Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg traff noen fornøyde folk idag, som hadde fått med seg en strøken Sugden CD-21 fra loppis. Og et par originale Stax Lambda. Herlig når folk er så fornøyd.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.745
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Mitt første vintage funn.
    Jeg bestemte meg for å prøve vinyl og ville ikke legge mye penger i en ny spiller, så jeg dro på en lokal bruktbutikk.
    Da jeg spurte etter platespiller fikk jeg til svar at de ikke hadde noen, men etter litt ropte han meg bort fordi han hadde funnet en på lageret.

    Jeg ble skeptisk når jeg så at det var en helautomatisk spiller siden jeg var ute etter en manuell, men etter at jeg fikk prutet den ned til 200kr, tok jeg den med hjem.

    Den fungerer 100% og har gitt meg mange fine timer i lyttestolen. Det står en P23 pickup på den, er det den originale plckupen, eller har den blitt oppgradert?
    Mange tips i denne tråden:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/53140-technics-sl-7-a.html
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Hei Jorwed.
    Dersom du skal refoame ett, så for all del ta begge høyttalerne samtidig. ellers vil du få litt ulik karakterestikk på Høyre og venstre side.
    Selve jobben er veldig enkel, så lenge du er nøye, og tar deg den tid som trengs.
    Ikke noe en gjør på en kveld med andre ord.
    Jeg har laget en liten føljetong her på vintage, hvor jeg viser hvordan jeg reparerte mine Kappa 8. det kom meg totalt på ca 500 for to ulike høyttaler sett.
    Ta en kikk der, og se hvilke gode råd jeg fikk fra positive bidragsytere.

    Lykke til

    Hilsen Knut Runar.
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    @Jorwed:

    Det virker som om du bruker denne tråden aktivt for å finne produkter billig som du senere tilbyr for en dyrere penge her på Sentralen.
    Jeg tviler litt på at det var hensikten til trådstarter...

    Kall meg gjerne moralist :)

    Mvh
    KL
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    @Kleine Freiheit
    Hei og takk for sist.
    Tja, jeg bruker vel denne tråden som alle andre. Synes det er gøy å gå på jakt etter elektronikk og gjøre gode handler. Morro å dele erfaringer med andre likesinnede. Det er ikke slik at jeg fyller huset med elektronikk, uten å selge noe. I dette tilfelle kjøpte jeg høytalere med tanken om at om de ikke passet inn der jeg hadde tenkt, var det sikkert noen andre som var interessert. Men jeg ser poenget ditt. I mitt innlegg kunne jeg ordlagt meg mer elegant og har fjernet innlegget.
    Hensikten til trådstarter, rveum, vet jeg lite om.
    Jeg tror jeg fremdeles kommer til å lete etter spennende ting på loppis og liker jeg det ikke så tilbyr jeg det til noen andre ;o) (Men selvsagt ikke i denne tråden...)

    jorwed
    @Jorwed:

    Det virker som om du bruker denne tråden aktivt for å finne produkter billig som du senere tilbyr for en dyrere penge her på Sentralen.
    Jeg tviler litt på at det var hensikten til trådstarter...

    Kall meg gjerne moralist :)

    Mvh
    KL
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.362
    Antall liker
    3.354
    Torget vurderinger
    0
    Hensikten med tråden är att fortelle för hverandre om de vintage funn man gjort.
    M v h
     

    Knut Runar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Innlegg
    209
    Antall liker
    186
    Epicure 20

    Et lite funn på finn.no
    Et sett amerikanske vintage høyttalere.
    Kanskje nok et opp pussingsobjekt?
    Kantopphenget på dem er klare for utskiftning.
    Har noen av dere erfaringer med disse?

    NB. ett av bildene er hentet fra nettet.

    $_35.jpg


    Som sakt, mye må gjøres, og det er kanskje verd det?


    76_1316676888.jpg


    Knut Runar
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Mitt første vintage funn.
    Jeg bestemte meg for å prøve vinyl og ville ikke legge mye penger i en ny spiller, så jeg dro på en lokal bruktbutikk.
    Da jeg spurte etter platespiller fikk jeg til svar at de ikke hadde noen, men etter litt ropte han meg bort fordi han hadde funnet en på lageret.

    Jeg ble skeptisk når jeg så at det var en helautomatisk spiller siden jeg var ute etter en manuell, men etter at jeg fikk prutet den ned til 200kr, tok jeg den med hjem.

    Den fungerer 100% og har gitt meg mange fine timer i lyttestolen. Det står en P23 pickup på den, er det den originale plckupen, eller har den blitt oppgradert?
    Mange tips i denne tråden:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/53140-technics-sl-7-a.html
    Mye god info i den tråden.
    Ser at jeg har skrevet feil navn på pickupen, den heter selvsagt P24.
    Jeg har bestemt meg for å ikke legge for mye penger i denne spilleren, så jeg bestilte en ny stift til pickupen fra ebay for 70-80 kr.
    Utover det regner jeg med at Riiaen min til 200kr fra teknikmagasinet er det svakeste leddet, så jeg tenkte å bytte den i en MF V90 LPS.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Det er ikke det dummeste valget av Riia i den klassen nei :)
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.749
    Antall liker
    868
    Torget vurderinger
    35
    Hadde vel aldri trodd at jeg skulle dra noe SANYO i hus....,men fant en SANYO JA 220 til en 50-lapp

    Vis vedlegget 202397

    skal visstnok være smått legendarisk....
    Dårlig påskevær fikk meg til å ta frem denne i dag.
    Den er utrolig enkelt oppbygd og det tar bare 5 miutter å komme til neddi den.
    I utgangspunktet var den ustabil på ene kanalen og gikk fort tom for krefter.

    Jeg "recapet" den med 10-12 nye kondensatorer og satte inn litt større verdier på utgangskondensatorerene.

    Den spiller nå som ei kule - helt absurd mye lyd for 50 kroner og litt loddekos ;)

    God vintagepåske!
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Wow Sanyo :) (me har en Kenwood på hele 40 / 50 w eller noe sånt som spiller som ei Kenwood kule i plastikk til 50 kr )
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.749
    Antall liker
    868
    Torget vurderinger
    35
    Wow Sanyo :) (me har en Kenwood på hele 40 / 50 w eller noe sånt som spiller som ei Kenwood kule i plastikk til 50 kr )
    Sanyo'n er på 2x20w - samme modellen finnes i Grundig utgave (Grundig V7000...tror jeg)

    Innmaten: (lånt bilde)

    SanyoJA220.14.jpg


    "Sanken" utgangstransistorer

    mvh
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.749
    Antall liker
    868
    Torget vurderinger
    35
    Jeg tok feil,

    Sanyo JA220 = Grundig V1700

    Grundig V7000 er en annen luring - låter forøvrig helt fantastisk - har en her stående her i en eske ;)
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    I forbindelse med at jeg var i Molde på lørdag sjekket jeg elreturen hos Lefdahl. Dette er ofte en haug med deler som ligger inntil en sidegate.
    Gleden var stor da jeg fant en stk Tandberg HiFi system 15 høyttaler. Dette er gromme saker med 12 toms bass. Dessverre fant jeg bare en. Dette er jo store høyttalere, og jeg hadde et håp om at den andre kanskje kunne bli innlevert i løpet av helgen. I går var jeg på fotballkamp, og sjekket elreturen før jeg kjørte hjem om den andre høyttaleren var kommet.


    Det var den ikke:( Så nå har jeg en enslig Tandberg system 15 høyttaler som sårt ønsker en venn......

    MEN det i stedet lå det en 100% strøken NAD 3020 nix made in England og bad om å bli tatt med ;)

    Den hadde en klistrelapp bak merket Molde Hifisenter! Denne butikken har jeg aldri hørt om.

    Så nå er enda en klassiker i hus, og jeg er spent på å koble denne opp for å teste.

    224686d1383129381-litt-eldre-utstyr-vs-nytt-nad_610x311.jpg

    Ikke bilde av min, men den er like fin!
     
    Sist redigert:

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Så dagens vintageanlegg består av nyinnkjøpt, nymalt og overhalt Technics SL1200 mkII, NAD 3020 fra søppelhaugen og selvbygghøyttalere basert på Impulse H5 med vintage Seas basser. Audioarkeologi er en virkelig artig hobby:), og for meg usannsynlig mye artigere enn å gå på en butikk og kjøpe en ny Rega og lignende!

    Lyden fra denne kombinasjonen er virkelig strålende.
     

    rveum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2005
    Innlegg
    298
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    3
    Pioneer DV-S9

    image.jpg

    Pioneer DV-S9 kjøpt på QXL for 6 kr, etter bytte av sikringer gjemt bakt mange kobber deksler har den nå blitt CD spiller og DAC i vintage oppsett.
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Fant denne på et loppemarked i nærheten .
    Kenwood KD 2000

    Så da fikk den bli med hjem. Gjort ren etter beste evne, men den hadde desverre en stor sprek i støvlokket.
    Manglet drivreim, den er bestilt fra England.
    Gleder meg til å teste den.

    Noen som har forslag til pickup som kan passe denne.

    _DSC0177[1].jpg


    _DSC0179[1].jpg
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Audio Technika AT 95 e. Kjøpes for 2 - 300 kr på ebay. Evt. vintage Shure M 75 eller M 91 om du får tak i. Spiller fremragende med ny stift fra Jico Japan.

    Husker at nettopp denne fikk god omtale.

    Vil heller ha en slik enn det du finner i butikkene nå til dags. Masseproduksjon gjorde kvaliteten god tross rimelig pris. I dag masseproduseres ikke slikt i så store serier at det blir rimelig og høy kvalitet.
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Audio Technika AT 95 e. Kjøpes for 2 - 300 kr på ebay. Evt. vintage Shure M 75 eller M 91 om du får tak i. Spiller fremragende med ny stift fra Jico Japan.

    Husker at nettopp denne fikk god omtale.

    Vil heller ha en slik enn det du finner i butikkene nå til dags. Masseproduksjon gjorde kvaliteten god tross rimelig pris. I dag masseproduseres ikke slikt i så store serier at det blir rimelig og høy kvalitet.
    Takker for tipsene, har vel hatt M91 i tankene selv. Har en Sas Jico stift til denne liggende på vent ;)
    Ser det ligger noen ute på Ebay,.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    fant meg en tcd 310 i dag med link kabel til min tuner ampilfier hifi:)
     

    JHolm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Innlegg
    492
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    Forrige helg, 27. og 28., var det mange loppemarkeder i Oslo og Akershus. Jeg fikk bare å få tak i dette:

    Lopper_14-04-27.jpg


    Men det nå da være noen som har gjort et varp?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    loppemarkedet er ikke morosomt lengre. de siste årene har jeg opplevd førstemann inn døra . og da snur jeg bare:)
    men alt fra loppisene som folk ikke for solgt havner i brukt butikken:D og der er jeg støtt og stadig:)
    fikk med et par philips fb-561??? har store brødrene og.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Dx-7500 blei nesten min første CD-spiller---grunn, den banket alt og alle i tester :) Livets harde "snillisme" endte med å kjøpe en "Perserkatt" i stedet for. Ventet et år og da blei det en DCD-1560... ;)
    Vh
    S
    Fant denne til 100kr hos Fretex
    Onkyo DX-7500
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Fant en Sølvsuper 11 merket "defekt" til 50kr på Fretex i dag. AM satt fast, fikk liv i den med WD40. Det var ingen lyd ut av høyre kanal, nye kondensatorer hadde jeg liggende så jeg byttet de i utgangen og renset potmetre, da ble det lyd igjen. Det siste som manglet var lys, så de 3 pærene i skalaen ble byttet med stort hell. Så fikk treverket litt olje og knappene fikk en omgang med svint for å fjerne gammelt søl :cool:
    Artig reciever, bare dumt at man ikke kan slå av høyttalerne hvis man skal bruke hodetelefoner, tungvint å nappe ut høyttalerne først.....

    Før og etter bilder, eller etter og før da siden jeg ikke fikk til rekkefølgen...
     

    Vedlegg

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Kople høyttalere på utgang 1, så setter du velgeren på utgang 2 ved hodetelefonlytting. Liker disse radioene.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Kople høyttalere på utgang 1, så setter du velgeren på utgang 2 ved hodetelefonlytting. Liker disse radioene.
    Takk for tipset, selv om du fikk meg til å føle meg som en komplett idiot som ikke tenkte på det selv.... ;)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Lenco K106, funnet på ekebergmarkedet på lørdag. 50 spenn :) Tilsynelatende strøkne og med ganske så god lyd!


    lenco.jpg
     

    svendatle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2006
    Innlegg
    222
    Antall liker
    7
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    2
    Fikk en Radionette Menuett av en god nabo idag, rør gløder og det kommer lyd, siden den tilfeldigvis sto på en stasjon,men justering av radio virker ikke fra knotten på fronten, ser ut som tråden fra skruknotten på fronten går litt frem og tilbake inne i kabinettet,og ned bak rørene,der sitter det en trinse eller noe som tråden går gjennom,dette ser ut til å henge fast,/være låst, er det noen som vet hvordan jeg lettest kan få løsnet dette?
    Legger ved ett bilde av innmaten, hjulet som er låst syns ikke her, men denne har stått lagret i 15 år omtrent,og det var to-tre støvkorn i den, utrolig pen liten sak.

    WP_000766.jpg


    MVH

    Svend Atle
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn