Da er terroren mest sannsynlig kommet til Norge II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.703
    Torget vurderinger
    2
    Nå står det bare igjen å bli kvitt Riksadvokaten

Aftenposten ,Hegge:
    Riksadvokatens steile forsvar av de sakkyndige som fastslo at Anders Behring Breivik var utilregnelig, bør få følger, mener forfatter og tidligere Aftenposten-redaktør Per Egil Hegge.
    AV:NTB
    Publisert: 24.aug. 2012 13:30Oppdatert: 24.aug. 2012 14:18

aaa

- Riksadvokat Tor-Aksel Busch har i terrorsaken operert på det samme imponerende kompetansenivå som norsk politi, sier Hegge ironisk til NTB.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    I min verden er ikke en lystmorder som henretter 77 mennesker tilregnelig. Kan noen forklare meg hvorfor det menes at han er tiregnelig?

N

nb

Gjest
    Strafferettslig tilregnelig er det relevante. Ikke om fyren er gærn eller ikke, for det er han jo etter gjengs standard. Det er ingen automatikk i at å ha en eller annen diagnose gjør en strafferettslig utilregelig. Sakkyndigteam nr. 2 mener jo heller ikke at han er frisk som en fisk.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.703
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det på tide å rydde opp i rettpsykiatrien. Dommen er filleristing av de første sakkyndiges dilletanteri...
    Vi skylder en stor takk til de som klarte å tvinge fram et nytt sett sakkyndige. Hvem var egentlig det?... En stor takk til pressen.

HURRA og gratulerer med dagen. Fornuften har seiret til tross for stor motstand fra etablerte krefter...

Balle

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Synd at han ikke kunne idømmes 77 x 21 år OG forvaring, uten mulighet for prøveløslatelse. Enda mer synd at vi ( samfunnet / skattebetalerne ) skal fø på denne skapningen i alle disse åra, med alt det innebærer.

Jeg håper virkelig at han ikke får full internett-tilgang, slik at han kan kommunisere, konspirere og spre sitt sjuke budskap rundt om. Lås han inn, slå av lyset og kast nøkkelen. Jeg kan ikke for det, men jeg finner ikke et eneste formildende trekk ved denne skapningen eller ved hans handlinger. Ikke et eneste!

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Burde ikke Jens,Sleskil og co blitt sett på som kriminelle? er det greit og sitte i en slik maktposisjon og lyve,manipulere det norske folk? er det ok at eldre dør uten verdighet eller at mennesker dør i syke køer?
    De som bestemmer her i landet er fratatt juridisk ansvar for sine handlinger på tinget enten de er blå eller rød .Så de kan kjøre på uten at noen kan løfte en finger , hjelper ikke kjefte på sånne som kun meler sin egen kake , nei gi makten til Kongen igjen :)
    Det er flere som hevder at rød og blå er like evneveike, men nå har det faktisk vært rød/grønn flertallsregjering i 7 lange år. De blå har absolutt ingen medvirkning i det som skjer og kan ikke gjøre annet enn å vente på valget.

Sist det var borgelig flertall ble sykehuskøene så godt som fjernet. Blant annet ved å kjøpe plasser i utlandet og benytte private klinikker. Det tok ikke lang tid for Jens å fjerne løsningene og erstatte dem men nye køer.

Eh...... ikke helt og med noen senkomplikasjoner for bla meg.

Jeg ble nemlig innlagt på sykehus med infeksjon Februar 2003

Så jeg har erfaring fra denne periode med mellom 50 og 100 innleggelser hvorav de fleste med bruk av narkose.

Ble mere og mere innsparing på sykehus, noe jeg merket for hver gang jeg var innom.
    Dårligere tid for leger og dårligere tid til oppfølging.

Noe som førte til at min lidelse krevde sykehusbesøk til Des 2007
    I tillegg kostet det den Norske stat langt over 1.000.000,- i erstatning.

Jeg vil også tilføre at hadde jeg ikke fått en emailadresse til en overlege ved mitt universitetssykehus, slik at jeg kunne kontakte ham direkte når det ble helt for jævlig, hadde det kunnet gå mye værre.

Men - nei intet ble mye bedre fra 2003 frem til 2007 under Høyre og KRF regjeringen - disse 4 åra bringte med seg mere rot, stress for både meg som pasient og for behandlere.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Synd at han ikke kunne idømmes 77 x 21 år OG forvaring, uten mulighet for prøveløslatelse. Enda mer synd at vi ( samfunnet / skattebetalerne ) skal fø på denne skapningen i alle disse åra, med alt det innebærer.

Jeg håper virkelig at han ikke får full internett-tilgang, slik at han kan kommunisere, konspirere og spre sitt sjuke budskap rundt om. Lås han inn, slå av lyset og kast nøkkelen. Jeg kan ikke for det, men jeg finner ikke et eneste formildende trekk ved denne skapningen eller ved hans handlinger. Ikke et eneste!
    Vårt straffesystem er ikke dimensjonert eller kalibret for tilfeller som dette, og på en måte er det vel greit nok. Men hvis det dukker opp flere slike så må man se på strafferammene generelt for massehenrettelser.

Isolert sett hadde en passende straff vært noe slikt.

Først en forkynnelse av dommen etterfult at 1 års total isolasjon. Deretter en seremoniell lobotomering for å fjerne forstanden. Så 21 år med smerte og angst og daglig tortur. Deretter, når personen var så nummen at han ikke lenger viste hvem han var eller hvorfor han var der og ble behandlet slik, og hvorfor alt han opplever er smerte og lidelse. Da, og først da, en henrettelse og dumping av liket til slutt. Det ville nok vært rimelig avskekkende på andre som leker med tanken om å gjøre noe lignende.

Men problemet er at en slik straff aldri ville bli et isolert tilfelle, og at det egentlig er like greit at staten ikke kan dømme mennesker til noe slikt. Det har en lei tendens til å skli ut hvis man går ned denne veien. Men innesperringfor resten av levetiden uten reellt håp om noensinne å bli satt fri, og brev og besøksforbud hadde være innenfor akseptable strafferammer.
    Slik som det ser ut i dag vil mannen være en fri man igjen om 15-20 år. Med permisjoner og litt fritid fra 14-15 tipper jeg.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg syns det er meget korttengt å hevde at Breivik skulle fått 77x21 år eller bli skutt. Da har Breivik rett da!?
    Når nordmenn som støtter multikulturell ideologi er villig til å ta til våpen eller ønsker revolusjon i Norsk straffelov for å kvitte seg med en som forfekter multikulturalisme, så har Breivik rett.
    Men hvis noen muslimske "Brothers" tar massemorderen av dage i en hevnaksjon i fengslet, så høres det mer fornuftig ut.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg syns det er meget korttengt å hevde at Breivik skulle fått 77x21 år eller bli skutt. Da har Breivik rett da!?
    Når nordmenn som støtter multikulturell ideologi er villig til å ta til våpen eller ønsker revolusjon i Norsk straffelov for å kvitte seg med en som forfekter multikulturalisme, så har Breivik rett.
    Men hvis noen muslimske "Brothers" tar massemorderen av dage i en hevnaksjon i fengslet, så høres det mer fornuftig ut.
    Hvorfor skulle de det? De har da absolutt ingen verdens ting å hevne. Det er vel knapt noen levende person som har gjort mer for å endre fiendebildet bort fra skumle muslimer og istedet over på det som viser seg å være en mye større og reell høyst terrortrussel. Den norske ytterliggående høyresiden.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Glemte å kommentere dette med å sparke Jens og statsadvokaten osv. osv. ... Jeg har ikke fulgt så nøye med hva Tor Aksel Busch har uttalt, og aner ikke hvorfor han eventuelt bør / burde gå. Er det fordi han delte folkeoppfatningen og de første sakkyndiges oppfatninger om at ABB befinner seg i et eget vrangforestillingsunivers? Han står jo fram offentlig og tar en knusende sjølkritikk - er ikke det nok? Statsminister Jens ble hyllet som den nye landsfaderen etter 22. juli. Både pressekorpset og folket løfta han opp i skyene for måten han taklet tragedien på. Så gikk det et år, en justisminister gikk ( klokelig ? ) og 22. juli-rapporten kom på bordet. Fint lite var nytt, vi visste det meste - hva hadde endra seg?
    Plutselig er ALLE ute etter syndebukker. Et samla pressekorps + Frp-Siv, Høyre-Erna og noen til, kauker på avganger og Jens' hode på et fat. En politidirektør presses til å gå av. Han hadde vært i jobben i to ( 2 ) uker da massedrapsmannen utførte ugjerningen sin. Hvorfor skulle han gå? Fordi han var venn av Jens??

