det bare var dagdrømmerier, og at han nok hadde blitt for gammel og stedbunden til å reise fra Trøndelag nå.
    Vil ha tilbake Monsamjelden! | ba.no

Der var den drømmen knust

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    305
    Trond Sollied er jo fra Mo I Rana

Bodde selv der på Selfors 68/69 og mener jeg såvidt hadde kontakt med ham da, og senere ved førstegangstjeneste.

Har ikke særlige varme følelser for Bergen, men en ok by, mener å huske der var ett utested med kallenavnet Ugla på 70/80-tallet der?
    Hotel Norge mener jeg også å huske fra sent 70-tall.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Åge Hareide proklamerte at han selv var uaktuell, men lanserte Jørgen Lennartsson som et godt alternativ. Ble seriemester med Elfsborg, men fikk fyken etter 6.plass året etter.

Tom Nordli mener jeg ville passet i Brann, men tviler sterkt på at det blir han. David Nielsen er et spennende alternativ, men tror ikke på det heller.

Vel så viktig som ny trener, mener jeg det er å få Roald Bruun Hansen ut. Han har mer eller mindre egenhendig tatt Brann fra gull til gråstein. Ikke bare trenerens skyld, men vel så mye en inkompetent drift.

Om ikke annet, så får dette kanskje opp interessen for Brann, for så likegyldig som den gjengse bergenser nå er, har jeg ikke opplevd på mine 20 år i byen.

oddemann

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Om ikke annet, så får dette kanskje opp interessen for Brann, for så likegyldig som den gjengse bergenser nå er, har jeg ikke opplevd på mine 20 år i byen.
    Heilt sjukt kor publikum har svikta der iløpet av sesongen. Når det gjekk bra møtte dei jo opp, men siste kampane er jo skandale tall.

Dei "store" byane: Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger BØR alle ha laga sine i toppen.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.131
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    6
    Blir en spennende sisterunde nå - desverre for en vif supporter så er kampen i feil enda av tabellen.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    7
    Vel fortjent gull til Godset ja!
    De har våget mest og spillt den mest offensive fotballen.Deila og co har imponert meg i år.Artig om de kan ta nye steg mot internasjonal motstand og gi oss fin underholdning neste CL kvalik.
    Også veldig imponert av Haugesund,grattis med bronsjen!

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Heilt sjukt kor publikum har svikta der iløpet av sesongen. Når det gjekk bra møtte dei jo opp, men siste kampane er jo skandale tall.

Dei "store" byane: Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger BØR alle ha laga sine i toppen.
    Branns nedgang i tilskuertall har vart lengre enn siste halvdel av sesongen. De har spilt kjedelig fotball, uten nevneverdige profiler, og da forsvinner interessen.

oddemann

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7

Branns nedgang i tilskuertall har vart lengre enn siste halvdel av sesongen. De har spilt kjedelig fotball, uten nevneverdige profiler, og da forsvinner interessen.
    Nå var det vell litt folk mot Tromsø i siste kamp.

Kampen før var det 8000+ registrerte med sesongkort. Det reelle tallet var 4000+ ifølge manuell telling. Det er SJUKT! Det er rundt det samme som vi klare å samle på Fosshaugane Campus til ein OK kamp. Det bur 7000 i Sogndal kontra 270000 i Bergen. Det seier sitt!

J

Jim.I.Hendriksen

Guest
    England i en drømmegruppe:). Vi kan vel si det sånn at går England videre fra gruppespillet så vil det være en bombe.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det virkelig ingen som føler for å harselere med United om dagen? Selv spådde jeg dette i juli, og jeg tror det er så mange sammenfallende faktorer som gjør at dette ikke snus på en-to-tre. Og havner de først utenfor topp 4, tror jeg de virkelig vil slite med den stallen de nå har, da det har vist seg vanskelig å lokke de beste til seg uten CL-spill. De trenger store utskiftninger, på flere plasser.

Jeg tror Moyes gjorde en stor feil ved å endre for mye, for fort. Van Persie ryktes misfornøyd, det går rykter om klubbskifte. Ikke sikkert det skjer, men det er sjelden røyk uten ild.

