Dårlig stemning

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
16
Hei

Synes det er snodig med den nedlatende holdningen noen har her på forumet. Frekventerer den del andre hifi forum, men det er skjelden jeg ser slik drittslenging og utbredt irrelevant kverrulering som her inne. Nå er det kansje enkelte personer som er verre enn andre, men likevel.
Leser man feks på Hififorum.nu, er stemmningen en helt annen. Man er mye flinkere til oppmuntre med positive kommentarer, og generelt mye mere imøtekommende. En helt annen holdning.
Er man utenforstående og kommer inn på sidene her for første gang, vil jeg tro man fort kan bli skremt bort om man leser "rette" tråden. Det gagner ingen at det skal være slik.
Min forslag til løsning. Diskuter sak og ikke person.
Da blir det trivligere for alle :)

Mvh
Bjørn

A

Affa

Gjest
Synes stemningen er glimrende jeg. Mulig at du skulle ønske at alle på forumet bare stod å ropte halleluja hver gang den "utvalgte" kom med nok et åndssvakt middel for evig hifi lykke, men det ønsker ikke jeg. Vi er alle forskjellig.

U

Uno

Gjest
Tull og tøys, komme med slikt, og så på en dag som Snickers presenterte oss for den herlige lille tulla si.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Tull og tøys, komme med slikt, og så på en dag som Snickers presenterte oss for den herlige lille tulla si.
Det var vel nettopp slikt trådstarter mener?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Har ikke sagt det var galt, men noen reagerer på noens konstante surmuling og hakking på alt og alle med andre meninger ;)

U

Uno

Gjest
For å være litt seriøs, Det blir faktisk tatt opp en del kontroversielle temaer her, og det er en rekke deltagere her med både stor entusiasme, stolthet i egen tilnærming og god innsikt både på det ene og andre planet. Ikke rart det går het for seg til tider. Det er faktisk ingen andre norske forum hvor disse temaene gir like stor aktivitet. Tror det nærmest vil være umulig og hele tiden opprettholde god takt og tone, når det er såpass stor spilid i forståelsen.

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Vi har vel vært igjennom lignende diskusjoner tidligere. Klart at spøkefulle kommentarer må være lov (tror vel UNOs kommentar her var nokså spøkefullt ment), men den direkte drittslengingen som noen få har kommet med innimellom er vel de fleste av oss enige om at vi klarer oss godt uten. Ellers synes jeg selv at det er en god regel og kunne argumentere for sine synspunkt uten å forvente at alle skal være enige. Hvis målet er å "vinne" diskusjonen så kommer det sjeldent noe konstruktivt ut av det.

H

H2O

Gjest
Det er endel som har en sterk tendens til å argumentere ad hominem, hvilket er synd siden det ikke bringer debatten noensteds.

The fallacy of personal attacks.

Den som går til personangrep har med det tapt, hvis målet er å "vinne" diskusjonen bør man holde seg langt unna slikt.

Egentlig er den eneste en person kan latterliggjøre seg selv.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.804
Torget vurderinger
49
Så hvis bare alle går inn på den linken og følger de rådene til punkt å prikke får vi et ryddig og dannet fora.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Hei

Synes det er snodig med den nedlatende holdningen noen har her på forumet. Frekventerer den del andre hifi forum, men det er skjelden jeg ser slik drittslenging og utbredt irrelevant kverrulering som her inne. Nå er det kansje enkelte personer som er verre enn andre, men likevel.
Leser man feks på Hififorum.nu, er stemmningen en helt annen. Man er mye flinkere til oppmuntre med positive kommentarer, og generelt mye mere imøtekommende. En helt annen holdning.
Er man utenforstående og kommer inn på sidene her for første gang, vil jeg tro man fort kan bli skremt bort om man leser "rette" tråden. Det gagner ingen at det skal være slik.
Min forslag til løsning. Diskuter sak og ikke person.
Da blir det trivligere for alle :)

Mvh
Bjørn
Litt enig i dette. HFS er etter min lille erfaring det forumet som har mest barnslig oppførsel (Uten å inkludere alle medlemmer), men samtidig, og som nærmest er en motsetning, er HFS det forumet som farter med mest kunnskap syns jeg.

Det har overhodet ingen hensikt å diskutere person. Blir man angrepet personlig, så meld fra til admin i det stille, eller send en PM til vedkommende. Det er lettere å rette opp i skakkkjørte forhold på tomannshånd, enn å irettesette personer i all offentlighet - det virker nemlig bare mot sin hensikt, og er dessuten en svært uproff måte å håndtere tvister på.

Vidar

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Dere har tydeligvis ikke frekventert på stop.stop.mine.nu.
Dette er en side for software til piratkort.
Etter at Canal Digital la om sitt kodesystem i januar slik at piratkodene ikke funker
har det vært EKSTEMT dårlig humør på forum deltakerne. :)
HiFi sentralen bli bare peanuts i forhold til dette.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Moro å se at det var "gutteklubben grei" som var først ute med å "kommentere" dette emnet ;D ;D ;D.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.743
Torget vurderinger
0
Moro å se at det var "gutteklubben grei" som var først ute med å "kommentere" dette emnet ;D ;D ;D.
"gutteklubben" ???

Husk at eneste forskjellen på GUTTER og menn, er prisen på leketøyet....................eller får man lov til ha humørsvingninger, også ?

Gutteklubben Grei: GGG - Gretne Gamle Gubber.......

Det finnes bare muligheter ;)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
.........eller får man lov til ha humørsvingninger, også ?
Har ikke lagt merke til så mye humørsvingninger :-/. Ganske stabilt "humør" hos den gjengen har jeg inntrykk av ;D.

Topp Bunn