- Ble medlem
- 02.05.2009
- Antall liker
- 4.200
Får jeg spørre hvor du bestilte fra?
Hehe hjerteinfarkttempo den var morsom ;Dmesut skrev:går jo i rakettfart, dette her.
du bør kanskje endre trådtittel til "en byggetråd i hjerteinfarkttempo".
tipper cornscalas står og spiller i stua di innen neste helg.![]()
Hvor mange lag snakker vi om.Nikko03 skrev:Da ble det handla inn 22mm furu kryssfiner i dag i god kvalitet mange lag og rimelig tunge.
Så da går mdf ut med høye kneløft ;D
Det vil nok gjerne argumenteres for at det burde vært bjørk.
vel vel mulig det, men etter å ha lest litt og hørt litt på folket rundt omkring.
Så er vel kryssfiner uansett bedre enn mdf. Så da burde jeg være på rett vei tror jeg.
Hvorfor ta seg bryet med å laminere plater når enn kan få kjøpt tykke kryssfiner ?? Det er jo bare å lage en masse ekstra arbeide,Haavard skrev:Hvor mange lag snakker vi om.Nikko03 skrev:Da ble det handla inn 22mm furu kryssfiner i dag i god kvalitet mange lag og rimelig tunge.
vel vel mulig det, men etter å ha lest litt og hørt litt på folket rundt omkring.
Så er vel kryssfiner uansett bedre enn mdf. Så da burde jeg være på rett vei tror jeg.
Skal ut på jakt etter plater til UBLH mine.
Enten 25mm mdf eller 22mm kryss i furu + 5 mm bjørk.
Håvard
Skal telle opp i kveld jegHaavard skrev:Hvor mange lag snakker vi om.Nikko03 skrev:Da ble det handla inn 22mm furu kryssfiner i dag i god kvalitet mange lag og rimelig tunge.
Håvard
Veldig interessant det der. Hvis jeg skumleste riktig er jeg på nogenlunde riktig jordeslowmotion skrev:Interessant uttalelse fra Nick McKinney på diyaudio:
http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/138111-what-characteristics-better-material-enclosure-3.html#post1738900
det er velkjent, for oss som har levd en stund, at en sandwichkonstruksjon med ulike materialer med ulik resonansfrekvens kan ha positive effekter i en høyttalerkonstruksjon.J.J skrev:Hvorfor ta seg bryet med å laminere plater når enn kan få kjøpt tykke kryssfiner ?? Det er jo bare å lage en masse ekstra arbeide,Haavard skrev:Hvor mange lag snakker vi om.Nikko03 skrev:Da ble det handla inn 22mm furu kryssfiner i dag i god kvalitet mange lag og rimelig tunge.
Håvard
uten at det blir noe bedre ...
I beste mening
JR
Huffda. Nok en utfordring i byggeprosessen.Milenko skrev:Er hyper allergisk mot bjørk, det klør litt i nesa når jeg driver på for å si det sånn![]()
Syntes det gir en veldig clean look ....Nikko03 skrev:Enig med deg JJ det var kult.
Etter å ha sett den der må jeg vel si at det frister å prøve noe sånt.
særlig pga den ferdig monterte pakningen på 15" elementet som ikke er spesielt pen å se på.
Hadde ikke tenkt å ha noen grill på den så da må element monteringen være strøken![]()
Det er helt sant. Planen var å skru fast bakveggen, og bruke en gummipakning for å være sikker på at det ble tett.Delle skrev:Sikkert en unødvendig påminnelse, men husk:
Hvis elementet monteres "bakfra" må en av sidene i kabinettet være skrudd fast og ikke limt, bare sånn i tilfelle du får behov for å ta det ut igjen..
Mvh
Godt å høre med tanke på kantrefleksjoneneJ.J skrev:Kantrefleksjoner har ikke sååå mye og si det frekvensområde....
Og det er nok en fordel med dobbel front - eller noe ekstra på innsiden slik at enn får nok skrufeste.
På La Scala er det bakmontert 8)Nikko03 skrev:Så kommer neste spørsmål. Kan man gjøre det samme med mellomtone hornet.
Hvis man faser av kantene rundt hornet på baffelen.
Jeg ser Bob Crites har montert det slik på noen av bildene som ligger på sidene hans.
Men jeg tenkte allikevel det var greit å ta det opp her inne å se om det kommer noen meninger rundt det![]()
Ja du sier noe der. Men skulle jeg gått for den så måtte jeg nesten prøvd meg på en Khorn klone.kingu skrev:Du kunne jo montert bassen i lukket kabinett inne i høytaleren for fullendt klipsch 70-talls stuk.
Helt sant det sonny beveger meg på utrygg grunn herSonny skrev:Bakmonterte elementer kommer til å sette fresekunnskapene dine på prøve. Det æ'kke rare hikken man skal ha før man må lage ny plate. Men på den annen side så skal man strekke strikken til det ytterste for å komme seg et skritt videre i sin diy utvikling.
Sonny