Kan dekkene balanseres etter de er satt på? Og hvor viktig er balansering?
Er vel greit hvis man f.eks. bor i Bergen. Her er det aldri hverken sommer eller vinter.limvingen skrev:Helårsdekk er verken bra til sommerføre eller vinterføre.![]()
Det går for dem som har slikt utstyr.Og ja,det er ikkje bare viktig for komforten, men tenk på all vibrasjonen,den skaper jo masse unødvendig slitasje.Billig investering spør du mæorso skrev:Kan dekkene balanseres etter de er satt på? Og hvor viktig er balansering?
The kinky usage..Gjestemedlem skrev:Imperial skrev:Jeg bytter dekka mine selv jeg altså. Synes det er godt med litt trim jeg da.
I år har jeg kjøpt meg sånn felgvoks å greier.
![]()
Duverden altså, disse sakene her lukter som godteri!!!! Ville ikke spist det da menneh...Det der så litt mer enn gjennomsnittlig kinky ut... :-X
Dekk må vel "av" bilen for å balanseres.orso skrev:Kan dekkene balanseres etter de er satt på? Og hvor viktig er balansering?
Og hvor års erfaring har du med helårsdekk? Og hvor mange tusen km?limvingen skrev:Helårsdekk er verken bra til sommerføre eller vinterføre.Tubesnake skrev:Helårsdekk, så slipper man dette helsikes styret to ganger i året.![]()
![]()
Du visste ikke at de fantes men du vet de er ubrukelige? ;Dslowmotion skrev:Helårsdekk? Jeg viste ikke at noe sånt fantes ennå.
De er jo ubrukelige både sommer og vinter. ;D
Ja, ja ...
![]()
Jeg viste at de fantes før.Tubesnake skrev:Du visste ikke at de fantes men du vet de er ubrukelige? ;Dslowmotion skrev:Helårsdekk? Jeg viste ikke at noe sånt fantes ennå.
De er jo ubrukelige både sommer og vinter. ;D
Ja, ja ...
![]()
Og har så lite greie på dekk?slowmotion skrev:Jeg jobber i bilbransjen.
![]()
Da ønsker jeg deg virkelig lykke til på ferden. Helt alvorlig.Tubesnake skrev:Og har så lite greie på dekk?slowmotion skrev:Jeg jobber i bilbransjen.
![]()
Jeg for min del kjører bare bil. Ca 20.000 km pr vinter. På helårsdekk.
Vil heller at bakparten "glir ut" før forparten, ingenting er er bedre på vinterføre enn å ta inne en bakhjulssladd!!Andreas skrev:På min eks-Opel stasjonsvogn, forhjulsdrevet, var jeg ikke i tvil om at de beste dekkene skulle bak. Ga en langt tryggere kjøreopplevelse. På eks-eks Golfen hadde jeg dem foran. Den nye Touranen får nok ha dem foran enn så lenge, dekkene er foreløpig ganske gode alle sammen.Espen R skrev:Du setter de beste på drivhjulene.Andreas skrev:Setter dere to "beste" dekkene foran eller bak. De fire siste årene har jeg satt dem bak.