Dankes stuekino/stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Ser du det, med Android Oreo 8 fikk Huawei P10 aptX og da ble det jammen lyd i Xtz Divine hodetelefon..

Har ikke likt lyden i de, siden da jeg brukte iPhone med Dirac....

D

Danke

Gjest
    Nå har jeg bare problem med att jeg ikke vil ta bort Denon når Nad CD spiller kommer...

Kanskje det blir ny tv-benk fra Ikea..
    Har tenkt lenge på denne, kona vil gjerne ha.

Fjernkontroll virker gjennom glass, og utgang bak for kabler.

Liatorp egentlig en skjenk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sålenge det er dybde nok til at kabler ikke havner i skvis, og nok lufting over forsterker i alle fall, så funker ethvert møbel sålenge det ikke er for ustabilt.

D

Danke

Gjest
    Sålenge det er dybde nok til at kabler ikke havner i skvis, og nok lufting over forsterker i alle fall, så funker ethvert møbel sålenge det ikke er for ustabilt.
    Den er stabil, solid, mor og far min har den. Det er grunnen til at vi vil ha den...

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja er solid og god den, har en slik i stua.
    Bare ha i bakhodet at det kun er i midten du kan ha komponenter med full bredde. (siden du sa fjernkontroll fungerer gjennom glass)

D

Danke

Gjest
    Bare ha i bakhodet at det kun er i midten du kan ha komponenter med full bredde. (siden du sa fjernkontroll fungerer gjennom glass)
    Jeg har mange komponenter med mindre bredde kommende NAD og værende Sony.. Bare Denon og Forsterkerne er bredere og de får plass i midten.. for den er høy.

Problemet er at jeg må modifisere uttak, fordi det er bare uttak nede, og jeg har endel kabler, vurderer å sage luker til hyllene.. Jeg hater sånt for jeg er ikke praktisk anlagt... men det går an...

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har mange komponenter med mindre bredde kommende NAD og værende Sony.. Bare Denon og Forsterkerne er bredere og de får plass i midten.. for den er høy.

Problemet er at jeg må modifisere uttak, fordi det er bare uttak nede, og jeg har endel kabler, vurderer å sage luker til hyllene.. Jeg hater sånt for jeg er ikke praktisk anlagt... men det går an...
    Bakplatene kommer i 3 deler, så en løsning kan jo være å ikke montere den på midten, eventuelt sage av plata før montering slik at den matcher med hyllehøyden dersom du vil at en hylle skal ha plate bak :)

D

Danke

Gjest

Bakplatene kommer i 3 deler, så en løsning kan jo være å ikke montere den på midten, eventuelt sage av plata før montering slik at den matcher med hyllehøyden dersom du vil at en hylle skal ha plate bak :)
    Er bakplaten tykk? Om den er tynn så kanskje jeg dropper bakplater.. eller sager to platehull.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

Er bakplaten tykk? Om den er tynn så kanskje jeg dropper bakplater.. eller sager to platehull.
    Nei ikke tykk, tipper rundt 0,5 cm (en liten tanke tykkere enn den standard sponplata som er på mye fra Ikea).
    For stabilitetens skyld kan det nok hende at det anbefales å ha bakplate på de sideskapene, særlig siden du skal ha HIFI i benken og sikkert TV på toppen også.

Brukte en hullsag for å lage kabelgjennomføring til sub i nederste hylle. Har de små hjørnehullene øverst i benken da jeg har dekoder/BD-spiller på øverste hylle.

D

Danke

Gjest
    Hullsag før eller etter du monterte?

Målinger er min svake side dvs lite praktisk...

D

Danke

Gjest

Etter den var montert. Trenger ikke måle noe når du ser hvor komponentene dekker :)
    Blurayspillerene og CD-spiller er jo enkelt å legge vei for kabler.. og dekoder.. men amp og hjemmekino går ikke så det må stå uten rygg i midten. Center kan ha rygg..

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

Etter den var montert. Trenger ikke måle noe når du ser hvor komponentene dekker :)
    Blurayspillerene og CD-spiller er jo enkelt å legge vei for kabler.. og dekoder.. men amp og hjemmekino går ikke så det må stå uten rygg i midten. Center kan ha rygg..
    Ja de må stå i midten uansett, så dropp rygg/bakplate der.

D

Danke

Gjest

Ja de må stå i midten uansett, så dropp rygg/bakplate der.
    Skulle hatt en hylle till i midten. For center.. lurer om de kan gi med en ekstra hylleplate eller om jeg skal bruke litt av bakplata som hylle... Beste var om de kunne gi med en ekstra... Penere..

D

Danke

Gjest
    Sorg :( rakk ikke Nad CD-spiller på sluttsalg i Fredrikstad..

Da blir det kanskje Denon blåtann hodetelefoner 1700 kr...

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    EDIT endrer butikk til Særp og henter heller en flunka ny NAD CD spiller...

Hodetelefoner tør jeg omtrent ikke bruke av stilhensyn, også når det gjelder blåtann så er jeg redd for regn og vinter... Samt usikker på blåtanlyden i sekken eller katta eller hva det heter.

Så håper jeg for prøvd et par blåtannhodetelefoner i klubben når jeg henter spilleren.

Håper også ikke kona mi kverker meg når jeg ikke kjøper på salg... Må være kreativ og bruke et ekstra kort eller noe...

D

Danke

Gjest
    Da venter jeg på å få hentet ny spiller..

Denne benken vurderes siden den har større hyller, og tramtaratam får to nye hyller enn den gamle jeg har nå...

Nielsturp fra Jysk... 750,-

Nielstrup Jysk.jpg

Spørs om den holder tyngden av ampene da...

D

Danke

Gjest
    Sånn ble det foreløpig.. Håper det funker sånn.

Phonosignal stereo RCA argon og profigold dobbelt skjermet coax er koblet til CD kontaktene på Yamaha...

D

Danke

Gjest
    Da har jeg finlyttet litt på Nad....

Endelig har jeg bruk for den enorme CD samlingen igjen.

Veldig fornøyd.

Jeg har justert litt. Bassportpluggene til Xtz 99.26 er tatt ut og diskant tweeter er justert til nøytral dvs -4 db. Tok ut jumperne til tweeter. Genialt at Xtz Kan justeres. Nad var litt markert i diskant.

Men veldig bra nå. :)

Stereo 2.1 til klassisk rock og klassisk orkester eller orgel.

Pure direct stereo til klassisk kammermusikk, soloinstrument og akustisk med vokal..

Sterkt display, veldig fin operasjon, rask CD skuff og valgmuligheter til avspilling.

Tadada Dac i Nad stereo RCA er merkbart bedre enn coax til yamahas burr brown.

Nad er cirrus logic/delta..

D

Danke

Gjest
    Spiller miles Davis-Kind of blues nå.. klasse A pure direct stereo.

Helt rått!

Skiva før dette var også bra, Dire straights-Brothers in Arms.

Men Davis skiva briljerer i lydkvalitet..

D

Danke

Gjest
    Kjempefornøyd som transport/drev til digital coax til Dac også.

Har testet litt gode innspillinger med mye diskant, raskspillende flygel/Glenn Gould og veldig lys mandolin og lutt Vivaldi/Rolv Lislevand.

Her ble analogt med Nads Dac for heftig, men med Yamahas Burr Brown perfekt.

Da gjør jeg ikke mer bak høyttalerne, er bra nå.

Er glad anlegget jeg bruker er fleksibelt, høytalere og hoved-fjernkontroll Logitech som jeg kan bytte Dac med et tastetrykk.

Nad er bra på diskant, men veldig artikulert vil jeg kalle det...

M

MarkusH

Gjest
    Spennende lesing, skal bytte CD-spiller snart selv. Blir spennende å se om jeg merker/hører noen forskjell på Denon og Cambridge. :)

Angående høyttalere, så mener jeg XTZ 99.26 er en kjempehøyttaler for pengene, selv om jeg bare har MK1-utgaven. :)

D

Danke

Gjest
    Spennende lesing, skal bytte CD-spiller snart selv. Blir spennende å se om jeg merker/hører noen forskjell på Denon og Cambridge. :)

Angående høyttalere, så mener jeg XTZ 99.26 er en kjempehøyttaler for pengene, selv om jeg bare har MK1-utgaven. :)
    Samme jeg har [emoji4]

D

Danke

Gjest
    Av CD spillere stod det mellom Denon og Nad. Har Denon Blu-ray fra før, så ville prøve noe nytt.

Jeg husker jeg lånte en Nad CD og Stereo 50 Nad watt et halvårs tid før og rådigget det, var på infinity gulvere.

Husker spesielt den artikulerte detaljrikdommen, i hele registeret.. men at diskant musikk kan bli litt tydelig.

Ikke noe problem om man kan justere..

Nad lyden er sånn jeg husker.. liker det [emoji4]

Sist redigert:
    M

MarkusH

Gjest
    Av CD spillere stod det mellom Denon og Nad. Har Denon Blu-ray fra før, så ville prøve noe nytt.

Jeg husker jeg lånte en Nad CD og Stereo 50 Nad watt et halvår før og rådigget det, var på infinity gulvere.

Husker spesielt den artikulerte detaljrikdommen, i hele registeret.. men at diskant musikk kan bli litt tydelig.

Ikke noe problem om man kan justere..

Nad lyden er sånn jeg husker.. liker det [emoji4]
    Nad-lyd liker jeg også. Har hørt Dali Rubicon 6 og 8 på en integrert NAD og likte det bedre enn en Lyngdorf integrert til omtrent dobbel pris, NAD-lyden var som å være hjemme. :)

D

Danke

Gjest
    Hørt gjennom maaange skiver idag på NAD, noe jeg aldri gjorde etter at Denon ble satt bort.

Så nå har blåtann høytalerne fått en vennlig konkurrent...

Nå er det hodetelefoner, ny tv 4k og kanskje ny Denon avr receiver 4400 rådet klubben meg til. Skulle funke bra som pre.

D

Danke

Gjest
    Ser ikke ut som jeg finner passende tv-benk.

Den 400? kroners Jysk benken jeg har har vært knallgod men begynner å bli sliten.

Ringt Jysk og Ikea men omtrent ingenting passer.. Synd for den Liatorp har kona lagt elsk på. Men alle komponenter og Center i midten?? Engstelig...

Pluss tv.

Derfor spør jeg? Har noen prøvd Bestå?

Virker hifi/hjemmekino vennlig, pluss fleksibelt med kjøp av ekstra hyller.

Men må man ha bakplater? Og må man skru fast i vegg????

D

Danke

Gjest
    Det ble grå Liatorp med stabling i midten, og dekoder og Sony bluray på sidene...

Madam sjefen har bestemt, og jeg fikk igjennom å ha senter foran TVen...

Om Sony bluray kommer igjen fra service....

Kanskje jeg får ny spiller?? En som ikke passer lol[emoji41] x800 er lov å ikke håpe eller hvordan det var....

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Ille dumt spørsmål, skal sage hull i to hyller på topp med hullsag.

Bare til å justere hyllene og så krysse fra hjørnet til hjørnet right?

Blir midtpunktet det?

Jeg synes det er ok å sette sammen og fikse men er ikke så praktisk og hater måling og vater....

D

Danke

Gjest
    Da blir det ny Sony blurayspiller på meg. Brukte Garantien.... Så InfoCare som CDON bruker har et av verdens beste og kjappeste serviceverksted. Dette betyr at det er tryggere å handle elektronikk på nett på CDON enn av Elkjøp i butikk....

D

Danke

Gjest
    Ble bedre lyd når jeg flyttet høytalerne ut fra benken som vist på bildet gitt....

Hører loppemarkeds kjøpt Lisa Ekdahl debutalbum.. Og lyden er sykt mye bedre enn Jysk benken som jeg av praktiske grunner hadde nær benk... Dessuten at den var mye lavere.

Så møbler kan som kabler påvirke lyden lol [emoji23]

Sitter og koser meg med et glass Bunnahabhain Moine etter at ungen har lagt seg.

Mysigt.

D

Danke

Gjest
    Sånn ser det ut nå, tenker forsterkerne er godt kjølt nå.

Har ikke lang nok RCA signalkabel nå til Sony.. Audioquest Golden Gate 2 meter er bestilt fra hifiklubben...

Argon Blue 1,5 er koblet til Nad CD...

Audioquest skal sef kobles til NAD, Blue blir brukt til Sony.

Og Red 0,6 skal jeg få litt avdrag på, for de går i retur pga at de er for korte.

D

Danke

Gjest
    Ja og så skal jeg bestille 10 bananplugger Argon blanke så jeg slepper det helsikes skruinga bak!

Og en ny Subkabel Argon Blue 3 meter.
    Men det tar jeg når jeg får lønning neste gang.

Bandridge som jeg har synes jeg er puslete, fikk på Nordby. Dårlig kontakt og slarkete... Så jeg kjøper ikke kabler på Norby mer..

D

Danke

Gjest
    Det løste seg, fant ut att jeg kan bruke de gamle litt påkostede Qed performance Audio 1 til Cd. Den brukte jeg som signal kabel til effekt fordi den lå liggende og ikke gadd kjøpe nytt..

og den gamle Argon blå har jeg koblet til bluray....

Så da kan jeg bruke halvmeter Argon Red RCA til effekt coax.

Det er ikke noe jeg misser? RCA som den duger som coaxial right?? Vet ikke specs da..

Da slipper jeg å kjøpe en dyr to-meter, og kan istedenfor skaffe meg bananplugger.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Denne Nina skiva har god lyd.

Nina the essential, the Coolpix Years

D

Danke

Gjest
    Er så fornøyd med oppsettet nå, var ikke dumt å sette Qed til CD-spilleren. [emoji4]

Bare håpe jeg kan sette opp volum en dag og watte litt.

Kan ikke det når ungen og kona sover, men en dag ungen er i dagis skal jeg kose neg med høyt volum og kaffe.. [emoji41]

• Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn