Jeg hater å gå i butikken. Å gå innom en ferskvarehandel for å kjøpe inn ingredienser til én god middag er koselig nok, men "plikthandlinga" av andre ting kunne jeg vært foruten. Har mer enn én gang ønsket at man ble sulten kun én gang i uka for å slippe unna herket. Så en slik tjeneste er mer enn velkommen! Både av bekvemmelighetshensyn og forbrukermessige hensyn.
Jeg ville vært villig til å betale for en hjemkjøringstjeneste, fordi jeg ikke har bil. Jeg bor riktignok i Oslo, med flere dagligvarebutikker i gåavstand, men disse er små og elendige, noe som dessverre er typisk for butikker innenfor Ring 3. Har opplevd å måtte gå innom tre butikker bare for å få tak i fem bestemte basisting. Når man i tillegg må gå, er det begrensa hvor mye man får med seg pr. tur, spesielt av tyngre ting, og da må man til den forhatte butikken - eller de forhatte butikkene flere ganger i uka, noe som automatisk blir dyrere, ettersom det åpner for flere impulskjøp. Så en mulighet til å planlegge f.eks. ti og ti dager i matveien er topp. Men hva en slik hjemkjøringstjeneste vil komme til å koste, blir spennende.
Nå er det vel ICA som allerede har dette "Rett hjem" men de har jo priset varene veldig høyt, i tillegg til at de tar en hundrings i kjøregebyr. Men da er man prisgitt dyre ICA; og det er ikke ønskelig.
Nei, jeg er spent på hva som skjer videre!
Motivasjonen bak den nye appen er jo å gjøre det enklere for forbrukerne å orientere seg i et marked styrt av bemerkelsesverdig få aktører til å være i liberale Norge i 2011.