Country

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , her må jeg anbefale noen artister , verdt å lytte til.

    Cherrie Austin , flere album

    John M Montgomery

    Shania Twain ( de to første albumene)

    Tim Mc Graw


    Espen
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    John Starling

    baluba skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    baluba skrev:
    tkr skrev:
    baluba skrev:
    Kan det stemme at Prine gav ut noe på Rocade Records da karrieren hans var på et lavpunkt for over/rundt 20 år siden?
    Hei,
    Vet ikke, men jeg finner ikke noe i diskografien hans.
    mvh
    Ikke jeg heller, men slike utgivelser er ofte ikke nevnt i offisielle diskografier på Wiki etc. Har et halvklart minne om noe slik.
    Jeg skulle allikevel kontakte Roald Atle Larsen, innehaveren av Rocade Records om noe annet, og inkluderte et spørsmål om dette i e-posten.
    Gjør det, for det hadde vært artig å vite hvor råtten knotten min er. Han har gjort mye bra for country, så har han gjort dette fortjener han all heder.
    John Starling.jpg


    Jeg snakket med Roald Atle Larsen, innehaveren av Rocade Records, onsdag 20.04.2011. Han har ikke gitt ut plater med John Prine. Derimot har han utgitt (en eller flere) plater med John Starling. Jeg hadde skrevet 2 stk. på huskelappen, men han var ganske opptatt da jeg besøkte ham. Et raskt nettsøk tyder på at en av dem er en reutgivelse i 1982 av "Waitin´ on a Southern Train" utgitt av Sugar Hill Records i 1979.

    Det var altså en John, men en annen John. Du får selv bedømme "hvor råtten knotten [d]in er". ;)

    Tillegg: Bilde
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Emmylou Harris, Dolly Parton, Tanya Tucker og Loretta Lynn

    tkr skrev:
    Vi får vel holde liv i denne tråden:

    Spinnesiden i køntri er enorm, men veldig mange av de gamle kvinnelige kjempene assosieres med glatt Nashville- køntri. Vi nevner i fleng: Tammy Wynette, Patsy Cline, The Judds, Kitty Wells, osv, osv.

    En av de virrkelig store, derimot, har gått sine egne veier:

    Emmylou Harris, årgang 1947, rager IMO et hode og vel så det over de andre nevnt
    [...]
    Emmylou_Harris.jpg


    Emmylou Harris er også en av mine favoritter. Jeg var på konsert med henne i Grieghallen to ganger på 1990-tallet. Første gang med The Nash Ramblers og annen gang med Spyboy (Hot Band, Nash Ramblers, Spyboy).

    _________________________________________________

    Jeg er som nevnt opptatt med andre gjøremål for tiden, så det vil ta litt tid før jeg bidrar med noe særlig.

    Dolly Parton.jpg


    Jeg mener at Dolly Parton fortjener oppmerksomhet av en rekke grunner, og at hun dessverre ofte behandles overfladisk, p.g.a. sitt iøynefallende ytre og/eller sin crossoverperiode.

    TanyaTucker%20(Small).jpg


    Tanya Tucker er en annen favoritt. Noen mener at hun var best i den første perioden for Columbia Records og MCA Records, men jeg liker også den mer modne Tucker på Capitol Records.

    Loretta Lynn.jpg


    Loretta Lynn er en av de kjente, som i mitt tilfelle mer står på listen over uutforskede.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.664
    Antall liker
    58.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Country er interessant. En musikksjanger som på mange måter rommer noe av det beste og det verste av nordamerikansk kultur. Motsetninger og paradokser i form og innhold. Jeg husker Tom Skjeklesæthers korstog for den virkelige lisseslipsmusikken. Fokus ble vendt fra band som The Clash og den britiske postpunk til countryinfluert rock som Lone Justice (med den fabelaktige Maria mcKee), og etterhvert noe renere vare som Dwight Yoakam og Lucinda Williams .
    Emmylou`s ,"Luxury Liner" og "Elite Hotel" fikk lov å stå i lp -hylla på "H" med Hot Tuna, Heart og Heaven 17 uten at det var skamfullt, men heller litt kult.
    Åra går, føler meg ikke så innmari kul,- jeg hører en del på country, men er ikke altetende. Er ikke snobb, men Shania Twain og skandinaviske danseband som mange folk har en oppfatning av er country, får ingen spilletid hos meg.

