Dagligvare på nett

G

Gjestemedlem

Gjest
Dette har vært prøvd her hjemme også. Husker det var noen butikker som hadde et slikt tilbud. Kan vel ha vært 10-15 år siden eller noe slikt tror jeg? Ble ingen success.

N

nb

Gjest
Det er ganske tynne marginer på mye, og kostnaden ved at noen skal labbe rundt og pakke handlekurvene til folk gjør det nok noget komplisert å få lønnsomhet i noe slikt.

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.376
Torget vurderinger
1
Jeg ville imidlertid være interessert i å betale ekstra for en slik tjeneste! Hverdagshandlingen suger både tid og penger med sine mange impulskjøp. Ser for meg at besparelsen vil være formidabel dersom disse lukes ut - kanskje nettopp derfor slike tilbud ikke finnes pt...

G

Gjestemedlem

Gjest
Det finnes jo lokale kjøpmenn som hvor man kan bestille og få varene pakket og klar for henting, eller tilkjørt. Selv her i Bergen er det endel som tilbyr dette. Sikker uten webgrensesnitt men dog.

Du har også bønder som leverer varer på døren på abonnement. Typisk gårder som leverer økologisk mat. En god ordning som også legger tilrette for ordentlig matlaging.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Bra blir det ikke før man kan få slankemidlene servert uten å løfte baken fra stresslessen.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.650
Jeg husker far min leverte handleliste en gang i uken når han kjørte forbi butikken på vei hjem fra jobb. Varene ble levert på døren dagen etter og fatter betalte en gang i måneden. Det var tidlig på 60-tallet

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
MML skrev:
http://www.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/Vil-ha-matbutikk-p-nett-2902573.html

Det blir en gledens dag den dagen man kan sette sammen handlelisten på nett/App, legge til faste varer, trekke direkte fra konto og plukke opp varene i selvvalgt butikk! Hvorfor finnes det ikke allerede et lignende tilbud?
I Tyskland finnes det nå en kjede der du handler på den måten. Mener å huske at jeg skrev om den første filialen for et drøyt år siden, men hukommelsen skal ikke stoles helt på nå.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Pink_Panther skrev:
Jeg husker far min leverte handleliste en gang i uken når han kjørte forbi butikken på vei hjem fra jobb. Varene ble levert på døren dagen etter og fatter betalte en gang i måneden. Det var tidlig på 60-tallet
Foreldrene mine drev butikk på 70-tallet og da var det fremdeles slik. Mange ringte og bestilte varer og på slutten av dagen lasta fattern opp 17-M'en og dro bygda rundt og leverte varene.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tubesnake skrev:
Pink_Panther skrev:
Foreldrene mine drev butikk på 70-tallet og da var det fremdeles slik. Mange ringte og bestilte varer og på slutten av dagen lasta fattern opp 17-M'en og dro bygda rundt og leverte varene.
Min mor var sjåfør for en dagligvarebutikk i Kopervik på sekstitallet.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.200
Var fortsatt to butikker ute på skjæret jeg kommer fra som leverte varer ut til kunder, så sent som
på slutten av åttitallet. Tror muligens han ene fortsatt gjør det til "gamlekundene", så lenge de lever.

Nå skal det sies at det neppe er prisen de konkurrerer på..

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.733
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
baluba skrev:
MML skrev:
http://www.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/Vil-ha-matbutikk-p-nett-2902573.html

Det blir en gledens dag den dagen man kan sette sammen handlelisten på nett/App, legge til faste varer, trekke direkte fra konto og plukke opp varene i selvvalgt butikk! Hvorfor finnes det ikke allerede et lignende tilbud?
I Tyskland finnes det nå en kjede der du handler på den måten. Mener å huske at jeg skrev om den første filialen for et drøyt år siden, men hukommelsen skal ikke stoles helt på nå.
http://www.lebensmittel.de/

og litt mer eksklusivt

http://www.hagengrote.de/shopsys/Lebensmittel-k6.htm?gclid=CLbC6Ien76wCFdAumAodFVYw8w

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.650
leifen skrev:
Var fortsatt to butikker ute på skjæret jeg kommer fra som leverte varer ut til kunder, så sent som
på slutten av åttitallet. Tror muligens han ene fortsatt gjør det til "gamlekundene", så lenge de lever.

Nå skal det sies at det neppe er prisen de konkurrerer på..
Vår lokale EuroSpar gjør det samme, til "utvalgte" kunder, d.v.s. oldingene i distriktet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Tenker de ikke på de stakkars lokale frivillighetssentralene? :mad:

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Jeg hater å gå i butikken. Å gå innom en ferskvarehandel for å kjøpe inn ingredienser til én god middag er koselig nok, men "plikthandlinga" av andre ting kunne jeg vært foruten. Har mer enn én gang ønsket at man ble sulten kun én gang i uka for å slippe unna herket. Så en slik tjeneste er mer enn velkommen! Både av bekvemmelighetshensyn og forbrukermessige hensyn.

Jeg ville vært villig til å betale for en hjemkjøringstjeneste, fordi jeg ikke har bil. Jeg bor riktignok i Oslo, med flere dagligvarebutikker i gåavstand, men disse er små og elendige, noe som dessverre er typisk for butikker innenfor Ring 3. Har opplevd å måtte gå innom tre butikker bare for å få tak i fem bestemte basisting. Når man i tillegg må gå, er det begrensa hvor mye man får med seg pr. tur, spesielt av tyngre ting, og da må man til den forhatte butikken - eller de forhatte butikkene flere ganger i uka, noe som automatisk blir dyrere, ettersom det åpner for flere impulskjøp. Så en mulighet til å planlegge f.eks. ti og ti dager i matveien er topp. Men hva en slik hjemkjøringstjeneste vil komme til å koste, blir spennende.

Nå er det vel ICA som allerede har dette "Rett hjem" men de har jo priset varene veldig høyt, i tillegg til at de tar en hundrings i kjøregebyr. Men da er man prisgitt dyre ICA; og det er ikke ønskelig.

Nei, jeg er spent på hva som skjer videre!

Motivasjonen bak den nye appen er jo å gjøre det enklere for forbrukerne å orientere seg i et marked styrt av bemerkelsesverdig få aktører til å være i liberale Norge i 2011.

Topp Bunn