sterk kandidat fra -81
Godt å se at det ikke er bare jeg som har hatt en traumatisk barndombaluba skrev:Egentlig tror jeg faktisk at Modern Talking topper listen med samtlige av sine sanger på delt førsteplass. Det skyldes sikkert aldersgruppen jeg tilhører.
Veldige enig i dette, samt det som har vært skrevet om syden-hits.baluba skrev:Egentlig tror jeg faktisk at Modern Talking topper listen med samtlige av sine sanger på delt førsteplass. Det skyldes sikkert aldersgruppen jeg tilhører.
Jeg er også helt på linje med deg i alt du skriver her. Fullstendig enig. Det eneste jeg er uenig i, er din rangering av de to versjonene av Dolly Partons store klassiker. Det er lett å høre at hun skrev låten, for den er så åpenbart skrevet for henne. Hun rett og slett kler låten perfekt i mine ører, men dette begynner å bli OT.ron-hi skrev:Veldige enig i dette, samt det som har vært skrevet om syden-hits.baluba skrev:Egentlig tror jeg faktisk at Modern Talking topper listen med samtlige av sine sanger på delt førsteplass. Det skyldes sikkert aldersgruppen jeg tilhører.
Men den 10 på Topp versting-lista fra artikkelen er jeg delvis uenig i. Whitney Houstons versjon av I will always love you er glitrende (og bedre enn originalen, det er helt ok at den ikke synges som kønnntri..), We are the World er helt okay, Careless Whisper det samme og Bryan Adams låta er også helt grei.
Noe sier meg at det er en del småredde gutter og gretne gamle gubber som er livredde for å like noe som har med kjærlighet og følelser å gjøre. Eller alternativt aldri fikk danse tight med nettopp den drømmejenta til noen av disse romantiske låtene og bærer nag av den grunn ;D
Kunne nevnt hundrevis av andre hit-låter som bør gå foran i køen på versting-lista...
Det var visst Modern Talking det også...petal skrev:Jeg har klart å fortrenge hvem som sang den, men Cheeri cheeri lady var det vel en sang som het... Brrrrrrr
Du er ikke alene. Det er bare tøft å åpne kjeften og si det. ;DK.H. skrev:Merkelig dette; med unntak av Sputnik og Tor Endresen + noe helt ukjent for meg, synes jeg det meste av det som er nevnt hittil er helt ok. Jeg har sikkert altfor enkel musikksmak.
;D ;D Kongekommentar!norcad skrev:Når hifinissene blir voksne er de like opptatt av å ikke høre på den musikken alle andre liker, som de var av å høre på musikken alle andre liker når de var yngre!![]()
Det som ikke er ok med Whitneys versjon er at hun ikke skjønner (eller etterhvert glemmer) at det er en sår og vemodig tekst hun står og tar av på. Siste del er veldig ufrivillig komisk. En ren misforståelse fra hennes side, spør man meg. Litt som når noen stemmer frem "Perfect day" som tidenes gla'sang.ron-hi skrev:Whitney Houstons versjon av I will always love you er glitrende (og bedre enn originalen, det er helt ok at den ikke synges som kønnntri..),
(...)
Noe sier meg at det er en del småredde gutter og gretne gamle gubber som er livredde for å like noe som har med kjærlighet og følelser å gjøre.
Nå har ikke jeg sett den listen, men dersom Only The Lonely er der på bekostning av Crying eller Candy Man, vel, da har Rolling Stone Magazine et forklarings problem dersom jeg skulle støte på ham på Last Train eller Tilt.Ulf-B skrev:Eldstemann har forsynt min harddisk med en komplett utgave av Rolling Stone Magazine's 500 greatest songs of all time - det er ikke bare slagere her, det skal sies - og her er det mye artig gjenhør. F.eks. finner man på plass nr. 232 Roy Orbison, Only the lonely, og på nr. 500 - uten sammenligning for øvrig - finner man Boston, More than a Feeling.
Det er jeg helt enig med deg i Ulf. Opphavet begynner å mumle om elveblest og helvetesild dersom han utsettes for Pictures Of Matchstick Men av Status Quo, mens jeg som ikke vokste opp med den synes det er en lystig liten trudelutt. Og det er som du sier, det er ofte en grunn til at slagere blir slagere, i hvert fall om vi holder payola og annen manipulasjon utenfor diskusjonen.Ulf-B skrev:Man kan alltid diskutere slike lister. Poenget mitt var egentlig at denne topp-500-listen til Rolling Stone Magazine inneholder en haug med låter som jeg hadde et godt stykke oppi vrangstrupen mens låtene herjet som verst på hitlistene - låter som 10-20-30 år senere faktisk låter veldig allright. Med andre ord: begrepet "verste slager" er neppe helt statisk.
Hey, ikke mobb!!! Jeg kan jo teksten jo .... :Trane skrev:Ellers fikk jeg frått noen vonde flashbacks av en viss tysk gruppe som kalte seg Modern Talking...just pick anyone...pfhøyyyyyy!!!!!
Pictures of Matchstick Men? DEN var jo helt håpløs allerede den gangen - hehe. Men så var jeg tenåring da den herjet som verst, og ble kraftig overeksponert. Men i dag? Jo - jeg spilte den igjen akkurat nå, og den holder mål som en grei liten trudelutt. If you twist my arm.Roberten skrev:Det er jeg helt enig med deg i Ulf. Opphavet begynner å mumle om elveblest og helvetesild dersom han utsettes for Pictures Of Matchstick Men av Status Quo, mens jeg som ikke vokste opp med den synes det er en lystig liten trudelutt.Ulf-B skrev:Man kan alltid diskutere slike lister. Poenget mitt var egentlig at denne topp-500-listen til Rolling Stone Magazine inneholder en haug med låter som jeg hadde et godt stykke oppi vrangstrupen mens låtene herjet som verst på hitlistene - låter som 10-20-30 år senere faktisk låter veldig allright. Med andre ord: begrepet "verste slager" er neppe helt statisk.
Haha, nemlig ! ;DUlf-B skrev:Pictures of Matchstick Men? DEN var jo helt håpløs allerede den gangen - hehe. Men så var jeg tenåring da den herjet som verst, og ble kraftig overeksponert. Men i dag? Jo - jeg spilte den igjen akkurat nå, og den holder mål som en grei liten trudelutt. If you twist my arm.Roberten skrev:Det er jeg helt enig med deg i Ulf. Opphavet begynner å mumle om elveblest og helvetesild dersom han utsettes for Pictures Of Matchstick Men av Status Quo, mens jeg som ikke vokste opp med den synes det er en lystig liten trudelutt.Ulf-B skrev:Man kan alltid diskutere slike lister. Poenget mitt var egentlig at denne topp-500-listen til Rolling Stone Magazine inneholder en haug med låter som jeg hadde et godt stykke oppi vrangstrupen mens låtene herjet som verst på hitlistene - låter som 10-20-30 år senere faktisk låter veldig allright. Med andre ord: begrepet "verste slager" er neppe helt statisk.
De driver og feirer 50-års-dagene sine alle sammen, antar jeg. Sic transit gloria mundi.......ottone skrev:Eller for den saks skyld, virkelig traumatisk:
Jeg må ha vært rundt 12, og de fineste jentene rundt 15. Lurer på hvor de er nå?
Da tror jeg ikke jeg våger å trykke på linken for å høre hva dette kan være. I value my sanity.. (muaaahaaha)totte skrev:Denne har jeg hatt på hjernen siden 80-tallet en gang:
Det handler mer om å ha vært ung på 80-tallet og det å faktisk en gang ha likt det den desidert verste musikken som menneskeheten har greid å produsere. Hvis noen en gang finner opp en tidsmaskin bør den brukes til å reise tilbake til 1980 og ta med menneskene her til 1990 og slippe dem fri, og dermed slette denne delen av musikkhistorien.ron-hi skrev:Noe sier meg at det er en del småredde gutter og gretne gamle gubber som er livredde for å like noe som har med kjærlighet og følelser å gjøre. Eller alternativt aldri fikk danse tight med nettopp den drømmejenta til noen av disse romantiske låtene og bærer nag av den grunn ;D
Kunne nevnt hundrevis av andre hit-låter som bør gå foran i køen på versting-lista...
Idiotisk fordi du tilfeldigvis liker det meste av musikken som er ramset opp?Polkagris skrev:Yan Friis er og blir en gretten, rablende idiot, og viser med flere uttalelser i lista at han også er umusikalsk. I likhet med flere her inne...
Modern Talking, Sputnik og syden-hits + Life Is Life er litt håpløst. Det meste annet som er nevnt her er bare overspilt, men kommer for det meste
fra åpenbare musikalske talenter og fullverdige artister. Idiotisk tråd.
Nix, mange av låtene jeg ikke liker. Det er bare den tullete og uvitende besserwisser holdningen jeg synes blir dum.65finger skrev:Idiotisk fordi du tilfeldigvis liker det meste av musikken som er ramset opp?Polkagris skrev:Yan Friis er og blir en gretten, rablende idiot, og viser med flere uttalelser i lista at han også er umusikalsk. I likhet med flere her inne...
Modern Talking, Sputnik og syden-hits + Life Is Life er litt håpløst. Det meste annet som er nevnt her er bare overspilt, men kommer for det meste
Du har noen poenger polkagris men det er ikke veldig alvorlig dette herPolkagris skrev:Nix, mange av låtene jeg ikke liker. Det er bare den tullete og uvitende besserwisser holdningen jeg synes blir dum.65finger skrev:Idiotisk fordi du tilfeldigvis liker det meste av musikken som er ramset opp?Polkagris skrev:Yan Friis er og blir en gretten, rablende idiot, og viser med flere uttalelser i lista at han også er umusikalsk. I likhet med flere her inne...
Og overdrivelsene i uttalelsene hans (og her inne). En mann som kan hate musikk på den måten syns jeg nesten synd på.
Du synes det er passende å nevne Steely Dan og Paul McCartney sammen med "fugledansen" i en slik tråd?
+1Polkagris skrev:Yan Friis er og blir en gretten, rablende idiot, og viser med flere uttalelser i lista at han også er umusikalsk. I likhet med flere her inne...
Uten å mene noe som helst om den platen som nevnes, så har jeg forståelse for argumentasjonen. Hvis musikken blir for glatt, perfeksjonistisk og produsert så kan den jo fort bli så metronomisk og flinkt at det blir kjedelig å høre på. Spesielt hvis man med referanse fra tidligere utgivelser forventer litt spontanitet, variasjon og tilhørende imperfeksjonisme. Mao. ekte musikk vs. perfeksjonert plastmusikk klippet sammen fra 40 opptak i studio.Supertramp skrev:Husker godt den gang Friis var plateanmelder i bladet Det Nye, på 70 tallet.
Der presterte han å gi albumet The Game med Queen elendig omtale fordi "det var for perfekt og uten feil i musiseringen fra musikerne"......
Med slik argumentasjon kunne han like godt fått seg en annen jobb.
Veldig OT nå, men Lennon trengte jaggu meg McCartney enda mer...lars_erik skrev:Fin liste
-Kan utvides ned:
Love Hurts- tvi
Forelska i lærern
Alt av Return
Bombadilla life
Masse av Paul Mc Cartney- han trengte virkelig John Lennon
Du bør sjekke plata ut på Spotify. Den oser av kvalitet og spilleglede. Låter som Crazy little thing called love, Dragon Attack, Anotherone bites the dust - låter som står som milepæler i gruppas historie.Gjestemedlem skrev:Uten å mene noe som helst om den platen som nevnes, så har jeg forståelse for argumentasjonen. Hvis musikken blir for glatt, perfeksjonistisk og produsert så kan den jo fort bli så metronomisk og flinkt at det blir kjedelig å høre på. Spesielt hvis man med referanse fra tidligere utgivelser forventer litt spontanitet, variasjon og tilhørende imperfeksjonisme. Mao. ekte musikk vs. perfeksjonert plastmusikk klippet sammen fra 40 opptak i studio.