    Til interesserte vil jeg anbefale denne filmen:"Heartworn Highways". Med bl.a Townes van Zandt, Guy Clarke og Steve Earle.
     

    Vedlegg

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    bluesbreaker skrev:
    Country er interessant. En musikksjanger som på mange måter rommer noe av det beste og det verste av nordamerikansk kultur. Motsetninger og paradokser i form og innhold. Jeg husker Tom Skjeklesæthers korstog for den virkelige lisseslipsmusikken. Fokus ble vendt fra band som The Clash og den britiske postpunk til countryinfluert rock som Lone Justice (med den fabelaktige Maria mcKee), og etterhvert noe renere vare som Dwight Yoakam og Lucinda Williams .
    Emmylou`s ,"Luxury Liner" og "Elite Hotel" fikk lov å stå i lp -hylla på "H" med Hot Tuna, Heart og Heaven 17 uten at det var skamfullt, men heller litt kult.
    Åra går, føler meg ikke så innmari kul,- jeg hører en del på country, men er ikke altetende. Er ikke snobb, men Shania Twain og skandinaviske danseband som mange folk har en oppfatning av er country, får ingen spilletid hos meg.

    Til interesserte vil jeg anbefale denne filmen:"Heartworn Highways". Med bl.a Townes van Zandt, Guy Clarke og Steve Earle.
    +1 8)
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Når noen først drar igang en countrytråd, for så kun nevne listetoppene fra Nashville, ja da blir jeg litt skuffet :p
    En plate som fortjener respekt er faktisk:
    Øystein Sunde's: Kjekt å ha (masse gode studioartister fra Nashville)
    En personlig favoritt er
    Wynonna Judd, og tidligere: The Judds....
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Wynonna Judd "Just Like New"
    "Thats the same engine under the hood, carrying young Elvis to Hollywood"
    GULL.....
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.580
    Antall liker
    27.704
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    The Judds er veldig Nashville!

    Og Owen Bradley + k.d.lang er ren dynamitt og en ren fornøyelse for ørene.

    "Shadowland" er en plate som burde høre hjemme i alle køntrisamlinger. Vanvittige vokalprestasjoner. ANBEFALES!

    mvh
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg er (ganske) allsidig, og har ikke forstått hva som er galt med hverken Nashville eller ikke-Nashville. Begge fungerer utmerket for min del.

    Crossover og countryinspirert er også helt OK, men det er ikke sikkert at jeg kaller det country selv om jeg liker det.

    DAChild var kanskje litt rask?
    • Tråden er ganske ny, og foreløbig ikke så lang
    • Vi rekker ikke over alt på en gang
    • Enkelte av de mest kjente dukker med rette opp først. Vi mangler fremdeles mange, f.eks. Johnny Cash, Hank Williams og The Carter Family
    • Vi har vært innom flere som holder til litt på siden av countryhovedfartsårene, f.eks. Lyle Lovett og Dan Fogelberg, antagelig kvalifiserer også første mann ut Charlie Daniels
    • The Judds var stortselgende, mainstream Nashville country, og det er intet galt med det
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor denne nye tråden så lenge det finnes en americana stråd.
    Artistene her inne går godt inn i den også, me noen tolker vel kanskje americana som noe veldig annet enn country?

    håvard
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Haavard skrev:
    Hvorfor denne nye tråden så lenge det finnes en americana stråd.
    Artistene her inne går godt inn i den også, me noen tolker vel kanskje americana som noe veldig annet enn country?

    håvard
    Americana er så langt jeg har forstått et større og videre (paraply)begrep enn country. Country er en del av americana, men americana omfatter også andre sjangre enn country.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Americana_(musik)

    Americana är en lös benämning för folkmusik och traditionell musik från USA, och kan sägas inkludera stilar som folkmusik, countryblues, bluegrass, alternativ country, rockabilly, rotrock och heartland.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Americana_(music)

    Americana is an amalgam of roots musics formed by the confluence of the shared and varied traditions that make up the American musical ethos; specifically those sounds that are merged from folk, country, blues, rhythm and blues, rock and roll and other external influential styles.
    Begrepet americana er også nyttig som et paraplybegrep for å kunne plassere en del sjangeroverskridende musikk og albumutgivelser som omfatter flere sjangre. Eksempler:
    • Lynda Kays album "Dream My Darling" inneholder hovedsakelig (klassisk) country, men spor 5 "Gimme Gimme" er (vel) rockabilly.
    • Albumet "Lyle Lovett and His Large Band" er vanskelig å sjangerplassere med sin blanding av storbandjazz og country, men det kan kanskje kalles americana?

    Det er mulig at det er litt som med rootsmusikk på 1990-tallet. Nye tilhengere kalte country roots og likte det, men ville av en eller annen grunn ofte ikke assosieres med country. De som lenge hadde likt country, mente dette var newspeak og syntes det hele var fånig.

    Uansett er country en så stor og viktig sjanger at den fortjener en egen tråd.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.580
    Antall liker
    27.704
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    KØNTRI FORTJENER EN EGEN TRÅD, OM JEG SÅ SKAL SKRIVE DEN HELT ALENE:

    Nestemann ut. En mann igjen. Enda en av de virkelig, virkelig store.



    George Jones.

    Mister No- Show. Født i 1931. En mann som ikke var kjent for å spytte i glasset...Screwdrivers til frokost, bourbon til lunsj.....kokain før showene, hvis han i det hele tatt dukket opp, da. Han forteller selv at hans (daværende) kone en gang gjemte alle bilnøklene i huset så han ikke skulle kunne kjøre til spritsjappa si og hente påfyll. Men han visste råd. Motorgressklipperen! Det tok ham halvannen time hver vei, men sprit fikk han tak i...

    En stemme som en steel gitar. Ingen har samme "twang" som han. Det hevdes at hans fremføring var en stor innflytelse for George Harrison.

    Hans repertoar inneholder mye hjerte/smerte. "He stopped loving her today" "If Drinking won`t kill me (her memory will)" "Choices" mm.

    En typisk Nashville- karriere, selv om han var texaner. En mann å høre på, om ikke annet så fordi han har en helt unik måte å synge på. Anbefales.

    mvh
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Første jeg tenker på når jeg hører navnet hans er kassetten fattern hadde i bilen når jeg var liten med George Jones og Merle Haggard og spesielt sangen No-Show Jones. Ble mye spoling for og høre den sangen opp igjen. ;D
    Såvidt jeg husker var det denne:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.664
    Antall liker
    58.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes Dwight Yoakam er kul (cool).
    Suspiscuious Minds gjør han faen meg bedre enn Elvis.

    Han er ok skuespiller også.

    Sett " Slingblade"?
    Ellers m Billy Bob Thornthon og musikk av Daniel Lanois. Bra!
     

    Vedlegg

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dwight er helt konge! Fantastisk artist.

    Dattera mi på 5 år digger tre artister; Led Zeppelin, John Olav Nilsen og Dwight'n ;D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.664
    Antall liker
    58.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    Dwight er helt konge! Fantastisk artist.

    Dattera mi på 5 år digger tre artister; Led Zeppelin, John Olav Nilsen og Dwight'n ;D
    Dattera di har god smak.( jeg for min del har vokst fra Nilsen) Det gjelder å passe på så ikke hiphop og rap tar dem!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    tkr skrev:
    Ok, siden ingen melder seg, tar vi en til:

    Waylon Jennings



    Jeg har ofte lurt på hvorfor hans Highwaymen- kollegaer Cash, Nelson og Kristofferson er så mye mer kjent i Norge enn Waylon Jennings. Muligens er det fordi han er mer en utøver enn låtskriver, noe som skiller ham fra de andre tre. Men han var en usedvanlig dyktig gitarist og en sanger og interpret på svært høyt nivå i køntriverdenen.
    Han døde i 2002, 65 år gammel, av diabetes og etter et generelt hardt liv. Livet hans inneholdt bl.a. en uttalt kokainavhengighet, konkurser og skilsmisser.
    Men som vokalist var han enestående. "That monster voice" som det ble skrevet. De som har interesse, bør ihvertfall lytte inn på albumet "Honkytonk Heroes" , et album som forøvrig var med på å definere Outlaw Country som sjanger.

    mvh
    Og alle vet selvfølgelig at han spilte bass i The Crickets, Buddy Hollys band på den skjebnesvangre turneen der Holly døde i et flykrasj? Jennings skulle egentlig vært ombord, men overlot plassen sin til en av de andre (om det var til Holly, Valens eller Richardson vet jeg ikke).

    Ingen har nevnt Gram Parsons enda. En del av de tingene han gjorde med The Byrds var jo ikke helt "ravgæli" - Hickory Wind, The Christian life osv... Emmylou Harris' elsker i en periode også. Det må vel telle for noe ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.580
    Antall liker
    27.704
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Han var også en dyktig gitarist, og holdt seg ikke for god for å steppe inn og spille i et backing- band for gode kolleger.

    mvh
     

    madsun

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.02.2003
    Innlegg
    80
    Antall liker
    4
    Denne tråden likte jeg!

    Får komme med et bidrag som sjeldent blir nevnt i countryverden, en glemt liten juvel
    Kay Adams
    Ble sammen med Merle Haggard utnevnt til "Top new vocalist" under første country music awards i 1965.
    Stilen kan minne litt om tidlig Dolly Parton, nedstrippet og enkle tekster. Anbefalter "Alcohol and tears" albumet

     

    madsun

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.02.2003
    Innlegg
    80
    Antall liker
    4
    Videre har jeg alltid likt countries opphav. Vil her nevne godeste Jimmie Rodgers, the blue yodler som med sine enkle tekster og simple arrangement sitter rett i øret mitt :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.664
    Antall liker
    58.528
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen har nevnt Gram Parsons enda. En del av de tingene han gjorde med The Byrds var jo ikke helt "ravgæli" - Hickory Wind, The Christian life osv... Emmylou Harris' elsker i en periode også. Det må vel telle for noe ;)




    [/quote]
    Gram Parsons bør vel egentlig ha en egen tråd.
    GP og Emmylou var grunnen til at jeg i det hele tatt har interessert meg for sjangeren. COSMIC AMERICAN MUSIC.

    anbefaler filmen: FALLEN ANGEL (Gandulf Hennig 2004)
     

    Vedlegg

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Gram er jo Gud :)

    Men spørs om han er konvensjonell nok for trådstarter, og at det kan være grunnen for at han er utelatt...
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Townes skrev:
    Gram er jo Gud :)

    Men spørs om han er konvensjonell nok for trådstarter, og at det kan være grunnen for at han er utelatt...
    Jeg skrev følgende i trådstart:
    CDWMcInSpots skrev:
    Emnet for denne tråden er countrymusikk i hele dens bredde og med alle dens undersjangre
    Jeg har ikke utelatt noe eller noen, og heller ikke Gram Parsons. Vi rekker dog ikke over all country på 4 sider. Det kommer forhåpentlig etterhvert.

    Jeg har møtt en del mennesker som har konkludert med at min musikksmak er (rimelig) allsidig. Det gjelder også innen country. Liker jeg konvensjonell country? Ja. Liker jeg annen country? Ja.

    Et lite spørsmål: Regner du f.eks. Lyle Lovett (se svar #3) som en konvensjonell countrymusiker?

    Jeg minner også om følgende innlegg:
    CDWMcInSpots skrev:
    Jeg er (ganske) allsidig, og har ikke forstått hva som er galt med hverken Nashville eller ikke-Nashville. Begge fungerer utmerket for min del.

    Crossover og countryinspirert er også helt OK, men det er ikke sikkert at jeg kaller det country selv om jeg liker det.

    DAChild var kanskje litt rask?
    • Tråden er ganske ny, og foreløbig ikke så lang
    • Vi rekker ikke over alt på en gang
    • Enkelte av de mest kjente dukker med rette opp først. Vi mangler fremdeles mange, f.eks. Johnny Cash, Hank Williams og The Carter Family
    • Vi har vært innom flere som holder til litt på siden av countryhovedfartsårene, f.eks. Lyle Lovett og Dan Fogelberg, antagelig kvalifiserer også første mann ut Charlie Daniels
    • The Judds var stortselgende, mainstream Nashville country, og det er intet galt med det
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    CDWMcInSpots skrev:
    Townes skrev:
    Gram er jo Gud :)

    Men spørs om han er konvensjonell nok for trådstarter, og at det kan være grunnen for at han er utelatt...
    Jeg skrev følgende i trådstart:
    CDWMcInSpots skrev:
    Emnet for denne tråden er countrymusikk i hele dens bredde og med alle dens undersjangre
    Jeg har ikke utelatt noe eller noen, og heller ikke Gram Parsons. Vi rekker dog ikke over all country på 4 sider. Det kommer forhåpentlig etterhvert.

    Jeg har møtt en del mennesker som har konkludert med at min musikksmak er (rimelig) allsidig. Det gjelder også innen country. Liker jeg konvensjonell country? Ja. Liker jeg annen country? Ja.

    Et lite spørsmål: Regner du f.eks. Lyle Lovett (se svar #3) som en konvensjonell countrymusiker?

    Jeg minner også om følgende innlegg:
    CDWMcInSpots skrev:
    Jeg er (ganske) allsidig, og har ikke forstått hva som er galt med hverken Nashville eller ikke-Nashville. Begge fungerer utmerket for min del.

    Crossover og countryinspirert er også helt OK, men det er ikke sikkert at jeg kaller det country selv om jeg liker det.

    DAChild var kanskje litt rask?
    • Tråden er ganske ny, og foreløbig ikke så lang
    • Vi rekker ikke over alt på en gang
    • Enkelte av de mest kjente dukker med rette opp først. Vi mangler fremdeles mange, f.eks. Johnny Cash, Hank Williams og The Carter Family
    • Vi har vært innom flere som holder til litt på siden av countryhovedfartsårene, f.eks. Lyle Lovett og Dan Fogelberg, antagelig kvalifiserer også første mann ut Charlie Daniels
    • The Judds var stortselgende, mainstream Nashville country, og det er intet galt med det
    Et lite svar: Nei.

    Uansett, det var ment som en spøk.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Townes skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Townes skrev:
    Gram er jo Gud :)

    Men spørs om han er konvensjonell nok for trådstarter, og at det kan være grunnen for at han er utelatt...
    [...]
    Et lite spørsmål: Regner du f.eks. Lyle Lovett (se svar #3) som en konvensjonell countrymusiker?
    [...]
    Et lite svar: Nei.

    Uansett, det var ment som en spøk.
    OK, men jeg forstår den visst fremdeles ikke.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Johnny Cash må være med.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.580
    Antall liker
    27.704
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vi tar en gammel kjempe til:



    Glen Campbell

    Født i 1936.

    En drøss med Grammyer, Musicians` Hall of Fame, Country Music Hall of Fame, American Music Awards og Country Music Awards.

    En mann med crossoversuksess, "Gentle on My Mind" og "Rhinestone Cowboy" er to eksempler. Etttertraktet studiomusiker på 60- tallet, han spilte bl. a. inn en god del musikk for Motown (!). Ikke nok med det, han var også en så talentert sanger at han steppet inn for selveste Brian Wilson når Beach Boys dro på turne....
    En sjanse til å høre hans praktstemme er "Wichita Lineman", som jeg en eller annen gang har hørt REM spille en coverversjon av....BTW, hvis noen vet hvor jeg kunne finne den, ville jeg være svært takknemlig.
    Mer eller mindre glemt i dag, men han turnerer i det små ennå.

    En køntrisanger av rang, som hører hjemme i enhver køntrisamling.

    mvh
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Glen Campbell

    tkr skrev:
    Vi tar en gammel kjempe til:
    [...]
    Glen Campbell
    [...]
    En sjanse til å høre hans praktstemme er "Wichita Lineman", som jeg en eller annen gang har hørt REM spille en coverversjon av....BTW, hvis noen vet hvor jeg kunne finne den, ville jeg være svært takknemlig.
    [...]
    Glen Campbell_Capitol Years 1965-77.jpg


    Glen Campbell: the Capitol Years 65/77

    Roald Atle Larsen, innehaveren av Rocade Records, anbefalte denne platen sist jeg var innom. Den skal dekke hans viktigste/beste periode godt. Jeg har ikke fått hørt den ennå, men den inneholder tkrs ønskede "Wichita Lineman" som spor 13 på CD 1.

    Platekompaniet: kr. 59,90

    Det er dog mulig at tkr leter etter REMs utgave.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.436

    Sårt så det holder, og fremdeles aktuelt.


    Ringo er heller ikke ukjent med generen.

    "Beatles for sale" blir dessuten av mange ansett som et country/rock album.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Og Beatles for Sale, samt Act naturally på Help! skal være en av grunene til at The Byrds ble mer country-preget og at Gram Parsons fikk den rollen han fikk i Byrds.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.580
    Antall liker
    27.704
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    CDWMcInSpots skrev:
    tkr skrev:
    Vi tar en gammel kjempe til:
    [...]
    Glen Campbell
    [...]
    En sjanse til å høre hans praktstemme er "Wichita Lineman", som jeg en eller annen gang har hørt REM spille en coverversjon av....BTW, hvis noen vet hvor jeg kunne finne den, ville jeg være svært takknemlig.
    [...]


    Glen Campbell: the Capitol Years 65/77

    Roald Atle Larsen, innehaveren av Rocade Records, anbefalte denne platen sist jeg var innom. Den skal dekke hans viktigste/beste periode godt. Jeg har ikke fått hørt den ennå, men den inneholder tkrs ønskede "Wichita Lineman" som spor 13 på CD 1.

    Platekompaniet: kr. 59,90

    Det er dog mulig at tkr leter etter REMs utgave.
    -Det var nok REMs versjon jeg lette etter. Jeg har en liveversjon med REM på en CD som heter "Wakeup Bomb" eller noe sånt, men den blir skjemt av et intervjuopptak som tar halve sangen. Jeg er temmelig sikker på at det finnes en versjon til.

    mvh

    /OT
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    tkr skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    tkr skrev:
    Vi tar en gammel kjempe til:
    [...]
    Glen Campbell
    [...]
    En sjanse til å høre hans praktstemme er "Wichita Lineman", som jeg en eller annen gang har hørt REM spille en coverversjon av....BTW, hvis noen vet hvor jeg kunne finne den, ville jeg være svært takknemlig.
    [...]


    Glen Campbell: the Capitol Years 65/77

    Roald Atle Larsen, innehaveren av Rocade Records, anbefalte denne platen sist jeg var innom. Den skal dekke hans viktigste/beste periode godt. Jeg har ikke fått hørt den ennå, men den inneholder tkrs ønskede "Wichita Lineman" som spor 13 på CD 1.

    Platekompaniet: kr. 59,90

    Det er dog mulig at tkr leter etter REMs utgave.
    -Det var nok REMs versjon jeg lette etter. Jeg har en liveversjon med REM på en CD som heter "Wakeup Bomb" eller noe sånt, men den blir skjemt av et intervjuopptak som tar halve sangen. Jeg er temmelig sikker på at det finnes en versjon til.

    mvh

    /OT
    Kanskje det er den som er på denne?

     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.580
    Antall liker
    27.704
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    tkr skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    tkr skrev:
    Vi tar en gammel kjempe til:
    [...]
    Glen Campbell
    [...]
    En sjanse til å høre hans praktstemme er "Wichita Lineman", som jeg en eller annen gang har hørt REM spille en coverversjon av....BTW, hvis noen vet hvor jeg kunne finne den, ville jeg være svært takknemlig.
    [...]


    Glen Campbell: the Capitol Years 65/77

    Roald Atle Larsen, innehaveren av Rocade Records, anbefalte denne platen sist jeg var innom. Den skal dekke hans viktigste/beste periode godt. Jeg har ikke fått hørt den ennå, men den inneholder tkrs ønskede "Wichita Lineman" som spor 13 på CD 1.

    Platekompaniet: kr. 59,90

    Det er dog mulig at tkr leter etter REMs utgave.
    -Det var nok REMs versjon jeg lette etter. Jeg har en liveversjon med REM på en CD som heter "Wakeup Bomb" eller noe sånt, men den blir skjemt av et intervjuopptak som tar halve sangen. Jeg er temmelig sikker på at det finnes en versjon til.

    mvh

    /OT
    Kanskje det er den som er på denne?

    - Og der var den!
    Takker og bukker, Rolfozzy! :)
    mvh
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Tom Russell

    http://www.tomrussell.com/

    Jeg synes denne karen spiller det jeg vil kalle "gorr-country".
    Så køntri at det nesten blir komisk. :)

    Storyteller av rang.
    Jeg digger det!


    Gallo Del Cielo


    Denne har Joe Ely en kongeversjon av og!





    Blue Wing






    Selv snublet jeg over Tom Russell da kona kjøpte en CD som het "All around these Northern Towns"




    Andre har sikkert mer å fortelle om mannen bak musikken.


    Mvh
    Rolf
    7 konserter med denne karen i perioden 1988-1992.
    Alle i Halden ;D
    Abefaler "The Man from God knows where"

    Håvard
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn