Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    FEAR 3 kommer om ikke så lenge. Mer vold og angst.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Akkurat kjøpt Modern Warfare 2. Virker som jeg nærmer meg slutten, om så er tilfellet har det gått litt for fort :)

    Holder en knapp på at eneren var bedre. Men du verden, bra action!
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er litt usikker på hva Action RPG er fornoe.. Jeg digger hvordan spillet SER ut på trailere.. men jeg har ikke så mye kule minner fra RPG`s tidligere i min "karriere" .. men det er kanskje fordi jeg kobler det med brett, rare terninger og rare folk...? antar dette er noe annet?

    Gjestemedlem skrev:
    Mass Effect II er bare utrolig bra. Anbefales på det varmeste. Hvis man likte action RPG-spill som KOTOR er dette noe av det beste som er laget.

     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte CMR Dirt 2 på Play.com for en slikk og ingenting for en mnd's tid siden, til 360 Eliten som jeg var så heldig å få bytta til meg fra en gammel PS2 med masse spill hos en veldig generøs gamingkjede (fantastisk at slike "deals" kan eksistere?...) respekt! (jeg drar innom der hver gang jeg er i "by`n") og jeg må si at... FY FLATE hvor bra toeren er... det er steder i kroatia, kina, london osv hvor jeg nesten føler jeg må STOPPE for å nyte utsikten! det er så PENT !? og det gir så STOR glede å VINNE i dette spillet ! nå spiller jeg på enkleste vanskelighetsgrad (og ikke med ratt) men for meg så er det HELT strålende å bruke litt tid i dette spillet når anledningen byr seg.. Det er VIRKELIG bra.. og for £17 eller hva jeg betalte for det, så er det nesten på grensa til et RAN... En Laaaaaang kontrollert sladd i dette spillet gir en jævla fet følelse :) og spes når det går ALT for fort og det kommer en uventet sving og man bare sklir gjennom den ...

    vakkert ! rett og slett!

    (men jeg liker ikke gjørma i malaysia.. hvorfor er det så smale gjørmete veier akkurat DER??) .. burde ikke de være i england eller no? ;)
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Har spilt mye MW2 i det siste. Ganske bra det. Tok litt tid før jeg begynte å få gode k/d ratio. Stoppet ved lvl 70, og løper nå rundt med AK47 og 2 gamle meterlange børser. Artig. Mulig jeg prøver på singleplayeren en gang også før jeg legger det fra meg for godt.

    Kjøpte meg Mass Effect 2 for noen dager siden. Ikke _helt_ den store følelsen etter en time spilling, men det kommer vel.

    Uncharted 2: Among Thieves på PS3 anbefales også. Singelplayeren er virkelig bra laget med en flott stemning og en god porsjon humor.

    I dag spilles det Battlefield BC 2 demo på både XBOX 360 og PS3. Virker veldig lovende for en Battlefield avhengig som meg. Var og er ihugga PC gamer, men har faktisk klart å venne meg til å spille på konsoll etter noen hundre timer. Lyden på BC 2 er forøvrig desidert best på XBOX 360 om noen skulle lure. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fikk trødd i ett ATI 5870 i dag, nå får man vel teste om det er verdt pengene ;)
    Ikke rare cpu'n så der er vel flaskehalsen. Duo 3.16 som rusler og går på 3.5.

    Først ut er IL-2 m/ext. pack's.
    Modern warfare 2, og litt annet smått som drar litt ut av skjermkortet.

    /jan
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Et spørsmål til dere hardcore-gutta:

    Jeg spiller litt i ny og ne og er kresen på spillkvaliteten så endel av PS3-titlene som er dugandes har jeg rotet meg gjennom, men har ikke hatt XBox 360 og vurderer anskaffelse av den nye versjonen som kommer nå. Kona rister på hodet, voksne mannfolk og greier, men:

    Er det ikke en god del 360-ekslusive spill som er verd å anskaffe, og som kan kjøpes for en rimelig penge nå?

    Er den nye versjonen kompatibel med alle tidligere spill?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cybervision_ skrev:
    Et spørsmål til dere hardcore-gutta:

    Jeg spiller litt i ny og ne og er kresen på spillkvaliteten så endel av PS3-titlene som er dugandes har jeg rotet meg gjennom, men har ikke hatt XBox 360 og vurderer anskaffelse av den nye versjonen som kommer nå. Kona rister på hodet, voksne mannfolk og greier, men:
    Mi har slutte og riste på hodet ;D (jeg er 44 men ikke voksen)
    Går i pc her riktig nok, gjort i endel år. De venner seg.

    Konsoller kan jeg desverre fint lite med. 18 åringen her i huset kjøpte seg en x-box nå (360 regner jeg med) og der ser jo iaf ikke spillene gale ut. Halo og ett par andre spill som faktisk ser ganske gromme ut. Finns vel bla endel bra bilspill til de der.
    Har endel eldre konsoller liggende (ungene elsker jo denslags) men kan lite med de.
    wii derimot finner jeg meget underholdene, wii sports da selvsagt.
    Blir denga stadig vekk i både golf/tennis og bowling av de små.... ;)

    /jan
     
    C

    Cyber

    Gjest
    JanR skrev:
    Mi har slutte og riste på hodet ;D (jeg er 44 men ikke voksen)
    Godt å vite at det ikke bare er meg som ikke helt klarer å legge mine ungdomslige fritidsaktiviteter helt fra meg.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cybervision_ skrev:
    JanR skrev:
    Mi har slutte og riste på hodet ;D (jeg er 44 men ikke voksen)
    Godt å vite at det ikke bare er meg som ikke helt klarer å legge mine ungdomslige fritidsaktiviteter helt fra meg.
    Det er fler av oss, fortvil ikke.

    /jan
     
    N

    nb

    Gjest
    cybervision_ skrev:
    Et spørsmål til dere hardcore-gutta:

    Jeg spiller litt i ny og ne og er kresen på spillkvaliteten så endel av PS3-titlene som er dugandes har jeg rotet meg gjennom, men har ikke hatt XBox 360 og vurderer anskaffelse av den nye versjonen som kommer nå. Kona rister på hodet, voksne mannfolk og greier, men:

    Er det ikke en god del 360-ekslusive spill som er verd å anskaffe, og som kan kjøpes for en rimelig penge nå?

    Er den nye versjonen kompatibel med alle tidligere spill?
    Kan aldri tenke meg det er noen kombabilitetsproblemer, det ville være kommersiellt selvmord.

    Selv har jeg PS3 og XBOX 360 (og selvsagt PC). Av XBox-eksklusive spill, så har jeg spillt meg gjennom Halo og Gears of War. Særlig Gears synest jeg er verdt prisen på konsollen alene, Horde-modus i multiplayer på GW2 kan være fantastisk morro.

    De fleste spillene som finnes til begge konsollene har jeg kjøpt til PS3 da jeg synest det er en mye slickere maskin, samt at den ikke bråker som en støvsuger (har gammel versjon av XBox, de har visstnok fått gjort noe med det nå).

    Edit: Med "tidligere spill" så tenkte jeg på spill som allerede er gitt ut for XBox 360,
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Fikk trødd i ett ATI 5870 i dag, nå får man vel teste om det er verdt pengene ;)
    Ikke rare cpu'n så der er vel flaskehalsen. Duo 3.16 som rusler og går på 3.5.

    Først ut er IL-2 m/ext. pack's.
    Modern warfare 2, og litt annet smått som drar litt ut av skjermkortet.

    /jan
    Fikk 5850 for noen uker siden (betalte bare 1245,- for det). Bra Kort, disse.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Hmm, snart på tide å oppgradere mitt gamle 4850, skjønner jeg.

    Forøvrig: er godt i gang med Fallout 3 (innimellom UT3). Liker godt stemningen i Fallout, men til tider ganske vanskelig å holde seg i live.

     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Fallout 3 har jeg mange timer med! Fantastisk spill!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    Hmm, snart på tide å oppgradere mitt gamle 4850, skjønner jeg.
    Nja, er ikke så dårlig det kortet.
    Eldstekaren arvet mitt 4870, nøyd han med.

    Etter en time med modern warfare 2 må jeg jo innrømme at 5870 heller ikke er noen sinke i trafikken.
    Er vel heller cpu som holder igjen hvis det er noe. Men det flyter bra med det meste på max.
    IL-2 også, deilig :)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Glemte faktisk at jeg hadde kjøpt MW2 i en solskinnsperiode her helt til lillebroren til dama fant det, så nå venter jeg bare på en regnværs dag ;)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Går endel i MW2. Har noen kompiser jeg teamer opp med i ny og ne. Problemet er at det er så mange som cheater :(. Det kommer en ny versjon i november med serverløsning, det vil nok hjelpe på. Spiller og litt Heroes 5, ser det skal komme en ny versjon i 2011. BC2 falt jeg aldri skikkelig for så der er jeg level 3 etter 4-5 mnd med spillet.

    Jeg kjøpte ATI 5770 for over et halvt år siden men det kortet var full av feil. Det fryste i hytt og dynevær så jeg endte opp med et "eldre" nvidia 260 kort som har fungert prikkfritt. Selv om jeg har AMD prosessor og er godt fornøyd med det blir det en stund til jeg tester ATI igjen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    cybervision_ skrev:
    Et spørsmål til dere hardcore-gutta:

    Jeg spiller litt i ny og ne og er kresen på spillkvaliteten så endel av PS3-titlene som er dugandes har jeg rotet meg gjennom, men har ikke hatt XBox 360 og vurderer anskaffelse av den nye versjonen som kommer nå. Kona rister på hodet, voksne mannfolk og greier, men:
    Mi har slutte og riste på hodet ;D (jeg er 44 men ikke voksen)
    Konene deres har selvfølgelig rett, men må slutte med ristingen når de begynner å bli redd for nakkesleng...
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Starcraft 2 bør testes dersom dere liker strategi. :D Spillet er enkelt å komme igang med, snart igjennom kampanjen nå. Hadde nok vært ferdig for lenge siden, dersom jeg hadde kjøpt det på et annet tidspunkt enn da jeg ble pappa til nr. 2.
    Spiller litt på iPad, men foreløpig ingenting som fenger lenge av gangen. Har også en wow-konto, så litt pvp iblant også.
    Kona er positiv til at jeg spiller, selv om det ikke er noe for henne. :) Målet er å holde seg leken hele livet, spill er kultur, musikk og teater med! Enkelte spillopplevelser kan være fullt på høyde med gode musikkopplevelser.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som spiller Red Dead Dedemption da? Kjøpte det på impuls her endag, og må si at Rockstar har fått det til denne gangen også, ta det beste fra GTA serien, flytt tiden et par hundre år tilbake og lek cowboy som aldri før!
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Red Dead Redemption finnes dessverre ikke til PC.

    Sjøl har jeg vendt tilbake til Borderlands (innimellom UT3)

     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Har gått litt lei av UT3, og trenger tips til en førstepersonsskyter som har god flerspillerdel (multiplayer).
    Lagspill er vel og bra, men det er minst like gøy med en real deathmatch. Gjerne sci-fi- basert. Prøvde meg på F.E.A.R. 2, men det var heller traurig. Er det bare krigsspill à la Call of Duty og Battlefield som gjelder for tiden?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    atonal skrev:
    Har gått litt lei av UT3, og trenger tips til en førstepersonsskyter som har god flerspillerdel (multiplayer).
    Lagspill er vel og bra, men det er minst like gøy med en real deathmatch. Gjerne sci-fi- basert. Prøvde meg på F.E.A.R. 2, men det var heller traurig. Er det bare krigsspill à la Call of Duty og Battlefield som gjelder for tiden?
    BC2 er jo bra da... -ellers er det jo strategispill som gjelder, eller så kan du herje litt med Team fortress, eller bruke resten av uka på FarCry 2.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Dead Space er et absolutt must. Dead Space 2 kommer jo også snart.
    Mass Effect 2 er et enormt spill, ikke førsteperson, men utrolig bra allikevel. Begge titler er sci fi, den første scifi grøsser.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5

    oooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!!!!!
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Trodde de fleste som har ventet på dette spillet hadde gitt opp for lenge lenge siden :)

    Greit å vite at spillutvikleren ikke har stresset, jobbet overtid osv. for å få ferdig spillet til en satt release dato, etter en så lang utviklingstid må det jo bare bli bra.

    En ting jeg ikke vil tolerere med denne tittelen er dog bugs og eviglange nedlastinger av patch nr.1,1. 1,2.1,3. 2,001 osv.
    Dette bør jaggu være ferdig nå...
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ble vel bytta grafikkmotor x antall ganger, rettighetene solgt videre, nedleggelser.. osv osv.. Men den som venter på noe godt, venter (forhåpentligvis) ikke forgjeves :)
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    kaap skrev:

    oooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!!!!!
    Hehe, endelig, ja ;D

    BC2 er jo bra da... -ellers er det jo strategispill som gjelder, eller så kan du herje litt med Team fortress, eller bruke resten av uka på FarCry 2.
    @bjornh, har fått meg at BC2 har fått gode anmeldelser, får kanskje sjekke det ut. Far Cry 2 også, kanskje.

    Dead Space er et absolutt must. Dead Space 2 kommer jo også snart.
    Mass Effect 2 er et enormt spill, ikke førsteperson, men utrolig bra allikevel. Begge titler er sci fi, den første scifi grøsser.
    Gleder meg til Dead Space 2, eneren likte jeg veldig godt. ME2 er også bra, men jeg er ikke så gira på RPG-spill. Ser også frem til Deus Ex Human Revolution, men er forberedt på en skuffelse (jfr. 2`eren).
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    vins666 skrev:
    Ingen som kjører gt5 her?

    Vins
    Åja, går noen timer her i uka. Prøver å mestre Ruf CTR nå, en håndfull kan man si :)
     

    vins666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    tand skrev:
    vins666 skrev:
    Ingen som kjører gt5 her?

    Vins
    javascript:void(0);

    Åja, går noen timer her i uka. Prøver å mestre Ruf CTR nå, en håndfull kan man si :)
    Yello bird på nordsleife, helt topp. Leker nå med monsterbilen i Vettel academy. ;D
    Kjører du med ratt og pedaler?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har prøvd det nye "Medal of Honour"?
    På tilbud til 14pund hos play så jeg tok sjansen.
     

    dangerc

    Fersking
    Ble medlem
    19.11.2008
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Har gått fra PC plattformen til Xbox de siste årene..
    Spiller nå Battlefield Bad Company2 online, meget underholdene.
    Sjelden at et FPS spill har fenget meg så mye, iallefall på konsoll, meget underholdene. Anbefales. :D

    PS: X360 Nicket mitt er: F3zD3 1337 hvis det er noen som spiller Xbox, så er det bare og ligge meg til :)

    På PC så er det Starcraft & ARMA2 (med expantions) har ikke opplevd sidestykke på et realistisk Krigsspill som ARMA serien, tar realistisk krigføring til nye høyder for min del..
     
    N

    nb

    Gjest
    Spillte gjennom enspillerdelen av Killzone 3 på PS3 i forrige uke. Greit nok, terningkast 4.5 - imponerende rent teknisk men ble aldri særlig engasjert i spillet.Synest 2-eren var mye morsomere.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Battelfjell 3. Det må jo bli tingen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn