Dankes stuekino/stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Du handlar vel hos Rämjes musik? overlevd som musik/instrument handler siden starten 1952:)
    Yess det gjør jeg, lojal stamkunde og veldig grei fyr som kan mye, og det går an å slå av en prat med på Svorsk..
    Var så grei at han holdt av det siste Roger Waters eksemplaret til jeg fikk hentet det.

-Tjenare starter det, så er praten igang.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.275
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Veldig trevlig og pratsam karl:) brukar ta mc'n opp og ta en titt inimellom, hade hoppats på att han hade fått tak på litt mer brukt vinyl.

D

Danke

Gjest
    Veldig trevlig og pratsam karl:) brukar ta mc'n opp og ta en titt inimellom, hade hoppats på att han hade fått tak på litt mer brukt vinyl.
    Mynthandlern i Særp har mye brukte LP skiver også, men det vet du sikkert?

Mye MCer som farer forbi på veien her ja... :)

D

Danke

Gjest
    Da er nye Sony MDR-100AAP bestilt...

I knæsj limegult, 777sek
    Skal funke bra med Sony Music center og ha støtte for Hi-Res Audio...

sony-hear-on_lime-yellow-arets-beste.jpg

D

Danke

Gjest
    Unboxing.. Sånn ser de ut. Hvordan lyder de? Fokuserte, fyldig bass, god separasjon.. luftig og fin diskant som nok selvom den er fin kunne värt mer opplöst.

Jeg er storfornøyd.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke første gang jeg har fått sveiseblink av å sjekke poster på asylet, du bør advare mot slike sterke synsinntrykk på forhånd. ;)
    Låter nok meget bra, du får gi oss tilbakemeldinger. Lukkede til en grei pris, ikke ueffent.

D

Danke

Gjest
    Fornøyd med hodetelefonene, litt mye bass i lydbildet, skulle hatt det mer nøytralt. Men god lyd ellers. Skulle helst hatt blå eller svart farge, men ok til bruk hjemme eller langtur.

Fikk ny skive fra Ramjes idag. Emilia Amper-Trollfåglen på SACD.

D

Danke

Gjest
    Da har jeg bestilt noe nytt igjen.. Det er i samme kategori som det siste jeg kjøpte, men mindre saker.

Blir noe fra XTZ.

D

Danke

Gjest
    Det ble Xtz 12 DSP.

Spent..

D

Danke

Gjest
    Det er god lyd, store membraner. Memory foam i tre størrelser, den funker bra uten DSP også feks Spotify og streaming.

Lyden er typisk nøytral som Xtz alltid er, fin oppløst diskant og markert bass men ikke overdrevent, som ofte er issue I denne prisklassen.

Flyadapter, storjack og en typ ledningsklype til klestøy følger med.

Den kunne gjerne hatt svarknapp og mic, men da må man kjøpe Sport modellen.

Ledningen er flat, men jeg synes den kunne vært mer solid.

Magnetiske propper er jo kult.

Jeg gir pluss for lyd og memory foam. De er behagelige å bruke.

Sist redigert:

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spennende. Virker godt konstruert og fornuftig priset. Var de på tilbud i en kjedebutikk (Elkjip eller Expert?)

D

Danke

Gjest
    Spennende. Virker godt konstruert og fornuftig priset. Var de på tilbud i en kjedebutikk (Elkjip eller Expert?)
    Elkjøp/Elgiganten er lagt ned her jeg bor.

Men ja jeg kjøpte den i butikk, i Nordby Digitals butikk på Nordby. De er den eneste store seriøse fysiske elbutikk som er igjen i Strømstad.
    De hadde mange eks av 12 Dsp og Sport, samt Divine blåtann som jeg har fra før.

Etter som jeg vet så er de leverandør av XTZ produkter via deres handlespartner Fyndbørsen.

Det er bare de proppene som er på, altså de største som er memoryfoam, de som er vist på pakkens bilde og de minste virker som å være normalsilikon elns.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Vel en høyttaler fra Skandinavia.. Ikke Xtz.. [emoji6]

Bestilt, det er en blåtannsak.. En produsent jeg har ventet på skal komme med Batteri..

Det er Audio Pro.. tror de er svenske..

En Addon T3 i oransje..

Har jo nesten aldri alene tid på Stereon, så jeg har behov for en furtekrok med grei lyd..

D

Danke

Gjest
    Nå er stuanlegget oversvømt av nisser og nisselue over høytaler... Så bra jeg fikk en blåtannhøytaler.

Wild Orange, en litet merke på toppen i størrelse av knappenålshode. Bare synlig om jeg går helt nærme...

Men kjempefornøyd med lyd og batteri.

Den mikroskopiske merket i lakken er vel ikke sånt man klager på...

D

Danke

Gjest
    Nå er stuanlegget oversvømt av nisser og nisselue over høytaler... Så bra jeg fikk en blåtannhøytaler.

Wild Orange, en litet merke på toppen i størrelse av knappenålshode. Bare synlig om jeg går helt nærme...

Men kjempefornøyd med lyd og batteri.

Den mikroskopiske merket i lakken er vel ikke sånt man klager på...
    Sånn er pynten lol..

D

Danke

Gjest
    Noen tanker om lyden i BT-høyttaleren? Er det stereo?
    Jeg digger lyden, har kjørt all musikk. Det er stort lydbilde, men stereo i vanlig forstand er det ikke. En 3,5 woofer, en stor diskant og en like stor som jeg tror er mellomtone.

Beste blåtann jeg har vært borte i, mer nøytral og sjangervennlig enn Marshall Kilburn som er i samme prisklasse.

Meget høy lydstyrke, uten forvrengning. På fullt volum lyder den som et lite stativanlegg på ca 0Db

Jeg bruker bare lagrede filer i ulike format og Spotify premium i beste streaming kvalitet.

Den har en god lydprosessor hører jeg og Bluetooth 4.0 såvidt jeg vet god SBC, A2DP og dette gjør den meget bra.

Batteritid er syk, fullt med to dagers bruk på høyt volum.

Den gruser alt annet i samme kategori i flere prisklasser.

Dvs JBL extreme, HK Onyx, Bang & Olufsen..

Marshall Kilburn er meget bra, men er best på rocka, poppa musikk.

Skal du ha bedre lyd må du nok opp til Naims greie til ca 5-6000

Jeg mener Audio Pro Eller Marshall Kilburn er de eneste som gjelder som seriøs blåtann i denne sjangeren.

Neste da er som sagt Naim til ca 6000...

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Blir sannsynligvis ny NAD cd spiller snart, har en i kikkerten på salg, når neste lønning kommer...

Spent, kommer til å stå under Sony blurayspillern.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og det er basert på lyttevurderinger om hvilken av spillerne som spiller best på de forskjellige formatene?

D

Danke

Gjest
    Og det er basert på lyttevurderinger om hvilken av spillerne som spiller best på de forskjellige formatene?
    Ja Sony er ikke noe særlig på detaljerte CD er i stereo... Selvom den kaller seg en audio video premie spiller ellnosånt..

Men sef bluraykonserter, Sacd, Hi-rez hardisker, flerkanals og merk rocke cd mikset opp til flerkanals er den rå på.. Hører Incesticide av Nirvana nå mikset 5.1 fra Sony via HDMI.

Men den tweakete puristen i meg tåler ikke stereo på Sony med jazz, akustisk, eller klassisk og vokal.... For dårlig dac i stereo for min del. Sikkert grunnen til at de ikke sier hvilken Dac det er.. en noname Sony sak muligens.

Så alle høydetaljerte CD skiver spiller jeg av på Denon som også er en blurayspiller med Burr Brown dac... husker ikke Dac modellnummeret, men samme som er i AVR hjemmekino Yamaha 1900 som jeg er fornøyd med som pre..

Denon er også klart best på dvd, og jeg har endel gamle dvd klassikere, western, B-skrekk, og krigsfilmer, som jeg ikke har fått meg på bluray. Sony er nok best på bluray og oppskalert til 4K...

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hørt at endel rimeligere multispillere og SACD-spillere ofte prioriterer lyden fra de høyoppløste kildene, og legger mindre ressurser i de med lavere oppløsning, som CD og DVD.

D

Danke

Gjest
    Kjører som regel detaljerte CD skiver i pure direct fra Denon og Yamaha pre, men med Bach Toccata in fuge var det kult Stereo 2.1 med Subwoofer..

D

Danke

Gjest
    Jeg har hørt at endel rimeligere multispillere og SACD-spillere ofte prioriterer lyden fra de høyoppløste kildene, og legger mindre ressurser i de med lavere oppløsning, som CD og DVD.
    Det stemmer, man må ha Denon, Marantz eller Oppo om man skal få mye i alle pakker....

Jeg har derimot blitt avhengig av Netflix med surrerundtlyd og Spotify premium i det komprimerte extreme qual og der er Sonyen rå med oppsampling såkalt DSEE HX og LDac som passer med Android Oreo 8.0.0 som jeg håper jeg får snart. Det er Hi-rez blutooth...

Det har ingen av de nye Oppo spillerne ennå, og Denon (altså den nyeste/ikke min) har iallefall netflix, men ikke 4K...

Sony har mange barnesykdommer særlig om man ikke er Data IP kyndig, men diverse oppdateringer har løst det. Anbefaler at man ikke kjøper på nett som meg, men fysisk av Hifiklubben om man vil ha god garanti og oppfølging.

Jeg skal ha den neste Sony spilleren, og heller en NAD cd spiller stacket oppå som over, det er billigere enn Oppo....

Men klart Oppo DVD, CD, BD, 4K og om det kommer en ny med nett og netflix så er det kanskje greiest med en sånn sak som kan gjøre alt..
    Men det har ikke kommet enda.

Letet gjennom uteskjul og kott ihele går etter kabler, fant jumperne til høytalfilteret, og to hvite hansker. Jeg skønte ikke hva jumperne var før idag.. Glad jeg ikke kastet de..

Etter å ha letet igjennom diverse skjul og kott, og masse esker, fant jeg diverse HDMI, signalkabler og Coax, og Component kabler bak anlegget og i sofaboksen..... [emoji14]

Hadde helt nevroser og holdt på å bestille nye kabler på nett... puh.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Fikk testet anlegget litt idag og justert, men ikke finlyttet...

Jeg er jammen glad jeg fikk meg denne fargeklatten, for det er faktisk god lyd i den. Og i familie med stueanlegg, så er det best sjangse til å lytte på denne.

Stereotweeter og en liten woofer..

En sak som spiller all musikk bra, i motsetning til mange andre ting jeg har hatt... Som har fordeler og ulemper i ulik musikk..

D

Danke

Gjest
    Så den spiller i stereo? Hvor stort og tydelig lydbilde klarer den å levere?
    Det kommer an på volum, også trenger de noen minutter oppvarming for å spille ordentlig...

Jeg er ikke så flink å forklare lyd, men jeg synes den har litt rom og detalj.. litt lydbilde ikke lite for størrelsen..

Tweeterne er like leste jeg i manualen igår når jeg rotet etter kabler, og det stod at det var en stereo høyttaler med en woofer med bassrefleksport.

På over moderat lydstyrke med basstung musikk så puster den greit i porten uten ulyd..

Det kan jo ikke bli helt rå dypbass, men den går ganske dypt..

Helt bånn pinne så er ikke lyden 100% rent eller kontrollert om du vil, ikke blafring men ikke helt 100. Men den kan spille veldig greit bra.

D

Danke

Gjest
    Jeg tror det er Sbc kodeks, men lyden er meget god og inderlig...

Snakket med med Audio pro og de sa de hadde trådløse med bedre codecs men de er dyrere.

Så jeg tror det er svært god dac i T3

D

Danke

Gjest
    Noe jeg har lært av Sony UHP-H1 og Audio Pro T3 er att Spotify premium og Sbc kontra Flac og CD har NULL å si kontra Dac, prosessering og kvalitet på høytaler elementer...

D

Danke

Gjest
    En annen ting jeg har lært siste året er at driv-verk på CD HAR svært mye å si...

Jeg vet det er mange på forum som kobler opp en sliten Toshiba DVD eller en billig bluray til 500 til svindyre Dacs..

Jeg anbefaler heller å legge til noen få tusen til en grei transport drivverk..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sant nok. Den dagen jeg får meg en DAC som er bedre enn den innebygde i Rega Apollo så fortsetter Rega som drivverk, det er nok et enda bedre verk enn DAC.

D

Danke

Gjest
    Jeg nevnte det vel ikke, har fått Android 8.0.0 såkalt Oreo med LDac en Sony utviklet sak som skal gi svært god lyd trådløst. Og Sony UHP-H1 har LDac. Så snart skal jeg teste flacs fra Songpal og Poweramp.. Samt Spotify premium på anlegget..

Skal komme med synspunkter..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn