Datalyd NAS/PC

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.483
Torget vurderinger
4
Hei!

Skal ha NAS oppsett i mitt HIFI/Kino rom.

Har sett for meg å bruke egen pc i HIFI rommet + NAS som står i boden. Jeg trenger plug & play utstyr.

Planlagt set up:

PC: HPTC Streacom FC10 Haswell lydløs Streacom FC10 Haswell
NAS: Enten Lacie 5big 2 raid server 15TB eller WD My Cloud EX4 16 TB. Noen erfaringer med disse ? Plug & Play ?
DAC: Litt usikker men den ska ha DSD mulighet
Software: Foobar2000 eller JRiver som vel er enklere ?
Styres med app på pad tenkte jeg.

Skal brukes sammen med Marantz AV8801 sorround prosessor / Sugden MasterClass og Oppo 105BD samt en prosjektor ifra JVC.
Noen potensielle fallgruber for en noob ?
Det legges fiber og Altibox inn til huset. Bør jeg ha en ekstra router ?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Ser greit ut. Gå for det. Alle NAS er plug and play. Personlig ville jeg holdt meg til QNAP,Synology og Readynas som alle har vært i gamet en stund.

Kjøp denne AC66 eller AC68-ruteren i tillegg: https://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=9646
 

re2

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
33
Antall liker
4
Hei!

Skal ha NAS oppsett i mitt HIFI/Kino rom.

Har sett for meg å bruke egen pc i HIFI rommet + NAS som står i boden. Jeg trenger plug & play utstyr.

Planlagt set up:

PC: HPTC Streacom FC10 Haswell lydløs Streacom FC10 Haswell
NAS: Enten Lacie 5big 2 raid server 15TB eller WD My Cloud EX4 16 TB. Noen erfaringer med disse ? Plug & Play ?
DAC: Litt usikker men den ska ha DSD mulighet
Software: Foobar2000 eller JRiver som vel er enklere ?
Styres med app på pad tenkte jeg.

Skal brukes sammen med Marantz AV8801 sorround prosessor / Sugden MasterClass og Oppo 105BD samt en prosjektor ifra JVC.
Noen potensielle fallgruber for en noob ?
Det legges fiber og Altibox inn til huset. Bør jeg ha en ekstra router ?
Jeg har en WD My Cloud koblet til Altibox-enheten (Zyxel P2812) via en switch. Det er vel den enkleste NAS du kan ha. Musikken går trådløst til PC'en og stereoanlegget i stua . Jeg har akkurat anskaffet en CAPS v3 Zuma, og det fungerer glimrende uten ekstra ruter.[h=1][/h]
 
N

nb

Gjest
^ Altobox-enheten inneholder router og trådløst aksesspunkt, men Asus-saken Man linker til er bedre og raskere og har god dekning på trådløst nett. Inneenhetene fra Altibox varierer forresten litt, den jeg har fra ZyXel har kun en port for nettverksutstyr - de tre andre portene er for TV-signaler, så dersom mer enn en enhet skal ha kablet nett trengs som minimum en Switch. Asus-saken det linkes til (og forsåvidt ethvert trådløst aksesspunkt omtrent) har også innebygget en 4-porters switch.

Det viktige er at det kun er 1 router på nettverket, ellers blir det krøll. Kjøpes en slik Asus-sak lar du den være router og trådløst aksesspunkt og slår da av denne funksjonaliteten i enheten levert av Altibox.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.483
Torget vurderinger
4
Da er C: HTPC Streacom FC10 Haswell lydløs bestilt - ingen bevegelige deler. Kommer til å bruke ekstern cd-rom hvis jeg trenger det. Asus trådløst router også bestilt med 48% avslag hos komplett i går på salg :)
 
Topp Bunn