Kan du gi eksempler på pop/rock musikk som er kjent og som har god lyd?Duelund_Support skrev:ALT det jeg ku li som ung har så dårlig en lyd at det ikke kan høres. F.eks. Led Zeppelin , Pink Floyd og Deep Purple.
Vi andre syns liksom at The Wall, Final Cut, WYWH, Zeppelin 1-2-3-4, Deep Purple "Made in Japan" m.fl. har tildels outstanding bra lydkvalitet, og syns dessuten at SACD låter bedre enn CD.Duelund_Support skrev:ALT det jeg ku li som ung har så dårlig en lyd at det ikke kan høres. F.eks. Led Zeppelin , Pink Floyd og Deep Purple.
Kender ingen "Duelund Repræsentant" som bruger de af dig nævnte skæringer til noget som helst. Hvad mener du iøvrigt med udtrykket? Når har man et Duelund Anlæg fra signalkilde til højttalerenheder så er det let at blive kontroversiel i sine meninger. Der er alt for meget skidt udstyr på markedet som man ikke kan bedømme noget som helst på.Espen R skrev:Vi andre syns liksom at The Wall, Final Cut, WYWH, Zeppelin 1-2-3-4, Deep Purple "Made in Japan" m.fl. har tildels outstanding bra lydkvalitet, og syns dessuten at SACD låter bedre enn CD.Duelund_Support skrev:ALT det jeg ku li som ung har så dårlig en lyd at det ikke kan høres. F.eks. Led Zeppelin , Pink Floyd og Deep Purple.
Men for å være Duelund representant, må man være ytterst kontroversiell i sine meninger ?
Beklager hvis jeg tar feil, men oppfattet deg som en representant for Duelund, herav nicket "Duelund Support". Men du er vel bare en vanlig Hi-Fi entusiast da ?Duelund_Support skrev:Kender ingen "Duelund Repræsentant" som bruger de af dig nævnte skæringer til noget som helst. Hvad mener du iøvrigt med udtrykket? Når har man et Duelund Anlæg fra signalkilde til højttalerenheder så er det let at blive kontroversiel i sine meninger. Der er alt for meget skidt udstyr på markedet som man ikke kan bedømme noget som helst på.Espen R skrev:Vi andre syns liksom at The Wall, Final Cut, WYWH, Zeppelin 1-2-3-4, Deep Purple "Made in Japan" m.fl. har tildels outstanding bra lydkvalitet, og syns dessuten at SACD låter bedre enn CD.Duelund_Support skrev:ALT det jeg ku li som ung har så dårlig en lyd at det ikke kan høres. F.eks. Led Zeppelin , Pink Floyd og Deep Purple.
Men for å være Duelund representant, må man være ytterst kontroversiell i sine meninger ?
Dette viser jaggu baksiden av vår lille hobby...... Strålende musikk blir ikke spilt fordi anleggene våre ikke "passer" til slike innspillinger.OldBoy skrev:Bruce Springsteens nyeste: Tragisk lydkvalitet.
Inntil i dag har jeg bare hørt noen av sporene på husets DAB-kjøkkenradio, men jeg kunne tydeligvis godt ha fortsatt med det. Jeg trodde faktisk at det skulle bli LITT bedre i stereoanlegget, men den gang ei....Det er jo så jeg knapt orker å spille meg gjennom CD'en, så dårlig er lyden. Skikkelig nedtur, dette!
![]()
![]()
![]()
Enig! Om ikke innspillingen er så verst, så er musikken helt på trynet................theStig skrev:Det elendigste jeg har i egen samling er Gåte - Iselilja. Orker ikke å spille den... låter for jævlig uansett hva jeg spiller den over.
Så om du liker musikken, men inspillingen suger, så hører du ikke på skiva?Flageborg skrev:Livet er for kort - til å bruke tid på dårlige innspillinger!
Enig når det gjelder Springstein, men referer du til de originale LP'ene til Dylan, nice-price LP'er eller CD'er. Her er det nemlig stor forskjell på lyden.... Det er ikke nødvendigvis innspillingene som er elendig, men det som har skjedd med dem etterpå....limvingen skrev:Mye av Bruce Springsteen og det meste av Bob Dylan er latterlig dårlig innspilt :'(
Nei, jeg referer ikke til Dylan's orginal LP'er, siden jeg ikke har hatt mulighet til å høre de. Men som du skjønner referer jeg til de cd platene jeg får kjøpt i min lokale (cd)platesjappe!FZ skrev:Enig når det gjelder Springstein, men referer du til de originale LP'ene til Dylan, nice-price LP'er eller CD'er. Her er det nemlig stor forskjell på lyden.... Det er ikke nødvendigvis innspillingene som er elendig, men det som har skjedd med dem etterpå....limvingen skrev:Mye av Bruce Springsteen og det meste av Bob Dylan er latterlig dårlig innspilt :'(
Helt enig, limvingen, men det samme gjelder for mange andre. F.eks. Beatles; de originale LP'ene har helt grei lyd, mens CD'ene, og også LP'ene som er trykket opp med den digitale mixen, låter helt for jævlig dårlig. Tragisk....limvingen skrev:Men uansett; Har egentlig vanskelig for å fatte at en artist av Dylan's kaliber finner seg i at musikken hans blir utgitt på cd i slik dårlig kvalitet ???
Følgende sa Bob Dylan til Rolling Stone Magazine for litt siden:limvingen skrev:Nei, jeg referer ikke til Dylan's orginal LP'er, siden jeg ikke har hatt mulighet til å høre de. Men som du skjønner referer jeg til de cd platene jeg får kjøpt i min lokale (cd)platesjappe!FZ skrev:Enig når det gjelder Springstein, men referer du til de originale LP'ene til Dylan, nice-price LP'er eller CD'er. Her er det nemlig stor forskjell på lyden.... Det er ikke nødvendigvis innspillingene som er elendig, men det som har skjedd med dem etterpå....limvingen skrev:Mye av Bruce Springsteen og det meste av Bob Dylan er latterlig dårlig innspilt :'(
Men uansett; Har egentlig vanskelig for å fatte at en artist av Dylan's kaliber finner seg i at musikken hans blir utgitt på cd i slik dårlig kvalitet ???
Latterlig ???C._Alshus skrev:Så om du liker musikken, men inspillingen suger, så hører du ikke på skiva?Flageborg skrev:Livet er for kort - til å bruke tid på dårlige innspillinger!
Latterlig.
Det er synd at noen "mixepulter" skal ødelegge gode artister.JH skrev:Har et par LP'er med Eric Clapton jeg syns låter tamt og innestengt. Synd, for jeg liker Clapton! Er forresten "Backless" og "Backtrackin'".. Har forøvrig lest her inne at endel av platene hans er slik, men så finnes det også noen gode da![]()
Sleiven skrev:Tom Waits siste er jo bare ræva hifi-messig og musikalsk.
Led Zeppelin III på vinyl er så grøtete at jeg aldri spiller den selv om jeg liker noen sanger...
Sleiven
Tror du må skifte kabler!erato skrev:Roxy Music For Your Pleasure. CD remaster. Var virkelig originalen (som jeg ikke har hørt) så elendig? For meg er denne virkelig umulig å høre på og jeg har bra toleranse, opplever at monoopptak med klassisk musikk, Sinatra, Crosby ol fra 40-50 tallet er vesentlig mer dynamiske, ryddige og musikalske enn denne.
dtddiver skrev:Kjøpte meg skikkelig anlegg for første gang for et par måneder siden. Det jeg merker meg, er at enkelte plater får helt fantastiske kvaliteter spilt på bra utstyr, men mye faller helt igjennom. Spesielt merkbart er det på plater som er veldig komprimert.
En del band jeg er glad i har ofte meget god lyd på første skiva, og så går det nedover derfra - for eksempel King Midas.
De to første - og spesielt den første - til Lenny Kravitz høres rett og slett fantastisk ut, men de senere platene hans er høye og bråkete med lite dynamikk.
Har blitt mer og mer David Bowie, Pink Floyd og Queen den siste tiden....
For å holde meg til emnet - sjekk ut de nyeste til Wombats og The Thrills. Høyt, høyt, høyt og slitsomt. Alt er en eneste smørje.
Det er poenget mitt også; det er et veldig "autentisk" lydende sett med innspillinger; i hifisammenheng er det kanskje ikke imponerende, og så er de også i mono. Men et virkelig godt musikksystem vil få de til å blomstre og la musikken telle.Valentino skrev:Elvis Sun Sessions låter ikke "dårlig", men autentisk. Hos meg, vel å merke.