dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    716
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Sting skrev:
    Ja ser alle testere også sier dette! Får jo kjøpekløe av slikt ;D Må bare finne rette selvsagt, den integrerte Karan min er veldig bra så må ikke bomkjøpe..
    Da kan du safe med å kjøpe f.eks.Karan KAS 270. En veldig god forsterker.

    Kan bekrefte at dCS låter veldig bra uten å koble den til en ekstern pre.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Holmium skrev:
    Noen Delius-kjennere her?
    Har nylig kjøpt en Delius 99-modell og kjøpte samtidig en Teac VRDS 10 som skal fungere som drivverk.
    Det er dog litt kommunikasjonsproblemer mellom enhetene, Delius vil ikke låse signalet fra Teac. Etter litt trøbbel ble signalet låst via coaxtilkopling, men det varte bare noen minutter så koplet det ut. Har ikke klart å låse på nytt.
    Har prøvd både coax og toslink.

    Det fungerer fint med coax fra en eldre Denon DVD-spiller.
    Teac ble koplet opp mot en Denon surround receiver og det fungerte uten problemer bådepå coax og optisk.
    Ulike plater er prøvd.
    Har prøvd litt ulike oppsett i menyen på Delius, for deretter å tilbakestille til fabrikkinnstillinger.

    Noen som har noen ide hvorfor Teac + Delius ikke fungerer?
    Ser ut til Teac ligger litt utenfor normal standard og at Delius ikke takler stort utenfor normal standard.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Debussy er testet av Michael Fremer i siste nummer av Stereophile (januar 2011).
    Mye skryt og lovord om dac'en.

    Selv har jeg kjøpt ny U-clock til Puccini'en og er kjempefornøyd.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.112
    Antall liker
    19.959
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hagto skrev:
    Debussy er testet av Michael Fremer i siste nummer av Stereophile (januar 2011).
    Mye skryt og lovord om dac'en.

    Selv har jeg kjøpt ny U-clock til Puccini'en og er kjempefornøyd.
    Kan du fortelle hvilke gevinster lydmessig du fikk med U-clock?
    Har selv Puccini, og lurer litt på denne klokka.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Holmium skrev:
    Holmium skrev:
    Noen Delius-kjennere her?
    Har nylig kjøpt en Delius 99-modell og kjøpte samtidig en Teac VRDS 10 som skal fungere som drivverk.
    Det er dog litt kommunikasjonsproblemer mellom enhetene, Delius vil ikke låse signalet fra Teac. Etter litt trøbbel ble signalet låst via coaxtilkopling, men det varte bare noen minutter så koplet det ut. Har ikke klart å låse på nytt.
    Har prøvd både coax og toslink.

    Det fungerer fint med coax fra en eldre Denon DVD-spiller.
    Teac ble koplet opp mot en Denon surround receiver og det fungerte uten problemer bådepå coax og optisk.
    Ulike plater er prøvd.
    Har prøvd litt ulike oppsett i menyen på Delius, for deretter å tilbakestille til fabrikkinnstillinger.

    Noen som har noen ide hvorfor Teac + Delius ikke fungerer?
    Ser ut til Teac ligger litt utenfor normal standard og at Delius ikke takler stort utenfor normal standard.
    Sorry, det er nok Delius som er utenfor normal standard...

    Arne K
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Cobra2 skrev:
    Sorry, det er nok Delius som er utenfor normal standard...

    Arne K
    Du, det skal ikke mer til enn at jeg endrer klokkefrekvens, deretter justerer master/ slave oppsett ->venter litt -> og vips så spiller det. ;D
    Takk for hjelpen i hvert fall Arne.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    lars_erik skrev:
    Hagto skrev:
    Debussy er testet av Michael Fremer i siste nummer av Stereophile (januar 2011).
    Mye skryt og lovord om dac'en.

    Selv har jeg kjøpt ny U-clock til Puccini'en og er kjempefornøyd.
    Kan du fortelle hvilke gevinster lydmessig du fikk med U-clock?
    Har selv Puccini, og lurer litt på denne klokka.
    Ved cd-spilling så ble alt enda ryddigere og klarere. Instrumenter klinger mere ut, og lydbildet ble litt større. Alt virker mer naturlig og ekte, og man kommer enda litt nærmere musikerne.

