De tøyser med oss...

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Hahahaha...tror jeg trenger noen av desse fantastiske produktene ;D

V

vredensgnag

Gjest
Du finner en god del av dem, pent malt og dekorert, bak i HiFi-blader.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
6.219
Torget vurderinger
1
Ikke vær så forrutinntatt da, std. devisen blandt mange hifinteresserte er jo at maå lytte til tingene før man kan bedømme dem ... Har du testet selv ? f.eks. klesklyper til skarve $500

mvh
KJ

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Nå måtte jeg le her... Men graden av hva en ønsker å tro på er sikkert variabel... Så det er sikkert noen som tror på disse vakre tingene også... 8)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.875
Torget vurderinger
12
Ignoranter!
Dette er da seriøse lydfremmende produkter som fortjener all den respekt man vil legge i de.
Verden blir bedratt hele tiden, men vi blir så stolte av oss selv når vi skjønner det før vi blir lurt.

T

TT.

Gjest
Noen som vet om man får disse Hi-Finatorene i messing/gull? de hadde da matchet perfekt til knottene på min cd-spiller.. Hvis noen har noen, trenger jeg 2 stk

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Kan jeg gå diy med klesklypene hjemme, eller er dette en hemmelig, patentert type klyper jeg som forbruker aldri vil få tilgang til, og således ikke ha evnen til å nå lydnirvana på egen hånd? Håper jeg kan fikse dette selv, for da slipper jeg og vente til neste lønning ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.184
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
For å tro på slikt skal du være rimelig nesnødd eller være i en dyp dyp psykose. Vi prater seriøs lala land. Spille på slurva type gal osv osv....koko koko ;D

Mork to Mindy, Mork calling Mindy

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Det så jo ikke så estestisk ut da. Alt for lav WAF til at det får plass i stua :'(

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
785
Torget vurderinger
1
De Knutballene ser da ikke vesensforskjellig ut fra slikt som stadig skrytes opp på HFS ;D

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.332
Torget vurderinger
0
MaHa skrev:
Kan jeg gå diy med klesklypene hjemme, eller er dette en hemmelig, patentert type klyper jeg som forbruker aldri vil få tilgang til, og således ikke ha evnen til å nå lydnirvana på egen hånd? Håper jeg kan fikse dette selv, for da slipper jeg og vente til neste lønning ;D
Selv om du får tak i både fjær og halve klyper er det ikke så lett for en amatør å oppnå samme resultat som de profesjonelle. Så den høye prisen for klypene er ikke urimelig med tanke på all tid som utviklerne trolig har brukt på å lytte seg frem til den beste audiofile løsningen. Se opp for billige kopier!

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
26
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Det verste er at det er skremmende likt endel en kan finne annonsert rundt om kring. Dette er bare dratt ørlite grann lenger i en annen retning..... og er kanskje litt ærligere.

Hilsen Tommy

G

Gjestemedlem

Gjest
Hadde de vært litt mer subtile i sin design er jeg sikker på at mange av produktene der ville fått rosende omtale på 6moons.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Jeg tror jeg kunne ha tenkt meg å prøve Holeystone med rør. Høy WAF skal den jo også ha.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.911
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
MaHa skrev:
Kan jeg gå diy med klesklypene hjemme, eller er dette en hemmelig, patentert type klyper jeg som forbruker aldri vil få tilgang til, og således ikke ha evnen til å nå lydnirvana på egen hånd?
Med fjær i titanlegering og tre av boliviansk furu, tror jeg det blir vanskelig. Furuen er tørket sakte i kontrollerte omgivelser i tre år før den er cnc-frest til sin endelig form. Den siste overflatebehandlingen med C3-lakk står Dr. Adan Meishitz for.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.489
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
http://www.vandenhul.com/p_IXXX.aspx

Room acoustic conditioning applications

The Health Ring forms a different approach to neutralize soundstaging problems.
When applied on critical spots the rings always produce a better soundstage.
The rings are to be positioned at specific places in the room and on the equipment and the results are almost immediately audible.
Lurer på når hifiklubben tar inn disse?

L

lark

Gjest
HCS skrev:
Nå måtte jeg le her... Men graden av hva en ønsker å tro på er sikkert variabel... Så det er sikkert noen som tror på disse vakre tingene også... 8)
Det er ingen grunn til å tro at tulleremediene som er vist i denne tråden virker dårligere enn mye av det andre som er i handelen ;D

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.489
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Soundstage Enhancer

The Soundstage Enhancers from Golden Sound are a pair of ultra wideband frequency stimulators built into two violin-shaped structures. They can correct the acoustics problems inherent in the room and allow the speakers to reproduce the soundstage of the original recording. They also improve dynamics, pace, and realism of the source material and decrease background noise. They increase signal to noise ratio and allow recovery of lost details. They lower the Q value of the speakers and remove a veil created by speaker noise.

Price: $2400/Pair (includes cables for connecting to main speaker terminals) -- Luscious & Luxurious
http://www.goldensound.com/productlist/next-generation-audio-accessories

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Takk skal du ha. Lenge siden jeg har ledd så godt.
Golden Sound ser ut til å selge ferritter også til knall pris.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Fungerer til bilstereoen også.

Og man lurer på hvorfor folk hører forskjell på kabler?

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Spennende produkter Morten!

Jeg tror det er viktig å ikke gå i plastfellen her. Skal det jobbes seriøst med romkorreksjon er det avgjørende at klesklypene er i tre. Hvis en velger gule plastklyper er jeg redd det blir en brutal dipp mellom 300 og 400 hz.

Elektron

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.184
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Elektron skrev:
Spennende produkter Morten!

Jeg tror det er viktig å ikke gå i plastfellen her. Skal det jobbes seriøst med romkorreksjon er det avgjørende at klesklypene er i tre. Hvis en velger gule plastklyper er jeg redd det blir en brutal dipp mellom 300 og 400 hz.

Elektron
Jeg føler at det er viktig å tilføye at det KUN oppstår hvis man har røde gardiner i premissene. Verre er det visstnok hvis naboens klovdyr lider av Podagra. Sistnevnte kan fikses hvis man bruker kabelbukker i Grønn plysj.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Et fantastisk akustisk produkt! Treplanker! Det betyr jo at vi som har furupanel, allereder har førsteklasses akustikk.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
mteinum skrev:
http://www.vandenhul.com/p_IXXX.aspx

Room acoustic conditioning applications

The Health Ring forms a different approach to neutralize soundstaging problems.
When applied on critical spots the rings always produce a better soundstage.
The rings are to be positioned at specific places in the room and on the equipment and the results are almost immediately audible.
Lurer på når hifiklubben tar inn disse?
Lurer på om denne fungerer like bra?
Bra tips om man trenger en rørdemper også.
Adressen her

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Vakker ring dandert med kjønnshår...kan en ønske seg noe mer... NOT 8)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
8.209
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hmm - da må det være et veldig gammelt bilde - Sånne hår er jo så UTE i disse dager ;D ;D Tror forresten materialet i det der blir å smelte hvis du setter det på et litt hett radiorør... Synes jeg ser øya på Brynjar Kvanlid om en kommer trekkende til motron og skal ha fiksa en rørforsterker med sånne halvsmelta ringer på... ;D ;D

Som rørdempere, så skal det vel funke med O-ringer i rett materiale (bare det ikke smelter). Skulle ikke neopren være bra, tro?

Johan-Kr

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ja. For er det ikke slik i hifi-verdenen at alt som er unaturlig dyrt synonymt med go-lyd da? Til sammenligning så er bilbransjen rene ærligheten selv ... ;)

Topp Bunn