dempeplugger.

Hawkwally

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2003
Innlegg
107
Antall liker
1
Har en forsterker med høy gain. Mener jeg så reklamert for dempeplugger på 10 og 20 dB demping, men finner det ikke. Kan noen hjelpe meg?
På forhånd takk.

Svein Ove.
 

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
168
Antall liker
1

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
488
Antall liker
154
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Du kan beställa rothwell direkt från england och få efter önskemål.Jag beställde -20db och det fungerar kanonbra. :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg har prøvd Rothwell dempeplugger på ampen min. De dempe mer enn de skulle her. Mista topp og oppløsning syns jeg. Mye bedre og lodde inn motstander i ampen.
 

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
168
Antall liker
1
rolfozzy skrev:
Jeg har prøvd Rothwell dempeplugger på ampen min. De dempe mer enn de skulle her. Mista topp og oppløsning syns jeg. Mye bedre og lodde inn motstander i ampen.
Satt faktisk igjen med samme følelsen, uten at jeg kunne bevise det ennet enn å mene å høre det, og la de på hylla i tidliger oppsett. Nå bruker jeg mine fordi jeg må i ett type oppsett som ikke har ::) såpass med oppløsing at jeg synes det gjør noe særlig forskjell, det låter bare sånn greit nok for hva det er likevel ???

Å løse problemet der det ligger hvis mulig er jo en tilnærming som brukes i flere sammenhenger, ellers har ting en tendens til å bakfyre ;).
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Hvor mye slike plugger demper og hvor i frekvensområdet de demper signalet er vel avhengig av utgangsimpedans og inngangsimpedans på de tilkoblede apparater.
 
Topp Bunn