Dempeføtter under høyttalerkabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn har sikkert vært innom dette i en av sine tråder
    Selv har jeg lagt strømkabelen min oppå en trelist langs gulv og vegg. Mest fordi det er praktisk og ser penere ut, men jeg hadde også hifi-ingeniøren i bakhodet... Sånn sett gjør vi vel alle små og store ting vi ikke helt kan forklare, for sikkerhets skyld...?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Som nytt medlem av kabelapene må jeg vite hvor du har skaffet den kule apen.
    Kjøpte to baviankompiser på TilBords (glass og stentøy -kjede) for nærmere 20 år siden. - Fallt pladask for dem, der de stod med sine morsomme grimaser.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Skulle akkurat til å foreslå å legge kabelen over nesa på disse to, men du har kanskje rett.. itte'no lurt... :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Dagens hi-fi opplevelse:
    Jeg hadde noen stk dempeføtter liggende, av typen Doublette absorbente (gummiblanding med metall mellom) fra tyske in-akustik. Plasserte disse så under mine Nordost Frey høyttalerkabler for å løfte disse fra gulvet, for å hindre mekanisk støy i å forplante seg i kablene. Resultat: mer frigjort og oppløst lyd - spiller forrykende dynamisk nå! Anbefaler andre med Nordost, evt andre kabelmerker, å prøve ut tilsvarende. Ser at Nordost selv har kommet med nye kabel-løftere til noen tusenlapper. Mine dempeføtter fra in-akustik kostet bare et par hundrelapper, men gjør jobben og var et klart løft...:) Verdt å teste ut! Bildet under holder ikke samme kvalitet, men dog...

    Vis vedlegget 415442
    Gummi med Metal imellem: Vis METALET er magnetisk, er det, det sidste du skal have liggende op av dine høytaler kabler, resutatet av magnetisk metal op av høytaler kabler kan blive katestrofal, vis foreksempel forsterkeren din er bred båndet.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Slike tulletråder får sannelig frem både det verste (trollingen) og det beste (humoren) med Sentralen. Og hvis det da er så veldig viktig å få kablene opp fra gulvet, er det ikke bare å stifte dem til veggen med umagnetiske stifter? Da blir det også mye lettere å slippe til fruen slik at hun kan støvsuge baki der! (Og forslagene var ment som mild sarkastisk humor, med en smule ironi, for dem som tar alt helt bokstavelig) :rolleyes:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.598
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ser absolutt den. Har eid Chord Signature, og de spilte ihvertfall 3D, med varmere lyd og mer bass. Bruker Nordost fordi det passer godt overens med elektronikken, men ser ikke bort fra å prøve andre merker igjen. Signature Reference eller Sarum fra nettopp Chord virker spennende!
    Hva slag elektronikk har du som ikke liker andre kabler en Nordost ?
    Burmester...kjent for å passe bra med Nordost.
    Hmm... Bygge anlegg rundt et kabelmerke. Er det noe man bør prøve?
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Dagens hi-fi opplevelse:
    Jeg hadde noen stk dempeføtter liggende, av typen Doublette absorbente (gummiblanding med metall mellom) fra tyske in-akustik. Plasserte disse så under mine Nordost Frey høyttalerkabler for å løfte disse fra gulvet, for å hindre mekanisk støy i å forplante seg i kablene. Resultat: mer frigjort og oppløst lyd - spiller forrykende dynamisk nå! Anbefaler andre med Nordost, evt andre kabelmerker, å prøve ut tilsvarende. Ser at Nordost selv har kommet med nye kabel-løftere til noen tusenlapper. Mine dempeføtter fra in-akustik kostet bare et par hundrelapper, men gjør jobben og var et klart løft...:) Verdt å teste ut! Bildet under holder ikke samme kvalitet, men dog...

