Dei med over 5000 innlegg...

Burde ikkje Høvding løne desse som held Hifisentralen oppe?

• Jau, med stor pengepremie.

Stemmer: 0 0.0%
  • Med store frynsegoder.

• Med heiderleg omtale

• Med heimebesøk og anna styrking av egoet.

• Med opsjon gullfarga bakgrunn på innlegga framover

• Med Hifisentralens referanseCD

• Nei, eg har ikkje 5000 innlegg, så det er tull.

• Totalt antall stemmer
    1

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.675
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eh... er det slik at det er ca. tre personer med over 5k inlegg og en av disse foreslår en premieriing, (avstemming skulle det visst være) med et krav om at de to andre sitter i komiteen?  ;D
Ja, det stemmer. Dvs. ikkje krav, berre framlegg.....(og gløym ikkje at eg også tilbyr meg sjølv som medlem i komiteen)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.675
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg tykkjer dei tre moglegvis kunni ha lese korrektur på alle innleggja her på sentralen.  Av ein eller annan grunn vert eg alltid freista til å tenkja litt nynorsk når eg les innleggja dine Arve.

Mvh. Johan
Glimrande!
(No fekk eg dessutan eit høve til å hale inn på dei to som ligg framfor meg i løypa også)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
....noko ein skal vere forsiktig å spøke med. Det er fleire av oss som har alvorlege problem, som du ser...
Hadde perioder man brukte mer tid på dette her enn Hifi, hehe ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Ikke rart det er mye snakk om korrupsjon for tida...

Jeg sier som Boffen (når det røyner på): Godt vi har øl, vin og brennevin.

:)

E

Einstein

Gjest
I en annen tråd var det også nevnt at A var mye klokere enn B, da A hadde langt flere posteringer enn B.

Dette er vel noe som er relevant for de med mer enn 5000 innlegg?

Jeg synes dagens system er svært urettferdig.

Jeg har vel lest igjennom nær sagt hver eneste setning som er skrevet her på Sentralen. Jeg har faktisk gått tilbake i arkivet og er nå kommet til halvveis på side 256 under "Hifi generelt". (Emnet "Merkelig CD tweak" hvor det bl.a. sies at tweaket "skaver av kanten på cd'en i 36 graders vinkel, visstnok for å hindre at lys reflekteres fra kanten og skaper interferens") .

Uvurderlig kunnskap.

Skulle man telle antall oppslag ville jeg vel hatt godt over 10.000 og vært en soleklar leder. Jeg har imidlertid postet kun 239 ganger, men har et relativt dyrt anlegg, om jeg skal si det selv. Er jeg ca 17.251 % dummere enn en som har 5000 posteringer og i tillegg et rimeligere anlegg?

Hvorfor kan man ikke telle antall sideoppslag og ikke antallet posteringer? Så kunne man skille ut de som faktisk satte seg inn i og absorberte hva som ble sagt om hifi, i motsetning til de som bare pludrer i vei.

I hvertfall når Sentralen blir ny hadde dette vært noe å tenke på for Høvdingen.

Eller er det slik at man blir mye klokere av å skrive enn av å lese?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Skulle kanskje stått prisen på anlegget under navnet, så slapp du og lese innlegg fra de som har anlegg til under hundre tusen.

E

Einstein

Gjest
Ja, det hadde vært greitt å vite.

Bedre målestokk det, enn antallet innlegg.

Problemet er jo bare om man skulle gå etter veiledende pris, eller den summen man faktisk kjøpte anlegget for.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Mr. Nelson ikke les dette.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
folk med dyrt anlegg veit som regel ikke hva god lyd er. det er selvsagt 5 -6 unntak. men det er hovedregelen.

O

om.s

Gjest
Skulle kanskje stått prisen på anlegget under navnet, så slapp du og lese innlegg fra de som har anlegg til under hundre tusen.

Hehe bra poeng!...and one less to go ;) ;D.......

mvh

O

om.s

Gjest
folk med dyrt anlegg veit som regel ikke hva god lyd er. det er selvsagt 5 -6 unntak. men det er hovedregelen.
Dette med dyrt er jo ganske relativt, noen klarere grense?....

mvh

E

Einstein

Gjest
Det var en tanke som slo meg: Hva om man kun måler folk ut fra kabelkostnaden? Kabler er jo ofte brukt for å fintune et ellers perfekt oppsett.

Den beste parameteren burde vel derfor være kabelprisen (per meter)?

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Dette med dyrt er jo ganske relativt, noen klarere grense?....

mvh
meget uklart, men la oss for enkelthetenskyld si over 125k hvor kablene utgjør rundt 30k

O

om.s

Gjest
Problemet er jo bare om man skulle gå etter veiledende pris, eller den summen man faktisk kjøpte anlegget for.
Offisiell veiledende tror og mener jeg hadde vært bra, det gjelder i prinsipp alle før/for deretter kommer alle disse personlige relasjonene som påvirker en bedre pris, og som ikke kommer en annen kjøper nødvendigvis tilgode ved ett evnt videre salg, imo....