De har heller ikke lenger den fordelen at alle frykter de, og ikke tør spille eget spill lenger. To strake tap på Old toilet nå, og jeg tror det kan bli flere. Selvtillit er viktig i fotball, og den har de ikke. Nå skal de ha tre bortekamper på de neste fire. På papiret enkle kamper, men i årets PL er ingen bortekamper enkle.

Er mer spennende i PL enn på lenge i år, blir spennende nå som juleprogrammet nærmer seg.

#inmoyeswetrust.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.677
    Sted
    Bislett
    Denne sesongen skal alle stå på sidelinja og se på att Gunners hever pokalen. Neste sesong er det Enga sin tur. Blir så bra atte.

Sist redigert:

sims

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    27
    Yids 0-5 Thieves

En trist dag for fotballen.
    Ikke mye trist idag gitt. Liverpool runspilte det mest tafatte spurs laget æ har sett på lenge. Spurs hadde ikke skudd på mål.Er vel bare 3 uker siden dem fikk 6 i sekken av city,så AVB kan fort være arbeidsledig før nyttår. Liverpool kan fort toppe tabellen etter neste runde YNWA

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.017
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    2
    Er det virkelig ingen som føler for å harselere med United om dagen? Selv spådde jeg dette i juli, og jeg tror det er så mange sammenfallende faktorer som gjør at dette ikke snus på en-to-tre. Og havner de først utenfor topp 4, tror jeg de virkelig vil slite med den stallen de nå har, da det har vist seg vanskelig å lokke de beste til seg uten CL-spill. De trenger store utskiftninger, på flere plasser.

Jeg tror Moyes gjorde en stor feil ved å endre for mye, for fort. Van Persie ryktes misfornøyd, det går rykter om klubbskifte. Ikke sikkert det skjer, men det er sjelden røyk uten ild.

De har heller ikke lenger den fordelen at alle frykter de, og ikke tør spille eget spill lenger. To strake tap på Old toilet nå, og jeg tror det kan bli flere. Selvtillit er viktig i fotball, og den har de ikke. Nå skal de ha tre bortekamper på de neste fire. På papiret enkle kamper, men i årets PL er ingen bortekamper enkle.

Er mer spennende i PL enn på lenge i år, blir spennende nå som juleprogrammet nærmer seg.

#inmoyeswetrust.
    Hvorfor kalles det gay marriage når to menn gifter seg, og ikke Man United?:rolleyes:

YNWA
    Proffen

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    8
    Da var julekampene over og en usedvanlig vakker nyttårstabell er klar:

PL 010114.JPG

Satser på at stillingen holder seg ut 11. mai, men ser ikke bort fra at de to fra Liverpool bytter plass. Synes PL har vært aldeles eventyrlig frem til nå, må være noen år siden sist det var så tett i toppen.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    2.906
    Torget vurderinger
    4
    Ut Kovacs (36)
    Inn Ødegård (15)

Kovacs - Ødegård 20140413.JPG

J

Jim.I.Hendriksen

Guest
    Første innlegget i denne tråden siden romjula i fjor, ikke mye fotballinteresse kanskje. Det jeg lurer mest på er om svensken i bergen feirer st.hans der eller i sverige...

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 235160

Satser på at stillingen holder seg ut 11. mai, men ser ikke bort fra at de to fra Liverpool bytter plass. Synes PL har vært aldeles eventyrlig frem til nå, må være noen år siden sist det var så tett i toppen.
    Ser ut til at det blir Arsenal og Liverpool som bytter plass, gitt...

Usedvanlig vakker sluttabell det vil bli, med Arsenal og United ute av CL.

oddemann

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7

Vis vedlegget 235160

Ser ut til at det blir Arsenal og Liverpool som bytter plass, gitt...

Usedvanlig vakker sluttabell det vil bli, med Arsenal og United ute av CL.
    UTD kun 2 poeng bak ved nyttår.
    Er det 17 det er no?

Fantastisk 2014 for Liverpool sin del.
    Uheldige med dommar mot City i jula, (kanskje ) heldige igår...

YNWA

Retep

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    8.635
    Sted
    Mogreina
    Torget vurderinger
    20
    Og idag er det sjanse for å riste av seg Chelsea i PL. Seier idag, og et poeng til på de to siste kampene så blir det helt magisk. Og da hjelper det ikke om Man.City vinner alle sine kamper.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn