På hytta har vi en Sony-receiver fra 1970-tallet. Går det an å gå koble til et DAB-adapter til bruk når FM slukkes?
Tror du forveksler med en som bygde en Squeezebox inn i en Tandberg, displayet passet akkurat inn i noen fester i måleskalaen eller noe slikt. Og matchet det øvrige blå lyset i Tandberg fra den perioden. Særdeles lekkert, men mer en løsning ala puck i aux enn den DAB-løsningen Steinar trenger. Det har forøvrig slått meg at pucken, som jeg kaller CC Audio, er redningen til alle gamle FM-radioer med aux. Koster nesten ingenting, NRK strømmer fortsatt ut av høyttaleren(e).I en eller annen tråd her inne for ikke lenge siden var det bilder av en Tandberg der eier hadde bygget om til DAB og DAB info-displayet var lagt inn bak plexien. Det så egentlig veldig bra ut.
... og en digitalutgang hvis man skulle ønske å bruke den med en dac.I alle... den har jeg ikke funnet! Har tilogmed en liten 12V utgang for en "liten" sender....![]()
Kanskje Steinar kjører hardcore hytteliv? Null TV, men nitimen og reiseradioen skal han ha.Har du Riks-tv boks rett ved, kan du bruke den til å høre radio og spare pengene.
Nettopp! Dvs. vi har TV som ikke er koblet til nettet, kun for å se på DVD osv. Av hensyn til barnebarna. Så kona og jeg hører en del på radio når det er dårlig vær. En fordel med DAB er at da kan jeg høre på NRK Klassisk.Kanskje Steinar kjører hardcore hytteliv? Null TV, men nitimen og reiseradioen skal han ha.Har du Riks-tv boks rett ved, kan du bruke den til å høre radio og spare pengene.![]()