    Vis vedlegget 415442
    Gummi med Metal imellem: Vis METALET er magnetisk, er det, det sidste du skal have liggende op av dine høytaler kabler, resutatet av magnetisk metal op av høytaler kabler kan blive katestrofal, vis foreksempel forsterkeren din er bred båndet.
    Takk for opplysningen! Det skjedde utvilsomt noe med lyden. Mykere, lettere lyd med dempeføtter under, men mer dynamikk i bassen med dem fjernet. Spiller uten dem nå, kanskje best det.. Men en erfaring rikere ihvertfall. :) Vil ellers si at kombinasjonen Frey Bi-Wire og IsoTek Syncro SE strømkabel virkelig gjorde susen i anlegget mitt. Burde heller hatt en kabel-tråd om dette! Varmen, roen og fylden til Syncro kombinert med hurtigheten og klarheten til Frey utfylte virkelig hverandre. Dobbelt så mye skyv i bassen med Syncro kontra IsoTek Premier fra veggen og inn til filteret (OHC40). :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser absolutt den. Har eid Chord Signature, og de spilte ihvertfall 3D, med varmere lyd og mer bass. Bruker Nordost fordi det passer godt overens med elektronikken, men ser ikke bort fra å prøve andre merker igjen. Signature Reference eller Sarum fra nettopp Chord virker spennende!
    Hva slag elektronikk har du som ikke liker andre kabler en Nordost ?
    Burmester...kjent for å passe bra med Nordost.
    Hmm... Bygge anlegg rundt et kabelmerke. Er det noe man bør prøve?
    Har ikke du Belden i både gulv og vegger..
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.598
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke alt er Belden, gitt. Ölflex, Biltema, sikkert andre også. Mange Neutrikplugger. Sikkert denne forferdelige blandingen som gjør at baflene er borte.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.642
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    [Superentusiastisk mode på]
    Dagens hi-fi opplevelse:
    Jeg hadde noen stk dempeføtter liggende, av typen Doublette absorbente (gummiblanding med metall mellom) fra tyske in-akustik. Plasserte disse så under mine Nordost Frey høyttalerkabler for å løfte disse fra gulvet, for å hindre mekanisk støy i å forplante seg i kablene. Resultat: mer frigjort og oppløst lyd - spiller forrykende dynamisk nå! Anbefaler andre med Nordost, evt andre kabelmerker, å prøve ut tilsvarende.
    [/Superentusiastisk mode av]
    .
    .
    "Diskusjon, morsomheter og et par små spydigheter for og imot av entusiaster og skeptikere"...
    .
    .
    [Fremdelesganskeentusiastisk mode på]
    Bare for å ha presisert det: det er ikke himmelvide forskjeller det snakkes om med "kabel-løftere" og andre tweaks - et par prosent i tilfelle. Har mye mer å si med samspill mellom forsterker og høyttalere, rommet, signalkilde osv. Men artig hvis det går an å tyne ut det lille ekstra som gjør musikken levende. Poenget var at mine kabel-løfter var såpass rimelige at de var verdt å teste ut
    [/Fremdelesganskeentusiastisk mode av]
    .
    .
    "Diskusjon, morsomheter og et par små spydigheter for og imot av entusiaster og skeptikere"...
    .
    .
    [Entusiasmenikkesåframoverlentlenger mode på]
    Mykere, lettere lyd med dempeføtter under, men mer dynamikk i bassen med dem fjernet. Spiller uten dem nå, kanskje best det.. Men en erfaring rikere ihvertfall.
    [/Entusiasmenikkesåframoverlentlenger mode av]


    Synes det er fint av trådstarter å fortelle om opplevelsene sine og er ærlige med dem. Samt at det kommer kommentarer som ikke er direkte ufine etterpå. Er ikke nødvendig å hogge hodet av folk som får noen a-ha opplevelser med diverse utskiftinger og tweaks... Hadde jo ikke blitt mye til diskusjonsforum dersom alle deler aller meninger....
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Dagens hi-fi opplevelse:
    Jeg hadde noen stk dempeføtter liggende, av typen Doublette absorbente (gummiblanding med metall mellom) fra tyske in-akustik. Plasserte disse så under mine Nordost Frey høyttalerkabler for å løfte disse fra gulvet, for å hindre mekanisk støy i å forplante seg i kablene. Resultat: mer frigjort og oppløst lyd - spiller forrykende dynamisk nå! Anbefaler andre med Nordost, evt andre kabelmerker, å prøve ut tilsvarende. Ser at Nordost selv har kommet med nye kabel-løftere til noen tusenlapper. Mine dempeføtter fra in-akustik kostet bare et par hundrelapper, men gjør jobben og var et klart løft...:) Verdt å teste ut! Bildet under holder ikke samme kvalitet, men dog...

    Vis vedlegget 415442
    Gummi med Metal imellem: Vis METALET er magnetisk, er det, det sidste du skal have liggende op av dine høytaler kabler, resutatet av magnetisk metal op av høytaler kabler kan blive katestrofal, vis foreksempel forsterkeren din er bred båndet.
    Takk for opplysningen! Det skjedde utvilsomt noe med lyden. Mykere, lettere lyd med dempeføtter under, men mer dynamikk i bassen med dem fjernet. Spiller uten dem nå, kanskje best det.. Men en erfaring rikere ihvertfall. :) Vil ellers si at kombinasjonen Frey Bi-Wire og IsoTek Syncro SE strømkabel virkelig gjorde susen i anlegget mitt. Burde heller hatt en kabel-tråd om dette! Varmen, roen og fylden til Syncro kombinert med hurtigheten og klarheten til Frey utfylte virkelig hverandre. Dobbelt så mye skyv i bassen med Syncro kontra IsoTek Premier fra veggen og inn til filteret (OHC40). :)
    Dobbelt så mye skyv i bassen? Da skal det ihvertfall være null problem å fysisk måle forskjellene.. :p
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    La meg få si at jeg allerede hadde veldig bra lyd i stua, spesielt etter at Syncro SE forsyner hele anlegget med "balansert" strøm. Men når man så gjør en liten endring - "tweak" - og samtidig setter på et godt opptak av Pink Floyd, er det lett å la seg begeistre. Da jeg skrev "best" mente jeg like mye sikrest for elektronikken, i tilfelle det ikke var heldig å benytte magnetisk metall under kablene. Men det VAR helt klart en endring i lyden - veldig lett og delikat med dempeføttene under, samtidig mer "metallisk" om du vil og mykere bass. Om det skyldtes magnetisme eller vibrasjoner er ikke godt å si for meg. Kanskje det hadde fungert bedre med små treklosser under kablene? Ale Holfi og Cardas sine? Har andre forresten erfaringer med heving/plassering av kabler?
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Dagens hi-fi opplevelse:
    Jeg hadde noen stk dempeføtter liggende, av typen Doublette absorbente (gummiblanding med metall mellom) fra tyske in-akustik. Plasserte disse så under mine Nordost Frey høyttalerkabler for å løfte disse fra gulvet, for å hindre mekanisk støy i å forplante seg i kablene. Resultat: mer frigjort og oppløst lyd - spiller forrykende dynamisk nå! Anbefaler andre med Nordost, evt andre kabelmerker, å prøve ut tilsvarende. Ser at Nordost selv har kommet med nye kabel-løftere til noen tusenlapper. Mine dempeføtter fra in-akustik kostet bare et par hundrelapper, men gjør jobben og var et klart løft...:) Verdt å teste ut! Bildet under holder ikke samme kvalitet, men dog...

    Vis vedlegget 415442
    Gummi med Metal imellem: Vis METALET er magnetisk, er det, det sidste du skal have liggende op av dine høytaler kabler, resutatet av magnetisk metal op av høytaler kabler kan blive katestrofal, vis foreksempel forsterkeren din er bred båndet.
    Takk for opplysningen! Det skjedde utvilsomt noe med lyden. Mykere, lettere lyd med dempeføtter under, men mer dynamikk i bassen med dem fjernet. Spiller uten dem nå, kanskje best det.. Men en erfaring rikere ihvertfall. :) Vil ellers si at kombinasjonen Frey Bi-Wire og IsoTek Syncro SE strømkabel virkelig gjorde susen i anlegget mitt. Burde heller hatt en kabel-tråd om dette! Varmen, roen og fylden til Syncro kombinert med hurtigheten og klarheten til Frey utfylte virkelig hverandre. Dobbelt så mye skyv i bassen med Syncro kontra IsoTek Premier fra veggen og inn til filteret (OHC40). :)
    Dobbelt så mye skyv i bassen? Da skal det ihvertfall være null problem å fysisk måle forskjellene.. :p
    Helt klart mer trykk og fylde/skyv i bassen. Låt tamt og tilbakeholdent med Premier. Mens små tweak kan utgjøre kanskje 1-2 %, var Syncro SE en av de største forbedringene jeg kunne gjort i anlegget. Også mye mer ro og behagelig lyd med denne.
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Dagens hi-fi opplevelse:
    Jeg hadde noen stk dempeføtter liggende, av typen Doublette absorbente (gummiblanding med metall mellom) fra tyske in-akustik. Plasserte disse så under mine Nordost Frey høyttalerkabler for å løfte disse fra gulvet, for å hindre mekanisk støy i å forplante seg i kablene. Resultat: mer frigjort og oppløst lyd - spiller forrykende dynamisk nå! Anbefaler andre med Nordost, evt andre kabelmerker, å prøve ut tilsvarende. Ser at Nordost selv har kommet med nye kabel-løftere til noen tusenlapper. Mine dempeføtter fra in-akustik kostet bare et par hundrelapper, men gjør jobben og var et klart løft...:) Verdt å teste ut! Bildet under holder ikke samme kvalitet, men dog...

    Vis vedlegget 415442
    Gummi med Metal imellem: Vis METALET er magnetisk, er det, det sidste du skal have liggende op av dine høytaler kabler, resutatet av magnetisk metal op av høytaler kabler kan blive katestrofal, vis foreksempel forsterkeren din er bred båndet.
    Takk for opplysningen! Det skjedde utvilsomt noe med lyden. Mykere, lettere lyd med dempeføtter under, men mer dynamikk i bassen med dem fjernet. Spiller uten dem nå, kanskje best det.. Men en erfaring rikere ihvertfall. :) Vil ellers si at kombinasjonen Frey Bi-Wire og IsoTek Syncro SE strømkabel virkelig gjorde susen i anlegget mitt. Burde heller hatt en kabel-tråd om dette! Varmen, roen og fylden til Syncro kombinert med hurtigheten og klarheten til Frey utfylte virkelig hverandre. Dobbelt så mye skyv i bassen med Syncro kontra IsoTek Premier fra veggen og inn til filteret (OHC40). :)
    Nu er ikke alt metal magnetisk, så det er ikke sikkert det er krise.
    Kabel løfter kan være en god ting, special vis kablerner ligger ned mod vinyl eller et syntetisk teppe som kan blive statisk elektrisk.
    En anden ting de kan avhjelpe på er at vis bassen i rommet får gulvet i resonans kan kabel løftere lavet i kork/ gummi kanskje forhindre eller endre frekvens resonansen på svingningene som som dine kabler bliver utsatt for av vibrationer fra gulv, samt lydtrykk i rom.

    Prøv at køb er par pakker store tændstik æske og brug yderkappen som kabel løfter, i en ukes tid, og se om du synes lyden endre sig til det bedre eller dårligere.
    Vis det bliver bedre, bør du kansje vurdere at lave nogen kabel løftere i materiale kombinatiomen ( kork, gummi, filt, tre av forskjellige sorter med forskjellige hårdhed( resonans) som limes samme, for at spredte dempning området av resonanserne.

    længere er den ikke, som sedvanlig mye bla, bla inde her, fra diverse sultra nisser.
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje det hadde fungert bedre med små treklosser under kablene? Ale Holfi og Cardas sine?
    Slike du tenker på?

    Vis vedlegget 415642

    Noen nevenyttige diy-ere her på sentralen kan sikkert lage noen til deg. Tipper det vil bli langt billigere enn Cardas :)
    Fort gjort å lage sånne :)
    ja og der er sikkert mange indeher som er villig til at gå under mindste betalingen????????????????????????
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg tar gjerne i mot bestillinger..... 80% av Cardas pris - inkl porto i Norge

    EDIT: Jeg har et stort senkkerverksted til disposisjon så det skal ikke mangle på finish.... :)
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.006
    Antall liker
    2.044
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Godt fornøyd med kabelløfterene mine.
    Hører ikke forskjell på lyd med/uten, men gjør det enklere å holde orden.Samt synes kona og jeg personlig det tar seg bedre ut estetisk.:rolleyes:
    Slike ting er enkelt å ordne selv, om man har noe utstyr for hånden :)

    Jonas

    Kabelløftere.jpg
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Godt fornøyd med kabelløfterene mine.
    Hører ikke forskjell på lyd med/uten, men gjør det enklere å holde orden.Samt synes kona og jeg personlig det tar seg bedre ut estetisk.:rolleyes:
    Slike ting er enkelt å ordne selv, om man har noe utstyr for hånden :)

    Jonas

    Vis vedlegget 415766
    Forretningsplan:

    1. Du stiller med tre og sag
    2. Jeg stiller med strykefrie bukser, blå skjorte og floskler
    3. Profitt!

    ;-)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forumets fraværende men onde doktor har isopor-stykker fra emballasjen til en eller annen komponent som kabelløftere på lytteloftet sitt. Om han hører noen forskjell på med eller uten vet jeg ikke, han har egentlig aldri uttalt seg om det. Men de fulgte med gratis, og var ikke kostbart ekstrautstyr fra Cardas. Treklosser til high end-priser er for dumt, men å prøve en løsning basert på ting man allerede har i hus er ikke grunnlag for å bli idiotforklart.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Regner med at det er mange kabler på kryss og tvers i lydstudioer rundt omkring i verden.
    Hvis det brukes demperføtter der så skal jeg vurdere å spikke meg noen.

    Baluba har sikkert litt å bidra med her.....
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Jeg tar gjerne i mot bestillinger..... 80% av Cardas pris - inkl porto i Norge

    EDIT: Jeg har et stort senkkerverksted til disposisjon så det skal ikke mangle på finish.... :)
    Material,gjerdesag og pussepapir så klarer man å produsere titalls på en time :)
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Feste ledninger til veggen? Her Lloyd Walker style:

    lloyd_hero.jpg


    I tillegg til pris, enda en grunn til å ligge unna produktene til Walker. Hvis ting skal være så tweakete å få til, lar jeg det heller være.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Regner med at det er mange kabler på kryss og tvers i lydstudioer rundt omkring i verden.
    Hvis det brukes demperføtter der så skal jeg vurdere å spikke meg noen.

    Baluba har sikkert litt å bidra med her.....
    Kan ikke huske å ha sett noen kabelløftere i studio, nei. Hvis en kabel er løftet over gulvhøyde så er det av praktiske årsaker. Men det går fryktelig mye kabel i vegger, og med relativt dodgy patcher så er det mye som kan gå galt. Og som faktisk går galt, patcher er ikke bra for lydkvaliteten. Forsøkte å unngå det så ofte jeg kunne selv.
     

    Bufallo Bill

    Medlem
    Ble medlem
    19.12.2016
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    0
    Men, er det ikke viktig at kablene ligger HELT vannrett hele veien da? Det er litt dumt når lydbildet blir som en berg- og dalbane når kablene henger som høyspentkablene på Hardangervidda. -eller Finnmarksvidda om du vil... Mulig lyden blir mer rein på Finnmarksvidda, mens den på Hardangevidda blir mer hard?

    Dette vet nok kableguruene bedre enn meg.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Feste ledninger til veggen? Her Lloyd Walker style:

    Vis vedlegget 415800

    I tillegg til pris, enda en grunn til å ligge unna produktene til Walker. Hvis ting skal være så tweakete å få til, lar jeg det heller være.
    Det er vel pikselering og ubalanse i fargene som gjør det. Men et kort øyeblikk fikk jeg for meg at han hadde kledd platespilleren, hylla og et par andre ting i kunstgress, og hengt opp girlandere (måtte forsikre meg om at det er riktig ord, takk til google). Det er jo sesongen for denslags, ordentlig julete.
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Høyttalerkabler burde ikke komme i kontakt med noe. Men løftes godt opp fra gulvet på egnede kabel master, opphengt til mast så minimalt og isolert som mulig. Tenk litt som høyspentlinjer men i micro/nano skala. Her ligger et enormt marked åpent for produsentene..!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Kan lage minimaster og, jeg.... men må regne på prisen. Blir nok betydelig dyrere enn trebukkene, men det er vel bra??
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Treklossene til Cardas er vel laget av Myrtlewood som ifølge dem skal ha spesielle kvaliteter.
    Har brukt og bruker klossene under elektronikken og fikk litt hakeslipp husker jeg, strammet opp lydbildet betraktelig, har ikke holdt på så mye med tweaks de siste årene, har sjelefred og synes det jeg har funker greit.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Prøvde å google. Ser ut som tresorten heter myrtus og spiller en slags rolle i jødisk religion. Ellers var det ikke stort å finne ut om bruk og egenskaper.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn