Dansk HiFi-Living

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Kalder Norge

Jeg starter en tråd om Living Voice højtalere i et norsk forum – dels fordi jeg tror at jeg er den eneste her i Danmark (så vidt jeg da ved) der ejer disse højtalere, fordi der er nogle på dette forum der har LV eller udtrykker interesse for dem, og sluttelig fordi jeg egentlig synes at den generelle omgangstone er mere høflig og hyggelig her i Norge end den er i Danmark.
    Jeg er ikke en ivrig deltager på forums – så jeg deltager i afmålte mængder, og sidder ikke hverken dagligt eller i flere timer ad gangen.

Jeg skriver her fordi jeg godt kunne tænke mig at ligesindede delte specifikke erfaringer med hinanden – f.eks. tweaks på delefilter, forskellige kabler, forstærker- og rørtyper, akustik etc. – men med udgangspunkt i LV’erne. Så har man da ét fast referencepunkt!

Jeg har, inspireret af bl.a. deltagere på dette forum, udskiftet kondensatorerne i LV-delefilteret fra Hovland caps til Mundorf silver in oil. Jeg tænker dog stadig på at prøve Duelund, men det må vente til min finanskrise retter sig.
    Men efter bare et par timer (nogle siger at det er nødvendig med 300t burn in!!) har jeg bestemt fået smag for filter-tweaks! Mere luft, klarere gengivelse….mere hul igennem. Konklusion: lidt dyrt, men bestemt pengene værd i forhold til så mange andre ”forbedrings-investeringer” – hifi-neurosen har fået en lille lykkepille, indtil galskaben igen indfinder sig.

Her et billede af det modificerede delefilter:

Mine Cayin 9084D, med Mullard Ecc35, Rca 6Sn7gta og Shunguang 845 metal plate:

Højre side af anlægget - med hjemmelavet "bas-trap":

Min gamle Micro-spiller - den går med mig i graven:

Audio Aero Prestige SE:

Et oversigtsbillede - dejligt med sit eget musikrum!

Mvh.
    Dave

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Spennende, liker LV høytalere. håper det kommer mer info om tveaks og annet. Fint oppsett. Pøs på med bilder!!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Flotte bilder :)

Trodde LV var litt mere utbredt ?

/jan

M

musicus

Gjest
    Spennende komponenter :D spes høyttalerene siden jeg har ett par IBX-R2 på vei, men en tanke jeg gjør meg ang det utenbordsfilteret, endrer man ikke for mye på den orginale LV signaturen når man tweaker/modder selv der, jeg vet jo at Kevin Scott er en smule pedant her og meget nøye med hva han gjør? blir det "bedre" eller bare annerledes? i beste mening :) ...

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kjempeflott dette! Pene høyttalere ;D

Kom gjerne med flere erfaringer, og bilder.
    Jeg ser på vinklingen av høyttalere at du ikke har så mye "toe in".
    Hos meg så står de slik at jeg ser store deler av utsiden av høyttaler fra lytteposisjon.
    Jeg er selvsagt langt fra ferdig med eksperimenteringen på plassering, og kunne godt tenke meg å høre flere erfaringer om akkurat dette :)

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Tak for responsen!

Til Musicus: Jeg tror at du har ret med hensyn til forbedringer/ændringer - der spiller jo ofte noget psykologi og placebo-effekt ind - men ofte er forandriger det der gør Tweaks spændende, og om det så er til det bedre eller værre bliver lidt en smagssag. Med hensyn til delefilteret, vil det jo vise sig, over tid, om det er en langtidsholdbar ændring. Lige nu synes jeg at det er den bedste investering jeg gjort i den gode lyds tjeneste, også set i forhold til cost-benefit.

Til FallenA: Jeg tror billedet snyder lidt - der er ca. 30 graders toe-in. Du har ret i at placeringen af disse højtalere og vinklingen har stor indflydelse på det lydmæssige resultat. Som en tommelfingerregel er jeg nået frem til at en stor afstand mellem højtalerne - og her mener jeg over 3 meter med en vinkel på 30-40 grader er tæt på det optimale (mest på grund af diskantniveauet). I mit kælderværelse kan jeg ikke opfylde disse dimensioner - og jeg rykker jævnligt rundt på højtalerne, mest på grund af at forskellig slags musik indbyder til forskellige akustiske forhold, og også efter hvad humør jeg er i ;)
    Men det er altså en stor fordel at rummet er akustisk optimeret!

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Lekkert oppsett. :)

Som både film- og musikkentusiast synes jeg det er vakkert å se at du har kombinert et såpass avansert hifianlegg med skikkelig lerret. Jeg må si jeg synes senterhøyttaleren din har fått en lite optimal plassering, men jeg skjønner at musikken har fått prioritet her.

Oslo2

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Et virkelig spennende oppsett. Dette skulle jeg gjerne ha hørt!

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Nu kommer der en lille status på hvordan det går med Mundorf sil/oil ”opgraderingen”.
    Jeg har vel spillet en ca. 10 timer nu – og ja, der er bestemt tale om en forbedring! – der er ”fjernet et par af de berømte gardiner” – alt fremstår klarere, men uden at være råbende eller påtrængende. Jeg tror faktisk at volumen har fået et par hak opad i db?! Jeg havde forventet en forbedring af Revelatoren, som den danske distributør af Mundorf også reklamerer med, men at mellemtone og bas også har fået mere præcision, definition og opløsning, havde jeg nok ikke helt forventet. Hele lydbilledet fremstår også mere holografisk, med bedre stereoperspektiv og dybde, og man kan nu f.eks. tydeligere høre når bassisten vibrerer strengen og bækkenanslag er meget mere differentieret – altså, slås der på et stort eller mindre ridebækken osv – og klangen er stadig luftig, forførende og behagelig som en blød og indsmigrende kattekilling.

Til alle der måtte mene at konstruktøren/(Kevin) selvfølgelig har gennemlyttet tusindvis af forskellige kondiser og kombinationer – så har jeg alligevel en formodning om at konstruktører generelt selvfølgelig også lytter lidt med tegnebogen. Den dyrere RW-model er jo ”kun” ændret i forhold til WBT-terminaler, Kondo-kabel og s充.. tjahhhh….måske andre delefilterkomponenter?? Der er jo en forskel på 30.000 dkr mellem R2 og RW. Jeg tror at det godt kan ”betale sig” at ændre på R2’eren, fordi det er gode enheder (skumophænget har jeg mistænkt for en stor del af æren for den gode lyd) et gennemtænkt/medspillende kabinet, delfilteret er let at gå til og er meget simpelt opbygget. I virkeligheden er højtaleren jo selv en ”opgraderet” Dali 104 efterfølger.

Jeg smider lige et par ekstra billeder ind – og undskyld kvaliteten, men jeg har kun et gammelt Canon A40 kamera. Billederne vise de akustiske tiltag jag har foretaget samt anlæggets eget el-udtag på 16A ( hedder vist dedikeret kurs på norsk?)

Vedlegg

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Statusopgørelse…igen!
    Ved ikke hvem det vil interesserer, andet end måske andre LV-ejere, men her er lidt mere om mine erfaringer vedrørende Mundorf SIO opgraderingen af delefilteret:

Jeg oplever i dag en anden lydsignatur – måske har jeg bare lyttet for meget, og er blevet tonedøv, småtosset – eller begge dele, men nu er det som om bassen er blevet for kraftig på visse musikpassager og resulterer i noget der kunne sammenlignes med en kontrabas i dobbeltstørrelse. Især bas-anslag virker voldsomme, og der kommer ligesom en dyne hen over musikken – selvfølgelig lidt dramatisk formuleret, men nu oplever jeg lyttetræthed og får lyst til at putte uldstrømper i basrefleksportene. Hmmm!!!! – har tjekket bias på 845-rørene, flyttet rundt på højtalerne igen for tusinde gang – griber snart ud efter loddekolben, men alligevel er der noget der holder mig tilbage, for ind imellem åbner musikken sig op og velkendte musikpassager lyder faktisk bedre end jeg kan huske de har gjort før! ::)
    Der må åbenbart tålmodighed og ”burn in” til – tiden må vise om lyden falder på plads inden jeg går amok og køber WBT-stik og hundedyre Kondo-kabler. Har dog købt noget sølv loddetin og vil gå alle kontaktpunkter igennem……måske skulle man lodde nogle Duelund sølvkabler direkte på terminalerne……som I kan ane fortsætter historien, med mindre jeg ryger ind på den lukkede afdeling forinden. ;D

Kan i øvrigt anbefale at man læser følgende ”dagbogsberetning” angående kondiser her: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?cspkr&1211428524 , så giver ovenstående måske også lidt mere mening?

Mvh
    Dave

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.294
    Torget vurderinger
    4
    Ja det er visst litt av en berg og dal-bane dette her. Venter spent på den endelige konklusjon etter at alt har stabilisert seg (inkludert eieren ;)).

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    kjoenik skrev:
    Ja det er visst litt av en berg og dal-bane dette her. Venter spent på den endelige konklusjon etter at alt har stabilisert seg (inkludert eieren ;)).
    ;D ;D ;D ;D -ja, jeg er frygtelig labil! - men en status kommer, når jeg, og LV,erne, får sundet os lidt.

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    The finale statement…..indtil videre ;)
    Dette er egentlig tænkt som den sidste ”statusmeldning” omkring Mundorf SIO delefilterændringen – den sidste, fordi jeg faktisk ikke ønsker at lyden skal ændre sig så meget mere (og nu har jeg også vrøvlet nok omkring dette emne)….jeg er i øjeblikket tilfreds med resultatet, efter ca. 25 timer burn in.

Er det øret, hjernen, elektroniske forandringer eller selvindbildning? Jeg har loddet frem og tilbage – siddet i timevis, gået til og fra – og været både ultra opmærksom og bevidst fraværende. Jeg er dog efterhånden nået til den konklusion, at jeg hører noget andet nu end før, og forandringen er til det bedre…..for mig!

Om andre, i deres stuer med deres set-up, vil opleve lignende forandringer, hvis de foretog samme ændring af delefilteret….ja, det ved jeg ikke, og det er egentlig også irrelevant!
    Jeg føler, at det jeg hørte i starten også er det jeg hører nu, men med den forskel at tingene har sat sig – ikke fuldstændigt, da der stadig er et par CD’er, hvor jeg fornemmer at forandringerne ikke er til det bedre, men på det meste af det jeg har hørt på indtil nu, så er der altså tale om en positiv forandring.

Jeg er slet ikke sikker på, at jeg er færdig med at pille ved delefilteret, men nu vil jeg nyde musikken, og melde mig ind familielivet igen….påskeferien står jo for døren.

Mvh
    Dave

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fin tråd Dave!
    Har nå levd en stund med mine OBX-R2 en stund originale. Synes de spiller meget bra slik, og synes nok de er litt lettere å få til.
    Men jeg savner noen dager de oppgraderte delefilter. Virket som de gikk dypere, mere trøkk i bunn med Duelundfilterene. De var nok også litt mere klare og oppløst i lyden.
    Har forstått at i RW utgaven er de to små elektrolytter skiftet ut med bedre polypropylene utgaver. De to andre er framdeles Hovland.
    Kan du huske om begge de to små elektrolytter var på 10 mikroF?

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Hagto skrev:
    Fin tråd Dave!
    Har nå levd en stund med mine OBX-R2 en stund originale. Synes de spiller meget bra slik, og synes nok de er litt lettere å få til.
    Men jeg savner noen dager de oppgraderte delefilter. Virket som de gikk dypere, mere trøkk i bunn med Duelundfilterene. De var nok også litt mere klare og oppløst i lyden.
    Har forstått at i RW utgaven er de to små elektrolytter skiftet ut med bedre polypropylene utgaver. De to andre er framdeles Hovland.
    Kan du huske om begge de to små elektrolytter var på 10 mikroF?

Hej Hagto - og tak!
    Jeg tror at vi to er udstyret med forholdsvis ens ører ;D
    Jeg bruger stadig Mundorf SIO, men har eksperimenteret med bypass-caps på de små elektolyt- kondensatorer(på 22uf og 10uf), den på 10 uf har jeg udskiftet med en Jantzen kondensator.
    Men hvorom alting er, så kræver det meget tids lytning, og klangen ændrer sig hele tiden (og ens hjerne muligvis også ::)). Men mit generelle indtryk af lyden svarer meget godt overens med dine erfaringer - bassen virker dybere og strammere ( det har først manifesteret sig her de sidste par dage) og lyden i øvre mellemtone og diskant er mere afslørende, men her ændre tingene sig også "rykvis" - nogen gange dejligt luftigt, andre gange lidt spids og udtværende.
    Hele lydbilledet er i klangmæssig udvikling -nogen gange opleves lyden som lidt klemt, og jeg sidder og lytter efter hifi-parametrene, andre gange sidder jeg og nyder det præcist modsatte....detaljer,timing og helhed, uden at lyden er delt i bas, mellemtone og diskant - for nu at udtrykke det lidt firkantet.

Jeg er også (via billeder på nettet, 6moons etc.) nået frem til, at det nok er de små elektrolyt-kondensatorer der er blevet udskiftet, men er også nået frem til, at disse nok er "hjemmelavet" - så det bliver lidt svært at reproducere RW'erne, men måske med lidt flere eksperimenter og WBT stik og lidt sølvkabel, og måske en anden udlægning af filteret.......Who knows?
    Fortsættelse følger... ;D
    Mvh
    Dave

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for svar.
    Ser nå at du bare har bypasset den ene av de små elektrolytter. Er litt usikker enda om jeg kommer til å forsøke Duelund tilbake igjen. Kunne gjerne hatt de flotte WBT terminalene som er på RW. Liker lyden slik den er nå bra. Vil følge spent med på dine erfaringer.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tror ikke jeg kommer til å modifisere delefilteret med det første, men jeg kommer etter all sannsynlighet til å skifte ut de "billige" terminalene med WBT. Tipper det er en god del å hente på skikkelige terminaler.
    De som sitter originalt på obx-r2 ser jo ikke veldig tillitvekkende ut :)

Ellers så får du Hagto ta med deg kameraet opp til kompisen din med RW og ta en haug med bilder av innmaten i delefilteret på disse ;)

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Hagto skrev:
    Takk for svar.
    Ser nå at du bare har bypasset den ene av de små elektrolytter. Er litt usikker enda om jeg kommer til å forsøke Duelund tilbake igjen. Kunne gjerne hatt de flotte WBT terminalene som er på RW. Liker lyden slik den er nå bra. Vil følge spent med på dine erfaringer.
    Billedet af delefilteret er ikke helt som det ser ud nu. Jeg har udskiftet 10uf elektrolytten med Jantzen, men jeg har parallelkoblet en lille Solen 150nf over 22uf elektrolytten - prøvede først helt at erstatte 22uf med en Jantzen, men det lød umiddelbart ikke så godt.
    Jeg prøver nok også med WBT-terminaler, men 24 stk :eek: koster jo en del! ......over 6000 dkr. ???

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Logbog: en statusopgørelse.
    ……øh, igen!!?? ??? – ja, jeg ved godt at jeg proklamerede at den forrige status var the finale statement, men jeg tog altså fejl!
    Jeg har bragt mit delefilter tilbage til original stand, med undtagelse af de to små elektrolyt-kondensatorer. Der er igen kommet mere ro over tingene, ikke helt så dyb og mægtig bas og ikke så opløst en udklingning af bækkener m.m. – men der er bedre sammenhæng over hele spekteret, og man fokuserer ikke længere så meget på enkelte frekvensudsnit.

Hvis jeg bare hørte trio-jazz og kammermusik, eller alene fokuserede på kontrabas eller viskers på lilletrommen, så var der før en større detaljerigdom og gennemsigtighed, men tilsammen bliver det for anstrengende i længden….fandens, man kan ikke få både i pose og sæk!
    Fusions-jazz med Holdworth, Metheny, Scot Henderson m.v. bliver for nervepirrende, og slag på crash-bækken giver tinitus og man skruer ned. Nej, så slapper man lidt mere af i selskab med Hovland-kondensatorene.

Men, jeg er da ikke færdig endnu – mit onde og paranoide øje hviler fortsat på de små ækle elektrolytter – måske skal der gøres en ekstra indsats her…...hmm…??
    Har dog lige smidt 2000 dkr. ud på Mundorf, så jeg skal lige have lidt ro på og går i tænkeboks.

Mvh
    Dave

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Jeg synes det er tid med en lille opfølgning på "hvad der sket siden sidst".
    Jeg har købt ny forstærker - Border Patrol P21, i en lettere modificeret udgave, bl.a. med Mullard rør i strømforsyning og Noble potmeter samt udskiftet modstande m.m.. Jeg går bare og venter på at Definitive Audio/ Kevin får det sendt - forhåbentligt modtager jeg forstærkeren sidst i næste uge! Det har iøvrigt været en meget behagelig oplevelse at handle med Kevin - han er meget serviceminded og engageret, og interesserer sig i det hele taget for, at man får det bedst mulige resultat ud af sin investering.

Jeg har også taget et par billeder af min ommøblerede "musikkælder":

Nu er det sådan at jeg ikke bare lytter til musik, men jeg spiller også selv - engang halvprofessionelt, men nu er det mest en slgs selvterapi. Her er et billede af min ynglingsguitar og setup.

Vedlegg

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gratulerer med nye forsterkere Dave!
    Har selv hatt Cayin 9084D og likte dem bra, men jeg har hørt endel 300B som jeg har likt enda bedre.
    Derfor blir det spennende hva du synes når du sammenlikner Cayin med BP sine 300B.

Har du limt filt rundt dine diskanter?

Her er bilde hjemme hos en kamerat som nå eier mine gamle Cayinblokker. De blir nå brukt av hans kone i hennes anlegg!
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=9965.80
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=9965.140

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Ja, det bliver spændende med en ny forstærker!
    Jeg synes også at Cayin gør det rigtig godt, men jeg er med tiden blevet alt for nysgerrig efter at prøve 300B rørkonstruktioner. Jeg har aldrig lyttet til BP, men stoler på at Kevin Scott ved hvad han taler om - hvis jeg ikke er tilfrdes kan jeg "bare" sende den tilbage - god service! Han mente også at modellen BP21 med lav indgangsimpedans ville matche godt med min Audio Aero, der har et output på op til 7 volt.
    Ja, jeg har limet filt på (med blue tact) - har prøvet det flere gange og er til sidst nået frem til at det lige giver den sidste ro i diskanten - passer til min smag.

Jeg har med stor interesse fulgt med i din tråd, Hagto og kunne godt tænke mig at "låne" ham Budda med hjem et par dage ;D

Mvh
    Dave

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Dave skrev:
    Ja, det bliver spændende med en ny forstærker!
    Jeg synes også at Cayin gør det rigtig godt, men jeg er med tiden blevet alt for nysgerrig efter at prøve 300B rørkonstruktioner. Jeg har aldrig lyttet til BP, men stoler på at Kevin Scott ved hvad han taler om - hvis jeg ikke er tilfrdes kan jeg "bare" sende den tilbage - god service! Han mente også at modellen BP21 med lav indgangsimpedans ville matche godt med min Audio Aero, der har et output på op til 7 volt.
    Ja, jeg har limet filt på (med blue tact) - har prøvet det flere gange og er til sidst nået frem til at det lige giver den sidste ro i diskanten - passer til min smag.

Jeg har med stor interesse fulgt med i din tråd, Hagto og kunne godt tænke mig at "låne" ham Budda med hjem et par dage ;D

Mvh
    Dave
    Er blitt litt vanskeligere å få låne Budda for tiden. Han er en mann som interresserer seg for mye, og som også har mange talenter. For tiden er det ikke hifi som er mest prioritert. Vet at han skal til Danmark i sommer på kurs i banekjøring med motorsykkel.

Var på besøk hos Robert Amundsen igjen nå på onsdag og hørte på hans OBX-RW. Han har jobbet mer med plassering, tweaking osv. Han har også limt filt rundt diskanten på sine nye høyttalere. Lyden er blitt enda bedre, og anlegget hans er nå et av de bestlydende anlegg jeg vet om.

Ser fram til dine tilbakemeldinger om noen dager til.

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Angående OBX-RW, så spurgte jeg forsigtigt Kevin om han måske ville sælge hans delefilterkomponenter, så man selv kunne foretage en opgradering. Han var lige ved at sige ja, men trak så i land igen :(...ja, ja, det var jo et forsøg værd. Han fortalte at den indvendige kabelføring i kabinette ikke var udført med kondo/sølv - og han sagde samtidig ikke noget til de modificeringer, jeg har foretaget med de små elektrolytkondensatorer...det kan man så lægge i hvad man vil - jeg tror nu stadigvæk at der er noget at hente her, hvis man er villig til at eksperimentere lidt. Jeg har dog også lidt på fornemmelsen at modstandene er blevet ændret til en anden type, men er ikke sikker - måske ved du noget om det, Hagto?
    Jeg vender selvfølgelig tilbage, når jeg har afprøvet Border Patrol.

Mvh
    David

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Ja, så har jeg modtaget en Border Patrol P21. Det bedste er nu, når man slæber kasserne indenfor og forventningsfuldt fumler med tape og pap - barneglæden ved juleaften ;D
    Jeg sidder og lytter til 300B rørene, men vender senere tilbage med mine vurderinger, når indtrykkene har stabiliseret sig, men jeg kan da afsløre at der allerede nu kan høres en forskel i forhold til mine Cayin's - ikke som nat og dag, men dog en rimelig tydelig forskel.

Dave

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det der ser da ut som p20 og ikke p21, dave?

gratulerer!

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Gago skrev:
    det der ser da ut som p20 og ikke p21, dave?

gratulerer!
    Ja, det er en P20 på billedet, men det er taget fra BP hjemmesiden, hvor der altså ikke er et billede af P21 - jeg har ikke taget billeder endnu (og er ikke speciel god til det!) - men rolig, der skal nok komme et par shots af dyret ;)
    Mvh
    Dave

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    118
    Gratulerer, Dave :). Tenker du er i mål, jeg. Gleder meg til å lese om erfaringene dine. Hadde jeg hatt nok penger ville jeg valgt den samme forsterkeren som deg, Dave. Gratulerer igjen :)

Lf

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer Dave!

Venter spent på bilder, og erfaringer.
    Dette er helt klart en forsterker som jeg kunne tenkt meg selv :)

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Ja, nu har jeg så lyttet en del til BP og taget billeder, men jeg har lige skiftet til Win 7 og så virker driverne til mit Canon kamera selvfølgelig ikke :( - Så jeg må bede om tålmodighed fra dem (inklusiv mig selv) der helst vil have ordene pakket ind i lidt "eye-candy".
    Men det hele lyder jo ganske lovende på nuværende tidspunkt - bedre perspektiv og dybde, bedre opløsning over hele spekteret, men især i diskanten. I starten lød diskanten lidt hård - og den er stadig en lille smule i overkanten, men det kan jo også være at terminaler, kabler, yderligere burn-in etc, træder lidt for meget i karakter nu. Bp er meget afslørende, men der er utrolig meget drive og "tør" præcis timing, samtidig med at balancen mellem instrumenternes klanglige egenskaber og så deres placering, rummelige aftegning og udstrækning/"luftighed" er utroligt homogent vægtet. Den sidste tuning - og her tænker jeg på det" punch" der findes i øvre/mellem bas (LV kendetegn?) og så småjustering af diskantniveau - ligger nok mest i rumforhold og i de sidste afprøvninger af "småtingsafdelingen", som kabler, rør, terminaler osv. osv. - altså det der endeløse hifinørderi, der nok mest hører til i selvterapiafdelingen.
    Men alt i alt er jeg tilfreds med opgraderingen.......øh, måske skulle man alligevel prøve med en preamp på et eller andet tidspunkt, så måske......... 8) Er der nogen der vil købe et par Cayin-blokke?? ;D
    Mvh
    Dave

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Se det ja, da var den i hus. Gratulerer!
    Er spent på hva du synes om den etter noen dager. Har hørt mye bra om disse, og er spent på hvordan du blir fornøyd. Skal være noe av det beste til LV?
    Har selv bare hørt BP på Avantgarde, og det hørtes bra ut.

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Hagto skrev:
    Se det ja, da var den i hus. Gratulerer!
    Er spent på hva du synes om den etter noen dager. Har hørt mye bra om disse, og er spent på hvordan du blir fornøyd. Skal være noe av det beste til LV?
    Har selv bare hørt BP på Avantgarde, og det hørtes bra ut.
    Tak, for gratulationerne.....fra alle, iøvrigt!!
    Ja, indtil videre er jeg meget tilfreds - hele lydbilledet er utroligt nærværende, og afslørende, men ikke på nogen negativ måde - det der kommer ind, kommer også ekstremt uforandret ud.....og det er vel det vi alle sammen forsøger at opnå! Jeg sidder hele tiden og glædes over, hvordan rum, instrumentplacering og perspektiv er kommet op på et helt andet niveau - nærmest livestemning. Nogen har karakterisert BP og LV sammen, som LV på stereoider. Jeg vil nærmere sige at LV'erne nu næsten performer over evne - jeg har ihvertfald på fornemmelsen at grænserne for deres ydeevne (og i mit halvdumme kælderrum :-\) er ved at være nået. Men det skal selvfølgelig testes yderligere ;)

Mvh
    David

M

musicus

Gjest
    Grattis så mye David, BP er absolutt en av de forsterkere jeg ville vurdert til mine LV om jeg var etter en pre/power kombinasjon :) ....

mvh

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Jeg lovede jo, at jeg ville komme med nogle billeder at mit nye setup - så her kan i se BP21 i maghony og krom:

Nu går jeg bare og spekulere på hvad det næste skridt skal være:
    - Ville f.eks en Leben preamp eller riia betyde bedre lyd i forhold til Audio Aero'en eller min lille Tiny-Tube (selvbyg) riia?

- Hvad ville det give med andre terminaler/WBT og andre højtalerkabler?

- Skal jeg ikke bare holde på mine sparepenge og invitere konen på en fjeldvandring i den skønne norske natur ;)

Spekulationer er der altid nok af...........for en hifineurotiker.

Mvh
    David

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Den der så utrolig lekker ut! Golden Dragon?
    Dette er helt klart en forsterker som skal testes ut etterhvert ;)

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Et lille livstegn fra Danmark. Det har jo været lang tid siden jeg sidst skrev i min tråd, men nu har jeg opgraderet min Border Patrol fra P21 til P20. Jeg tænkte at det måske var en nyhed, der i hvertfald kunne have interesse for bl.a. de der stadigvæk er ejere af et par LV-højtalere og dem der ejer BP-forstærkere...og måske også andre...hvem ved?
    Jeg er glad for min investering - der er kommet lidt mere saft og kraft i lyden og mere headroom -min lV'er er tilfredse og kvitterer med både fløjl og jernnæve.
    Jeg fornemmer at BP nu strækker lydkvaliteten så langt som det er muligt med LV'erne - der er selvfølgelig kabler, rør og diverse voodoo-agtige håndbesværgelser tilbage at prøve, men alt i alt så tror jeg at man skal op i et helt andet budget (læs: flere hundrede tusinder kroner), hvis det skal blive meget bedre/anderledes...og så skal det hele helst spille i et lydtweaket slot.

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gratulerer med en flott og meget bra amp :)
    Bedre sent enn aldri.

Det må nesten bli en BP pre nå da eller ?

/jan

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    Bedre sent enn aldri.

/jan
    Tak, og tjah....jeg kunne da godt tænke mig at prøve en BP pre, men ved jo ikke om den er bedre end at køre direkte fra min Audio Aero. Jeg har da tit tænkt på om en pre ville være en bedre løsning - men igen, så er der noget ulogisk i at køre fra en forforstærkeren over i en anden, og den anden løsning- at købe pre og anden cd-afspiller-ville koste en bondegård.
    Hilsen
    Dave

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dave skrev:
    JanR skrev:
    Bedre sent enn aldri.

/jan
    Tak, og tjah....jeg kunne da godt tænke mig at prøve en BP pre, men ved jo ikke om den er bedre end at køre direkte fra min Audio Aero. Jeg har da tit tænkt på om en pre ville være en bedre løsning - men igen, så er der noget ulogisk i at køre fra en forforstærkeren over i en anden, og den anden løsning- at købe pre og anden cd-afspiller-ville koste en bondegård.
    Hilsen
    Dave
    Godt poeng Dave :)

Koster fort noen kroner den pre'n, låter meget bra også for all del.
    Nei kos deg med musikken og bruk penger på plater/cd's :)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn