Min måte å "preppe" felga på...
Jeg starter altså med vask.
Og det jeg brukte i våres var Plumbo PowerClean som sprayes på, så vasket jeg med Ajax Lemon, etter at Plumbo har virket litt.
Skurte godt f.eks med teflonsvamp eller hva jeg trengte.
Mine Aluminiumsfelger iallefall ble TOTAL rene med denne comboen.
Så mens felgene er våte enda spraya jeg på Turtle waxItWet spray og polerte dette godt inn. Buffa det godt etterpå.
Vinterfelgene mine har så blitt lagra siden i våres med dette WaixItWet-belegget på seg.
Når jeg skulle gjøre vinterpreppinga så jeg at voksen fra turtle hadde så å si "trekt inn" i alufelgen.
Overflata på metallet er blitt "fløyelsglatt".
Så legger jeg på en "coating" av: Duragloss 105 (Polymer akryl) Man kan få dette av igjen, om noe lurer...Sånn
med tanke på om man plutselig må feste en avbalanseringvekt eller noe, på bart metall...
Jeg kan ikke gjøre dette på en bar Alu felg... Jeg brukte Turtle produktet først og lot dette sitte på felgen som sagt i flere mnd... under lagring.
Så var det på med den "kinky" rosa voksen...
4 lag på alle felger (og så tynne lag som overhode er mulig å få til, dette er viktig!!!!), også på innerbanen, dvs jeg tar felgen av bilen for å gjøre alt dette.
Felgene blir, tror jeg, litt mindre blanke etter alt dette, vi får se på bildene etterhvert, men nå er det altså
en panserhinne på felga som gjør at veisalt og bremsestøv IKKE får feste seg... (Sommerfelger = Ikke Duragloss, bare Poorboy over waxitwet... Altså, bare Waxitwet i høst (vask med P21S..), lagring og så Poorboy igjen til sommeren..) og nye Continental sommerdekk, håper jeg. Brukte Yokohama C-Drive i sommer, de har abnorm bremsevirking på tørr vei, men ikke på våt...
I'm a poor poor boy... (
Erik Iddle hadde sagt at: You're a loonie...)
The loonie line up...:
Felgrens. Interiørimpregnering. Frontute"slick" Lakkforsegling. Gummiglans/felgvoks. Frontlyktforsegling.
Jeg har mer godsaker og... dette er bare halvparten av min vinter-prepp Line up...