Digitale avspillere DAB vegguttak

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
628
Antall liker
476
Noen som har peiling om hvilke vegguttak som kan brukes til signal fra utendørs DAB antenne? Ser kun uttak for TV/FM/SAT. Mulig en slik kan brukes...?
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.916
Antall liker
1.971
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hvis det er til hjelp så får min UnitiQute inn både DAB og FM fra samme "radiouttaket" der GET i mitt tilfelle er leverandør
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
628
Antall liker
476
Blir nok til at jeg trekker seperate kabler fra hver antenne: TV/FM/DAB.
 

rolfb*123

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.08.2008
Innlegg
615
Antall liker
572
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Blir nok til at jeg trekker seperate kabler fra hver antenne: TV/FM/DAB.
Hvis du bruker et kombinasjonsfiilter for FM/TV ved antennene og en antenne kontakt med TV/FM uttak ( denne inneholder FM/TV splitt) vil det være tilstrekkelig med en 75Ohm Coax (helst med trippel skjerm) fra antenne og inn. Dette vil ikke forringe kvaliteten på signalet overhode......
DAB ligger i Oslo området på kanal S12 og vil derfor være best i TV uttak. Du trenger derfor en to- veis splitt i TV uttaket hvis DAB og TV skal hentes i samme kontakt.
Når det er sagt, skal det nevnes at DAB i de fleste tilfeller ikke krever annet enn en liten inneantenne for å funger optimalt( i motsetning til FM).
Mvh.
Rolf
 

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
628
Antall liker
476
Skal koble dette til hytta som jeg holder på og bygge på Finnmarks kysten, er temmelig dårlig FM dekning der så setter for sikkerhets skyld også ute antenne for DAB. Det koster ikke mange kronene fra Elfa. DAB nettet settes der først i drift i oktober.
 
Topp Bunn