Nå må norsk pressekorps, oposisjonspolitikerne og en god del andre, virkelig skjerpe seg! Hylekoret blir rett og slett for naive og kyniske i sitt forsøk på politisk renkespill. Hva skulle vært så mye bedre om Høyre og Frp satt ved kongens bord? Ingenting, ingen verden ting. Storberget tok ansvar og gikk. Han var sjølsagt såpass intelligent at han skjønte hva som kom. Trenger vi flere slakt? Jeg ser det sånn at vi trenger å trekke lærdom. Vi behøver å komme videre, til et forhåpentligvis bedre og åpnere samfunn, til påminnelsen om hva ekstrem ( høyre- ) ekstremisme kan føre til.

Vi har den beste regjeringen som Norge kan få, p.t. Vi har sjøl valgt den. La de folkevalgte få gjøre jobben fram til det blir nytt valg. Så kan hylerne løfte ræva fra go'stolen, ta ansvar og stemme på det partiet og de personene hver og en av oss, mener bør styre og stelle lille Norge. Heilt ærlig snakka..

G

Gjestemedlem

Gjest
    I min verden er ikke en lystmorder som henretter 77 mennesker tilregnelig. Kan noen forklare meg hvorfor det menes at han er tiregnelig?
    Her sier du egentlig med litt andre ord at lystmord ikke skal være straffbart i Norge.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hvorfor skulle de det? De har da absolutt ingen verdens ting å hevne. Det er vel knapt noen levende person som har gjort mer for å endre fiendebildet bort fra skumle muslimer og istedet over på det som viser seg å være en mye større og reell høyst terrortrussel. Den norske ytterliggående høyresiden.
    Jeg har ikke tatt til ordet for å henrette ABB. Jeg er prinsipielt motstander av dødsstraff. Men verden er utvilsomt et bedre sted uten typer som han. En passe straff, er samfunnstjeneste bestående av å pikke stein på Bjørnøya, uten våpen og passe tynnkledt...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Glemte å kommentere dette med å sparke Jens og statsadvokaten osv. osv. ... Jeg har ikke fulgt så nøye med hva Tor Aksel Busch har uttalt, og aner ikke hvorfor han eventuelt bør / burde gå. Er det fordi han delte folkeoppfatningen og de første sakkyndiges oppfatninger om at ABB befinner seg i et eget vrangforestillingsunivers? Han står jo fram offentlig og tar en knusende sjølkritikk - er ikke det nok? Statsminister Jens ble hyllet som den nye landsfaderen etter 22. juli. Både pressekorpset og folket løfta han opp i skyene for måten han taklet tragedien på. Så gikk det et år, en justisminister gikk ( klokelig ? ) og 22. juli-rapporten kom på bordet. Fint lite var nytt, vi visste det meste - hva hadde endra seg?
    Plutselig er ALLE ute etter syndebukker. Et samla pressekorps + Frp-Siv, Høyre-Erna og noen til, kauker på avganger og Jens' hode på et fat. En politidirektør presses til å gå av. Han hadde vært i jobben i to ( 2 ) uker da massedrapsmannen utførte ugjerningen sin. Hvorfor skulle han gå? Fordi han var venn av Jens??

Nå må norsk pressekorps, oposisjonspolitikerne og en god del andre, virkelig skjerpe seg! Hylekoret blir rett og slett for naive og kyniske i sitt forsøk på politisk renkespill. Hva skulle vært så mye bedre om Høyre og Frp satt ved kongens bord? Ingenting, ingen verden ting. Storberget tok ansvar og gikk. Han var sjølsagt såpass intelligent at han skjønte hva som kom. Trenger vi flere slakt? Jeg ser det sånn at vi trenger å trekke lærdom. Vi behøver å komme videre, til et forhåpentligvis bedre og åpnere samfunn, til påminnelsen om hva ekstrem ( høyre- ) ekstremisme kan føre til.

Vi har den beste regjeringen som Norge kan få, p.t. Vi har sjøl valgt den. La de folkevalgte få gjøre jobben fram til det blir nytt valg. Så kan hylerne løfte ræva fra go'stolen, ta ansvar og stemme på det partiet og de personene hver og en av oss, mener bør styre og stelle lille Norge. Heilt ærlig snakka..
    var det ikke for hylekoret representert ved det norske pressekorps, ville den første sakkyndigerapporten stått, og debatten rundt ikke løftet frem i lyset. En offentlig diskusjon rundt rettspsykiatri og betydningen av dette er viktig. Det må være greit for enhver lekmann å se hvor "makta" plasseres i vårt eget rettsystem og få en offentlig debatt rundt det.
    Jens Stoltenberg fremsto som en solid statsmann, få om ingen andre norske politikere kunne prestert, i perioden etter 22/7, og hyllet deretter, men det fritar ham ikke fra spørsmål og kritikk i ettertid.
    22 Juli-rapporten bringer på nytt drifstoff til debatten. Selvsagt har "alle" en agenda og et eget ærend å løpe. Skal all kritikk dysses ned, syndebukker eller ikke, lærdom blir vanskelig hvis detaljene forties. Mæland er så sin sak, han er blitt rævkjørt, ikke av media, men av sine egne. Hva med Killengreen, skal hun få luske seg ut bakveien? Intervjuet på NRK sist lørdag var mildt sagt pinlig og tannløst av statskanalen.

De fleste av oss er "lei" 22/7. Likevel er det mange spørsmål vi må tåle ser dagens lys. Ignorer det for all del, men ikke sensurer åpenhet på egne vegne.
    Også pårørende har sine behov av svært ulik art. Det finnes ikke et svar, eller en fascit for hva som er riktig for alle. Noen har stort behov for informasjon, andre igjen skulle gjerne sett full blackout av hele saken.

I dag har Breivik fått sin dom. Forvaring er relativt nytt i Norge, og erfaringene ikke til fulle ennå. Sånn jeg ser det har han i praksis fått livstidsdom, og kommer aldri ut.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Du har dårlig tiltro til påtalemyndighetene, og til ABB's forsvarer. Begge ville trolig begjært en ny rettspsykiatrisk rapport. For øvrig; "alle" gikk visstnok rundt og ventet på et oppgjør med de norske rettspsykiaterne. Det har visstnok vært mye rare rapporter fra det holde ti årenes løp. Så at norsk presse skal æres for at det ble enda en rapport, er vel å tøye det noe langt..? Ut over det, er jeg langt på vei enig med det du skriver.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det vi ikke har tatt godt nok stilling til er om det er riktig at alle fanger skal rehabiliteres, dulles og degges med og slippes fri igjen etter en tid samme hva de har gjort. Alternativet er at man innser at noen handlinger er så alvorlige at man for evig tid skal kunne miste retten til å være blant andre mennesker.

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    Det vi ikke har tatt godt nok stilling til er om det er riktig at alle fanger skal rehabiliteres, dulles og degges med og slippes fri igjen etter en tid samme hva de har gjort. Alternativet er at man innser at noen handlinger er så alvorlige at man for evig tid skal kunne miste retten til å være blant andre mennesker.
    Godt poeng.

I en sak som denne bør hensynet til samfunnet veie tyngst, denne karen bør ikke få sette sin for i frihet igjen.

Ekstreme handlinger bør møtes med reaksjoner som står et visst samsvar, samtidig som humaniteten opprettholdes.

Mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    I min verden iber ikke en lystmorder som henretter 77 mennesker tilregnelig. Kan noen forklare meg hvorfor det menes at han er tiregnelig?
    Her sier du egentlig med litt andre ord at lystmord ikke skal være straffbart i Norge.
    Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Nå har du lest med feil briller og mellom linjere som ikke finnes.

G

Gjestemedlem

Gjest
    I min verden iber ikke en lystmorder som henretter 77 mennesker tilregnelig. Kan noen forklare meg hvorfor det menes at han er tiregnelig?
    Hvordan kom du frem til den konklusjonen? Nå har du lest med feil briller og mellom linjere som ikke finnes.
    Jeg leser deg slik at når en lystmorder henretter 77 mennesker så er han per definisjon ikke tilregnelig, fordi handlingen i seg selv viser utilregnelighet. Mennesker som ikke er tilregnelig kan ikke straffes for deres handlinger i Norge. Da er med andre ord er ikke slike handlinger straffbare i Norge. Vi kan pålegge gjerningsmennene tvungen omsorg og rettleding inntil de diagnostiseres som friske igjen, men det er også det hele.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.720
    Torget vurderinger
    0
    Det vil være en meget viktig debatt, men jeg er redd den ikke kommer til å bli særlig konstruktiv. Det vil bli en "prinsippiell" debatt som kun vil dreie seg om Breivik, og da blir den ikke spesiellt prinsippiell. Jeg ønsker av ymse årsaker ingen "Lex Breivik".

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.720
    Torget vurderinger
    0
    Først og fremst fordi det er politisk opportunt, dernest fordi media ( uvisst av hvilken grunn? ) har framstillt det som at det er et "folkekrav" at han skal være "tilregnelig". Akkurat dette punktet er nok det som ettertiden vil stille flest spørsmål ved.

Det jeg frykter mest er at tilregneligheten gjør at han om 25-30 år vil slippe ut igjen. Hadde han blitt kjent utilregnelig tror jeg muligheten for en faktisk livstidsdom ville vært større!

Men kun tiden vil vise.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det vil være en meget viktig debatt, men jeg er redd den ikke kommer til å bli særlig konstruktiv. Det vil bli en "prinsippiell" debatt som kun vil dreie seg om Breivik, og da blir den ikke spesiellt prinsippiell. Jeg ønsker av ymse årsaker ingen "Lex Breivik".

Det er et synspunkt som jeg har stor forståelse for. Og så lenge vi snakker om én isolert sak så vil det nok også bli slik. Vi må nok vente på neste massemorder før vi kan ta den debatten på generelt grunnlag. Jeg er litt bekymret for at noen vil følge i hans fotspor, for i all vår stolte siviliserthet har vi gjort det svært attraktivt for politiske ekstremister gjennom å gi gjerningmenn 'The Greatest Show on Earth' i deres øyne, og villig kjører storlagne propagandashow for hele verden som belønning for slike ugjerninger. I tillegg har man full anledning i ettertid til å få fast kontorplass og korrespondere fritt med fans, beundrere og wanabes.

Hva mer kan man ønske seg?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    Først og fremst fordi det er politisk opportunt, dernest fordi media ( uvisst av hvilken grunn? ) har framstillt det som at det er et "folkekrav" at han skal være "tilregnelig". Akkurat dette punktet er nok det som ettertiden vil stille flest spørsmål ved.

Det jeg frykter mest er at tilregneligheten gjør at han om 25-30 år vil slippe ut igjen. Hadde han blitt kjent utilregnelig tror jeg muligheten for en faktisk livstidsdom ville vært større!

Men kun tiden vil vise.
    Mannen er såpass syk at han ikke responderer på straff, han ser frem til sitt martyrium i fengsel. Mannen er så gal at han for all fremtid må isoleres fra samfunnet.
    Det med å få ham erklært tilregnelig er kun for å få ham frisk nok til å sitte i fengsel, slik at vi får vår hevn. Hadde han havnet på sykehus så hadde ikke hevnen vært like tilfredsstillende.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mannen er såpass syk at han ikke responderer på straff, han ser frem til sitt martyrium i fengsel. Mannen er så gal at han for all fremtid må isoleres fra samfunnet.
    Det med å få ham erklært tilregnelig er kun for å få ham frisk nok til å sitte i fengsel, slik at vi får vår hevn. Hadde han havnet på sykehus så hadde ikke hevnen vært like tilfredsstillende.
    Hevn er ikke et element i norsk straff. Hva enkelte måtte føle om den ene eller andre straffen forandrer ikke på det.

Men hevn er ikke et ukjent begrep innen rett, og i mange land er dette er sentralt element i rettferdighet. Vi kan innføre dette om vi ønsker, det er kun et politisk spørsmål. Men man bør tenke igjennom hva det betyr og hvilke konsekvenser det får.

De kan absolutt virke avskrekkende og også vederkvegende på ofre for alvorlig kriminalitet, eller deres etterlatte i verste fall. Men man gir også staten svært utvidede fullmakter i disponeringsretten av mennesker, og i de fleste tilfeller er det ikke staten som det er begått en forbrytelse mot heller og det blir litt anderledes om den så likevel skal foreta avstraffelser. Alternativet er å involverer ofre i dom og straff, det gjøres i enkelte rettssystemer også. Men de har gjerne andre elementer med på lasset som gjerne ikke er like fristende.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    Hvorfor gikk da sentrale politikere og deres medier hard ut for å få mannen erklært tilregnelig for å kunne straffe ham etter den første psyk.rapporten?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvorfor gikk da sentrale politikere og deres medier hard ut for å få mannen erklært tilregnelig for å kunne straffe ham etter den første psyk.rapporten?
    Kan jo ikke svare for dem alle, men det er nok et sentralt punkt at 10-års forberedelser og planlegging spenner bein av eventuelle påstander om at dette skjedde frodi gjerningsmannen var psykotisk i gjerningsøyeblikket. Dette var jo så overveid og grundig forberedt som det er mulig å forestille seg.

Og som jeg var inne på, hvis man på bakgrunn av handlingens forferdelighet vil definere gjerningsmannen som uberegnelig, så sier man med klartekst at slike handlinger ikke er straffbare, kun behandlingsberettigede.

Og manne er jo ikke syk. Han er bare en politisk/religiøs ekstremist uten empati for andre mennesker. Man kan jo mistenke slik manglende empati som en del av et autistisk spektrum, som du sikkert har god kunnskap om, men det i seg selv fritar ikke noen for straff så lenge de vet at det de gjør er veldig galt og ulovlig, men likevel velger å gjennomføre det.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    Man kan jo mistenke slik manglende empati som en del av et autistisk spektrum, som du sikkert har god kunnskap om, men det i seg selv fritar ikke noen for straff så lenge de vet at det de gjør er veldig galt og ulovlig, men likevel velger å gjennomføre det.
    Tanken har slått meg også. Trøsten er at mennesker med denne problematikken er veldig tro mot lover og regler. De har liten fantasi og har problemer med å lyve.

Nok om det. Jeg satt og hørte på rettens gjennomgang av psyk.rapporten og det var liten tvil om at retten også mener mannen er ravende gal. Problemet er som du sier at da kan han ikke straffes, kun oppbevares til han er frisk. Noe han forøvrig aldri blir.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Det tragiske er jo at lignende terror vil skje igjen og det er ikke rart når jens og co raserer landet...

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Det tragiske er jo at lignende terror vil skje igjen og det er ikke rart når jens og co raserer landet...
    Du tar feil på et essensielt punkt, eddie1.
    Problemet er ikke at Jens og co raserer landet, men at de mest innesnødde sjeler, innbiller seg at noe sånt er i ferd med å skje. Og dermed kan det oppstå lignende situasjoner enda en gang. De som i fullt alvor mener å se at det norske samfunn bevisst raseres av de styrende organer, oppfordres til umiddelbart å ta kontakt med en voksenperson i sin nærhet og lufte sine problemer.

Honkey

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest
    Vi begynner med å forby alle reiser ut av landet, og inn til landet. Deretter tar vi full reset på all innflytelse fra utlandet som ferierende og arbeidende nordmenn og andre har dratt med seg. Her skal det være null pardon.

Så tar vi tak i disse helsikes svina som har forlatt sine gode familiegårder på landet, svikefulle jævler, for å bli frisører og hifi-selgere i byen. Vi jager dem hjem igjen, sørger for at de påtar seg sitt slektsansvar og får lys i vinduene bortetter grendene. Akuttkurs i landbruk og primærnæringsbidrag prompte.

All bruk av transportmidler som ikke bidrar til gjenetablering av norske grunnverdier behovsprøves og rasjoneres.

Utdanning fokuseres på gode norske verdier, og stakkars den sjuklate jævelen som tillater seg å tro at det er lov med hvileskjær i studieprogresjonen. Ex. phil. på Bali? Du kan bare prøve deg!

Fem dagers uke og åtte-timers dag, med fire-fem uker ferie. Slikt legger vi bak oss, det var vel noe verste Jens og hans partifeller innførte. Nei, nå blir det last man standing rund baut, og arbeidstakers ansvar å gåmhjem med like mange fingre han stilte på,jobb med om morgenen.

Likt utdanningstilbud for kvinner og menn? For høy og lavbåren? Glem det. Kvinners roller og menns roller har vært tydelig opptrukne i årtusener, og det skal vi holde oss til også i fremtiden. Og enhver må da skjønne at krek som er vokst opp med til nød Vi Menn som lesestoff i heimen ikke har noe som helst å gjøre i høyere utdanning. Vi vender tilbake til tiden før allmuen fikk tilgang, og ordner det slik det var på 1950/60-tallet, da barn av embedsmenn og velstående og innflytelsesrike familier hadde fortrinnsrett, og allmuen fikk nøye seg med yrkesskoler og lærlingplasser.

God idé, Eddie!

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    hehe la styret fortsette som nå så får vi se hvor lang tid det tar før neste terror handling på norsk jord.la gamle og syke fortsette og råtne på rot...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    hehe la styret fortsette som nå så får vi se hvor lang tid det tar før neste terror handling på norsk jord.la gamle og syke fortsette og råtne på rot...
    Unnskyld uttrykket, men det der er pisspreik. Syke og eldre har det godt, det er unntakene du leser om i VG/DB. Selv ved unntakene ligger det mer bak. Når besøkte du sist de eldre i din familie?
    Den surmulingen og de holdningene du kommer med her er med på nøre opp for folk som er lett påvirkelige, f.eks. lystmorderen. Da kan man nesten si at du er medansvarlig for en eventuell neste aksjon.

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Vreden, det finnes en mellomting mellom det avsindige offentlige sløselaget vi har i dag og den scenarioet du skisserer. Samtidig så er det nok folk som er enige med Jens&co til at folk som Eddie1 nok kan føle det slik som han gjør.

Edit: Pink_Panther, det er når antallet unntak blir faretruende høyt det er på tide å bli bekymret. Det nærmer seg, samme hvor langt ned i sanden du har hodet ditt.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    Edit: Pink_Panther, det er når antallet unntak blir faretruende høyt det er på tide å bli bekymret. Det nærmer seg, samme hvor langt ned i sanden du har hodet ditt.
    Vrøvl. Dra rundt til de eldste i din egen familie og spør dem hvordan de har det.

V

vredensgnag

Gjest
    Hvor folk har hodene sine i forhold til sandhauger i denne tråden syns jeg blir meget klart etterhvert.

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Jeg har flere i familien som jobber i eldreomsorgen, så ja, jeg har en del innsikt i forholdene i Rogaland i alle fall.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Tilgi meg min uhøflighet, men dette er uten respekt å melde noe av det mest patetiske vrøvl hittil i denne tråden. Slike forvrengte virkelighetsoppfatninger bidrar på sin egen lille måte til å fremme et scenario lik det du indikerer her, men da er det altså DU og dine likesinnede og IKKE de norske styrende organer som er problemet.
    FAKTUM ER:
    - Internasjonale levekårsundersøkelser viser år etter år det samme: at Norge er et av de mer stabile og minst terrorutsatte nasjoner
    - Vår relativt sett flate lønnsstruktur medfører stabil og god livskvalitet i Norge
    - Folk har stort sett høy grad av trygghet og stabilitet i sine liv i dette landet

Du kan gjerne få lov til å peke på hvilke systematiske trender som medfører økende terrorfare i dette landet, og samtidig peke på hva som er mer stabilt og solid i andre land, slik at de unngår denne faren. Den økonomiske ustabilitet og katastrofestemning som hersker i flere land syd i Europa (eller det landet eddie1 kaller "Syden"), der den stalige styring har sviktet totalt, og dermed har beredt grunnen for utrygghet og instabile forhold for befolkningen, den er BETYDELIG farligere med hensyn på terrorhandlinger.
    Rett nok er eldereomsorgen under hardt press, men når så du sist en terrorhandling begått av en forbigått pensjonist? De farligste menneskene i Europa, eddie1, er separatister, de har historisk sett skapt de mest voldelige situasjoner i de utsatte områdene de siste 60 år. Hva de har til felles? At de, akkurat som du, mener det er viktig å tvilholde på noe de tillegger nasjonale eller genetiske egenskaper. Det er en gedigen og farlig misforståelse, og den misforståelsen bør utryddes med fornuft og tålmodighet. Selv om det er vanskelig å være tålmodig og fornuftig når jeg leser noe så innesnødd som det jeg ser i denne tråden.

Honkey

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn