Rørutstyr Den forhåpentligvis enorme KT88 tråden

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2018
Innlegg
122
Antall liker
149
Sted
Norge
Tenkte å blåse liv i diskusjon rundt dette røret og hvilke typer folk er fornøyd med.

Har fått med meg at det er mange som mener Psvane Tii er de beste. Flere mener også Gold Lion. (Sett bort fra KR Audio og EAT som er for dyre..)

Men har noen prøvd nye kt88 Redbase fra TAD?

Evt andre anbefalinger?

Jeg har i dag en Ayon integrert med div nos pre rør, og Tannoy Legacy Cheviot. Bruker EH KT88 som satt i når jeg kjøpte den, men det er på tide å bytte.
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.212
Antall liker
2.702
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Jeg er sinnsykt fornøyd med mullard kt88, reissue model
Ikka bare ser de bra ut i glass finish og sokkler , men har ikke hatt noen issues" ever med dem som med shuguang

Jeg har satt bias og den er ikke justert for siden , nå nesten ett år siden , de får og kjørt seg med mine MG

Lyden kom som en overraskelse selv om de ikke var billige ,,NoS var alldri option og gambling på høyeste plan ,,, det viste min orange tube tester meg seinere . ( Jeg har og av den grunn besluttet kun å kjøpe NS for power tubes

Mullaene er allt etende av musik og med deili bass funda ment i forhold til mine tungsol kt120 som er ett vannvitting bra rør om du vil ha nøkternhet og low down punch .Da her jeg nesten ett lydbilde som mine klA SS ,,,, så er det allike vel denne magien som nesten,,,,, bare rør kan
En annen kandidat til mullaene må være 6550 til tungsol ,,, men jeg antar at de ville være ltt lik sonic store broren broren til kt120
Ja jeg vet ,,,men der laget på samme plant

Mullard for musikalitet "De spiller allt og de imponerte rett ut av boksen dynamikk , transparans og sa jeg glede ?
 

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2018
Innlegg
122
Antall liker
149
Sted
Norge
Jeg er sinnsykt fornøyd med mullard kt88, reissue model
Ikka bare ser de bra ut i glass finish og sokkler , men har ikke hatt noen issues" ever med dem som med shuguang

Jeg har satt bias og den er ikke justert for siden , nå nesten ett år siden , de får og kjørt seg med mine MG

Lyden kom som en overraskelse selv om de ikke var billige ,,NoS var alldri option og gambling på høyeste plan ,,, det viste min orange tube tester meg seinere . ( Jeg har og av den grunn besluttet kun å kjøpe NS for power tubes

Mullaene er allt etende av musik og med deili bass funda ment i forhold til mine tungsol kt120 som er ett vannvitting bra rør om du vil ha nøkternhet og low down punch .Da her jeg nesten ett lydbilde som mine klA SS ,,,, så er det allike vel denne magien som nesten,,,,, bare rør kan
En annen kandidat til mullaene må være 6550 til tungsol ,,, men jeg antar at de ville være ltt lik sonic store broren broren til kt120
Ja jeg vet ,,,men der laget på samme plant

Mullard for musikalitet "De spiller allt og de imponerte rett ut av boksen dynamikk , transparans og sa jeg glede ?
Hvilke shuguang rør har du hatt problemer med?
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.047
Antall liker
20.241
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Ikke for å gå off topic til KT88, men kompis´en (en av de) hadde en Octave V-50 med super black box,
og bad meg finne nye rør til han. Tenkte straks Tungsol KT-120, men da de bruker runnt 1A mere på glød,
var det nokk best å sjekke først. Kort telefon til Andreas Hoffmann (Octave), som bekreftet, at glødetrafo
saktens kunne klare 4 stk. KT-120.
Kompis´en har aldrig sett seg tilbake. Han virkelig "elsker" lyden fra de.
En annen fin ting med en Quad KT-120...... Han justerte bias da de kom i, og ÈN gang siden. De har stått
dønn stabilt siden helt uten behov for etterjustering ;)
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.212
Antall liker
2.702
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Hvilke shuguang rør har du hatt problemer med?
Kt 88 -98
Dårlig glass finish og feilte lodde blubbs på sokkel pins
og korrosjon
Hele tid justere bias , de brant opp så og si under drift spesiellt harde økter

min erfaring i carverne
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Har brukt Psvane KT 88-Z.
Noen synes de er litt varme i lyden, men jeg liker dem godt.
Tror jeg har 3 quad sett med dem + det som står i forsterkeren😎
Aldri hatt issues med disse.
Har også Golden Lion reissue som jeg har brukt noen timer i en Mc275 + et sett orginale Mcintosh rør av ukjent merke.
Bestillte en quad akkurat nå med Mullard KT-88 siden Harepusen likte de så godt, blir spennende å prøve noe nytt.
 

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2018
Innlegg
122
Antall liker
149
Sted
Norge
Har brukt Psvane KT 88-Z.
Noen synes de er litt varme i lyden, men jeg liker dem godt.
Tror jeg har 3 quad sett med dem + det som står i forsterkeren😎
Aldri hatt issues med disse.
Har også Golden Lion reissue som jeg har brukt noen timer i en Mc275 + et sett orginale Mcintosh rør av ukjent merke.
Bestillte en quad akkurat nå med Mullard KT-88 siden Harepusen likte de så godt, blir spennende å prøve noe nytt.
Hvor kjøper du kt88-z? Tester sjappa dem også, eller bare fabrikken?
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
V
Hvor kjøper du kt88-z? Tester sjappa dem også, eller bare fabrikken?
Et sett er kjøpt hos Grant Fidelity 2011 50year treasures sett, disse er premium selekterte av Grant Fideliry.
2. settet tror jeg også ble kjøpt derifra, det er uåpnet i esken så litt usikker.
Siste settet kjøpt av Tube amp doctor 2023, de er også målt og matchet.

Edit: Shuguang Black Treasure KT88-Z (gold grid) (til høyre)
Shuguang Black Treasure KT88-Z (til venstre)

IMG_1599.jpeg
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Testet et sett Mcintosh rør Nå.
Disse ligner mistenkelig på Golden Lion (ny produserte)
Men det var helt tydelig at Mcintosh rørene var velbrukte og klar for kildesortering.
Lyden var litt slapp og manglet spensten i KT88-Z rørene.

IMG_1601.jpeg
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.435
Antall liker
17.154
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
^ Skal ikke se bort fra at er det de samme rørene også. Samtlige forsterkerprodusenter som har rør m/egen brand kjøper jo inn disse fra de 3-4 produsentene som eksisterer i dag (Kina, Russland og Slovakia).
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.224
Antall liker
23.026
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
McIntosh rør av litt nyere dato skal vel være produsert av JJ.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.224
Antall liker
23.026
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Disse er minst 10 år gamle, mulig det er Svetlana, de er produsert i Russland.
Når McIntosh begynte med rørforsterkere igjen, en gang på 90-tallet tror jeg det var, så begynte de med Russiske rør og det var vel Svetlana mener jeg. Rundt 2010 en gang så begynte de vel med Kinesiske rør og så vet jeg ikke helt når de gikk over til JJ. Det står Made in Russia og Made in China på de aktuelle rørene, men nå står det ikke hvor de er laget.
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.211
Antall liker
3.144
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Står originale Svetlana i mine CaryCad50.
Veldig bra rør, men får jo dessverre ikke tak i dem lengre.

1696359673818.png
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.435
Antall liker
17.154
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Står originale Svetlana i mine CaryCad50.
Veldig bra rør, men får jo dessverre ikke tak i dem lengre.
Som jeg linket til tidligere så ser det ut til at TAD har på lager.
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.211
Antall liker
3.144
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Som jeg linket til tidligere så ser det ut til at TAD har på lager.
Fanga ikke opp den du :)
Men ser slik ut ja. Men begynner å bli kostbare ser jeg.

Jeg kjøpte mine hos Brynjar / Motron men er noen år siden nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.717
Antall liker
3.863
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Noen nevnte KT-120 ovenfor. Sjekk ut StepheK's YT video om dem. NB: Hun vet sannsynligvis hva hun snakker om, og har mange snutter det er vel verd å få med seg. Ved første øyekast virker hun kanskje ikke som den spisseste tegnestiften i eska, men det er et synsbedrag!
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.212
Antall liker
2.702
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Carver om taler arching " teknikken , den er røret catalyzator om du vil sikkre rene omgivelser inside

Carver har så gar ,,,,egen sikring som skal ta seg av sånne events " og det er normalt på power tubes
Man får ett lite pop / flash og død amp før du får byttet sikring ,,,, been there "og allt er som før . )

Hun er nok inne på ett poeng ,men for å få calalyzator virkningen må getter sitte en plass med høyeste temperaturen og muligen høyeste spenningen for at tilsiktet reaksjon skal kunne intreffe imo

At getteren står mitt over plate istedet for off center kan være noe de bør sekteres etter .Alle getterne til mine mulla og kt 120 står offsett

At det er produckt og kvalitets selektering på både utførelse og ytelse er sikkert , men ved å kjøpe fra seriøse aktører er nok fordel

Me from parts connexion for rask og ekspeditt levering som betyr noe og
 

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2018
Innlegg
122
Antall liker
149
Sted
Norge
Fant en interessant video i dag... del 1 og 2. Veldig dårlig lyd, men er verdt å se.

 
Topp Bunn