    Selv kjøpte jeg den først og fremst for å få bedre lyd fra PC. Har koplet den før et par andre dac'er enn Puccini også, og den forbedret lyden hver gang.

    Spiller Flacfiler med J.river og Asio. Bruker Cardas sin nye Clear USB kabel fra PC. Får meget god lyd med PC, Puccini og U-clock, men når ikke helt opp til lydkvaliteten fra cd platene spillt gjennom Puccini og U-clock.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    Får meget god lyd med PC, Puccini og U-clock, men når ikke helt opp til lydkvaliteten fra cd platene spillt gjennom Puccini og U-clock.
    Gratulerer med nye komponenter Hagto.

    Vil tro at forskjellen på innspilling/kvalitet mellom de forskjellige CDene er minst like stor som forskjellen mellom avspillt på PC/Puccini/U-clock og Puccini /U-clock?

    Jeg har bestemt meg for å endelig komme igang med lignende (men enklere og laaaang billigere- må prioritere sjøh ;)) avspilling som alternativ her i nyhuset.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    emotikon skrev:
    Hagto skrev:
    Får meget god lyd med PC, Puccini og U-clock, men når ikke helt opp til lydkvaliteten fra cd platene spillt gjennom Puccini og U-clock.
    Gratulerer med nye komponenter Hagto.

    Vil tro at forskjellen på innspilling/kvalitet mellom de forskjellige CDene er minst like stor som forskjellen mellom avspillt på PC/Puccini/U-clock og Puccini /U-clock?

    Jeg har bestemt meg for å endelig komme igang med lignende (men enklere og laaaang billigere- må prioritere sjøh ;)) avspilling som alternativ her i nyhuset.
    Takk for det.
    Enig at forskjellen mellom forskjellige cd plater kan være adskillig større, men nå mente jeg plater spillt på puccini sammenliknet med samme plate rippet og spillt fra PC.

    Synes at puccini som drivverk gir litt mer ro. Blir liksom litt mer analogt, ekte, og mer avslappende å høre på.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.709
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    lars_erik skrev:
    Hagto skrev:
    Debussy er testet av Michael Fremer i siste nummer av Stereophile (januar 2011).
    Mye skryt og lovord om dac'en.

    Selv har jeg kjøpt ny U-clock til Puccini'en og er kjempefornøyd.
    Kan du fortelle hvilke gevinster lydmessig du fikk med U-clock?
    Har selv Puccini, og lurer litt på denne klokka.
    Ved cd-spilling så ble alt enda ryddigere og klarere. Instrumenter klinger mere ut, og lydbildet ble litt større. Alt virker mer naturlig og ekte, og man kommer enda litt nærmere musikerne.

    Selv kjøpte jeg den først og fremst for å få bedre lyd fra PC. Har koplet den før et par andre dac'er enn Puccini også, og den forbedret lyden hver gang.

    Spiller Flacfiler med J.river og Asio. Bruker Cardas sin nye Clear USB kabel fra PC. Får meget god lyd med PC, Puccini og U-clock, men når ikke helt opp til lydkvaliteten fra cd platene spillt gjennom Puccini og U-clock.
    Prøv Wasapi. Sies å låte best. ASIO for native USB er forsovet bare en wrapper for WDM-driveren.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Man skrev:
    Prøv Wasapi. Sies å låte best. ASIO for native USB er forsovet bare en wrapper for WDM-driveren.
    Må ha Vista eller Windows 7 for å få Wasapi som option i J.river. Jeg har foreløpig bare XP.
    Men det kommer.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Sting skrev:
    Ja ser alle testere også sier dette! Får jo kjøpekløe av slikt ;D Må bare finne rette selvsagt, den integrerte Karan min er veldig bra så må ikke bomkjøpe..
    Da jeg hadde Delius/purcell tidligere syntes jeg også dette spilte best uten forforsterker.. :) Vil forøvrig anbefale Pass Labs sammen med dCS, synes disse merker i kombinasjon har en vanvittig god synergieffekt.


