Dali Helicon 800

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ja,ja...Noen liker mora og noen liker dattera.....Og noen liker til og med faren....
For meg ble Helicon for mye Bang for Buck(ett sloagan som assosieres med Cerwin Vega),og for lite oppløst mellomtone....
var de innspillt; trenger lang innspilling (150 timer?)
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Hehe, sorry meg. Men åssen klarer du å sammenligne CV og Dali Helicon???
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Ja,ja...Noen liker mora og noen liker dattera.....Og noen liker til og med faren....
For meg ble Helicon for mye Bang for Buck(ett sloagan som assosieres med Cerwin Vega),og for lite oppløst mellomtone....
Ja nå har du virkelig tråkka dali menigheten på tærne ;)
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Såså...ro dere ned,jeg så at bang for buck brukes om CV,ikke at Dali Helicon er i samme gate som CV....
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
he he sterke følelser ;D ;D

Noen som vil selge helicon til CV pris?? :D
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Eller CV til helicon pris :D... hehe.. Merkelig nok koster jo f.eks DC1515 godt over 10k i bruktmarkeds verden, mens DC15 koster rundt 4000kr :D... Merkelige folk disse CV folka..

Skal ærlig innrømme at jeg syns CV er tøfft, og drar ofte på smilebåndet når jeg får høre dems røst :D.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Har ikke hørt 800, men 400 har jeg hørt et par ganger på hifiklubben i grimstad, og det er på mange måter en god høyttaler. Behagelig og fyldig i lyden, men det manglet liksom noe. Etter min mening burde du absolutt lytte litt til patos symphonic4 før du bestemmer deg.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
he he sterke følelser ;D ;D

Noen som vil selge helicon til CV pris?? :D
Nei, men CV'en min kan du få billig ;D.

Og Schumacher, ikke prøv å sno deg unna at du mente å provosere ;). Forresten kan vi sikkert få til en liten lyttestund hos meg, hvis du er beredt til å skifte mening ::). Kommer ikke over at du presterte å nevne Cerwin Vega i samme setning som Helicon 800 :eek:. Har fortsatt vondt i tærne ;D.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Har ikke hørt 800, men 400 har jeg hørt et par ganger på hifiklubben i grimstad, og det er på mange måter en god høyttaler. Behagelig og fyldig i lyden, men det manglet liksom noe.
Helicon 800 har det Helicon 400 mangler, pluss litt til ;).
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Helicon 800 har elendig mellomtone hvis den matches med den billigste elektronikken fra Elkjøp. :p
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Hei.

Helicon 800 ja -

Disse oppfatter jeg som meget komplette høyttalere. De favoriserer ingen spesiell type musikk, typiske allroundere, fordi om akustisk låter meget uanstrengt - deilig.

De henger godt sammen fra topp til bunn, ingen frekvensområder som stikker seg ut, de balanserer godt imellom å være detaljerte uten å bli analytiske. Lydbildet de tegner opp er stoort.

Det jeg oppfattet som mangler på mine forrige ht. (Von schweikert vr4-jr) som forøvrig var meget gode!! : Makrodynamikk og noe lite nivå i mellom/øvre bass er et tilbakelagt stadium.

I forhold til plassering har Helicon vært noe vanskeligere enn tidligere høyttalere i mitt usymmetriske rom, med sidevegg tett på ene høyttaler. Dette har jeg fått ordnet opp i.

Det kan ikke være tvil om at man får mye valuta for penga, hvis jeg skal sette to ord som oppsummerer må det bli: uanstrengte og dynamiske!  ;D

Jan Terje
 
Topp Bunn