Ønsker anbefaling Dali helicon 400 mk2 forsterker?

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Jeg vurderer parasound a21 å halo p3 som oppsett :)
har fått mye skryt,eneste var at det kunne oppleves litt "snilt" å litt flat mellomtone,det var lyd&bilde sin vurdering.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
I mitt oppsett måtte A21 se seg slått imot Holton NXV-500 med god margin, da spesielt på alle parametre :)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Jeg er totalt uenig med deg garnilsen, Hegel H200 tror jeg er den verste matchen jeg kunne tenke meg å prøve. Jeg hadde nevnte modellen koplet over AP Virgo 3 og det vare en total fiasko med en skjærende skarp erfaring. At den skulle passe til såpass "lyse" høytalere som Helicon har jeg ingen tro på.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Joa...men sikkert noe som også slår Holton NXV-500 igjen,sånn vil det bestandig være,det går i det uendelige,tror mann bare må prøve å feile før mann finner rett match til høytlerne
 

pea

Medlem
Ble medlem
10.05.2010
Innlegg
9
Antall liker
4
Jeg vurderer parasound a21 å halo p3 som oppsett :)
har fått mye skryt,eneste var at det kunne oppleves litt "snilt" å litt flat mellomtone,det var lyd&bilde sin vurdering.
jeg har dette oppsette hjemme og er veldig fornøyd har prøvd flere alt
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Det er jo akkurat det som er halve morroa ! Prøving og feiling hører med til hobbyen, og siden vi har forskjelige ører og utstyr så må vi selv finne ut hva vi liker !!
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Denon sin beste integrerte burde også være et godt alternatin.Tror det er en ute for salg.
Lykke til.
Mvh Kenneth
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Noen som har hørt Helicon på nye Nad master serien? Enten M22 eller M27 - eller ncore for den saks skyld.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Primare i22dac på tilbud nå. Verdt er forsøk. Husk du har returrett på soundgarden. Primare er seriøse greier, og det er veldig gode med klasse d. 80watt skal fint greie å pumpe ørevoksen ut med helicon. Du får også dobling av watt som noen syns er veldig viktig. :p

Klasse D altså ? Vel det er en sjanse jeg aldri hadde gamblet på.
Jeg bruker primare i 22 dac på klipsch reference premeire serien, og lel om den serien er litt snillere i toppen så kan det fort bli miss matsh med, forsterkere som er litt klar og detaljert i det området. Men primare gjør en rå jobb på klipsch uansett sjanger eller film du ser på, forsterkeren er faktisk veldig kraftig og med den nye updf som primare kaller det har di fått til med suksess altså klasse d. Når jeg øker volumet på primare så blir gliset bredere og bredere, forsterkeren henger med uten problemer. Og som andre sier her blir det tyngre last dobler den effekten. Så og si på dali at klasse d ville du aldri gamblet på hvorfor? Primare er virkelig et merke jeg har fått øye opp på, du kan også finne storebroren i 32 på brukten den har 2x140 watt men ikke dac, da må du opp litt i pris. Men si da du har funnet deg en i 32 til 13000 og rega dac til 5000 kr så har du ville fått hi end lyd for slikk og ingenting.
Men er mange andre som har listet opp bra valg her, og husk det er din lyd klang du skal gå etter her og det er det viktigste. Har jeg vert deg har jeg ville teste ut forsterker hjemme når du får di, det er den beste måten du er sikker på og få den riktigste lyd klangen for deg og ditt rom.

Mvh Imagine
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Ikke hørt med de ampene nei... Desverre, har hørt de med Cary.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
I fare for å virke svært overfladisk: Jeg har hørt Helicon 400 på ganske mye forskjellige forsterkere. Og for å være ærlig synes jeg det hele er rimelig udramatisk. De spiller fint stort sett uansett hva jeg har hørt de sammen med. Jeg har vel å merke ikke prøvd totalt fjollete løsninger, men har vært helt nede i 5500 kroner på integrerte forsterkere og surroundrecievere til 8-10.000, og alt har fungert overraskende bra.

Rega, NAD (dyrt og billig), Cambridge, Classé, Denon (relativt dyrt og relativt billig), Gryphon; Ingenting har skuffa!
Dette synes jeg tyder på en høyttaler som er ganske så samarbeidsvillig.

Min konklusjon: Forsterker av rimelig anstendig kvalitet + Helicon = Musikk!
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Må si meg enig i AndersR sine vurderinger.Så en Denon SA1 ute for salg for litt siden.Dette var en som var priset på et anstendig nivå.
Den ville passe Helicon meget bra.Jeg har prøvd Helicon mk1 med min ARC SP12 og ARC VS115.Det ga en fin kontroll på høyttalerne.
Tipper det vil utarte seg likt på mk2 utgaven.
Det er nok slik at med godt forsterkeri hører man virkelig hva som bor i disse høyttalerne fra Dali.
Mvh Kenneth
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
124
Torget vurderinger
2
Hei,
jeg har Helicon 400 mk1.
Vet ikke hvor stor forskjell det er mellom mk1 og mk2.
Har prøvd Hegel H200, Lyngdorf TDA 2200,DP 600 og Bryston 4bsst.
De to siste med en Cary slp05 forforsterker.
For meg låter de to sist nevnte kombinasjonene best.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
En sen oppdatering på hva jeg endte opp med å det er 851N og 2x851W(brokoblet 800w pr høytaler)fra cambridge på helicon 400mk2
Funker knall!!!!!
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
En sen oppdatering på hva jeg endte opp med å det er 851N og 2x851W(brokoblet 800w pr høytaler)fra cambridge på helicon 400mk2
Funker knall!!!!!
Hei, jeg har hørt at 851w kan bli veldig varme, stemmer det?
 
M

MarkusH

Gjest
En sen oppdatering på hva jeg endte opp med å det er 851N og 2x851W(brokoblet 800w pr høytaler)fra cambridge på helicon 400mk2
Funker knall!!!!!
Interessant kunngjøring når disse forsterkerne havner på brukten dagen etter dette ble lagt ut .... hvorfor ikke kvitte deg med Helicon i stedet? Finnes en god del bedre høyttalere der ute enn de, ikke vondt ment. ;)
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
En sen oppdatering på hva jeg endte opp med å det er 851N og 2x851W(brokoblet 800w pr høytaler)fra cambridge på helicon 400mk2
Funker knall!!!!!
Interessant kunngjøring når disse forsterkerne havner på brukten dagen etter dette ble lagt ut .... hvorfor ikke kvitte deg med Helicon i stedet? Finnes en god del bedre høyttalere der ute enn de, ikke vondt ment. ;)

Nå har jeg kjørt dette oppsette i noen mndr...startet med en stk 851w...deretter 2stk...å ble veldig fornøyd,faktisk aldri hatt så go punch i mine helicon...mn byttesyken tar meg stadig :),lyst å prøve h390...helicon selges ikke!!!....pr nu.
 

Romstasjon

Medlem
Ble medlem
29.06.2008
Innlegg
12
Antall liker
1
Electrocompaniet AW250 er gull på Helicon. Med EC dac og pre av nyere dato blir det magisk.
 

MrMarbles

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.02.2013
Innlegg
85
Antall liker
19
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kjørte de selv med NAD M2, AW250r og Devialet Expert 200. Alle gjorde en veldig god jobb. Experten var kanskje kulest, med SAM skrudd på. M2en hadde ulempen med krav om 16A sikring og en DAC som var veldig utsatt for jitter.
 
Topp Bunn