Den beste integrerte....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing

La meg slå det fast med en gang: Jeg er veldig godt fornøyd med min integrerte Densen DM-10. Likevel har jeg begynt å leke med tanken om en erstatter. Men hva bør man se nærmere på? Utseendemessig er det få - om noen- som slår DM-10. Ytelses- og lydmessig har det gått 11 år siden denne var ny, og jeg vil tro at utviklinga har gått noen steg fremover også innen hifi og elektronikk. Følgelig tror jeg at det kanskje finnes integrerte forsterkere "der ute" som er meir vellydende enn DM-10. Kanskje Densens nye Beat 175? Kanskje en Pass? Kanskje Electrocompaniet? Eller Burmeister's integrerte?

Hva mener dere?

;D

U

utgatt60135

Gjest
    Den beste integrerte ...

... er Sugden A21SE 8).

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Begrunnelser, takk! Jeg er ikke ute etter en "monsterforsterker" a la McIntosh. En smule design må det også være. Jeg har jo tross alt en nydelig Dm-10 i dag.. Hva med Krell??

tomerik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Om det er aktuelt med rør så ville jeg tatt en lytt til:

Ayon Spark

Og Graaf GM50

Vedlegg

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    tomerik skrev:
    Om det er aktuelt med rør så ville jeg tatt en lytt til:

Ayon Spark

Og Graaf GM50

Ikke rør. De er pene å se på. og heilt sikkert vellydende - etter hvajeg har hørt, og lest - men ikke i min gate,nei! Jeg er ute etter en strømsterk, klar, vellydende - ikke klinisk, men heller mot det varme - transistorsak. En integrert "state-of-the-art.

Er Krell heilt ute etter at Kinaproduksjonen tok til? Hva med Pass?? Og Burmester??

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    23.146
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvis du er fornøyd med Densens lydsignatur så ville jeg kanskje testet en av deres ny integrerte, B-150 eller B-175. Electrocomaniet og Burmeister har en annen lydsignatur en det Densen har. Jeg mener vel også at Companiet og Burmesiter er ganske forskjellige! Burmeister er utrolig glatt og fin i lyden, mens Companiet er noe mørkere og litt laidback. Det er ivertfall mine lytteintrykk. Lenge siden jeg har hørt Naim, men det ligner kanskje mer Densen lyden! Når det gjelder utseende så er det ikke mange som matcher Densen etter min smak.

OU812

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.258
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Du bør iverfall ta med Plinius 9200 eller Plinius Hiato i dine vurderinger. Hiato ble vel testet i Hjemmekino tidligere i sommer tror jeg. Den ble vist værende der den.
    Dette er produkter som garantert vil gi deg lytte glede mange år fremover. Og ikke minst eier glede.

Testen finnes i Nr 5.

Her finner du mere info og en hyggelig selger.

http://www.acoustictuning.com/E2x2VLXC9g_H7z_AhlFK64-KFLV68f3TP9D6CJ1SYx.ips

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    LFD Integrated Zero LE

Stereohiles Sam Tellig testet den i fjor og skrev:
    "[T]he LFD Integrated Zero Mk.III LE is the bestsounding solid-state integrated amplifier I have ever heard. I know of no other integrated, of any type, that sounds quite so right. I base this on listening to four different samples in sessions held nearly 10 years apart. It’s not one of the best, blah blah blah, but the best."

PDF av testen her: http://www.generubinaudio.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/lfd.pdf

Gunnar Brekke skrøyt også veldig av en forgjenger av denne i Fidelity for noen år siden.

Norsk forhandler er Stereofil.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.229
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Audio Analogue? ;D
    Lå visst en Maestro Settanta ute her nyss, og da får du transistor med litt "rørklang"....

mvh
    Proffen

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.719
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Rojoh skrev:
    Lyngen skrev:
    Den beste integrerte ...

... er Sugden A21SE 8).
    ...eller storebroren ;D:

Mvh Johan
    Sugden Masterclass, ja takk!
    Hvis jeg ringer til Yorkshire og ber fint, kanskje de putter inn en god DAC og et RIAA-trinn også? Da selger jeg båten på dagen.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jøgga skrev:
    Rojoh skrev:
    Lyngen skrev:
    Den beste integrerte ...

... er Sugden A21SE 8).
    ...eller storebroren ;D:

Mvh Johan
    Hvis jeg ringer til Yorkshire og ber fint, kanskje de putter inn en god DAC og et RIAA-trinn også? Da selger jeg båten på dagen.
    DA kjøper jeg båten! Hvem importerer / forhandler Sugden? Noen linker til tester?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    VilhelmW skrev:
    Jeg er ikke ute etter en "monsterforsterker" a la McIntosh. En smule design må det også være.
    Joda, smak og behag, hver med sitt og alt det der, men det er ingen grunn til å være uforskammet, er det vel?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    VilhelmW skrev:
    Jøgga skrev:
    Rojoh skrev:
    Lyngen skrev:
    Den beste integrerte ...

... er Sugden A21SE 8).
    ...eller storebroren ;D:

Mvh Johan
    DA kjøper jeg båten! Hvem importerer / forhandler Sugden? Noen linker til tester?
    www.maxwellimport.com

Og ja, sugden er ikke det dummeste man kan kjøpe :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ellers er det fort gjort å lage en integrert.

God natt, folkens! ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.784
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    transistor?

lavardin it.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    totte skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg er ikke ute etter en "monsterforsterker" a la McIntosh. En smule design må det også være.
    Joda, smak og behag, hver med sitt og alt det der, men det er ingen grunn til å være uforskammet, er det vel?
    Var ikke sånn meint....McIntosh er heilt sikkert kjempebra, men rett og slett for voldsom for stua mi. Som Mack trucks og Harley's...Men uforskammet - nei!!

Hvordan er Bladelius-forsterkerne? De har fått noen solide omtaler! Noen som har sett tester av nyingen til Densen??

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    VilhelmW skrev:
    totte skrev:
    VilhelmW skrev:
    Var ikke sånn meint....McIntosh er heilt sikkert kjempebra, men rett og slett for voldsom for stua mi. Som Mack trucks og Harley's...Men uforskammet - nei!!
    Jeg bare fjaser. Jeg skjønner godt at ikke alle vil ha turkise strømmålere etc i stua. Neste gang bruker jeg smiley.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Ble jaggu litt småskvetten....det er jo sånne metere på Accuphasen'e også, men de er LITT lettere i designet. Og meterne er ikke turkise. Ingen som vil kommentere Krell'ene og Pass sine integrerte?? Eller Densen sine? Jeg har ikke lytta til de to seineste fra hr. Sillesen...kanskje det er noe å satse på?

Nå jakter jeg på den ultimate integrerte...uten rør.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    23.146
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Den ultimate integrerte! Da har du jo mye eksotisk å velge mellom! Av de jeg personlig har sett så må Krell sin FBI være noe av det største og det spilte som en skikkelig Krell. Gamut har vel også en ganske god en. Eller hva med Boulder sin 865! Lykke til :) Skulle ønske jeg var i samme situasjon!

OU812

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Hele tre danske kandidater som verken har turkise metere eller rør:
    Vitus Audio SS-101
    Gryphon Diablo
    Gamut DI150

Alle disse er i toppsjiktet av integrerte forsterkere, men verdens beste er vel ingen av dem (de kan dog kjøpes for mindre enn en gjennomsnittlig norsk årslønn).

Min favoritt blant transistor forsterkere som jeg har hørt er darTZeel CTH-8550, men jeg har ikke hørt monster kandidater som Krell FBI, MBL 7008 og toppmodellene til Goldmund etc

HKviking

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    14
    Ser du etter en full balansert så er mitt valg Krell FBI. Single ended design så er det lite jeg har hørt som overgår darTZeel CTH-8550.

Krell har sitt CAST system. darTZeel har et lignende system og det er rykter om en CD spiller fra de som støtter dette.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    VilhelmW skrev:

La meg slå det fast med en gang: Jeg er veldig godt fornøyd med min integrerte Densen DM-10. Likevel har jeg begynt å leke med tanken om en erstatter. Men hva bør man se nærmere på? Utseendemessig er det få - om noen- som slår DM-10. Ytelses- og lydmessig har det gått 11 år siden denne var ny, og jeg vil tro at utviklinga har gått noen steg fremover også innen hifi og elektronikk. Følgelig tror jeg at det kanskje finnes integrerte forsterkere "der ute" som er meir vellydende enn DM-10. Kanskje Densens nye Beat 175? Kanskje en Pass? Kanskje Electrocompaniet? Eller Burmeister's integrerte?

Hva mener dere?

;D
    Krell Kav 300 I... eller KAV 300 IL som jeg har selv forøvrig.... kan defintivt anbefale begge..... ikke minst mht at man får de relativt billig brukt til mellom 10 og 15 K ca...... eller kanskje den nye S 300 I er et altenativ hvis du har ca. 30 K til ny amp...... lykke til uansett..... c",)

mvh...... c",)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.444
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Siden du liker lydsignaturen i DM10, ville jeg defititivt tatt en titt på siste generasjon Densen.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Karan Acoustics KA I180

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Hei
    Mange bra anbefalinger her.
    Har selv levd noen år med Musical Fidelity KW 500. Må anbefale denne på det sterkeste. Rør i forforsterkerdelen gjør at "rørmagien" er tilstede, men med krefter og stramhet i hele spekteret. Bra RIAA del for MM/MC. Har du mulighet så hør på den eller den nyeste modellen 550, som skal være enda bedre. Strømforsyningen kan du jo gjemme bort slik at det ikke ser så massivt ut. Værre er det med beina som lyser.. Satte selv en sotet lexan foran for å dempe UFO faktoren i mørket.
    Lykke til

Mvh
    RBN

LydGeir

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    terryboy skrev:
    Hele tre danske kandidater som verken har turkise metere eller rør:
    Vitus Audio SS-101
    Gryphon Diablo
    Gamut DI150

Alle disse er i toppsjiktet av integrerte forsterkere, men verdens beste er vel ingen av dem (de kan dog kjøpes for mindre enn en gjennomsnittlig norsk årslønn).
    Gamut DI150 er vel en forsterker som i det minste må være i finalefeltet. Ikke bare Fidelity har skrytt denne opp i skyene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn