De PENESTE signalkablene!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Renaissance Audio Blue Master. De er enda penere i virkeligheten.



Mvh
OMF
 
O

om.s

Gjest
Ja, det var der jeg ble kjent med dette merket. Ken Kessler skrev en interressant artikkel. Den er scannet inn og finnes her:

http://www.lotusgroupusa.com/ReviewsHiFiNews.htm

(sorry hvis det ble litt off-topic, de er fremdeles vakre ;) )
Ja denne artikkelen var det, men dessverre utenfor lommebokas rekkevidde....

Trösten får väre at det ikke er sikkert det hadde matchet like bra som cardas gjör :D .....

mvh
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Når får vi se kabler med hvite lysdioder? Blått er hårete, men hvitt kan jo faktisk være litt koselig også. Er den såkalte "aktive skjermingen" egentlig bare denne lysdioden, eller hva? Hvordan fungerer en aktiv skjerm?

Vidar
 
K

kbwh

Gjest
Ja. Jeg fikser ikke blå lysdioder. Eneste blå lysdioden jeg har savnet var den til fjernlyset på en Golf I GTI jeg hadde en gang. Den var gul og fullstendig feil. Men i 1982 var blå lysdioder ikke å betale.

Jeg synes også at tynne hvite signalkabler er penere enn feite blå. Selvfølgelig.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Vi får vel dreie tråden inn på rett spor igjen. ;)
Jeg har ikke de mest ekslusive kablene på markedet, men dog.


Nordost Wyrewizard Enchantress
 
R

Roysen

Gjest
Takk ;D


Jeg sier bare nammmme nammmm!

Alle kablene Acrolink lager er anbefalt av TEAC Esoteric. De selges fra TEAC Esoteric som Mexcel. Mulig de har gjort noen endringer (vet ikke). Det blir omtrent som at Spectral Audio anbefaler brukerne å benytte MIT kabler på deres utstyr, men de selges rett fra Spectral og kalles defor Spectral.

Kontaktene på nettkablene til Acrolink skal visst være noe av det beste som finnes og er laget av rent karbon.

Mvh
Roysen
 
J

Jurassic

Gjest
Ja. Jeg fikser ikke blå lysdioder. Eneste blå lysdioden jeg har savnet var den til fjernlyset på en Golf I GTI jeg hadde en gang. Den var gul og fullstendig feil. Men i 1982 var blå lysdioder ikke å betale.

Jeg synes også at tynne hvite signalkabler er penere enn feite blå. Selvfølgelig.
Golf 1 GTI ja, var min første store kjærlighet det ;D
Hatt det mye morsomt med de to jeg drepte.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Alle kablene Acrolink lager er anbefalt av TEAC Esoteric. De selges fra TEAC Esoteric som Mexcel. Mulig de har gjort noen endringer (vet ikke). Det blir omtrent som at Spectral Audio anbefaler brukerne å benytte MIT kabler på deres utstyr, men de selges rett fra Spectral og kalles defor Spectral.

Kontaktene på nettkablene til Acrolink skal visst være noe av det beste som finnes og er laget av rent karbon.

Mvh
Roysen

Slik jeg forstår det er Mexcel en produktserie fra Acrolink.


http://www.lotusgroupusa.com/Mexcel.htm
 
O

om.s

Gjest
Kontaktene på nettkablene til Acrolink skal visst være noe av det beste som finnes og er laget av rent karbon.

Mvh
Roysen
Denne ligger under bransje nyheter her på hfs.....

DUET-AUDIO har nå blitt distributør av OYAIDE for det Norske markedet. OYAIDE er for de som ikke kjenner dette merket fra før, produsent av Schuko plugger IEC plugger, distribusjonsbokser, RCA og BNC plugger samt kabler av svært høy kvalitet. Dette er produkter som er bedre enn Furutech, derav også litt dyrere.

Ta kontakt for ytterligere informasjon og prislister.
www.duet.no eller post@duet.no


mvh
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Stemmer at Esoteric kablene blir produsert av Acrolink. Esoteric/Teac er også importør av WBT i Japan. 500K spilleren fra Esoteric er visst internkablet med Acrolink cabler......
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
I en annen tråd om kabler skrev Pesquera:
Her er mine, pent dandert der de speiler seg i glansen:


Noen penere? Neppe!  ;D
Ikke bare er de pene, de er også de beste som er å få kjøpt!
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Hei!

Renaissance Audio Blue Master. De er enda penere i virkeligheten.



Mvh
OMF
Dette er da ikke kabler......men smykker!! ;D

Mine egne Crystal Cable blir kjønnsløse i sammenligning. (men låter bra da!) ;D
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Kontaktene på nettkablene til Acrolink skal visst være noe av det beste som finnes og er laget av rent karbon.
http://www.lotusgroupusa.com/Power.htm står det:

"Connectors: 1.4 mm thick, highly polished deoxidized Phosphorus Bronze for secure contact. Extra thick Silver-base-plating (1.5 microns ) and Rhodium finish plating (0.3 microns ). Thorough polishing (twice each) prior to each plating process. Body/insulator; high rigidity engineering PBT (with 30% glass filler) Exterior cover; high rigidity polycarbonate, customized coloring; black ruby Max."

Altså ikke noe karbon i kontaktene her.
"Polycarbonate" er en gruppe "thermoplastic polyesters", altså en form for plast, men dette er uansett kun benyttet som eksteriør på disse kontaktene.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
At jeg leder eller at funkis er konge?  ;)

Funkis. Dersom du tar bærehåntakene fra ARC, VU-metrene fra McIntosh eller freste frontplater fra Krell sitter du igjen med noen bedrøvede og fattigslige forsterkere.

Samme gjelder for kabler; blir liksom litt trybelt å betale titusenvis for noen puslete pvc ledninger i blasse farver. Nei, gi meg design og håndverk (vel..) - livet er for kort for uskjønn hi-fi! :eek:
 
K

kbwh

Gjest
livet er for kort for uskjønn hi-fi!
Joda. Men hverken Krell, McIntosh eller Audio Research vinner noen concours d'elegance med undertegnede i dommerpanelet.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Joda. Men hverken Krell, McIntosh eller Audio Research vinner noen concours d'elegance med undertegnede i dommerpanelet.
Enig i det, men særpreg og uttrykk har de. Det er noe vi trenger i en tid hvor det mesteparten av materiellet vi omgir oss med ser ut som det kommer fra samme (kinesiske) fabrikk.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest

Audioquest Viper, komplett med elektronstyringspiler.  ;D
Først litt off topic: "Elektronstyringspilene" skyldes muligens at kabelen er pseudobalansert. Det er da to like ledere for signal og retur pluss en skjerm som er loddet til pluggen i avsenderenden. Å snu en slik kabel har en reell effekt på støy. Hvis det er en coax har de neppe betydning..

Så on topic: Pyntestrømper av den typen finner du hos alle som selger sko til hip-hop'ere. Da heter de "skolisser", og er ganske billige. Med slike kan du putte en hvilken som helst kabel inni, og til og med velge farge og mønster selv.

;D
 
K

kbwh

Gjest
Off topic:
Jeg har hørt om to skoler når det gjelder pseudobalansering. Den ene slik du beskriver den, Zomby, og den andre der man regner preamp som senter og lar skjermene være koblet til i preampenden.
Mine himkokkabler har ikke elektronstyringspiler men blå elektronstyringstape.

On topic:
Jeg kjenner noen som selger sånne sko til saggerne. Bare må ha det.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Off topic:
Jeg har hørt om to skoler når det gjelder pseudobalansering. Den ene slik du beskriver den, Zomby, og den andre der man regner preamp som senter og lar skjermene være koblet til i preampenden.
Mine himkokkabler har ikke elektronstyringspiler men blå elektronstyringstape.

On topic:
Jeg kjenner noen som selger sånne sko til saggerne. Bare må ha det.
Off topic.
Uansett skole gir elektronstyrerne relevant info.

On Topic.
Skolisser, helt enig. Bare må ha det.

Way, way off topic:
Jeg har aldri skjønt det opplegget til Run DMC. Jeg vet at det var en kommentar til at amerikanske fanger (arrestanter) fikk (får) skolissene konfiskert for å hindre selvmord. Har du noen gang prøvd å løpe i sneakers uten lisser, så skjønner du en ting: Hvis du ikke skaffer deg nye lisser etter løslatelse, så greier du neppe å løpe fra politiet neste gang du finner på noe hyss heller.

:D
 
K

kbwh

Gjest
Og vi har en ny bestenotering: senses DIY sølv, kobber og Bullet:

Noe så vakkert!
 
L

Ludo

Gjest
Hvis Sense sine er fine, hva da med Whistler Cerise? Disse må jo være de lekreste ever!!! ;D

 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Hvis Sense sine er fine, hva da med Whistler Cerise? Disse må jo være de lekreste ever!!! ;D

hvor kan disse skaffes??
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Wireworld Super Eclipse 5:

 
L

Ludo

Gjest
takker :)
så veldig spennende ut de der, vet du prisen på dem??
Du må krype litt over 2k, kanskje litt nærmere 3k - men da er du i mål. Disse må bare prøves! :)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hmm okai ikke helt håpløse priser da, skal snart kjøpe ny signalkabel ,og er usikker på hva jeg skal prøve, kansje det blir en DIY variant får se :)

mvh Jørgen
 
L

Ludo

Gjest
Jeg tror nok at råvareprisen på disse kablene ikke kan sammenliknes med endel annet som finnes. Her er absolutt value-for-money...

Og nei, jeg har ingen fortjeneste på å reklamere for disse - synes bare det er artig at nordmenn også kan lage kjempeprodukter :)
 
T

tst

Gjest
Whistler Cerise kablene låter ekstremt bra, og det blir test av disse i Fidelity. Prisene kommer nok til å gå opp etter dette.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.663
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja jeg tror også at de Cerise kablene er noe av det beste som kan kjøpes for penger.
 
T

tst

Gjest
Jeg har hatt besøk av Whistler Cerise XLR kabler med Xshadow plugger, og de så meget heftig ut. Lyden var bare topp, selv om de ikke var innspillt.
 
Topp Bunn