Dårlig Opplevelse

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
0
Dårlig Opplevelse

En hypotetisk tenkt dårlig opplevelse

Du kommer til en bekjent ,han har handlet anlegg og du
får hakeslepp og sier dette låter flott ,jeg må innrømme faktisk spiller dette like godt som det jeg har hjemme . Så kommer spørsmålet ,hvor mye koster dette ? Hmm sier eieren ,jeg ga 35 lapper . Du slapp deg ned i stolen og tenker i ditt stille sinn ,faen jeg har sløset bort 50 lapper . men smiler lurt og trøster meg med at 85 lapper slår best i sammenkomster blant likesinnede eller uvitende ;D
Samtidig må jeg holde tett om denne opplevelsen for kona som jeg lovet nytt kjøkken i 2011(maset siden 2005)

Kan virkelig dette skje , hva mener dere :)

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Re:  Dårlig Opplevelse

Klart det kan skje ;D Jeg har hørt oppsett til over en million som langt fra har imponert. Det holder ikke bare kjøpe en bråte dyre produkter, hyle det inn i en stue å trykke play. Komponentene skal matche seg i mellom, høyttalerne skal spille på lag med rommet, etc. etc.

Dessuten er det langt fra en lov at antallet tusenlapper brukt, er proposjonalt med nivået av godlyd ;)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22

får hakeslepp og sier dette  låter flott ,jeg må innrømme  faktisk spiller dette like godt som det jeg har hjemme . Så kommer spørsmålet ,hvor mye koster dette ?  Hmm sier eieren ,jeg ga  35 lapper  . Du slapp deg ned i stolen og tenker i ditt stille sinn ,faen jeg har sløset bort 50 lapper  . men smiler lurt og trøster meg med at  85 lapper slår best i sammenkomster blant likesinnede  eller uvitende ;D
Samtidig må jeg holde tett om denne opplevelsen for kona som jeg lovet nytt kjøkken i 2011(maset siden 2005)

Kan virkelig dette skje , hva mener dere    :)

hehe helt hypotetisk ja, det har ikke tilfeldig vis skjedd "en kjenning" :p ??
slikt vil jeg tro skjer ganske ofte det, er bare å gå inn på demo i en hifi butikk det. er vel en del produkter der som ikke akkurat låter optimalt.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.683
Sted
Østfold

får hakeslepp og sier dette  låter flott ,jeg må innrømme  faktisk spiller dette like godt som det jeg har hjemme . Så kommer spørsmålet ,hvor mye koster dette ?  Hmm sier eieren ,jeg ga  35 lapper  . Du slapp deg ned i stolen og tenker i ditt stille sinn ,faen jeg har sløset bort 50 lapper  .
Det skjer nok relativt ofte ja...

men smiler lurt og trøster meg med at  85 lapper slår best i sammenkomster blant likesinnede  eller uvitende ;D

Og dette skjer nok enda oftere ;D

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.510
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0

Som regel spiller rommet lik stor rolle som oppsettet.

T

timc

Gjest

Dette skjer ganske så ofte vil jeg tro. Jeg har hørt oppsett til 200k som rundspiller et til 500k.

Feil plassering i rommet og dårlig valg av høyttalere til rommet er som oftest synderen.

Mvh

S

so

Gjest

får hakeslepp og sier dette  låter flott ,jeg må innrømme  faktisk spiller dette like godt som det jeg har hjemme . Så kommer spørsmålet ,hvor mye koster dette ?  Hmm sier eieren ,jeg ga  35 lapper  . Du slapp deg ned i stolen og tenker i ditt stille sinn ,faen jeg har sløset bort 50 lapper  . men smiler lurt og trøster meg med at  85 lapper slår best i sammenkomster blant likesinnede  eller uvitende ;D

Liker ikke å innrømme det Kvasar, men du peker nok på noe mange kan eller ville ha opplevd, om de lyttet mer til andres mer beskjedne oppsett.

Sjøl solgte jeg nylig anlegget og kjøpte tilbake til ca 1/5 part av prisen. Kona mottok tilsvarende i kontanter.
Nøytralisert alle angrep mot de gjenstående boksene ;)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.976
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

Sjøl solgte jeg nylig anlegget og kjøpte tilbake til ca 1/5 part av prisen. Kona mottok tilsvarende i kontanter.
Vanligvis er jo en blomsterbukett nok, evt en konfekteske....så spørsmålet er jo ganske åpenbart....hva galt hadde du gjort...?    ;D

For å svare litt på Topic også, så er det jo ikke tvil om at det er mange oppsett som spiller godt under pari her i landet. Har akkurat vært på lytteseanse hvor lyden er blant det beste jeg har hørt, i et oppsett med "overraskende" rimelig elektronikk. Og da er jo spørsmålet om man bare skal glemme det man har hørt og leve videre og late som om det man hørte ikke eksisterte, eller om man skal ta "kua ved hønna" og bruker erfaringen til å forbedre eget oppsett.

Mvh
OMF

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.499
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6

hva for et oppsett har du vært og kost deg med da, OMF?

God fortsettelse, by d way!

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
2

kan jo snu det på hodet også, har flere ganger sett og hørt topprodukter satt i system ( eller kaos kansje ) som jeg har gledet meg kolosalt til å høre. for så å få en kolosal nedtur, ett par ganger så ille at det har blitt referansen på hvor dårlig ett dyrt anlegg faktisk kan låte.
njaa vil du nå si, disse systemer lider av missmatch, dårli rom osv. sikkert riktig mange ganger, men hvor i huleste er den kritiske sansen til personene blitt av !!!
jeg har ikke samvittighet til å fortelle dem at de er på feil planet, og at de har svidd av avskylig mye penger til ingen nytte.

S

so

Gjest

Vanligvis er jo en blomsterbukett nok, evt en konfekteske....så spørsmålet er jo ganske åpenbart....hva galt hadde du gjort...?    ;D
;) Investering !

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5

kan jo snu det på hodet også, har flere ganger sett og hørt topprodukter satt i system ( eller kaos kansje ) som jeg har gledet meg kolosalt til å høre. for så å få en kolosal nedtur, ett par ganger så ille at det har blitt referansen på hvor dårlig ett dyrt anlegg faktisk kan låte.
njaa vil du nå si, disse systemer lider av missmatch, dårli rom osv. sikkert riktig mange ganger, men hvor i huleste er den kritiske sansen til personene blitt av !!!
jeg har ikke samvittighet til å fortelle dem at de er på feil planet, og at de har svidd av avskylig mye penger til ingen nytte.
Dette er en av fordelene med et forum som dette. Gode muligheter for å få tips til riktig matching. Mange som har eller har hatt det samme, eller tilsvarende, oppsettet man vurderer.

Demper i hvert fall risikoen for å gjøre de store blemmene.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883

Jeg for min del synes det er flott når andre virkelig får det til uten å ha svidd av for store summer. Det er jo også en del lærdom å hente i det. En del av hobbyen er jo å finne ut av hvorfor noe fungerer bra og annet ikke fungerer like bra.

Forøvrig er min bedre halvdel lykkelig med at jeg har lagt en god del i stereoen. Kanskje var hun litt skeptisk til å få en svær rørforsterker i hus, men etter å ha hørt en del på den måtte hun innrømme at den var velkommen, ja. Kan hende hun er fornøyd med at vi har pusset opp 80 % av huset de siste årene også. Det er noe med dette å få i pose og sekk. ;)

Det hun neppe hadde likt var om jeg hadde murt meg inn i et eget lytterom, noe som lydmessig sikkert kunne vært et smart trekk. Men lykken er mer enn god lyd.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.976
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

hva for et oppsett har du vært og kost deg med da, OMF?

God fortsettelse, by d way!
Tenkte jeg skulle legge ut en liten tråd om det i morgen eller på mandag!

Mvh
OMF

Topp Bunn