Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hadde store planer om å spille Forza og Batman denne høsten, men så daua xboxen.

    *applaus*
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Og man kan kjøpe det for en femtilapp på nettet så man trenger ikke gjøre seg til banditt for å teste det heller :)

    JanR skrev:
    CMR Dirt 1 er knallbra og ikke minst morro (med ratt og pedal sett vel å merke)

    Tror jaggu jeg skal finne den fram igjen.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pstraums skrev:
    Og man kan kjøpe det for en femtilapp på nettet så man trenger ikke gjøre seg til banditt for å teste det heller :)

    JanR skrev:
    CMR Dirt 1 er knallbra og ikke minst morro (med ratt og pedal sett vel å merke)

    Tror jaggu jeg skal finne den fram igjen.

    /jan
    Helt korrekt.
    Kjøpte det faktisk for en god stund siden.
    Likte de gamle CMR spillene også, var en dødperiode i CMR serien men så kom Dirt ;)

    /jan
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Og det er ikke mange bilspill som (siden wrc3) har gitt meg like mange fete "GLIS" som dirt "1".... noen ganger (som oftest EGENTLIG) ser det så bra ut at det er nesten komisk.. (det var litt vanskelig å lære å bruke en joypad, men de nye er jo så analoge at det gikk bra å styre til slutt.. kan dessverre ikke ha rattet og pedalene montert opp i stua, så da blir det den trådløse i som regjerer... fønker BRA det også!) :)

    JanR skrev:
    pstraums skrev:
    Og man kan kjøpe det for en femtilapp på nettet så man trenger ikke gjøre seg til banditt for å teste det heller :)

    JanR skrev:
    CMR Dirt 1 er knallbra og ikke minst morro (med ratt og pedal sett vel å merke)

    Tror jaggu jeg skal finne den fram igjen.

    /jan
    Helt korrekt.
    Kjøpte det faktisk for en god stund siden.
    Likte de gamle CMR spillene også, var en dødperiode i CMR serien men så kom Dirt ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Legge in Dirt i kveld. Fikk tørket støv av ratt/pedal settet.
    Eneste jeg savner er faktisk clutch, se hva som finns av "kit" der ute.

    Fikk tak i (ja lovlig) Modern warfare 2, den skal garantert testes etter middagen i dag ;)

    /jan
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Antar at det er sånn "team" basert som cod4 ? jeg liker skytespill med rå grafikk, men ikke når det er masse folk fra "teamet mitt" som hele tiden surrer forran maskingeværet mitt :) irriterte meg noe grønnjævlig på call of duty (eller hva det nå var) .. liker meg best når jeg er alene med MASSSE kuler tilgjengelig og ingen computerstyrte fjols som skal "hjelpe" meg ;D ;D ;D

    JanR skrev:
    Legge in Dirt i kveld. Fikk tørket støv av ratt/pedal settet.
    Eneste jeg savner er faktisk clutch, se hva som finns av "kit" der ute.

    Fikk tak i (ja lovlig) Modern warfare 2, den skal garantert testes etter middagen i dag ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pstraums skrev:
    Antar at det er sånn "team" basert som cod4 ? jeg liker skytespill med rå grafikk, men ikke når det er masse folk fra "teamet mitt" som hele tiden surrer forran maskingeværet mitt :) irriterte meg noe grønnjævlig på call of duty (eller hva det nå var) .. liker meg best når jeg er alene med MASSSE kuler tilgjengelig og ingen computerstyrte fjols som skal "hjelpe" meg ;D ;D ;D

    JanR skrev:
    Legge in Dirt i kveld. Fikk tørket støv av ratt/pedal settet.
    Eneste jeg savner er faktisk clutch, se hva som finns av "kit" der ute.

    Fikk tak i (ja lovlig) Modern warfare 2, den skal garantert testes etter middagen i dag ;)

    /jan
    Modern Warfare 2 (aka CoD 6) er vannvittig herlig :D
    Ikke prøvd multiplayer, foretrekker absolutt singel player.
    Svarte fan (unskyld utrykket) for ett spill, grafikken er hinsides, spillbarhet og AI (så langt) knallbra.

    Løp og kjøp.


    Rakk ett par baner med Dirt i går også, fader meg glemt hvor morro CMR faktisk er :)
    Ser for meg ett par timer i kveld også, bak rattet ;)

    edit: leif...

    /jan
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Må si meg enig i Jans synspunkter på COD Modern Warfare 2. Et fantastisk spill.

    Grafikken er alene et kapittel for seg selv.
    Har oppgradert min PC med overclocket 920 plattform, samt et sinna grafikkort, og spiller med alle instillinger på max. Grafikken er uten tvil det beste jeg har sett til nå.

    Har spillt noen timer i går kveld, og det var vanskelig å slutte for kvelden.
    I forhold til det forrige COD, er tempoet skrudd opp flere hakk. Det går unna i en heseblesende fart.

    AI er vesentlig forbedret, og fikk flere ganger noen positive overraskelser. ;D

    Årets utgivelse! Løp og kjøp!!!


    /Trond
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Har du spilt Crysis? -synes FEAR 2 hadde en del minneverdig også.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bjornh skrev:
    Har du spilt Crysis? -synes FEAR 2 hadde en del minneverdig også.
    Far Cry/Crysis, hele ruklet ;)
    Crysis var også ett meget bra spill, syns jeg.
    Som sagt veldig glad i singelplayer spill.

    Eneste multiplayer jeg spiller er UnrealTournament, det gamle altså.

    Tror jeg lider av sånn "reversed motion sickness"
    Går spill for sakte så blir jeg pokker'n meg dårlig 8)

    /jan
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Nei, jeg spiller fortsatt BF2 online. Ble kjekk med den nye patch'en -så tazkler den Vista/Win7 også. Blir en del casual.

    MW2 mottar en del klager ser jeg:

    Fra spillverket:

    *Bare 9 mot 9
    *Ingen visning på ping
    *Host slutter = 90% sjanse for at server detter sammen
    *Ingen mods kan spilles
    *PGA opplegget så er det VELDIG høy ping på de gjennomsnittelige serverne(masse masse lag)
    *Lavt nivå siden det ikke er klan server lengere


    http://www.spillverket.no/artikler/modern_warfare_2_slaktes_av_brukerne/73136
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    bjornh skrev:
    Har du spilt Crysis? -synes FEAR 2 hadde en del minneverdig også.
    Har selvfølgelig spilt Crysis, og Crysis Warhead. Kan med ettertrykk si at COD Modern Warfare 2 er vesentlig bedre på både grafikk og gameplay. Vil imidlertid påpeke at dette gjelder SP delen.
    Som Jan, spiller jeg i all vesentlighet bare SP.

    Synd jeg ikke får tid til å nyte grafikken, da det stort sett går i et forrykende tempo. ;D

    /Trond
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg likte Crysis. Grafikken var veldig bra. Jeg fikk ikke spilt heeeelt ferdig. Eneste jeg synes, er at de stridvognskampene før man kommer i kontakt med "aliens" kunne hatt litt mer varierte eksplosjoner mm. Det så omtrent likedan ut hver gang noe eksploderte på bakken.

    Nå skyter jeg mest zombier, siden det krever "no brains" i L4D. Men BF2 er stadig tilbakevendende. C&C 3 også.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Blir mye WoW for min del...vanskelig å komme unna føler jeg :)
    Bra grafikk der også nå med detaljer skrudd til max.

    Det neste store der blir Cataclysm ila. 2010 engang.

    Ellers venter jeg på det mye MMOet Star Wars Republic saken som skal komme, også våren 2010.

    Håper det blir svært likt Kotor I og II bare modernisert. Hm...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    RA3 må spilles ferdig i jula..!
     
    N

    nb

    Gjest
    Spiller for tiden Unchartered 2 på PS3. Veldig tøft. God historie, ekstremt god grafikk i stemningsfulle miljøer rundt om i verden. Veldig god gameplay.

    Har også kjøpt Modern Warfare 2 til PS3 som skal spilles etterpå. Regner med det blir en del multiplayer på dette, Gears of War 2 i Horde-modus har vært online-favoritten min så langt.

    Jeg foretrekker å game på TV-spill, har en ganske arg PC stående, men synest det er mer behagelig å ligge på sofaen, ha 42" eller projektor og bedre lydanlegg en hva som er tilfelle på PC-rommet mitt. Også behagelig å slippe å investere i nmytt grafikkort en gang i året for å holde tritt med utviklingen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Det trenger man ikke. Har hatt 8800GTX en god stund nå, og nå begynner det å dra litt på årene. Blir nok et HD 5870 på meg til neste år. Da byttes HD 4870 over i PC 2 og 8800GTX pensjoneres inn i en "ukjent maskin".
     
    N

    nb

    Gjest
    bjornh skrev:
    Det trenger man ikke. Har hatt 8800GTX en god stund nå, og nå begynner det å dra litt på årene. Blir nok et HD 5870 på meg til neste år. Da byttes HD 4870 over i PC 2 og 8800GTX pensjoneres inn i en "ukjent maskin".
    Jeg har 8800GTS og det holder forsåvidt greit koken. Er to år gammelt sånn ca og har ingen planer om å bytte med det første. Spiller stort sett strategispill (les: Civilization IV) på PC, så kjøper ikke noe nytt før jeg trenger det. Fikk dog ikke allverdens FPS på 1920x1200 i Crysis når jeg testet det...
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Har noen sammenlignet Modern Warfare 2 på pc og Xbox 360/PS3? Får man bedre grafikk ved å spille pc versjonen? Jeg har da Radeon 4870 + quad core på 2.83 ghz.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ketil skrev:
    Har noen sammenlignet Modern Warfare 2 på pc og Xbox 360/PS3? Får man bedre grafikk ved å spille pc versjonen? Jeg har da Radeon 4870 + quad core på 2.83 ghz.
    Kun pc.
    Guttane kommer nok til å kjøpe ps3 versjonen etterhvert.

    Sitter på en 3.16 duo og 4870, 1152x864/100hz, flyter greit det :)

    /jan
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Modern Warfare 2 blir jo skamrost i pressen, gleder meg til å prøve den. Enspillerdelen til 1`eren og de andre CoD-spillene har en god regi, noe lineære i spillbarheten, kanskje.

    Fort tiden koser jeg meg stort med Borderlands, et science fiction FPS med RPG elementer. Herlig post-apokalyptisk stemning, bra musikk og lydproduksjon, humor og attitude og relativt krevende oppdrag. Kan spilles team-basert eller som SP.

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ketil skrev:
    Har noen sammenlignet Modern Warfare 2 på pc og Xbox 360/PS3? Får man bedre grafikk ved å spille pc versjonen? Jeg har da Radeon 4870 + quad core på 2.83 ghz.
    Nei. Jeg har omtrent det oppsettet du har. Man får som oftest flere muligheter til å tweake oppløsning på PC.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Heller kanskje litt mot å kjøpe Modern Warfare 2 på konsoll. Liksom litt mer avslappende bare å slenge seg i sofaen foran en 40 tommer.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.668
    Antall liker
    3.698
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ketil skrev:
    Heller kanskje litt mot å kjøpe Modern Warfare 2 på konsoll. Liksom litt mer avslappende bare å slenge seg i sofaen foran en 40 tommer.
    Avslappende?! I' ska' lov' i at det er ikke mye avslapning å finne i MW2, bare for å ha sagt det. Bedre å sitte i høyspenn foran en monitor enn å krype skremt framfor en diger 50"...
    Forresten går MW2 utmerket på et 4850-kort i 1280X1024 på en 20".

    B
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    berxter skrev:
    Ketil skrev:
    Heller kanskje litt mot å kjøpe Modern Warfare 2 på konsoll. Liksom litt mer avslappende bare å slenge seg i sofaen foran en 40 tommer.
    Avslappende?! I' ska' lov' i at det er ikke mye avslapning å finne i MW2, bare for å ha sagt det. Bedre å sitte i høyspenn foran en monitor enn å krype skremt framfor en diger 50"...
    Forresten går MW2 utmerket på et 4850-kort i 1280X1024 på en 20".

    B
    Kanskje ikke helt det rette uttrykket det nei :) Kanskje jeg liker å bli skremt på en avslappende måte ;D
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.130
    Antall liker
    3.502
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Håper det er noen som kan hjelpe meg å komme igang med Modern Warfare 2 på Pc.
    Jeg har en HP Pavilion dv6500 Notebook PC.
    Prosessor: AMD Turion 64 X 2 Mobile Technology TL-60 2.00GHz.
    Minne(RAM) 2 GB.
    Systemtype 32-biters operativsystem
    Skjermkort: NVIDA GeForce 8400M GS.
    OS: Vista.

    Når jeg prøver å kjøre MW 2 krasjer pc til desktopp uten at jeg får noen som helst feilmelding.
    Noen som har noen tips om hva som forårsaker dette?.
    Har gledet meg som en gris til spillet, men har bare blitt kraftig frustrert.
    Håper det er noen som kan hjelpe meg.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er slettes ikke sikker, da jeg ikke kjenner laptop gpuer så godt, men ett kjapt googlesøk sa at denne chippen var "i beste fall middels" for bærbare .. mulig skjermkortet rett og slett ikke er barskt nok for å takle spillet ? kanskje for lite videominne ? (har du lest hvilke maskinkrav som står i manualen på spillet?)

    Hvis du er heldig kanskje det bare er oppgradering av en driver som trengs .. (f.eks. skjermkortdriver)

    det skal en RÅ laptopp til for å spille slike spill som dette på en alright måte imho. Håper du får fikset det :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    A Boy Named Sue skrev:
    Hei. Håper det er noen som kan hjelpe meg å komme igang med Modern Warfare 2 på Pc.
    Jeg har en HP Pavilion dv6500 Notebook PC.
    Prosessor: AMD Turion 64 X 2 Mobile Technology TL-60 2.00GHz.
    Minne(RAM) 2 GB.
    Systemtype 32-biters operativsystem
    Skjermkort: NVIDA GeForce 8400M GS.
    OS: Vista.

    Når jeg prøver å kjøre MW 2 krasjer pc til desktopp uten at jeg får noen som helst feilmelding.
    Noen som har noen tips om hva som forårsaker dette?.
    Har gledet meg som en gris til spillet, men har bare blitt kraftig frustrert.
    Håper det er noen som kan hjelpe meg.
    Tror nok du skal slite litt med den laptopen og nyere spill som for eks MW 2.
    Lite minne, så der skjermkort, i det hele tatt.

    /jan
     
    N

    nb

    Gjest
    Da er jeg i gang med MW2 på PS3. Multiplayer på dette er veldig, veldig morro til tross for mine noe begrensede ferdigheter. Imponerende hvor mange timer spilling enkelte har logget til tross for at det ikke er så lenge siden spillet kom ut. Det hjelper meg også lite i free-for-all deathmatch at de samme folkene sikkert også spillte forgjengeren til de fikk krampe i fingrene.

    Har også såvidt spillt på kampanjen som virker rimelig god, men visstnok temmelig kort (6-7 timer i følge anmelderene, som nok betyr rundt 10 timer for meg). Dette er intense saker og rent teknisk er spillet helt rått selvsagt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Har kastet meg rundt på Crysis igjen. Jeg er ikke like sjokket på grafikken som da det kom, men fortsatt gøy. Og greit med et spill som er småvanskelig. Blir vel Far Cry 2 igjen snart...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Hitler finds out that Infinity Ward has cut dedicated server support for PCs in Modern Warfare 2:

     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Har nettopp forhåndsbestilt Bioshock 2, Special edition, release 9. febr.



    Spesialutgaven kommer med:

    -12" LP med spillets soundtrack
    -CD med spillets soundtrack
    -Vintage annonsepostere fra Rapture
    -"Deco Devolution Artbook"



    Ahh, gleder meg ;D
     

    gpjonas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2006
    Innlegg
    188
    Antall liker
    1
    bjornh skrev:
    Har kastet meg rundt på Crysis igjen. Jeg er ikke like sjokket på grafikken som da det kom, men fortsatt gøy. Og greit med et spill som er småvanskelig. Blir vel Far Cry 2 igjen snart...
    Bruker også å spille eldre spill på nytt etter en tid, ganske gøy selv om grafikken er mindre imponerende enn når det var det nyeste på markedet....Far Cry 2 ruler imo....
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:
    A Boy Named Sue skrev:
    Hei. Håper det er noen som kan hjelpe meg å komme igang med Modern Warfare 2 på Pc.
    Jeg har en HP Pavilion dv6500 Notebook PC.
    Prosessor: AMD Turion 64 X 2 Mobile Technology TL-60 2.00GHz.
    Minne(RAM) 2 GB.
    Systemtype 32-biters operativsystem
    Skjermkort: NVIDA GeForce 8400M GS.
    OS: Vista.

    Når jeg prøver å kjøre MW 2 krasjer pc til desktopp uten at jeg får noen som helst feilmelding.
    Noen som har noen tips om hva som forårsaker dette?.
    Har gledet meg som en gris til spillet, men har bare blitt kraftig frustrert.
    Håper det er noen som kan hjelpe meg.
    Tror nok du skal slite litt med den laptopen og nyere spill som for eks MW 2.
    Lite minne, så der skjermkort, i det hele tatt.

    /jan
    Laptop er stort sett ikke noe særlig når det kommer til spill.
    Skal en ha en som klarer det greit er de ofte så store at en like gjerne kunne kjøpt en stasjonærmaskin.

    MW2 er forresten et kjempespill ;D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    atonal skrev:
    Ikke tvil om at man får mer for pengene i en stasjonær, men man får da gode bærbare spillmaskiner litt opp i pris. F.eks. denne

    http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10579974;c:100561

    Den veier bare 4 kg :D
    Bare 4 kg er jo en del....

    Selv har jeg nesten blitt forelsket i min N140 netboook som går i 7 timer på batteriene med alt på maks og veier i overkant av kiloen.

    Og når det er snakk om ytelse for pengene er stasjonærmaskiner overlegne.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    bjornh skrev:
    Hitler finds out that Infinity Ward has cut dedicated server support for PCs in Modern Warfare 2:

    Stemmer jo å en prikk da. Har spilt MW2 på pc en liten stund og nermer meg prestige level 3. Makan til tull med lagg, finding new host, spill som stopper halvveis og annen dritt gjør det ganske så irriterende å spille.
    Kan virkelig ikke fatte hvorfor IV ikke inkluderte en mulighet for dedikerte servere.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Mass Effect 2 kommer snart. ME 1 var jo et knallbra spill. :)

    Ser frem til toern nå. Er dessverre en av mange millioner idioter der ute som sitter med wow litt på kveldene...

    Godt jeg klarer å begrense det. Spill som ME gjør at man får noe som er vel så bra i en periode.

    :D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Mass Effect II er bare utrolig bra. Anbefales på det varmeste. Hvis man likte action RPG-spill som KOTOR er dette noe av det beste som er laget.

     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn