Demping under spikes

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.335
    Antall liker
    8.414
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Noen mener. Andre beviser att fysikk virker i praksis.
    Det er det vi er opptatt av her langt oppe i kalde nor blandt høye fjell.
    Meninger og tro hører ikke hjemme samme med fysikk
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.196
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sikkert ingenting fra producentens side. Flot optaget.
    Den beskæftiger sig bare med en masse, der ikke er særligt hørbart i virkeligheden.
    Hvad den ikke nævner er, hvordan 3D/perspektiv opfører sig, når højttalerne er koblet som den til højre.
    Et højttalerkabinet så følsomt, hvor lyden ødelægges af tramp i gulvet eller dens egen basproduktion, er efter min ydmyge mening
    totalt fejlkonstrueret. Der er vel trods alt ingen, som tramper i gulvet eller banker på højttaleren imens man sidder i lytteposition og nyder musikken.
    Tror, jeg har luftet, hvad jeg mener, så jeg stopper her inden religion ta´r over ;)
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er kanskje ikke noe poeng å diskutere dette videre siden det finnes en veldig fin, lang og gammel tråd om emnet allerede:)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Min erfaring tilsier at du tar feil her.
    Å ja så har du meget Lite erfaring da det afhænger af mange forskellige ting. Her er det granitflisen som du ingen erfaring har med f.eks. Jeg har prøvet alt i Mitt rum. Flisen ovenpå trægulvet virker absolut bedst. Der er filt mellem flise og gulv.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Å ja så har du meget Lite erfaring da det afhænger af mange forskellige ting. Her er det granitflisen som du ingen erfaring har med f.eks. Jeg har prøvet alt i Mitt rum. Flisen ovenpå trægulvet virker absolut bedst. Der er filt mellem flise og gulv.
    Det er vel mer at du bastant sa at myk avdemping gir ullen bass. Det kan jeg på ingen som helst måte si er tilfellet på de steder jeg har erfart myk avdemping.

    At dette har hatt en positiv effekt på subbass har jeg vært klar over i 20+ år. Men at det skulle vise seg å være positivt for hele registret har jeg bare vært klar over i noen år. At det finnes unntak benekter jeg ikke, for jeg har ikke erfart alle mulige tenkelige forhold.

    Men jeg har vært borti såpass mye at jeg vil trygt anbefale myk avdemping fremfor spikes.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det er vel mer at du bastant sa at myk avdemping gir ullen bass. Det kan jeg på ingen som helst måte si er tilfellet på de steder jeg har erfart myk avdemping.

    At dette har hatt en positiv effekt på subbass har jeg vært klar over i 20+ år. Men at det skulle vise seg å være positivt for hele registret har jeg bare vært klar over i noen år. At det finnes unntak benekter jeg ikke, for jeg har ikke erfart alle mulige tenkelige forhold.

    Men jeg har vært borti såpass mye at jeg vil trygt anbefale myk avdemping fremfor spikes.
    Alt er jo relativt. Min erfaring siger SD giver manglende attack I forhold til det jeg gør.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Se billedet jeg har lagt op.
    Jeg ser løsningen din, og det er en løsning jeg brukte tidligere. Jeg brukte den da jeg hadde en "Hjemme hos" repotasje i 2004 ser jeg i bladet :)

    For min del kan jeg trygt si at IsoAcoustic og SD puter fungerer bedre.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Ok så men jeg er fuldt ud tilfreds med mit og mine højttalere er meget tunge. Kobber kondensatorer vejer virkeligt mye og så er højttalerne med voldsom matrix.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn