Den beste integrerte....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • peltzman

    Medlem
    Ble medlem
    28.10.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Det er et så altomfattende og umulig spørsmål at en kan klø seg i hodet av mindre.

    Min erfaring gjennom 20 år med high end er at sluttsvaret må bli at den forsterkeren som lydmessig tilfredstiller dine egne ørers ønsker best, er den beste for deg, og ikke nødvendigvis en testers favoritt forsterker som får terningkast 6. Bruk det mer som en viktig rettesnor for å innsnevre valget ditt.

    Norske hifi blader er veldig gode, men unnlat ikke å også se på Stereophiles KL.A liste som utkommer 2 ganger i året, tror jeg enda da.

    Innsnevre produktet til en håndfull innen de parametrene du finner tilforlatelig og innen budsjett, og lån hjem 2-3 stk med full returrett, dvs penger tilbake, så du får hørt de i egne akustiske omgivelser. Da kan det låte helt anderledes en den lyden du hørte i det akustikkpåkostede lytterommet du nettopp lyttet til.

    Lykke til!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Leikis. skrev:
    I en uhøytidlig test mellom Kav-400 og Plinius 9200, ble Krellen overkjørt. Sette du golyden i høysetet bør du ha med Plinius i dine vurderinger. Hvordan den står seg mot Gryphon og Densen vet jeg absolut ikke.
    Og det er gjerne en forbedring med pre og effekt ;)

    Du har vel levd så lenge med Densen at det er kanskje på tide med "ny" lyd i heimen.
    Blir ikke lei av "Densenlyden"....sist i kveld, fikk jeg gåsehud og ståpels ( pels,ja!! ) av Roy Orbisom and Friends. Tvert i mot, veit jeg at jeg blir fornøyd med Densen - enten det nå er integrert eller pre/powerløsning.
    Rør kan jeg ingenting om - fristende å prøve, kanskje om noen år!

    Jeg er mest usikker på Krell, men jeg skal forske litt til - også på et par andre av de foreslåtte.
     

    peltzman

    Medlem
    Ble medlem
    28.10.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Da er du inne på det rette for deg og din lyd.
    Får man gåsehud er dette noe ikke hjernen kan jukse seg til og det er underbevistheten som da overtar.

    Som kjent er dette et uttrykk som testere bruker når de kommer over et eksepsjonelt godt musikalsk lydforbedringsprodukt og bør således være en god rettesnor for å snevre inn et godt produkt. Det slår av en "streng" hos deg som kroppen reagerer på. Vær forsiktig med å bytte ut et så rett produkt for deg.

    Vi audiofile tror jo gresset er så mye grønnere på andre siden hele veien med ny teknologi osv men det er det jo slett ikke alltid. Det er ikke få slike forsterkere jeg har solgt for deretter å angre bittert tross de utroligste tester på nytt. Men de går ikke alltid på ren musikalsk gåsehudfaktor (og trenger jo ikke kunne fremkalle det på nytt hos deg.) Ved nytt kjøp bør denne sikre følelsen da være minst på høyde med den forrige. Dette er mine egne erfaringer.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Gåsehud av Densen? Sikker på at det ikker var frysninger ;D



    Mvh. RS
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    R.Solhaug skrev:
    Gåsehud av Densen? Sikker på at det ikker var frysninger ;D



    Mvh. RS
    Ja. Har du lytta til go'e, gamle DM-10'en? Det er iallefall innertier heime hos meg. Jeg har desverre ikke hatt fornøyelsen av å lytte til de nyere forsterkerne fra Densen, men har "fra pålitelig hold" hørt at f.eks. B-150 spiller fletta av f.eks. Krell KAV400ix...
    Jeg har prøvd min opp mot f. eks. ECI-5 i eget oppsett. Electrocompaniet blir slørete sett i forhold, og har heller ikke den naturligheta på vokaler, akustisk musikk og sånt som det DM-10 oppviser.
    DM-10'en har stått konstant påslått i 11 år uten feilskjær, unntatt volumkontrollen, som ble bytta etter ca. 2 år. Jeg veit om temmelig mange Doxa'er, Krell'er, Accuphaser, Electrocompani'er og Thul'er som det har lukta svidd av etter 4 - 5 år...

    Hva angår cd-spilleren ( B-400sx ) fikk jeg hakeslepp over hvor lik den er Vpi Scout i presentasjonen. Det er hakket meir "liv" fra vinylen, men de er sjukt lik lydmessig. Scout'en passa forøvrig mitt lyd"ideal" som hånd i hanske...sammen med DM-10'en og Audiovectorene frembringes musikk så jeg får gåsehud av. Og ikke bare meg, men de fleste som er innom, blir svært positivt overraska over lyden. Så noe må da være rett, eller...???

    Min oppfatning er at produktene fra Densen er bra. Veldig bra. At de av en eller anna grunn, blir sterkt undervurdert i Norge, er ei anna sak. Kanskje det har sammenheng med at de aldri blir testa her? Det er årevis siden jeg sist så en test eller omtale av Densen i norske hifi-blekker. Electrokompaniet, Bladelius, Naim osv..derimot....

    ;D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.986
    Antall liker
    6.199
    Torget vurderinger
    32
    Audiophile-Arve skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Gåsehud av Densen? Sikker på at det ikker var frysninger ;D



    Mvh. RS
    Desse to fenomena er beklagelegvis like sånn fysisk. Men opplevinga er sjølvsagt annleis. For å ta ein allegori:
    Frysningar er som eit nys. Audiofil-gåsehud kan best samanliknast med orgasme.
    Her klarer jeg ikke å dy meg, Arve, men det er jeg redd sier mer om sexlivet ditt enn om stereoanlegget ;D

    Roy
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.307
    Antall liker
    11.151
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Audiophile-Arve skrev:
    ...............
    Audiofil-gåsehud kan best samanliknast med orgasme.
    Flott Arve!
    Der har vi endelig et tydelig kriterium for å karakterisere ekte audiofile.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Får håpe at det ikke blir noen gåsehud opplevelse sammen med 20 - 30 andre under en demo på Horten messa i et trangt lite rom. Noen er jo mer høylytte enn andre.

    Sorry, OT, fredag og alt det der

    God helg

    Mvh
    RBN
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    ...det er nå jeg lurer på om jeg bør gripe inn her..!? ::)
     

    peltzman

    Medlem
    Ble medlem
    28.10.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    Her forstår jeg godt at dgl leder i hifi huset Tromsø kunne ha lyst til å komme inn..

    For dette spriker jo i alle retninger vedr hva som er best av merker ol. Det blir absurd med en slik debatt.
    Alle erfarne musikkelskere ønsker så høy grad av nærhet til musikken de elsker som mulig og da er selve utstyret bare et verktøy for å nå dette målet.

    Hi-fi er jo bare en forkortelse fra engelsk språk som betyr "høy troverdighet".
    At ikke en film eller en musikk dvd på tv gir en mye bedre opplevelse med ettpar høyttalere selv i lav prisklasse istedenfor de billige innebygde er jo ikke tilfelle. Bare prøv selv.

    Den beste integrerte forsterkeren kan pekes ut av et samlet verdens pressekorps, og da har man jo et bra utgangspunkt til å zoome seg inn på denne og ettpar andre for test hjemme. Dette er tester egnet til, men ikke så mye mer når det kommer til din egen personlige preferanse.
    Og denne forsterkeren trenger slett ikke være verdens beste for deg. Det kan kun dine egne ører avgjøre hjemme, i din egen stue. Husk at rommet kan utgjøre opptil 50% av den totale lydopplevelsen. Da kan sjokket bli stort fra det resultatet (gjerne med kabler til 100 000kr som du hørte i det akustikkdempede rommet i butikken) til sånn det lyder hjemme..

    Finn ditt budsjett, prøvelån utifra tester eller lyddemoer fra seriøse forhandlere og lytt deg frem selv hjemme. Krev full returrett fra forhandler og det betyr penger tilbake om du ikke er fornøyd uten noen som helst ubehageligheter eller forbehold. Tilby heller å betale et bra depositum for hjemlån. Ikke handle hos forhandleren om han ikke går med på dette. Kjøp ikke om du er usikker. Stol på egne ører. Si at du trenger mer tid om du er usikker og lån flere produkter fra annen forhandler før du bestemmer deg og kanskje gjør en ny runde igjen. Bruk god tid til du er sikker!

    Selv har jeg med et skjerf som jeg bruker når jeg skal ha lydemo ifm kjøp hos forhandler og ber kundeveileder krysspille på produktene jeg har bedt om å få demonstrert. Dette for å utelukke all forutinntatthet av produktene.
    Og jeg kan love at det har gitt gode og ofte overraskende resultater.

    Grunnen til at vi oppgraderer komponentene våre selv om det lyder godt kan være mange. Som kjent foreldes disse og teknologien går heldiggvis fremover, ikke bare på signalkilder men også på forsterkere og høyttalere. Og dette er jo moro å følge med videre på, også for oss entusiaster.

    Lykke til med verdens beste forsterker. Verdens beste, for deg.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Takk for det, og synes at du angriper problematikken på en særdeles god måte!

    Det er veldig mange her inne som elsker Hi Fi, men glemmer vi musikken til syvende og sist?
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Rudi skrev:
    For engangs skyld noe som er enkelt og svare på....... Krell Fbi, det er og blir verdens beste integrerte forsterker, ingen over og ingen på siden, de som er uenige i det utsagnet kan umulig ha hørt den eller seff........ at de er en diger kverrulantisk uvitende døvhørt vriompeis som skal protestere på allt ;D ;D ;D
    Accuphase E-450 og Krell FBI topper topp 10 lista over integrerte hos tyske Audio: http://www.audio.de/index.html
     

    Vedlegg

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Som tidligere nevnt; tyske "Stereophile" hadde rangert Densen B-150 bitte-bittelitt under Naim, men over Accuphase- og Krellforsterkerne. Iallefall i den sammenligningstesten jeg fant på nettet...

    Den nye Krell s-300i får jo en kjempeomtale i siste "Fidelity", og den skal sjekkes ut nærmere. Det samme skal Densen B-150. Før jeg bestemmer meg. Det hadde vært fint om Fidelity kunne presentere en test / omtale av Densen B-150 eller B-175. Jeg tror nemlig at Thomas Sillesen & co lager rasende gode produkter.

    Ellers er jeg enig i det mange av dere har sagt. Og at det blir subjektive innspill, er jo innlysende. Jeg har faktisk bedt om at dere forteller oss andre hvilken integrert forsterker dere synes er best. Nettopp for å dra nytte av all erfaringa som dere besitter. Så får jeg finne den jeg synes er best - for meg. Men jeg har nok fått luka ut enkelte og blitt påminna om andre - f.eks Accuphase og Naim. Så takk tell dåkk!

    ;D
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har testa og hatt en del. Lyngdorf sdai 2175, Primare I30, Krell kav-400xi, Hegel H200, Bladelius Thor mk II, Primare I21, Prima-luna prologue 2. Coda unison ultra, Xindak xa-6900

    Det er nok slik at pris har en sammenheng, og derfor mener jeg Coda unison ultra og Krell kav400xi er best av disse. H200, og Bladelius kommer tett på. H200 litt minus for litt kald klang.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Gjør deg selv en tjeneste og prøv en KT88 basert rørforsterker med god strømkapasitet på Mi3 Signature.

    Den soleklart beste forsterkeren jeg har befattning med på disse er McIntosh 275.
    Audiovector bruker Naim under utvikling av høyttalerne, det er såklart et stalltips. Det er jo nærmest å betrakte som Densen sin mer vellykkede storebror.

    Audiovector låter som regel litt piggtråd når man kombinerer med nøytrale sparringspartnere, selv om Mi3 Signature er den mest tilgivende i M-serien. Rørforsterker (kt88) med strømkapasitet, klasse A eller "britisk" transistorlyd er mine stikkord.

    Krell kav400, Hegel H200, Bladelius Thor er glimrende og nøytrale forsterkere, men matsjer Mi3 Signature like godt som Biff med Bernaise. Noen liker det, utrolig nok.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    mutz skrev:
    Gjør deg selv en tjeneste og prøv en KT88 basert rørforsterker med god strømkapasitet på Mi3 Signature.

    Den soleklart beste forsterkeren jeg har befattning med på disse er McIntosh 275.
    Audiovector bruker Naim under utvikling av høyttalerne, det er såklart et stalltips. Det er jo nærmest å betrakte som Densen sin mer vellykkede storebror.

    Audiovector låter som regel litt piggtråd når man kombinerer med nøytrale sparringspartnere, selv om Mi3 Signature er den mest tilgivende i M-serien. Rørforsterker (kt88) med strømkapasitet, klasse A eller "britisk" transistorlyd er mine stikkord.

    Krell kav400, Hegel H200, Bladelius Thor er glimrende og nøytrale forsterkere, men matsjer Mi3 Signature like godt som Biff med Bernaise. Noen liker det, utrolig nok.
    Ikke enig med deg i dette, bortsett fra at det er mulig McIntosh 275 er en kjempegod forsterker. Har ikke hørt den. Hva angår rør, kommer jeg nok til å prøve det en dag, men ikke nå. Har du forresten hørt Audiovectorene med Densen DM-10? Jeg oppfatter det ikke som piggtrådlyd. Heller ikke med ECI-5. Og at Naim er "Densens meir vellykka storebror"?? Målt ut fra hva? Jeg har ikke hatt gleden av å høre Naim...enda, men faktisk sett tester hvor Densen B-150 blir betegna som klart meir strømsterk, har bedre kontroll og "punch" og et klarere, meir detaljert lydbilde enn Supernait - så ikke veit jeg.

    Biffen ( og det bør heldst være en godt mørna kvalbiff fra et dyr som ikke veier meir enn 1,0 tonn ), gjerne indrefilet, tar jeg heldst medium minus, med urte- eller hvitløksmør, men en god bernaise er da ikke bortevekk. Liker ikke du biff m. bernaise??
    ;D
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.721
    Antall liker
    7.993
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    R.E.S. skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Gåsehud av Densen? Sikker på at det ikker var frysninger ;D



    Mvh. RS
    Desse to fenomena er beklagelegvis like sånn fysisk. Men opplevinga er sjølvsagt annleis. For å ta ein allegori:
    Frysningar er som eit nys. Audiofil-gåsehud kan best samanliknast med orgasme.
    Her klarer jeg ikke å dy meg, Arve, men det er jeg redd sier mer om sexlivet ditt enn om stereoanlegget ;D

    Roy
    Då må det no vere forferdeleg kva krimsykje du har hatt, unge mann... (Eller så treng du større høgtalarar - MG2.0, kanskje)
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    mutz skrev:
    Gjør deg selv en tjeneste og prøv en KT88 basert rørforsterker med god strømkapasitet på Mi3 Signature.

    Den soleklart beste forsterkeren jeg har befattning med på disse er McIntosh 275.
    Audiovector bruker Naim under utvikling av høyttalerne, det er såklart et stalltips. Det er jo nærmest å betrakte som Densen sin mer vellykkede storebror.

    Audiovector låter som regel litt piggtråd når man kombinerer med nøytrale sparringspartnere, selv om Mi3 Signature er den mest tilgivende i M-serien. Rørforsterker (kt88) med strømkapasitet, klasse A eller "britisk" transistorlyd er mine stikkord.

    Krell kav400, Hegel H200, Bladelius Thor er glimrende og nøytrale forsterkere, men matsjer Mi3 Signature like godt som Biff med Bernaise. Noen liker det, utrolig nok.
    Ikke enig med deg i dette, bortsett fra at det er mulig McIntosh 275 er en kjempegod forsterker. Har ikke hørt den. Hva angår rør, kommer jeg nok til å prøve det en dag, men ikke nå. Har du forresten hørt Audiovectorene med Densen DM-10? Jeg oppfatter det ikke som piggtrådlyd. Heller ikke med ECI-5. Og at Naim er "Densens meir vellykka storebror"?? Målt ut fra hva? Jeg har ikke hatt gleden av å høre Naim...enda, men faktisk sett tester hvor Densen B-150 blir betegna som klart meir strømsterk, har bedre kontroll og "punch" og et klarere, meir detaljert lydbilde enn Supernait - så ikke veit jeg.

    Biffen ( og det bør heldst være en godt mørna kvalbiff fra et dyr som ikke veier meir enn 1,0 tonn kg ), gjerne indrefilet, tar jeg heldst medium minus, med urte- eller hvitløksmør, men en god bernaise er da ikke bortevekk. Liker ikke du biff m. bernaise??
    ;D

    Hehe. Ventet litt på pepperbøssen. Hva er du uenig i? Alt? Har hørt Audiovector med Densen ja. Og det spiller flott, men ikke strålende. Det er vel derfor du er ute etter noe bedre?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Litt pepper må også til - kverna pepper. Jeg er mest nyskjerrig på hva 10 års utvikling på de integrerte har ført til. Og en smule bitt av oppgraderingsdilla..Men jeg ser ikke bort fra at DM-10'en blir stående etter et servicebesøk hos Densen.

    ;D
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Trond_B skrev:
    Rudi skrev:
    For engangs skyld noe som er enkelt og svare på....... Krell Fbi, det er og blir verdens beste integrerte forsterker, ingen over og ingen på siden, de som er uenige i det utsagnet kan umulig ha hørt den eller seff........ at de er en diger kverrulantisk uvitende døvhørt vriompeis som skal protestere på allt ;D ;D ;D
    Accuphase E-450 og Krell FBI topper topp 10 lista over integrerte hos tyske Audio: http://www.audio.de/index.html
    Denne lista er snudd på hodet, det ser du vel......? ;D
     

    Vedlegg

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    f skrev:
    Takk for det, og synes at du angriper problematikken på en særdeles god måte!

    Det er veldig mange her inne som elsker Hi Fi, men glemmer vi musikken til syvende og sist?
    Godt & relevant poeng...... :) heldigvis har MUSIKKEN blitt viktigere & viktigere for meg..... selv om det selvsagt er gøy å være litt nerd også...... ;D

    mvh......... c",)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    ou812rh skrev:
    Hvis du er fornøyd med Densens lydsignatur så ville jeg kanskje testet en av deres ny integrerte, B-150 eller B-175. Electrocomaniet og Burmeister har en annen lydsignatur en det Densen har. Jeg mener vel også at Companiet og Burmesiter er ganske forskjellige! Burmeister er utrolig glatt og fin i lyden, mens Companiet er noe mørkere og litt laidback. Det er ivertfall mine lytteintrykk. Lenge siden jeg har hørt Naim, men det ligner kanskje mer Densen lyden! Når det gjelder utseende så er det ikke mange som matcher Densen etter min smak.

    OU812
    Ikke hørt verken densen eller naim så kanskje det hadde vert noe å lånt med hjem? Musikkmagasinet har vistnok naim nå, så det kunne jeg sikkert fått lånt. Densen får jeg nok ikke testet.
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    Ellers så ville jeg ha hørt på MBL7008, det er et utrolig vakkert design og meget bra lyd i den.

    MBL kommer vel også med en ny serie i 2011 som heter Corona, der det også er en integrert forsterker.

    Det kommer jo velding ann på hvilken type musikk du hører på. jeg selv har hatt en JR Continiuum 500 og den var bedre på klassisk musikk og kvinnevokaler, men når det kommer til å engasjere er MBL så mye bedre enn JR forsterkeren.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    Arcam A38 - nøytral godsak - britisk - god erfaring med denne - danket ut kav400xi hos meg....
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at trådstarter er i mål med Densen-150+
    Hvordan er den iforhold til din gamle DM10?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Musical Fidelity A5 parkerer alle konkurentene etter min mening, om du er ute etter raffinert kraftkar i den normale prisklassen. Den skal være på høyde med sin storebror KW550 hvis høyttalerene måler fra 85db og høyere. MF A5 har 2x250watt i 8ohm og er den kraftigste integrerte forsterkeren jeg har hatt i hus (samt den beste) ;)
     

    olav_larsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Innlegg
    538
    Antall liker
    84
    Jeg skal være litt tøff i tryne:
    Du får ikke bedre integrert enn Devialet D-premier! :)
    Mest sannsynlig så får du ikke penere heller...
    Mvh,
    Olav
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Ellers så ville jeg ha hørt på MBL7008, det er et utrolig vakkert design og meget bra lyd i den.

    MBL kommer vel også med en ny serie i 2011 som heter Corona, der det også er en integrert forsterker.

    Det kommer jo velding ann på hvilken type musikk du hører på. jeg selv har hatt en JR Continiuum 500 og den var bedre på klassisk musikk og kvinnevokaler, men når det kommer til å engasjere er MBL så mye bedre enn JR forsterkeren.
    Jeg har ikke hørt Continiuum, men har hatt Concentra II og har pr. i dag nevnte MBL. Anlegget har endret seg noe underveis, men er usikker på om jeg vil si den gamle Concentra II og MBL'en er så veldig forskjellige. Vil nok tilskrive MBL'en som noe mer kontrollert, men det blir etter hukommelse. Har ikke hatt de samtidig.
    Når det kommer til design foretrekker jeg nok Jeff, men det er vel en smakssak.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    AlabamaRodeoStar skrev:
    Jeg skal være litt tøff i tryne:
    Du får ikke bedre integrert enn Devialet D-premier! :)
    Mest sannsynlig så får du ikke penere heller...
    Mvh,
    Olav
    Jeg har ikke engang hørt Devialet, men er tilbøyelig til å være enig ???.

    Den er usedvanelig elegant, nett og ordentlig integrert (ikke bare linjeinnganger, volumkontroll og forsterking) og kanskje noe for seg selv å høre på og?
    Jeg har Continuum 500 selv og er veldig fornøyd, men skal man være ærlig så hadde man kanskje vært det med flere andre i samme prisklasse. Devialet er ikke bare "en i feltet", og skulle jeg kjøpt noe dyrt, nytt og integrert uten å lytte meg gjenom feltet først hadde det blitt den.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.815
    Antall liker
    723
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nå Densen B-130+ sjøl og kan bare si at hvis man dette er en hjerte smerte forsterker. Med Densen kan man få et oppsett som så til de grader fokuserer på fart og pure musikalitet. Den blir nok litt for frampå i enkelte oppsett, men det går ann å tilpasse med kabler. Jeg tror ikke Densen er fullt så frampå og nådeløs som før, men min har en syk homogenitet, kjapphet og holografi. Den låter en del renere en gamle DM 10.

    Yterligere tweaks er jo som sukker for denne forsterkeren. Dårlige billige kabler anbefales ikke.
    Høyttalere som matsjer. Audiophysic, Adyton, Focal JMlab (krever tilpassing med kabler) Sonus faber, og mye annet rart i samme duren.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Kjendis; hvis du ikke har prøvd DNRG til B-130+, bør du prøve den. Min forsterker fremsto i alle fall som vesentlig forskjellig etter at DNRG'en ble kopla til. Det ble "meir av alt", samt mye meir oppløsthet, mikrodetaljer og livlighet. En skikkelig oppgradering av en i utgangspunktet veldig god forsterker.

    Aloz; om jeg er i mål, veit jeg ikke - men det ble innertier ut fra hva jeg ville ha. B150+ er en nokså forskjellig forsterker fra DM-10'en, men slektskapet fornekter seg ikke. DM-10'en har mindre trøkk og er ikke like kontant. Og det skulle bare mangle - B150+ har nesten dobbelt så stor strømreserve, og helt anna design enn gamlingen. B-150+ er også til sammenligning meir oppløst. Mikrodetaljer, utklingninger og klangforskjeller kommer ( enda ) tydeligere fram, og de har nok enda meir fart, snert og rockefot-preg enn DM-10. Og med den eksterne strømforsyningen, som visstnok går rett til forforsterkerdelen, blir dette enda meir fremtredende.

    Men dual monokonstruksjonen i DM-10, har jeg sansen for. Det er fortsatt en knakende god forsterker. Og utseendemessig er det få, om noen, som slår den. B-150+'en har et mye meir minimalistisk og "billig" utseende. Men så snart den gir lyd fra seg, forandrer det inntrykket seg. Den behøver godt med innspillingstid, og jeg synes fortsatt at den blir bedre og bedre. Jeg har ikke hørt bedre integrert enda, men jeg ser jo at andre meiner at de finnes... Både Pass og Musical Fidelity er interessante forsterkere. Og for all del Gryphon Diablo. Og et par til i prisleiet rundt 60 - 80K. Men da melder også Densen B-175 seg på..

    Så ser jeg at Kjendis anbefaler noen høyttalerfabrikanter som jeg ikke har særlig erfaring med.Men jeg mener personlig at de jeg har, er en god match. Så oppsettet blir nok sånn det er. Mulig at jeg kommer til å prøve NordOst Frey høyttalerkabler, men igjen; jeg er rimelig fornøyd med tingenes tilstand nå. ;D

    mvh. VilhelmW
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.855
    Antall liker
    86.065
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    98
    Tror fortsatt på at McIntosh MA-7000 er en grei kandidat i denne sammenhengen. Det har blitt nevnt utallige billigforsterkere...... Det neste blir vel NAD 3020.........
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Beklager total avsporing og ikke helt on topic, men det første som detter ned i hodet på meg når jeg tenker Den beste integrerte.... ;D
    Men uansett hvor gode disse gamle kara under er synes jeg Sugden Masterclass IA 4 må være en svært spennende kandidat. Liker disse Britiske boksene ;)
    Men Densen er nok supert det også. Har bare hørt de hos Oslo Hifi Senter, men der høres omtrent alt jeg har hørt kunstig crispt ut.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn