Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    Laban MK2

    Gjest
    920 genial sak til hottapping av konserter mm rett fra digital ut på sat / tv tuner (mega flott opptak)


    Mvh
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ja hører at lyden i den er noe annet en min gamle je 320. skal koble opp til denon dcd 1450ar og prøve og rippe noen gode cd'r i løpet av dagen.
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Var opp på clas her om dagen skulle ha noen MD'er ( borte ikke en igjen noe sted alt tatt ut hyller til vraking )
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte noen for gøy i går av en kompis som han har hatt stående på lagring i mange år.
    Husket fra ungdomstiden at de spilte pent. Vi/han spilte på noen andre med sub i, da vi spilte høyt.
    Så disse er fint spilt og ikkje herja med elementene.
    Han betalte 6 for de den gang.
    Nett koblet de til..
    Noen som vet noe om de?

    Flere bilder: Boxe jvc sx e3 bkeh - tocmai.ro

    16051789_1.jpg
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    nå har jeg fått recca noen disker og lyden er like god
    men jeg lurer på åssen MDLP fungerer kunne vert spennende og prøvd
    den kan vist rippe fra lp og :D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.449
    TCD 310 Mk II kom i hus idag. Møkkete. Betalte litt mye, 400.- men bruktsjappa blir drevet av den lokale Frelsesarme-troppen så pytt, pytt.
    Den må stå til mørning* før jeg begynner på den.

    *La apparatet stå gjemt en stund før madamen får se den "Jammen kjære, den har jeg hatt leeeenge"




    Det var da grassat hvor det luktet kjeller av spilleren!!!
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Søk på youtube så finner du veiledning for å smøre opp disse. Iallefall for tcd 300, men det er jo samme drivverk.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    tenkte jeg skulle se etter en 440a og og ha i rotet mitt:)
    min 310 trenger en overhaling den holder ikke hastigheten.
    nye reimer og smøre opp??
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Fant denne til en veldig god pris på loppis i går.

    Tandberg TCD310

    TCD310 a.JPG


    TCD310 b.JPG


    TCD310 c.JPG


    Har en matchende TA300M jeg kan koble den opp mot :)
    Evt. en TR200, men den er i teak...
     
    X

    X186841

    Gjest
    AKAI AT-2600 AM-2850

    Dagens funn på garasjesalg. Tingene ser ut som nye og alt lyser ingen ulyder knapper og alt tight som ei .....
    Ikke ei ripe i chassi , har nok stått i ett møblert hjem :)

    P1000788.jpg
    P1000794.jpg
    P1000796.jpg
    P1000797.jpg
    P1000790.jpg
    P1000792.jpg
    P1000798.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    AKAI AM-2850

    Fy Faen !!! For en pondus og trøkk ! Skavtt en halvmeter da første trommeslaget kom ut av høytaleren. Totalt forvirret , så gammelt utstyr skal da ikke spille såååå bra ?? Ett driv som i en god Naim.



    P1000800.jpg
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.392
    Antall liker
    3.419
    Torget vurderinger
    0
    Från
    www.fmtunerinfo.com

    Akai AT-2600
    (1977, $300, silver, black, with amp, black with amp, back, back with amp, gangs, schematic left, schematic right, board layout) search eBay
    The AT-2600 is a scarce, underrated AM-FM tuner with 5 FM gangs, 3 AM gangs, and 3 ceramic filters for FM. Its features include high blend, a variable muting level control and variable output, and it's also one of the few tuners with a deviation meter. Most AT-2600s have a silver face but it was also available in black. Our panelist Bob says, "The AT-2600 has unbelievable sensitivity. With narrower filters installed, it would likely be a killer cheap DX machine. I think it may be the separate AM and FM tuning gangs (only on the AT-2600, not on the AT-2650) that helps. That was *not* cheaper for Akai to do. They are not built like a KT-8300, but what else is? The AT-2600 beats the pants off a Magnum Dynalab. One other point, reception sensitivity benefits greatly by removing the internal connection to the balun (snip the lead from the 75 ohm input to the balun which is also connected to the 300 ohm inputs). I would also install a coax 75 ohm connector in place of the old-fashioned one." Our contributor Don N., the Chief of the TIC Copyright Police, adds: "I have two AT-2600s, one of which was modded. It comes in very close behind my KT-7300 for sound and knocks the pants off it for tuning capabilities. Pegs the signal-strength needle on almost every station across the board in my area (Seattle)." The AT-2600 usually sells for $70-125 on eBay, with a recent low and high of $50 in 10/08 and $200 in 12/07, respectively. [BF]
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Ikke så overraskende, AKAI lagde en del riktig gode ting i sin tid, og er nok ufortjent oversett idag.
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    En samling skatter og funn fra Finn og gjenbruken.

    IMGP6934.jpg

    IMGP6933.jpg

    IMGP6929.jpg


    IMGP6939.jpg

    IMGP6940.jpg

    IMGP6942.jpg

    IMGP6943.jpg



    Nesten gjemt i bakgrunnen,
    Infinity Kappa 8 Disse har mange av dere lest om tidligere i min lille tråd om bytting av kantoppheng.

    I bunnen. Tannoy Little Gold Monitor. Noen ville kaste dem! Ikke faen! de fortjener en bedre skjebne, så jeg tok dem.

    Ved siden Infinity RS 6B. Hentet på Finn. no, hos en voksen kvinne. Måtte bytte kanter, og nå satt på vent.

    På toppen en sjeldenhet. Japans "kvalitet" fra min ungdomstid.
    Coral BX-2000. Jeg kjøpte dem på Finn for en tid tilbake , men har ikke hatt tid til å lytte til dem.
    Nå spinner Greg Lake's Manoevures på en Denon DP47, satt opp med en blå ortofon. Den ble i sin tid reddet fra den sikre død fra gjenbruken på Lefdal i Sandvika.

    Coralene har godt av spilling. De må mykes opp betraktelig for å få tilbake litt smekk og kraft.
    Litt tynne i bunnen og avkortet i toppen, men det høres ut som om de har et visst potensiale.

    Til slutt klarte jeg å glemme settet jeg hentet i Oslo

    Epicure type 20.
    Litt jobb må gjøres, men spennende oppussingsobjekt.
    Om ikke annet enn gleden av å holde noe i orden.

    Har noen av dere andre sett eller hørt disse høyttalerne før?

    Hilsen en litt over gjennomsnittet skrotnisse
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    soe

    Medlem
    Ble medlem
    15.10.2013
    Innlegg
    11
    Antall liker
    2
    Expert 80 LD med 30% load og overload indikator

    Serien 35HF - 50HF og 60HF ble produsert i tiden ca 72/73 - ca 77

    De var i salg den tiden.

    Mener også de brukt Heco Tweeter 01710104 ( HF 35 ).

    Men noen oppgav ett annet element på ett Svensk forum - men også dèt av Heco når jeg sjekket opp benevnelsen.

    HF 50 og HF 60 hadde annen diskant, også der dome, men gjennomsiktlig mener jeg å huske...

    50watteren og 35watteren hørte jeg daglig på, siden begge var i huset.
    50watteren var litt friskere i spillestilen forståelig nok siden den var 3veis og hadde 10" basser.

    60watteren hadde enda mere av alt, med 12" bass - en kompis - nærmeste nabo hadde disse.

    Alle disse gikk for å være greie høyttalere, men har ikke hørt de jeg avbildet ( expert 120 ) og denne LD-serien.
    De kom nok ut noe senere, kanskje helt på slutten av 70-tallet / begynnelse av 80-tallet.

    Står veldig lite om disse på nettet.

    Men den som leter finner..

    35watteren er avbildet her i en link fra Russland av alle steder, og Heco er nevnt der i linken.

    Отл. акустика из 70-х Expert HF 35/50. Heco - Акустические системы в Москве на Slando

    Отл. акустика из 70-х Expert HF 35/50. Heco


    Linken på Russisk:

    Продам колоночки из 70-х Expert HF 35/50. Фирма американская, производство Европа. Год выпуска прим. 1977. Закрытый ящик, 4 ом, 35/ 50 вт, большие для полочников - 50*30*22. Корпус шпонирован.

    В акустике установленные отличные динамики Heco (hi- end по сегодняшним меркам). Басовик большой 25 см!! Бумага с шерстью!!! Выдает отличный бас. ВЧ купольная, шелк с пропиткой. Динамики в идеальном состоянии. Состояние отличное. Колонки с отличными по качеству проводами прим. по 2,5 м. Экономия!!

