Du ser den øverst i dette diagrammet:emotikon skrev:Sjekk også bassdroppen på spor 7 ca 1"50 ut i låta 8) ;D
Vedlegg
-
169.6 KB Visninger: 530
Du ser den øverst i dette diagrammet:emotikon skrev:Sjekk også bassdroppen på spor 7 ca 1"50 ut i låta 8) ;D
Startet låta på 03:00 - så "utladningene" ser du nesten øverst i diagrammet.G-K skrev:.....men legger spesielt merke til, og har brukt mye låt nr 2: Thank you (R:J:Reynolds). Etter ca 4.37 begynner noen dype bassutladninger, med ca 1 1/2 - 2 sekunders mellomrom. Hørte dette første gang på noen Avantgarde Duo Mezzo, med dobble aktive 12" i bassen.. og ble vel mildt sagt imponert![]()
Akkurat........... ???theStig skrev:Det samme gjelder Yello "The Eye" også forsåvidt, det skjer lite under 27 Hz på den, selv om den går mye dypere enn det meste annet.
Det er vel snart på tide å komme....... ??? Ut av skapet :C._Alshus skrev:Jammen atte, Stig, det er jo under 30 Hz at moroa starter, iallefall for Flageborg.
:![]()
Nei, det er det vel egentlig ikke..............men legger ved en skisse som viser hvor lite dyp den er:el_mariachi skrev:På Yello's album Zebra er det jo en del bass, men hvor dyp er den egentlig?
Her har du begynnelsen på #6omholt skrev:Noen som vet hvor dyp bassen er på platen Leahkastin av Mari Boine? Jeg pleier å bruke den når jeg skal teste bassen. Bruker ofte spor 6,7 og 9.
Her har du begynnelsen på #7omholt skrev:Noen som vet hvor dyp bassen er på platen Leahkastin av Mari Boine? Jeg pleier å bruke den når jeg skal teste bassen. Bruker ofte spor 6,7 og 9.
Her har du begynnelsen på #9omholt skrev:Noen som vet hvor dyp bassen er på platen Leahkastin av Mari Boine? Jeg pleier å bruke den når jeg skal teste bassen. Bruker ofte spor 6,7 og 9.
Slik ser starten ut på #6 på denne skivaFlageborg skrev:Denne skiva er for de med fullfrekvent system - ex. Track #6:
![]()
Du finner den her:
http://www.felix-hell.com/cds.shtml
...........og her følger avslutningen på denne låta - dypt nokFlageborg skrev:Slik ser starten ut på #6 på denne skivaFlageborg skrev:Denne skiva er for de med fullfrekvent system - ex. Track #6:
![]()
Du finner den her:
http://www.felix-hell.com/cds.shtml
Denne er et fyrverkeri 8)Andy skrev:Prøv Herbie Hancocks "Dis is da drum"
hei,Distinctive skrev:Har noen hørt Test LP'en 'Ljud och hur det skal låta' (1976) fra Svenska HiFiInstitutet ?
B siden, spor 10 Elbasbakgrund av Rune Wallebom och Ganget.
Har aldri hatt disse problemene, men har kanskje ikke spilt høyt nok?Hvis man kjører opp volumet her så spørs det hvor lenge nåla befinner seg på plata.
Har opplevd mang en gang at førsteklasses pick-uper sporer av og at membranene på kvalitetshøyttalere bare står og dirrer uten å gjengi noe som helst (eller bare kaos).
Går ikke elbas ned til ca. 40 Hz?Er usikker hvor langt ned det går med full output, men tro meg - det er dyyyyypt![]()
Bare de helt verste henger med her ;D
Jeg tror disse gutta driver med dansebandmusikk (grøss), så det er ikke mye å hente tror jeg.ch skrev:hei,Distinctive skrev:Har noen hørt Test LP'en 'Ljud och hur det skal låta' (1976) fra Svenska HiFiInstitutet ?
B siden, spor 10 Elbasbakgrund av Rune Wallebom och Ganget.
har spilt denne utallige ganger gjennom mange år. Absolutt min bass referanse.
Kul musikk. Skrur man opp får man virkelig testet rom resonanser og hva av løse ting som rister. Ingen andre plater jeg har er på denne måten. Lurte lenge på om det gikk an å få et helt album med disse musikerne, men fant det aldri ut.
Har aldri hatt disse problemene, men har kanskje ikke spilt høyt nok?Hvis man kjører opp volumet her så spørs det hvor lenge nåla befinner seg på plata.
Har opplevd mang en gang at førsteklasses pick-uper sporer av og at membranene på kvalitetshøyttalere bare står og dirrer uten å gjengi noe som helst (eller bare kaos).
Går ikke elbas ned til ca. 40 Hz?Er usikker hvor langt ned det går med full output, men tro meg - det er dyyyyypt![]()
Bare de helt verste henger med her ;D
mvh
Takker for tipset J.O! Nå har jeg bestilt den i 24bit remaster utgave på eBay.J.O skrev:Bass referansen er uten tvil Jaco Pastorius. ;D
Bedre elbass lyd en på platene Twins I og TwinsII (japan)skal du lete lenge etter.
OS skrev:Takker for tipset J.O! Nå har jeg bestilt den i 24bit remaster utgave på eBay.J.O skrev:Bass referansen er uten tvil Jaco Pastorius. ;D
Bedre elbass lyd en på platene Twins I og TwinsII (japan)skal du lete lenge etter.
mvh,
OS
Næ, hæ, hæ, hæææi!!J.O skrev:Bass referansen er uten tvil Jaco Pastorius. ;D
Blir dyrt for meg dette!Zomby_Woof skrev:Næ, hæ, hæ, hæææi!!J.O skrev:Bass referansen er uten tvil Jaco Pastorius. ;D
Jaco var jæ**** god. Jeg skal ikke krangle på den. Men bassreferansen var, er og blir, James Jamerson. Bob Babbitt er ikke helt vekk han heller. Skaff deg What's going on med Marvin Gaye, så skjønner du hva jeg mener.
;D
Det er så velanvendte penger at.OS skrev:Blir dyrt for meg dette!
OS
For ikke å snakke om historien om den gangen de skulle spille inn en låt nå, og fant Jamerson snydens på en eller annen nattklubb (husker ikke hvilken låt i farta). Han var etter ryktene så full at han ikke klarte å sitte oppreist på den vanlige krakken, men banka inn 'first takes' liggende på ryggen. Synd med alkoholismens forbannelse (både James og Jaco), men sånt gjør bare de med musikalsk-motoriske ferdigheter i grenselandet mellom gud og menneske.J.O skrev:Jamerson var jo en av heltene til jaco
Helt sykt å høre hva Jamerson spilte når man tenker på at brukte kun en finger på høyre hånda..
Min rettelse, og dessuten burde jeg være informert og oppført på gjestelista. ;DSkal forørig spille låta Zomby Woof på Cosmopolite på søndag (med to fingre og tunga rett i munnen)![]()
Skal sjekkes ut! The power and the glory vol II er på vei i posten nå. Blir gøy å høre om det er like tøft som vol I.High_def skrev:Har den M&K plata "The Power and the glory" og kan bekrefte at den har få begrensninger nedad. Vel verd å kjøpe hvis du kan finne den.
Hvis du er glad i orgelmusikk og god lyd, så er det et selskap som heter "Wilson Audio". De liker jeg meget godt.
Det var ikke noen mere ukjent låt en "What´s going on" med marvin gaye....Zomby_Woof skrev:For ikke å snakke om historien om den gangen de skulle spille inn en låt nå, og fant Jamerson snydens på en eller annen nattklubb (husker ikke hvilken låt i farta). Han var etter ryktene så full at han ikke klarte å sitte oppreist på den vanlige krakken, men banka inn 'first takes' liggende på ryggen.
Botsy kjenner jeg jo til, fikk foresten sparken av James Brown fordi han var mere funky enn han (J,B) var selv. Han var 17 år når han spilte inn sexmachine. Det er en funky låt det!Zomby_Woof skrev:Larry Graham er kul, har et par GCS-plater stående også. Kan vi gi ham æren for å ha funnet opp slap?
Dog er jeg mer fan av Cordell Mosson/Bootsy Collins når det gjelder funky bass.
8)
Er det din egen dame J.O?J.O skrev:Kunne ikke dy meg....
Dette er min ultimate bassreferanse.
En fransk dame fra mirecourt distriktet fra ca 1900..
Ikke sant! bildet yter ikke henne rettferdighet da.Zomby_Woof skrev:Visst er hun vakker, J.O! ;D
Nydelig dame og ikke OT i det hele tatt.J.O skrev:Ikke sant! bildet yter ikke henne rettferdighet da.Zomby_Woof skrev:Visst er hun vakker, J.O! ;D
Det er highend bass på sitt ypperste og bare litte grann off topic..![]()
Godt poeng det emotikon, det var vel sånn det begynte for meg ogsåemotikon skrev:Nydelig dame og ikke OT i det hele tatt.J.O skrev:Ikke sant! bildet yter ikke henne rettferdighet da.Zomby_Woof skrev:Visst er hun vakker, J.O! ;D
Det er highend bass på sitt ypperste og bare litte grann off topic..![]()
Dette er den referansen JEG bruker når jeg skal sette opp anlegget mitt.
Gir det meg ikke noe med dette instrumentet akkustisk, ja da er det bare å starte forfra igjen.
Ja, og DET RÅESTE er spor nr 9. Prøv det på tilnærma max lydnivå - om anlegget tåler det!!!!! 8) ;DR.H. skrev:Når man først snakker om bass....da kan bør denne også testes ut:
Mari Boine - Leahkastin
Mange rå spor!