Creek

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.627
Antall liker
4.276
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Destiny er en meget god forsterker, og selv er jeg svak for koblingen Creek - Epos Mi-serie! I Usa lovprises Epos M16i(snerten gulvstående) mens engelskmennene(og jeg!) liker den største stativmodellen M12i. Det er også en ny serie Epos ute nå, som vistnok skal være enda mer lettdreven(ikke at du trenger det) og spille en tanke fyldigere. Mi-serien er veldig rett på og dynamiske, og liker seg relativt nærme en bakvegg(på typisk britisk vis).

Et kanske enda tryggere valg er ProAc Studio 110/115, veldig god match!

M
 
C

Cyber

Gjest
Destiny er en meget god forsterker, og selv er jeg svak for koblingen Creek - Epos Mi-serie! I Usa lovprises Epos M16i(snerten gulvstående) mens engelskmennene(og jeg!) liker den største stativmodellen M12i. Det er også en ny serie Epos ute nå, som vistnok skal være enda mer lettdreven(ikke at du trenger det) og spille en tanke fyldigere. Mi-serien er veldig rett på og dynamiske, og liker seg relativt nærme en bakvegg(på typisk britisk vis).

Et kanske enda tryggere valg er ProAc Studio 110/115, veldig god match!

M

Ja, jeg har sjekket opp Epos-veien og fått pris på et par M22i fra Tor på Lyric, men synes kanskje de er litt dyre utifra planen, men absolutt en kandidat. Kan få veldig god pris i Cherry, men da hadde kona naglet meg til veggen. ;) Sort eller hvitt aksepteres.

Jeg skal se på Proac, Tor mente D15 og 18 var gode valg til dem, men bestykningen er jo ikke all verdens mtp på å få greit med bass i et rom på 25 kvm.
 
  • Liker
Reaksjoner: KDS

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.627
Antall liker
4.276
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Vil på det sterkeste anbefale M12i, jeg bruker den på 17 kvm og det rocker!
D15 får du billig på brukten nå, og jeg tviler på nye D18 er så grenseløst mye bedre at det er verdt alle penga... ?

M
 
C

Cyber

Gjest
Skjønner. Jeg må nesten har gulvstående, men skal vurderer M22i en gang til. Ser Mi-serien er ferdig på Epos' sider og en ny Elan-serie er kommet til.

Har dere ellers erfaringer og tips på DAC som passer?
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.660
Antall liker
32.643
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Skjønner. Jeg må nesten har gulvstående, men skal vurderer M22i en gang til. Ser Mi-serien er ferdig på Epos' sider og en ny Elan-serie er kommet til.

Har dere ellers erfaringer og tips på DAC som passer?
Her må vel en Rega passe fint inn tror jeg.
Sto en i silver på HFS2 til hyggelig pris cyber ;)


gismo
 
C

Cyber

Gjest
Her må vel en Rega passe fint inn tror jeg.
Sto en i silver på HFS2 til hyggelig pris cyber ;)


gismo

Du har nok rett der, så ikke den på HFS2, men skal holde gluggene åpne, kanskje Musical Fidelity?
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.660
Antall liker
32.643
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Du har nok rett der, så ikke den på HFS2, men skal holde gluggene åpne, kanskje Musical Fidelity?
Ja her må du kunne finne noe på brukten cyber.
Ang Torget, hvorfor har ikke DAC noen egen avdeling?
Hvor er det tenkt sånne skal stå nå?

gismo
 
C

Cyber

Gjest
Har vurdert Musical Fidelity V-DAC II, skal være meget god etter sigende.
 

Tommen21

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
93
Antall liker
10
Sted
nord trøndelag
Torget vurderinger
1
Hei,jeg hadde en creek destiny amp til mine ProAc D-18 men syns den ble litt tam kanskje,klarte å sprenge den ene diskanten da jeg spilte rimelig høyt:(
Vet at creek og epos passer sammen,men har ikke hørt den nye serien deres,skal selv teste ut en MF dac da jeg for det meste har erfaring med V6 dac min,
føler jeg har noe å hente der,lykke til:)
 

blik9

Medlem
Ble medlem
18.01.2012
Innlegg
27
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Har EVO 2 med Cambridge Azur BD751, Rega RP 1 Performance pack + 2 deilige Proac D18 og er KJEMPEFORNØYD!!!
Kom fra en rimelig Yamaha receiver og halvgode høyttalere og ble totalt slått ut.
Hadde jeg visst at det gikk an å få så bra lyd ut av så lite penger hadde jeg oppgradert lenge siden.
Mvh

JanB
 

slettix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Innlegg
241
Antall liker
212
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
3
Da får jeg vel melde meg inn i denne eksklusive (ser ikke ut som det er så mange av oss...) klubben jeg og :)

Har nettopp skaffet meg en Creek Evolution 50A som jeg parrer med et par Monitor Audio GS20.
Førsteinntrykket er veldig bra. Har mulighet til å oppgradere til en Destiny 2 om jeg ønsker det. Vil det være mye å hente på å ta spranget opp til en Destiny 2 tror dere?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Evo 50A er god, men de Monitorene blir bare bedre om de får kreftene Destiny 2 besitter. Mike Creek har aldri laget en bedre forsterker- det sier ikke lite!! Jeg ville toppa riggen med en Destiny Poweramp seinere..Er dog også svak for Creek matcha med Epos- da helst monitorene- de for stativer, altså..hehe...
 
Sist redigert:

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jeg er den lykkelige eier av en 5350SE. Det eneste problemet er at venstre kanal faller temmelig ofte ut. Når jeg bytter inngang til en annen det er lyd fra og så tilbake til den jeg brukte før lyden i ene kanalen fallt ut, kommer den tilbake og blir en stund. Så faller den ut igjen.

Tydeligvis noe inngangsvelger trøbbel velger jeg og tro.

Noen fler som har trøbbel?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Prøv å få den rensa først, Mc--
 
K

Kafka

Gjest
Kjøpte en Creek engang i tiden, husker ikke modellen. Brukt. Der var det både litt susing i høyttalerne samt litt trafostøy.
Klare minus i min bok.
Den ble returnert tvert.
 

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Kjøpte en Creek engang i tiden, husker ikke modellen. Brukt. Der var det både litt susing i høyttalerne samt litt trafostøy.
Klare minus i min bok.
Den ble returnert tvert.
Nå er dette en vennetråd for Creek... :)
 
K

Kafka

Gjest
Hva med denne varianten i stedenfor da:
Hadde engang en Creek. Den var kanskje blitt litt "rusten" med alderen, men du verden så god lyd!
Men med så mye annet her i verden, en må stadig videre.
Kanskje blir det Creek igjen en gang i fremtiden.

Kanskje like sant, men litt mer gemutlich, ja?
 

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Hva med denne varianten i stedenfor da:
Hadde engang en Creek. Den var kanskje blitt litt "rusten" med alderen, men du verden så god lyd!
Men med så mye annet her i verden, en må stadig videre.
Kanskje blir det Creek igjen en gang i fremtiden.

Kanskje like sant, men litt mer gemutlich, ja?
Hehe ja den er gulle god du ;)
 

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
195
Antall liker
37
Sted
Bergen
Jeg er den lykkelige eier av en 5350SE. Det eneste problemet er at venstre kanal faller temmelig ofte ut. Når jeg bytter inngang til en annen det er lyd fra og så tilbake til den jeg brukte før lyden i ene kanalen fallt ut, kommer den tilbake og blir en stund. Så faller den ut igjen.

Tydeligvis noe inngangsvelger trøbbel velger jeg og tro.

Noen fler som har trøbbel?
Hei. Jeg har hatt nesten samme problem. Enten at den falt helt ut eller at venstre kanal ble svakere, husker ikke helt. Leverte den inn til Ones hos HifiKlubben i Bergen og han loddet noe greier som var litt løst. Har fungert fint etter det.

E
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Ok. Da er jeg ikke alene om dette. Tor/Lyric mente jeg måtte bytte ett printkort og noe mer og prisen på noe slikt var rundt 3000,-

Veldig god forsterker så jeg ville gjerne få dette ut av verden.

McLaren
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Sikkert bare noen småfeil, Mc--
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.242
Antall liker
288
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Har Creek Classic digitalsnurrer og har tenkt å beholde den...veldig fornøyd i kombinasjon med Lavry DA10.
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Hallo.

Ser det har vært lite aktivitet i denne vennetråden i det siste - håper inderlig det endrer seg etterhvert. Foreløpig er min erfaring med Creek sine produkter noe begrenset, men kan ikke skjønne annet enn at mange av disse britiske komponentene gir enorm eierglede!!

Årsaken er at jeg for litt siden valgte å nedgradere anlegget. Hovedmålet var først og fremst å kutte ned på antall komponenter, men også størrelsen på komponentene. Jeg ønsket å sitte igjen med mindre høyttalere, en integrert forsterker av god kvalitet og en god kilde. Mitt 2-delte (og fantastiske) forsterkersett fra Musical Innovation fikk ben å gå på og måtte erstattes fortere enn antatt. Dessverre har salg av høyttalerne ikke gått like smertefritt - noe som ga meg litt hodebry da jeg var veldig usikker på hva slags forsterkere jeg kunne kombinere med disse. Dog er det heldigvis en god "ende" på historien: Tilfeldighetene ville det slik at jeg skulle bli eier av et forsterkersett fra Creek - en Creek 4330 integrert forsterker og en Creek A43 effektforsterker.

Og rakker'n hvor det låter!!

De siste par ukene har jeg kun benyttet den integrert forsterkeren og jeg blir stadig satt ut av hvordan den klarer å holde en nesten ufattelig kontroll på høyttalerne samtidig som den gir PRaT en helt ny betydning! Det beste av alt er at det ser ut som om forsterkersettet har blitt usedvanlig godt tatt vare på og vil således kunne gi meg mye glede fremover. Ikke en skramme på utsiden og ikke et eneste støvkorn på innsiden! Helt fantastisk.

Creek 4330. jpg.jpg


Creek A43. jpg.jpg


Et par mindre heldige nakenbilder (mobilkamera i dårlig belysning), men de avslører akkurat nok om tilstanden disse komponentene befinner seg i. Og med musikkgleden de formidler kunne jeg ikke vært mer fornøyd når valget om nedgradering først ble tatt.

Akkurat nå har jeg et lite luksusproblem da 4330'en klarer seg helt fint på egenhånd - således har jeg kanskje en A43 til over. Kanskje. Jeg ser forøvrig at den integrerte Creek 4330'en har installert såvel Phonocard MM/MC og Gain Card - er det noen som har erfaringer med disse?

Mvh.
Maxtor
 
Sist redigert:

ken35

Medlem
Ble medlem
06.09.2014
Innlegg
32
Antall liker
10
nyinnkjøpt Creek :rolleyes:

thumbs_evolution-50a-black-front.jpg


Creek Evolution 50a. Fantastisk liten forsterker!!
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.660
Antall liker
32.643
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Hallo.

Ser det har vært lite aktivitet i denne vennetråden i det siste - håper inderlig det endrer seg etterhvert. Foreløpig er min erfaring med Creek sine produkter noe begrenset, men kan ikke skjønne annet enn at mange av disse britiske komponentene gir enorm eierglede!!

Årsaken er at jeg for litt siden valgte å nedgradere anlegget. Hovedmålet var først og fremst å kutte ned på antall komponenter, men også størrelsen på komponentene. Jeg ønsket å sitte igjen med mindre høyttalere, en integrert forsterker av god kvalitet og en god kilde. Mitt 2-delte (og fantastiske) forsterkersett fra Musical Innovation fikk ben å gå på og måtte erstattes fortere enn antatt. Dessverre har salg av høyttalerne ikke gått like smertefritt - noe som ga meg litt hodebry da jeg var veldig usikker på hva slags forsterkere jeg kunne kombinere med disse. Dog er det heldigvis en god "ende" på historien: Tilfeldighetene ville det slik at jeg skulle bli eier av et forsterkersett fra Creek - en Creek 4330 integrert forsterker og en Creek A43 effektforsterker.

Og rakker'n hvor det låter!!

De siste par ukene har jeg kun benyttet den integrert forsterkeren og jeg blir stadig satt ut av hvordan den klarer å holde en nesten ufattelig kontroll på høyttalerne samtidig som den gir PRaT en helt ny betydning! Det beste av alt er at det ser ut som om forsterkersettet har blitt usedvanlig godt tatt vare på og vil således kunne gi meg mye glede fremover. Ikke en skramme på utsiden og ikke et eneste støvkorn på innsiden! Helt fantastisk.

Vis vedlegget 288165

Vis vedlegget 288166

Et par mindre heldige nakenbilder (mobilkamera i dårlig belysning), men de avslører akkurat nok om tilstanden disse komponentene befinner seg i. Og med musikkgleden de formidler kunne jeg ikke vært mer fornøyd når valget om nedgradering først ble tatt.

Akkurat nå har jeg et lite luksusproblem da 4330'en klarer seg helt fint på egenhånd - således har jeg kanskje en A43 til over. Kanskje. Jeg ser forøvrig at den integrerte Creek 4330'en har installert såvel Phonocard MM/MC og Gain Card - er det noen som har erfaringer med disse?

Mvh.
Maxtor
Gratulerer Maxtor, godt å se at du finner produkter som er velspillende utenom MI verdenen også;)
Creek er ikke å kimse av!

gismo
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
"Gratulerer Maxtor, godt å se at du finner produkter som er velspillende utenom MI verdenen også;)
Creek er ikke å kimse av!

gismo
"



Det er sant som du sier, gismo, Creek er virkelig ikke noe å kimse av :)

Erfaringene med Creek så langt i "hifi-karrieren" har strukket seg kun til en liten passiv forforsterker (Creek OBH-12) for en del år tilbake, men jeg må si jeg ble fullstendig overrasket over kvaliteten på såvel 4330'en som A43'en! Utrolig morsomt å høre PRaT satt ut i live med Creek'ene :) Akkurat nå har jeg for moro skyld kun benyttet 4330'en en stund og tross beskjedne mål og spesifikasjoner er det jo helt vanvittig hva den klarer å gjenskape av musikkglede og "trøkk". Rett og slett moro!

Mvh.
Maxtor
 
Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Og flere artige erfaringer skal det bli!

Akkurat nå er disse på vei - går alt som det skal kommer de i morgen eller lørdag:

Epos-epic2-2.jpg


Skal bli artig å høre synergieffekten mellom Epos og Creek :)

Mvh.
Maxtor
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Modell er det på HT der? De var smålig pene.
Enig - de ser ganske flott ut. Ut i fra omtalen i Hifi-pressen skal høyttalerne visstnok prestere på et høyt nivå også :)

Modellen heter Epos Epic 2.

Mvh.
Maxtor
 

The Last One

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2014
Innlegg
2.687
Antall liker
1.842
Sted
Trondheim.
Modell er det på HT der? De var smålig pene.
Enig - de ser ganske flott ut. Ut i fra omtalen i Hifi-pressen skal høyttalerne visstnok prestere på et høyt nivå også :)

Modellen heter Epos Epic 2.

Mvh.
Maxtor
Får jeg griller i skallen igjen.

De var jo meget overkommelige i bruktpris, ser jeg rett. 2-3000 kr. Edit: Ser du får tak i ny fra utlandet til 400 dollar. Halv pris.
 
Sist redigert:

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Hvem forhandler Creek i norge?:confused:
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Min Creek obh 11 hodetelefonforsterker har mistet lyden i høyre kanal.... Noen forslag ?
 

spidipidi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2012
Innlegg
77
Antall liker
31
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg har også sett meg ut 100A, men har ikke funnet så mange erfaringer rundt Ruby-dac. En bruker på stereophile skrev litt opplevelser om den da.
Sendte også mail til Tor hos T.AA. Import, skrev at pr. nå har jeg en Primare DAC30 som jeg kunne leve lenge med. Svar på den var at mannen som sto bak AudiLabs M_DAC har jobbet 3 år hos Creek og Ruby dac + oppgradert strømkabel ville gjør at jeg bare kunne selge unnda deg dacen jeg hadde.
Om det var skryte-/selgertriks vet jeg ikke men han var jaffal rimelig selvsikker :) Vurderer faktisk Ruby da jeg har litt lyst å krympe størrelsen på anlegget.
 

jaeger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Innlegg
116
Antall liker
33
Var innom Tor å hørte 100A på Proac her om dagen. Vet ikke om det var Proac eller Creeken jeg ble forelska i men det låt skikkelig bra.

Har lest noe om at denne ampen kjører klasse A opp til et visst nivå for deretter å gå til klasse D. Stemmer dette eller er det jeg som roter?
 

spidipidi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2012
Innlegg
77
Antall liker
31
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Vurderer også om jeg skal gå ned til A50 i stedet for A100. Hører ikke særlig høyt, og det er en liten leilighetstue forsterkeren skal stå i med noen kjekke stativhøyttalere. I følge en SPL-måler app på iPhone holder jeg meg rundt 80-85dB eller lavere. Litt høyere hvis jeg vil gi på litt, men sjeldent en kan gjøre det i blokkleilighet. Er da en A100 overkill? Har veldig lyst å bruke HT-bypass og utvide med en liten Marantz surroundreceiver etterhvert. Kommentarer?
 
Topp Bunn