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.358
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hvorfor begynte denne tråden med en avstemning om 5000+ innlegg? Nå er vi plutselig på 125000+ anlegg ???
       mvh

O

om.s

Gjest
Hvorfor begynte denne tråden med en avstemning om 5000+ innlegg? Nå er vi plutselig på 125000+ anlegg ???
       mvh
Dette med dyrt anlegg er jo relativt i.fht livssituasjon, prioriteringer, osv osv...
Bare ett lite spm for å ha noe konkret, uten at det bør taes for noe annet enn hva det var, ett lite uskyldig spm....

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.358
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Folks livssituasjoner og prioriteringer, bl.a.....

mvh
Prøver ikke å få i stand en krangel med deg, om.s, tror bare at jeg detter ut litt her...kablingen min koster nok ørlite grann i overkant av det stipulerte beløpet på 30k. Er jeg forvist til Sibir, eller er jeg meningsberettiget?
mvh

O

om.s

Gjest
Prøver ikke å få i stand en krangel med deg, om.s, tror bare at jeg detter ut litt her...kablingen min koster nok ørlite grann i overkant av det stipulerte beløpet på 30k. Er jeg forvist til Sibir, eller er jeg meningsberettiget?
                                      mvh

Nei nei for all del!, les grunnen til mitt spm litt lenger opp, det kan noen ganger være både interresant og belærende å få vite hva folk synes er dyrt, det er jo en relativ situasjon som sagt, selv har jeg liten interesse av hytte og båt osv og har da lagt mine prioriteringer deretter, men det betyr jo selvsagt ikke at det er riktig for en annen igjen, og med all respekt å melde så er det er jo opp til enhver å velge sitt "nivå" og prioritering utifra sine premisser og forutsetninger....

Personlig synes jeg, at det for meg er viktigere hvordan tingene presterer enn hva det koster, og dessverre har det vist seg, så kommer jeg ikke unna med min smak og min foretrukne musikkpresentasjon på budget class ;) :D ...

mvh

E

Einstein

Gjest
meget uklart, men la oss for enkelthetenskyld si over 125k hvor kablene utgjør rundt 30k
Mitt problem er at kablene er kjøpt brukt. Vi er igjen inne på "veiledende" eller "faktisk" pris. Jeg har ikke nubbtjangs å nå opp i 30% med de prisene jeg betalte.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.358
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Nei nei for all del!, les grunnen til mitt spm litt lenger opp, det kan noen ganger være både interresant og belærende å få vite hva folk synes er dyrt, det er jo en relativ situasjon som sagt, selv har jeg liten interesse av hytte og båt osv og har da lagt mine prioriteringer deretter, men det betyr jo selvsagt ikke at det er riktig for en annen igjen, og med all respekt å melde så er det er jo opp til enhver å velge sitt "nivå" og prioritering utifra sine premisser og forutsetninger....

Personlig synes jeg, at for meg så er det viktigere hvordan tinge presterer enn hva det koster, og dessverre har det vist seg så kommer jeg ikke unna med min smak og foretrukne musikkpresentasjon på budget class ;) :D ...

mvh
Så enig, så enig! :D
mvh

O

om.s

Gjest
Mitt problem er at kablene er kjøpt brukt. Vi er igjen inne på "veiledende" eller "faktisk" pris. Jeg har ikke nubbtjangs å nå opp i 30% med de prisene jeg betalte.
Veil burde være mallen, idet den viser ett felles utgangspunkt alle, før de personlige kontaktene kommer inn i bildet...

mvh

J

Jurassic

Gjest
Det med prisen på anlegg mener jeg burde være irrelevant. Viktigste er at en er fornøyd med sitt eget anlegg.
Og kunnskapen og interessen for hifi avhenger jo ikke av prisen på anlegget. Blir for dumt at noen skal ha den tankegangen at anlegget mitt er x antall ganger dyrere enn ditt så da vet jeg best.

O

om.s

Gjest
Det med prisen på anlegg mener jeg burde være irrelevant. Viktigste er at en er fornøyd med sitt eget anlegg.
Og kunnskapen og interessen for hifi avhenger jo ikke av prisen på anlegget. Blir for dumt at noen skal ha den tankegangen at anlegget mitt er x antall ganger dyrere enn ditt så da vet jeg best.
Jepp!! enig...

mvh

E

Einstein

Gjest
Veil burde være mallen, idet den viser ett felles utgangspunkt alle, før de personlige kontaktene kommer inn i bildet...

mvh

Takk, da forholder jeg meg til dette.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.358
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Helt enig :D
mvh

E

Einstein

Gjest

Jeg er litt uenig her...

Er det ikke slik at de med dyre anlegg og kabler - og flere innlegg - har reflektert over en del flere aspekter og at man automatisk bør lytte litt til hva de sier?

Det blir vel noe alà at en som kjører Volvo 940 vet mer om biler enn en som kjører Ferrari .

Topp Bunn