    Hagto skrev:
    Selv har jeg kjøpt ny U-clock til Puccini'en og er kjempefornøyd.
    Grattis med en U-Clock! :) Hos meg syntes jeg hdd-basert avspilling var (langt) bedre enn VRDS-Neo (klokkeslavet Esoteric X-03) inn i mitt tidligere Delius/Purcell-sett.. Hadde forøvrig vært morro hvis du fikk låne en mac, lastet ned demo av PureMusic, og testet dette opp mot Windows. Kombinasjonen iTunes og PureMusic vanvittig bra her hjemme (skal også være enda mer å hente på å kjøre 64-bit kernel, men dette har jeg ikke testet enda). ;)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.112
    Antall liker
    19.959
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da har jeg fra sikre kilder hørt at software-oppgraderingen til Puccini er klar. Den skal etter sigende gi en stor, hørbar oppgradering :D
    Det blir julekvelden på nytt når den ankommer ;D
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Da har jeg fra sikre kilder hørt at software-oppgraderingen til Puccini er klar. Den skal etter sigende gi en stor, hørbar oppgradering :D
    Det blir julekvelden på nytt når den ankommer ;D
    Kun for Puccini, eller Debussy også?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.112
    Antall liker
    19.959
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Solo skrev:
    lars_erik skrev:
    Da har jeg fra sikre kilder hørt at software-oppgraderingen til Puccini er klar. Den skal etter sigende gi en stor, hørbar oppgradering :D
    Det blir julekvelden på nytt når den ankommer ;D
    Kun for Puccini, eller Debussy også?
    Jeg mener at denne er implementert i Debussy?
    Jeg tror det.
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fikk scarlattioppdateringen for en måneds tid siden og det er forbedret dsd implementasjon og cravens minimum phase filter som er det viktigste. Debussy har slikt filter implementrert og det er meget vellykket. Jeg antar puccinioppgraderingen er i tråd med scarlatti. Mvh.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    achri-d skrev:
    ..cravens minimum phase filter som er det viktigste. Debussy har slikt filter implementrert og det er meget vellykket.
    Det er Debussy flter on (blått lys)?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Fikk beskjed når jeg kjøpte min Debussy nylig at det var en oppdatering på vei som muligens medførte bytte av en chip i tillegg..
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Sting skrev:
    Fikk beskjed når jeg kjøpte min Debussy nylig at det var en oppdatering på vei som muligens medførte bytte av en chip i tillegg..
    Hva skulle den medføre, 24/192 v USB?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Vet faktisk ikke, kan jo håpe :) Thomas på Høium Hifi har vel snart noe info..
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.112
    Antall liker
    19.959
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sting skrev:
    Vet faktisk ikke, kan jo håpe :) Thomas på Høium Hifi har vel snart noe info..
    Han som tipset meg i dag. Altså Høvdingen.

    Mvh
    Lars Erik
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    I januar '11 nummeret av Stereophile (under Manufacturer's Comments) står det:

    ...24-bit/192kHz via asynchronous USB is currently in development and scheduled for release in 2011.
    På samme måte som med Wavelenght/Ayre m.fl. krever dette sikkert bytte av TAS1020B chipen. :)
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det er nok lite sannsynlig at dCS kan oppgradere USB til å håndtere opp til 24/192 uten ny chip - dvs uten ny HW.

    Her er for øvrig et bilde fra roterommet - bare rot uten waf:




    Mvh.


    Edit - jeg glemte å nevne den nye SW-oppgraderingen hvor dCS har bedret DSD implementasjonen samt tilbyr filter uten pre-ekko. I mitt roteromsystem fungerer det nye filteret meget bra.
     

    Vedlegg

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Et slikt hw bytte for oppgradert usb, har dette vært dyrt for ayre, noen ide om dette kommer til å KOSTE for oss med dCS?
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    achri-d skrev:
    Ja, det er nok lite sannsynlig at dCS kan oppgradere USB til å håndtere opp til 24/192 uten ny chip - dvs uten ny HW.

    Her er for øvrig et bilde fra roterommet - bare rot uten waf:




    Mvh.


    Edit - jeg glemte å nevne den nye SW-oppgraderingen hvor dCS har bedret DSD implementasjonen samt tilbyr filter uten pre-ekko. I mitt roteromsystem fungerer det nye filteret meget bra.
    Hei,

    Det var et dyrt roterom hehe,

    Takker for info, også de på PM
    Ser frem til den nye SW oppgraderingen, leste vel noe om den på nettet og det nye filteret var vist veldig bra

    Mvh
    Geir
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.709
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Solo skrev:
    Et slikt hw bytte for oppgradert usb, har dette vært dyrt for ayre, noen ide om dette kommer til å KOSTE for oss med dCS?
    Det lå alltid i kortene at en slik oppgradering skulle komme før eller senere. Derfor ble Ayre modulbasert akkurat med tanke på dette, og for å holde kostnadene nede.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Skulle ikke være vanskelig eller koste mye fikk jeg beskjed om..
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Bare en ting å si: løp og kjøp!! Hvis du har anledning selvsagt, den er like bra som du tror/frykter ;D
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    KentOve skrev:
    Denne Debussy dacen plager hifi-tankene mine noe voldsomt :-\
    Holder med Sting her.. ;) Som tidligere eier av både Pass og dCS, så kan jeg ikke annet enn å anbefale den kombinasjonen heller - de spiller fantastisk og har en vanvittig synergi sammen! XP-10 vil forøvrig bli overflødig, hvis du ikke har behov for analoge innganger da.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Leste gjennom hele dCS tråden her igår, og forstår det sånn at de fleste kjører dCS kildene sine direkte inn i effekten. Det blir uansett uakseptabelt å selge unna XP-10 før jeg selv har prøvd med Debussy direkte i effekttrinnet. Har prøvd å direkte drifte effektforsterkere med Ayon spilleren jeg har nå, og da fikk jeg raskt svar på at en egen forforsterker var å foretrekke.

    Det største problemet blir vel å endelig bestemme seg for om jeg skal velge Windows eller OSX som Operativsystem.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    KentOve skrev:
    Leste gjennom hele dCS tråden her igår, og forstår det sånn at de fleste kjører dCS kildene sine direkte inn i effekten. Det blir uansett uakseptabelt å selge unna XP-10 før jeg selv har prøvd med Debussy direkte i effekttrinnet. Har prøvd å direkte drifte effektforsterkere med Ayon spilleren jeg har nå, og da fikk jeg raskt svar på at en egen forforsterker var å foretrekke.

    Det største problemet blir vel å endelig bestemme seg for om jeg skal velge Windows eller OSX som Operativsystem.
    Hos meg var XP-10 overflødig med Delius, valgte allikevel å kjøpe XP-10 etterhvert da jeg trengte analog inngang til hjemmekino.. Hadde Windows tidligere, men har konvertert til Apple-menigheten - det hele koker vel ned til hvilken avspiller (og OS) du liker best, selv har jeg lagt min elsk på iTunes i kombinasjon med PureMusic, samt OSX. :)
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Hvis XP-10 var overflødig med Delius, så vil jeg tro den blir en flaskehals med Debussy.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Jeg skal ikke legge meg ut mot dere når det kommer til om Debussy fungerer best når den blir koblet opp direkte i ett effektrinn, eller om man bruker egen forforsterker i mellom. Uansett så syns jeg det blir feil å konkludere med at allerede nå XP-10 blir overflødig, før jeg i det hele tatt har prøvd. Det kan jo hende, som jeg så det har blitt nevnt tidligere i tråden at jeg vil like lyden bedre med en egen forforsterker i mellom. Dette kan jo f,eks brukes til å tune lyden litt.

    Men, slapp av gutter.. Hvem vet, kanskje jeg blir slått i bakken av lyden Debussy spiller opp, når den blir koblet opp sammen med Pass Labs forsterkeren min. Har heller ikke bestemt meg for Debussy, men jeg må jo ærlig innrømme at den gjør noe med nattesøvnen min ;)
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Endelig medlem jeg også :)

    For en vanvittig oppløsning det er på disse superspillerene! Cary 306 var bra, men Puccini er en helt annen divisjon. Jeg har frysninger på ryggen ;D
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn