David Gilmour "Castellorizon"

Gary_Fischer

Fersking
Ble medlem
21.01.2005
Innlegg
4
Antall liker
0
Hei alle mine ukjente venner her på forumet :D
Nå sitter jeg her på "gutterommet" og spiller Gilmour`s
siste skive, må bare fortelle dere litt om første lytte inntrykk.
Skiva er så langt jeg kan bedømme det hans beste siden Pink Floyd tiden, det er gjenomgående meget bra melodier og gode arr. Skal jeg si noe om lyden så må det bare være "stooor" herved anbefalt på det sterkeste.
G.F.
 
S

stikken

Gjest
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

;DDa gleder vi /jeg oss, den er på vei i posten sammen med en drøss (7) andre skiver 8)
Godt og høre at den var bra........
Vh
S
 

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Innlegg
181
Antall liker
0
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Var i platebutikken idag og håpet på en "tjuvstart", men det gikk ikke gitt. Må nok vente til mandag jeg da...
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Synes plata er direkte kjedelig jeg, taffelmusikk med elektrisk gitar og nogo attåt. Man forventeter liksom litt mer av denne mannen. Lydmessig er den ikke dårlig og vil sikkert falle i smak hos mange her. Kanskje den bedrer seg ved flere gjennomhøringer men jeg er sterkt i tvil.
 
O

om.s

Gjest
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Varierende inntrykk av plata tydeligvis, blir "spennende" å höre selv når den ramler ned i kassa her.....

mvh
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Den er ihvertfall bedre enn Division Bell, men det skal jo ikke så mye til. :-/
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.736
Antall liker
4.620
Sted
Nøtterøy
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Synes plata er direkte kjedelig jeg, taffelmusikk med elektrisk gitar og nogo attåt. Man forventeter liksom litt mer av denne mannen. Lydmessig er den ikke dårlig og vil sikkert falle i smak hos mange her. Kanskje den bedrer seg ved flere gjennomhøringer men jeg er sterkt i tvil.
Helt enig boffen! Kun et par låter som holder mål. Blir nok stående mye i hylla.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.119
Antall liker
34.048
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Ble heller ikke overbevist, har faktisk bare hørt den en gang. Fyren har jo et bra sound, men stort sett kjedelig.
 

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Innlegg
281
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Førsteinntrykket var at den var litt kjedelig, andre og tredjeinntrykket det samme, men så begyner den å "sitte" bedre og bedre. Etter å ha hørt den flere ganger blir den bare bedre og bedre. Slik har det alltid vært med Pink Floyd for meg. Først er de kjedelige, deretter blir de bedre og bedre og PF er nå en av mine favorittgrupper.....
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Helt ok plate, holde samme PF stil som de hadde etter at Rogern stakk. Litt kjedelig og platt, men samtidig litt "eventyr" aktig. Er nok ikke plata som vil snurre mest i spillern. men litt skal den få kjørt seg :).

Veldig sterk 3'er ifra meg! kanskje en svak 4'er.
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Må nok si at også jeg synes albumet virker litt kjedelig etter de første gjennomspillingene. Tittelkuttet klarer å holde oppmerksomheten min, men mye av det andre blir bakgrunnsmusikk...
 
O

om.s

Gjest
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Opplever heller ikke at denne skiva har noen spesiellt god lyd, eller?

mvh
 
S

stikken

Gjest
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Sukk, ja ja hva kan man forvente???
Gilmour sa det jo så strålende selv:
" at hvis man tar Beatles og plukker gruppa fra hverandre kan man ikke skjønne at det skulle ha blitt noen suksess, men ser man på individene samlet blir det snakk om noe helt annet. De utfyller hverandre og da blir det god musikk".

Dette gjelder vel de fleste band, dog klarer noen seg bra ,andre ikke .
Slik er det jo også med Floyd.

Når det gjelder den siste skiva til David, synes jeg personlig den er ok, men ikke mer enn det.
Den ligner også mye på den første han lagte harmonisk sett, men det er jo Gilmour det også...........
Vh
S
 
O

om.s

Gjest
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

Sukk, ja ja hva kan man forvente???
Gilmour sa det jo så strålende selv:
" at hvis man tar Beatles og plukker gruppa fra hverandre kan man ikke skjønne at det skulle ha blitt noen suksess, men ser man på individene samlet blir det snakk om noe helt annet. De utfyller hverandre og da blir det god musikk".

Dette gjelder vel de fleste band, dog klarer noen seg bra ,andre ikke .
Slik er det jo også med Floyd.

Når det gjelder den siste skiva til David, synes jeg personlig den er ok, men ikke mer enn det.
Den ligner også mye på den første han lagte harmonisk sett, men det er jo Gilmour det også...........
Vh
S
Selv foretrekker jeg Roger Waters fra denne gruppa om man skal tenke de enkelte som solo artister.
Det jeg hadde mer i tankene ang lyden var at den har havnet under "god lyd anbefalinger" :-/

mvh
 
S

stikken

Gjest
Re: David Gilmour "Castellorizon&quot

;DJa det så jeg når jeg hadde skrevet ferdig :eek:
Så også at jeg trodde det var en annen spalte ::)
Når det gjelder lyden synes jeg ikke den utmerker seg noe, den er slik den bør være helt ok. :)
Vh
S
 
Topp Bunn