    Акустика выдает очень приятный, комфортный саунд в духе того времени. Вч ровные и неутомительные. Слушать одно удовольствие и можно долго не уставая. Колонки строят отличную сцену и объем.

    Современные изделия с подобным звуком - далеко за 500 уе.

    Акустика из времени расцвета Тандбергов, Ревоксов и т.п. с похожей философией подхода к музыке... Тогда плохо не делали.

    Акустика схожа с TANDBERG TL 2510 с ценой почти 30 т.р.

    Molotok - Лучшие предложения на крупнейшей торговой площадке.


    Колонки высокого класса!!

    Техника в Иваново. Надежно упакую и вышл. Доп. фото и видео по запросу. Возможна продажа через молоток. Возможна доставка в город-герой Москва. Не жди нового кризиса, вкладывай в себя...

    Størrelse og tekniske spesifikasjoner står beskrevet øverst, Også Tandberg er nevnt lengre nede

    Ser 1977 er nevnt, men det må være siste år i produksjon, vet med sikkerhet at disse ble kjøpt inn rett før jul 1973 hjemme.
    De spilte ganske bra faktisk.

    Var rimelige budsjetthøyttalere, billigere enn kjente merker, men spilte som oftes bedre enn disse i samme størrelse.

    De jeg så i salg i Norge av denne HF serie hadde annen fronttrekk.

    Ikke denne netting/gitter/trådfront som her er avbildet på HF35, men med skumfront.
    Hei

    Jeg plukket opp disse for 200 her om dagen, mest for at jeg skulle ha et par høyttalere å prøve på min forsterker inntil jeg fant noe som jeg syns passet, men nå lurer jeg på hvor bra disse egentlig er, da jeg ikke har fått prøvd dem selv enda.
    Finner jo ingenting på nett opp disse annet enn det som er skrevet her i denne tråden, men da er jo ikke 80 omtalt, bare 50,60 og 120.

    Noen som vet noe mer om hvor de er produsert osv, er jo artig om det er Olle varer.

    IMG_20140617_132452.jpg

    IMG_20140617_134002.jpg
     

    AJ84

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    285
    Antall liker
    52
    Fant noe på tysk ebay under navnet SKANIA 80LD, tilsynelatende samme høyttaler men basselementet ser forskjellig ut.
    Diskant er fra philips, mulig mellomtone også selv om utformingen minner meg om marantz/pioneer.

    Hifi Rarität Boxen SKANIA 80 LD | eBay
     
    • Liker
    Reaksjoner: soe

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.392
    Antall liker
    3.419
    Torget vurderinger
    0
    Expert var ju en svensk butikskedja... Den gick i konkurs för ett par år sedan...
    Av utseendet att döma, är högtalaren från 80-talet.
    Jag hittar tyvärr inget om denna modell i mina böcker och papper.
    Rolf Zetterberg kanske har någon gammal broschyr kvar.
    Att det är element från Philips är ju helt klart.
     
    • Liker
    Reaksjoner: soe

    hjsteg

    Medlem
    Ble medlem
    10.06.2011
    Innlegg
    24
    Antall liker
    17
    Expert høyttalere ja. Disse kom jeg over her for litt siden - Expert Type 3-80.

    20140525_090039.jpg
    20140525_090051.jpg
    20140525_090102.jpg
    20140525_090154.jpg
    20140525_090201.jpg

    Har ikke sjekket de ut, men bortsett fra at skumkantene er ødelagte ser de relativt intakte ut.
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte denne av en eldre dame som har jobbet i musikkbransjen i mange år på 60-, 70- og 80-tallet.
    Utrolig mye interessant hun hadde og fortelle :)


    Lenco L75 p.JPG


    Lenco L75 manual.JPG


    Så da satt man plutselig med to stk L75 :)
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Expert fantes i Sverige også, men det startet ikke i Sverige. Du kan lese historien her Expert ASA – Store norske leksikon

    Expert var ju en svensk butikskedja... Den gick i konkurs för ett par år sedan...
    Av utseendet att döma, är högtalaren från 80-talet.
    Jag hittar tyvärr inget om denna modell i mina böcker och papper.
    Rolf Zetterberg kanske har någon gammal broschyr kvar.
    Att det är element från Philips är ju helt klart.
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.392
    Antall liker
    3.419
    Torget vurderinger
    0
    Expert fantes i Sverige også, men det startet ikke i Sverige. Du kan lese historien her Expert ASA – Store norske leksikon
    Det startade i Linköping i Sverige på 1950-talet. Det hette från början Samex. Det som i dag heter "Expert ASA" startades 1967 av bl a svensken Gunnar Nygren. År 2006 köpte Expert ASA det svenska Expert. Det svenska Expert gick i konkurs 2012.
    Gunnar Nygren avled år 2010.



    Detta är från avisen Helsingborgs Dagblad 18 november 2010:

    Gunnar Nygren till minne - hd.se
    Tidigare vd:n och grundaren av hemelektronikkedjan Expert, Gunnar Nygren, Torekov, har avlidit i en ålder av 88 år. Närmast sörjande är hustrun Märta och de tre barnen, Ann-Katrin, Birgitta och Carl-Erik med familjer.
    År 1963 anställdes han av den då nybildade radiohandlarorganisationen Samex. Han insåg ganska snabbt att verksamheten inte bara handlade om att skaffa lägre inköpspriser, vilket var syftet med organisationen, utan mer att köpmännen skulle samarbeta kring ett gemensamt marknadsföringsprogram. När man år 1971 ändrade namnet till Expert fanns därför grunden klar för en hållbar affärsidé – testat urval, låga priser och god service, en devis som håller än idag. De kommande åren blev också mycket framgångsrika för organisationen och dess medlemmar.
    Grunden för det gemensamma samarbetet hade Gunnar med sig sedan barnsben. Farfar var lanthandlare i Småland och pappan var chef inom dåvarande Hakonbolaget där han deltog i upplägget för Ica:s senare framgångar. Ica-rörelsen blev också en av förebilderna för Gunnar i hans arbete inom Expert.
    Gunnar Nygren förstod även värdet av samarbete utanför landets gränser. Tillsammans med några kollegor i fem europeiska länder tog han därför initiativet att bilda Expert International, en organisation som idag består av mer än 7400 butiker i 21 länder. Gunnar var dess president under många år och utsågs senare till Honorary President.
    När Expert år 1975 fusionerade med fotohandlarkedjan Linkopia, lämnade Gunnar vd-posten, men kom under de närmaste åren därefter att ägna mycket kraft till det internationella Expert-samarbetet och utvecklingen av de olika nationella organisationerna. Som ordförande för Fackhandelsutveckling AB kom han även att lägga mycket energi på samarbetet bland frivilliga detaljhandelskedjor där man bland annat drev ett gemensamt kontokortsföretag men även utbildning för blivande köpmän .
    Även om hans insatser inom svensk fackhandel har varit betydande så är det för oss som kände honom, hans positiva personlighet och hans generösa mänskliga värme som vi allra mest uppskattade och kommer att minnas. I hans umgänge kände sig alla betydelsefulla. Han lämnar ett stort tomrum efter sig.

    Minnesord_Gunnar_Ny_489833v530x800.jpg


    2496388_1200_675.jpg


     
    Sist redigert:

    Kenskij

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    3
    20140625_141720.jpg


    Plukket opp denne for 150 kr på brukstsjappa i byen i dag. En Philips 22 RH 812/32T.
    Alt ser ut til å fungere, men selve plata "vogger" voldsomt når den går rundt. Merker ikke noe til det på lyden. Enkelt å fikse, eller er det bare slik det er på disse eldre spillerne?
     

    LarsC

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Innlegg
    250
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde det samme på en gammel bærbar platespiller, da var det bare å skru til spindelen skikkelig.
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    At en svenske var initiativtager er nok korrekt, men firmaet ble startet i Sveits.

    The Intercop GmbH was founded in Zurich, Switzerland on October 16, 1967 by initiative of Gunnar Nygren, representing the Swedish radio and tv-retailer association Samex and representatives of five other national retail organizations.[1] The company was renamed Expert International GmbH in 1971. Retailers from other countries began to join the group which led to the Expert trademark being internationally registered.[2]
    In 1999 the Expert Global group was formed following a letter of intent being signed with Associated Volume Buyers Inc. from the USA and Cantrex from Canada.
    In 2001 Betta Stores from Australia and New Zealand joined the Expert Global group.
    On the 18th of September 2012 Expert International's Swedish subsidiary, Expert AB, filed for bankruptcy.

    Expert fantes i Sverige også, men det startet ikke i Sverige. Du kan lese historien her Expert ASA – Store norske leksikon
    Det startade i Linköping i Sverige på 1950-talet. Det hette från början Samex. Det som i dag heter "Expert ASA" startades 1967 av bl a svensken Gunnar Nygren. År 2006 köpte Expert ASA det svenska Expert. Det svenska Expert gick i konkurs 2012.
    Gunnar Nygren avled år 2010.



    Detta är från avisen Helsingborgs Dagblad 18 november 2010:

    Gunnar Nygren till minne - hd.se
    Tidigare vd:n och grundaren av hemelektronikkedjan Expert, Gunnar Nygren, Torekov, har avlidit i en ålder av 88 år. Närmast sörjande är hustrun Märta och de tre barnen, Ann-Katrin, Birgitta och Carl-Erik med familjer.
    År 1963 anställdes han av den då nybildade radiohandlarorganisationen Samex. Han insåg ganska snabbt att verksamheten inte bara handlade om att skaffa lägre inköpspriser, vilket var syftet med organisationen, utan mer att köpmännen skulle samarbeta kring ett gemensamt marknadsföringsprogram. När man år 1971 ändrade namnet till Expert fanns därför grunden klar för en hållbar affärsidé – testat urval, låga priser och god service, en devis som håller än idag. De kommande åren blev också mycket framgångsrika för organisationen och dess medlemmar.
    Grunden för det gemensamma samarbetet hade Gunnar med sig sedan barnsben. Farfar var lanthandlare i Småland och pappan var chef inom dåvarande Hakonbolaget där han deltog i upplägget för Ica:s senare framgångar. Ica-rörelsen blev också en av förebilderna för Gunnar i hans arbete inom Expert.
    Gunnar Nygren förstod även värdet av samarbete utanför landets gränser. Tillsammans med några kollegor i fem europeiska länder tog han därför initiativet att bilda Expert International, en organisation som idag består av mer än 7400 butiker i 21 länder. Gunnar var dess president under många år och utsågs senare till Honorary President.
    När Expert år 1975 fusionerade med fotohandlarkedjan Linkopia, lämnade Gunnar vd-posten, men kom under de närmaste åren därefter att ägna mycket kraft till det internationella Expert-samarbetet och utvecklingen av de olika nationella organisationerna. Som ordförande för Fackhandelsutveckling AB kom han även att lägga mycket energi på samarbetet bland frivilliga detaljhandelskedjor där man bland annat drev ett gemensamt kontokortsföretag men även utbildning för blivande köpmän .
    Även om hans insatser inom svensk fackhandel har varit betydande så är det för oss som kände honom, hans positiva personlighet och hans generösa mänskliga värme som vi allra mest uppskattade och kommer att minnas. I hans umgänge kände sig alla betydelsefulla. Han lämnar ett stort tomrum efter sig.

    Vis vedlegget 267252

    Vis vedlegget 267253

     

    Ludvig82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.05.2013
    Innlegg
    167
    Antall liker
    39
    Sted
    Fannrem, Sør Trønderlag

    LarsC

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Innlegg
    250
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk en slik for noen dager siden, men den må loddes litt siden det har gått litt varmt inni den.

    NADs300.jpg
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    3
    Noen som kjenner disse og vet modell nr? eneste merke på de er peerless
    peerless.jpg
    peerless2.jpg
     

    boheinrich

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2013
    Innlegg
    19
    Antall liker
    6
    Sted
    Viborg Danmark
    Torget vurderinger
    24
    Var til marked i sidste weekend og fik købt lidt moderne svensk tv drama "Pippi" ,jeg købte hele serien for 20 kr, org. vhs , det kom vi så til at snakke om på arbejdet og en af mine kammerater havde netop overvejet at smide hele sin vhs samlingen væk,men han ville godt give dem til mig ,det tog jeg mod med stor glæde,lidt synes jeg han skulle have så det kostede mig 75 kr,vel ialt 50 film med en tyngde i action,
    P1020780.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn