Dac Låst seg i en inngang

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Har en Cambridge Dacmagic som har øåst seg, får ikke skifte inngang ??? ??? ???

PC er koblet til inngang 2, der den står mest. til inngang 1 er CD snurrer koblet til, men får ikke liv i denne inngangen. har koblet pc til denne inngangen og forsatt dø. ingen respons. har koblet den ifra, prøvd og la den stå et par dager uten støm, men den er fastlåst i inngang 2.

noen som har noen tips? Slik jeg ser det blir det og bruke hammeren på den for og se om det hjelper og dunke den litt, for så og kjøpe ny når jeg har brukt hammeren litt mye :eek: :eek: :eek: :-[

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Ta den med til en HFK-sjappe så får du en ny.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
tore_v1 skrev:
Ta den med til en HFK-sjappe så får du en ny.
Skal prøve det, har Send de en mail for og høre, men den er jo ikke akkurat ny.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
1) gjør den strømløs med å koble bort adapteret
2) trykk inngangsvelgeren (source) inn/ut flere ganger
3) start den opp

---

- hvis det ikke hjalp: gjør som over og stopp etter 1) - MEN spray elektrorens (spray fra f. eks. Biltema) på knappen mens du utfører 2). La tørke. og gå til punkt 3)

---

Fail? Service.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Du har fem års garanti. Husker ikke hvor lenge disse har vært i salg.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Reklamasjon vs. garanti. Lett å mikse de to begrepene. Gir virkelig HiFiKlubben 5 års garanti?

CA DAC ble introdusert for mindre enn 5 år siden, og dersom den er forventet å vare utover 5 år har man en reklamasjonsrett.

Garanti er noe som gis, mens reklamasjon er fastsatt ved lov / forskrift. Greit å være litt presis her, tore_v1. Dvs. her er fasiten til HFK: http://www.hifiklubben.no/informasjon/praktiske-opplysninger/garanti-og-reklamasjon/

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Jeg blander ikke.

Og, et vennlig og sosialt tips: Ikke undervurdér ditt publikum, De er like "smarte" som deg. Ref. ditt "... Jeg er ofte bevisst upresis fordi folk uansett ikke opplever forskjellen..."

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Loevhagen skrev:
CA DAC ble introdusert for mindre enn 5 år siden, og dersom den er forventet å vare utover 5 år har man en reklamasjonsrett.
Om en vare er ment å vare vesentlig lenger enn to år har man reklamasjonsrett:
"Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år."
(Forbrukerkjøpsloven)

Loevhagen skrev:
Og, et vennlig og sosialt tips: Ikke undervurdér ditt publikum, De er like "smarte" som deg. Ref. ditt "... Jeg er ofte bevisst upresis fordi folk uansett ikke opplever forskjellen..."
Om du oppfattet det som nedlatende harselering med folk så har jeg formulert meg uklart. Det jeg refererte til var et utall situasjoner hvor det har vært mer vesentlig å fikse problemet til en kunde enn å diskutere hvorvidt det er snakk om reklamasjon eller garanti. Jeg har dog ofte brukt formuleringen (for ting som skal vare vesentlig lenger enn to år) at så lenge det skjer noe i løpet av de første fem årene som ikke er selvforskyldt skal det meste ordnes av (i mine tilfeller som selger) HFK. Den praktiske forskjellen var hvorvidt det var butikken som dekket kostnaden ved omlevering eller reparasjon - eller Audionord.

(Og med det begir jeg meg ut i skiløypene i solskinn - god helg!)

-Tore

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Kan legge til at Dacen var 3 år gammel 7 jan......
så får jeg vente på svar i fra HFK og høre hva de sier. Det jeg misliker mest er at det igjen blir en stor sjangse for at jeg må levere fra meg dac for at de skal reparere, og da blir jeg igjen uten dac, noe som betyr jeg må benytte mini-jack til RCA fra pc til Pre :'( Håpløs lyd..
Har akkurat fått Pre tilbake fra rep, begynner og bli slitsomt og ikke kunne benytte meg av stereoanlegget og dets fulle potensiale :'( :'(

Trur seriøst eg må begynna og ha backup av alt ;D ;D ;D

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Hvilken HFK-avdeling er det snakk om?

For å skissere raskt prosedyren:
1. Du sender inn din dac (2-3 dager)
2. De bekrefter feilen (1 dag)
3. De sender ny tilbake (samme dag om de har på lager - ventetid kanskje et par dager, ellers sendes den direkte fra annen butikk)

Burde være gjort på en kort uke eller mindre om du bor rett ved en HFK-avdeling, uavhengig av hvilken det er snakk om.

(Send en pm om det trekker ut.)

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Er hfk stavanger. Har sendt mail til de. Er ikke fryktelig langt og reise dit, bare så tungvindt når eg må stresse etter jobb... Men får vente på svar først så går det nokk bra.. Er ike garanti/reklamasjons delen jeg eg bekymret for, men at jeg igjen blir uten komplett anlegg, noe som begynner og bli ein vane for tiden...

Topp Bunn