CX-a5100. Bypass alle ypao justeringer.

Gnomen

Medlem
Ble medlem
08.09.2016
Innlegg
26
Antall liker
3
Har en Yamaha CX-a5100, men skal bruke en prosessor med Dirac. Vil derfor kjøre absolutt all prosessering som har med nivå,fase,avstander og EQ via Dirac prosessoren.
Noen som VET hva slags innstilling som må gjøres på Yamaha prosessoren for å unngå alt som har med nivåer,forsinkelser,gain,EQ og ypao å gjøre?
Trenger bare dekoding av matrialet som går gjennom prosessoren. Null prosessering.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
YPAO er det vel bare å skru av? Må vel uansett aktiveres rett ut av boksen når den er ny også.
 

Gnomen

Medlem
Ble medlem
08.09.2016
Innlegg
26
Antall liker
3
YPAO er det vel bare å skru av? Må vel uansett aktiveres rett ut av boksen når den er ny også.
Ja, skru av var liksom det jeg tenkte å gjøre da. Men hvor? Ser der er ymse teorier og meninger på div forum på hvilke korrigeringer som gjøres etter å ha kjørt Ypao som er synlig og ikke synlig for brukern.
Er ute etter å å høre fra en som VET akkurat hvilke innstillinger som må settes for å garantere at ypao ikke tukler til noe lyd.
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
For å skru av all YPAO, så må du 1) sette den i Through. Då går inn i setup menyen -> speaker -> manual config og så velger Through der du også velger Flat og Natural -- tar dette fra fri hukommelse da jeg ikke har prosessoren foran meg akkurat nå. Denne modusen lar være å bruke YPAO, dvs. all EQ/signalprosessering av signalene. 2) Hvis du ikke skal ha avstandsjustering/timing, så setter du alle avstander til samme verdi. 3) Sette lik level på alle høyttalere. 4) Delingen mellom høyttaler og subber er også aktiv dersom du har small, slik at for å få ekte fulltone kanaler må du sette alle kanalene i large.
 

Gnomen

Medlem
Ble medlem
08.09.2016
Innlegg
26
Antall liker
3
Takk Midas 👍 Da skal jeg prøve de innstillingene.
 

Northman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.05.2017
Innlegg
378
Antall liker
97
Jeg bare lurte på, om noen vet om det er mulig å koble aktive høyttalere til Yamaha sin CX-5100?

Så, blir slik:
BluRay
CX-5100
Aktive høyttalere.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Ja det bør gå helt fint der , så samt de aktive HT har analog inngang , og det har vel de fleste vil jeg tro.
 
Topp Bunn