Høyttalere De rimeligere Duevel-modeller?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.580
Antall liker
2.780
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hei.
Noen som har hørt de rimeligere modellene fra Duevel?
Hadde vært interessant med inntrykk og synspunkter på kvaliteter.
KAN bli aktuelle som talere i tv-oppsettet, hvis man ikke finner et par Larsen......

mvh
Proffen
 

veleik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.12.2006
Innlegg
368
Antall liker
387
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
8
Jeg hørte rimeligste modell for ca 15 år siden. Drevet av 7w DIY 300B. Husker ikke detaljer, men det låt helt fortreffelig. Luftig og deilig. Har siden tenkt at jeg kunne levd godt med slike. Billige var de også, men det er de kanskje fremdeles?
 

Believer

Medlem
Ble medlem
16.08.2021
Innlegg
14
Antall liker
7
Sted
Jessheim
Jeg hørte rimeligste modell for ca 15 år siden. Drevet av 7w DIY 300B. Husker ikke detaljer, men det låt helt fortreffelig. Luftig og deilig. Har siden tenkt at jeg kunne levd godt med slike. Billige var de også, men det er de kanskje fremdeles?
Hei.
Noen som har hørt de rimeligere modellene fra Duevel?
Hadde vært interessant med inntrykk og synspunkter på kvaliteter.
KAN bli aktuelle som talere i tv-oppsettet, hvis man ikke finner et par Larsen......

mvh
Proffen
Hei...jeg hadde planets for et par år siden og spulte med lm 216 rørforsterker og de spilte ikke med noe ekstraordinært enn en vanlug høyttaler. Har hatt en del forsterkere og høyttalere etter det ville prøvd vintage Bose 301 elker 601 som er mulig å finne, spesielt 301 er lett å fine.

Har 601 stående men kjøpte Rauna Ymer i helga som er enda godt steg opp mht lydbildet.

Meen...vil nok teste en dyrere Duevel om jeg finner en og har råd til det.
 

Kvad

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
77
Antall liker
66
Sted
Bergen
Torget vurderinger
3
Noen som har hørt de rimeligere modellene fra Duevel?
Hadde vært interessant med inntrykk og synspunkter på kvaliteter.
KAN bli aktuelle som talere i tv-oppsettet, hvis man ikke finner et par Larsen......
Har et par Planets stående på kontoret i kjelleren. Er rimelig godt fornøyd med dem. Spesielt til prisen. Fin, klar og luftig lyd som nevnt over. Det de mangler er det lille ekstra i fylde, som jeg regner med kommer om du går et hakk eller to oppover i utvalget. Håper på et det dukker opp en Enterprise eller Venus på bruktmarkedet en dag : )
 
Topp Bunn